Pitääkö tehdä avioehto siitä omaisuudesta kuten asunnostani joka on hankittu ennen avioliittoa? Pitääkö tehdä avioehto jos toisella puolisolla on tiedossa vielä tulevia perintöjä?
Mistä asioista avioehto?
4
766
Vastaukset
- mk
Avioehto että se omaisuus mikä on vain toisen nimissä on myös hänen erossa ja vain yhdessä hankittu omaisuus kuuluu avio-oikeuden piiriin. Mahdolliset perinnöt, omat sijoitukset, ja se omaisuus minkä on itse maksanut eikä puoliso ole ottanut siihen osaa mitenkään rahallisesti eikä muutenkaan.
- avioliitto suunnitte
Ymmärsinkö oikein että minun tuleva perintö ei esimerkiksi puolisono kuollessaan mene hänen lapsilleen perinnöksi vaikka meillä ei olisikaan avioehtoa?
- avioehtoja..
avioliitto suunnitte kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että minun tuleva perintö ei esimerkiksi puolisono kuollessaan mene hänen lapsilleen perinnöksi vaikka meillä ei olisikaan avioehtoa?
varmaan sitä että toisella ei ole oikeutta liiton aikana saatuihin perintöihin miköli eroaa.
A ja B menevät avioon ilman avioehtoa koska molemmilla lähtötilanne sama. Ainoa ero että A:n vanhemmat varakkaita joilla omistuksia ja B:n rutiköyhiä. No jossain vaiheessa A:n vanhemmat kuolevat ja jättävät A:lle
miljoonaperinnön ilman testamenttia. A ja B:n perhe siis rikastuu perinnöllä. No B haluaa jossain vaiheessa erota ja silloin selviää A:lle että B:llä on oikeus siihen perintöomaisuuteen. Onhan se avioliiton aikana saatu omaisuus. Tämän olisi voinnut välttää mikäli olisi ollut avioehto tai vanhemmat tehneet testamentin missä puoliso pidetään perinnön ulkopuolella. Tämä ei tietenkään koske heidän yhteisiä lapsia C ja D:tä.
- 22
// Pitääkö tehdä //
Avioehto on täysin vapaaehtoinen, mutta teidän yhteisenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983