Suunnistushalli

Kompassikinon

Tuo hiihtoputki ei menesty Paimiossa, mutta tänne soveltuva halli olisi siis Suunnistushalli.

Kuka lähtisi ajamaan tätä tärkeää asiaa eteenpäin? Pitäisihn Paimion Rastin suunnistajille saada kunnolliset
talviharjoittelutilat, jotta menestys olisi jatkossakin turvattu. Muualla vastaavia halleja suunnitellaan jo
kovalla vauhdilla.

Nyt ei enää puheita, vaan reippaasti suunnitelmia ja käytännön toimenpiteitä!

44

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piia17v

      Paimioon, jos tämä olisi totta.

      Voiko tämä olla totta, vai mitä?

      • virheinvestointi

        huonoja kokemuksia, kun katot tuppaavat sortumaan niskaan.


      • raha haisee..

        Käy nyt kuitenkin vähän nuuskimassa ennen lopullista päätöstä..


      • Kohta ex mökkiläinen
        raha haisee.. kirjoitti:

        Käy nyt kuitenkin vähän nuuskimassa ennen lopullista päätöstä..

        Tuttu tuoksu oli vastassa taas viikonloppuna - ei siinä kesän ensimmäiset grilliherkut maittaneet kesäisistä keleistä huolimatta.


      • Luoviin uskova

        Olen nuori suunnistaja keski-suomesta ja aivan sattumalta eksyin tälle palstalle. Tämä todellakin on huikea
        hanke. Yritin googlettaa asiasta enemmän, mutta ei mitään löytynyt. Ehkä päättäjät pitävät asiaa salaisena
        kunnes jotain todellista on kerrottavana?

        Luin myös tuosta hiihtoputkesta, mutta eihän se ole ensimmäinen lajiaan, eikä sellaisessa putkessa saa kuinjonkinlaisen tuntuman lumeen. Hyvä tietysti sekin, mutta kyllä mielestäni tällaisten laitosten tulisi kannattaa itse itsensä.

        En ole koskaan mistään lukenut suunnistushallista, jota voisi käyttä talvella. Ajatellaanpa asiaa hieman tarkemmin. Kesä on Suomessa lyhyt, mutta talvi on pitkä. Kumpaa enemmän siis tarvittaisiin? Tiedän, että
        kysymykseni on lähinnä retorinen:) Kaikki haluavat liikkua luonnossa ja harrastaa. Vain harvat haluavat harrastaa hiihtämistä kesällä, mutta erittäin suuri osa suunnistajista (ja muutoinkin luonnossa liikkujista)
        haluaisi räntäsateessa/pakkasessa/pimeydessä harrastaa suunnistusta.

        Ja kuten jo otsikossa sanoin: muuttaisin heti Paimioon!

        PS. En muutoin olisi ainoa joka muuttaisi.
        PS.2 Onnea todella vallankumoukselliselle Idealle!!


      • KarjalanEVmamma
        Luoviin uskova kirjoitti:

        Olen nuori suunnistaja keski-suomesta ja aivan sattumalta eksyin tälle palstalle. Tämä todellakin on huikea
        hanke. Yritin googlettaa asiasta enemmän, mutta ei mitään löytynyt. Ehkä päättäjät pitävät asiaa salaisena
        kunnes jotain todellista on kerrottavana?

        Luin myös tuosta hiihtoputkesta, mutta eihän se ole ensimmäinen lajiaan, eikä sellaisessa putkessa saa kuinjonkinlaisen tuntuman lumeen. Hyvä tietysti sekin, mutta kyllä mielestäni tällaisten laitosten tulisi kannattaa itse itsensä.

        En ole koskaan mistään lukenut suunnistushallista, jota voisi käyttä talvella. Ajatellaanpa asiaa hieman tarkemmin. Kesä on Suomessa lyhyt, mutta talvi on pitkä. Kumpaa enemmän siis tarvittaisiin? Tiedän, että
        kysymykseni on lähinnä retorinen:) Kaikki haluavat liikkua luonnossa ja harrastaa. Vain harvat haluavat harrastaa hiihtämistä kesällä, mutta erittäin suuri osa suunnistajista (ja muutoinkin luonnossa liikkujista)
        haluaisi räntäsateessa/pakkasessa/pimeydessä harrastaa suunnistusta.

        Ja kuten jo otsikossa sanoin: muuttaisin heti Paimioon!

        PS. En muutoin olisi ainoa joka muuttaisi.
        PS.2 Onnea todella vallankumoukselliselle Idealle!!

        Olen nyt jo vanha Karjalasta tullut pakolaisena. En kirjota itse. Tytön tyttö kirjoittaa minun puolestani.
        Kiitos kaikista minullekin annetuista mahdollisuuksista, kiitos.

        Haluan sanoa sellaisen asian tähän asiaan, että kunnilla pitää löytää tilaa myös muualtatulijoille. Minulla
        oli mahdollisuus ja kiitos vielä, kiitos.

        Sen haluaisin sanoa, että nykypäivänä nuoret ja älykkäät ihmiset menevät sinne minne heillä on unelma
        mennä. Minulla ei ollut unelmaa, mutta kiitos kaikille Paimiolaisille sittenkin.

        Minulla ei oo paljon aikaa, mutta onko Paimiolla aikaa. Mitä tämän asian puolesta on tehty? Seuraan
        tätä keskustelua kyllä. Kysyn tältä tyttäreni tyttäreltä, että mitä tapahtuu. Hn on sanonut ettei
        kukaan ole sanonut mitään. Harmittaa ja seuraan


      • Mummin tyttö aina
        KarjalanEVmamma kirjoitti:

        Olen nyt jo vanha Karjalasta tullut pakolaisena. En kirjota itse. Tytön tyttö kirjoittaa minun puolestani.
        Kiitos kaikista minullekin annetuista mahdollisuuksista, kiitos.

        Haluan sanoa sellaisen asian tähän asiaan, että kunnilla pitää löytää tilaa myös muualtatulijoille. Minulla
        oli mahdollisuus ja kiitos vielä, kiitos.

        Sen haluaisin sanoa, että nykypäivänä nuoret ja älykkäät ihmiset menevät sinne minne heillä on unelma
        mennä. Minulla ei ollut unelmaa, mutta kiitos kaikille Paimiolaisille sittenkin.

        Minulla ei oo paljon aikaa, mutta onko Paimiolla aikaa. Mitä tämän asian puolesta on tehty? Seuraan
        tätä keskustelua kyllä. Kysyn tältä tyttäreni tyttäreltä, että mitä tapahtuu. Hn on sanonut ettei
        kukaan ole sanonut mitään. Harmittaa ja seuraan

        Kysyt minulta usein, että vastaako joku sinun viestiisi. (Käyn aivan liian harvoin täällä Paimiossa)

        Sanon aina, että odotetaan Mummi, kyllä Paimiossakin on aitoja ihmisiä. Odotetaan Mummi, kyllä joku politiikkokin seuraa tätä palstaa. Hymyilet ja näytät niitä lapsuuden kuvia. Se on kaunista.


    • Skiglari

      Minä haluan avomeripurjehdushalleja Suomeen. On se niin väärin, että talvikautena ei pääse merelle.

      • Fokkari

        Tätä purjehdushallia. Asialla ei ole tosin kova kiire, koska kesä on tulollaan. Tosin mikäli rakentaminen aloitettaisiin heti niin saattaisi vauhdikkaasti edeten valmistua jo ensi talveksi.


    • AnnavaanPaimiosta

      jo tekeillä, vai suunnitellaanko viellä?

      Tämä on tärkeä asia koko paimiolle. Minunkin tyttärentytär hajoitteleisi hallissa!

      • Terttukukka

        Onko tätä tärkeää asiaa joku lähtenyt ajamaan. Kaikenmaailman hiihtoputkista kyllä puhutaan, mutta
        Paimiolaisten kannalta tärkeästä asiasta ei. Onko maailma tällainen?


      • idea..???
        Terttukukka kirjoitti:

        Onko tätä tärkeää asiaa joku lähtenyt ajamaan. Kaikenmaailman hiihtoputkista kyllä puhutaan, mutta
        Paimiolaisten kannalta tärkeästä asiasta ei. Onko maailma tällainen?

        Eikö voitaisi tehdä Paimioon maanalainen tunnelijärjestelmä, miltä kautta pääsisi jokapaikkaan? Keskustasta aloitetaan: kunnantalolta kouluihin, kirkkoon, terveyskeskuskseen, vanhainkotiin, palvelutaloon, kirjastoon, urheilupuistoon, paippiin,... Ja jos yrittäjät innostuvat kauppoihin, tilamyymälöihin/-myyntipisteisiin, pienyrityksiin,..

        Sitten maksua vastaan tunnelistoa voisi vuokrata vaikka suunnistajille kisojen järjestämiseen?


      • Valokate
        idea..??? kirjoitti:

        Eikö voitaisi tehdä Paimioon maanalainen tunnelijärjestelmä, miltä kautta pääsisi jokapaikkaan? Keskustasta aloitetaan: kunnantalolta kouluihin, kirkkoon, terveyskeskuskseen, vanhainkotiin, palvelutaloon, kirjastoon, urheilupuistoon, paippiin,... Ja jos yrittäjät innostuvat kauppoihin, tilamyymälöihin/-myyntipisteisiin, pienyrityksiin,..

        Sitten maksua vastaan tunnelistoa voisi vuokrata vaikka suunnistajille kisojen järjestämiseen?

        sovi suunnistamiseen, koska tunneleissa ei kasvaisi puita, pensaita ja sinne olisi vaikeaa rakentaa pieniä
        lampia, joita sitten suunistettaessa täytyisi kiertää.

        Mielestäni suunistushalliin täytyy saada kauttaaltaan valokate ja ehkäpä lämpötilan tulisi olla kautta vuoden
        noin 20-astetta.


    • Tätimonica

      eikä minkään Paipin puolesta!

      Mitä te äänestte? Paimiolaiset saivat ilmaista rahaa valtiolta pakolaiskeskukseen, joka tasoittaa teidän veroäyriä... eli mitä minun puolueen väki vitisee?


      PS.Toimeen kun tartutaan niin siitä syntyy jotain. ..... juu juu luuserit jne... eihän ne osaa edes aakkosia:)

    • MerjaanaHallisakin

      miksi tällä ei ole miehiä?

      Haluja löytyy, muttei miestä ja miksei.... no .... oota oota oota

      olen oottanut, niin vitut halleista, vai onko?

    • Naapurinneito

      Ovat mustasukkaisia! Tämä saattaisi olla jotain muuta.... vaan ei ole kiitos Teille Paimion Varsinaiset Ämmät...
      ... Kepua Ja Kokoomusta Hoh, hoh... pitäisitte edes omista ukoistanne kiinni, vittu!"""""


      ja onnea uudelle halille!

    • MerjaNaapurustosta

      Onko tästä loistavasta ideasta kenelläkään tarkempaa tietoa? Lähtisin heti suunnistamaan halliin, jos sellainen
      Paimiossa olisi!!

      • Dollarit silmissä!

        Ihan varmasti!

        Kiinnostuneita sijoittajia löytyy! Josko jo vihdoin saisi rahalleen tuottoa, ettei tarvitsi taas toisten kukkaroilla käydä!

        Tai väliäkö sillä, josko vaan löytyy riittävästi 'tyhmiä' kattamaan tappiot!


    • Itkupillit-hävetkää!

      Tätä ei ole missään muualla!

      Ja Paimiossahan piisaa raharikkaita, joilla ei oikein ole tietoa mihin hyvään bisnekseen rahansa tunkisivat, kun keilailu eikä hiitely olekaan ollut kovinkaan tuottava bisnes!

      Riski pitää aina ottaa sijoituksessa ja myös kantaa loppuunsaakka.

      • Kepustakarannu

        Paimio Maailmankartalle muulla kuin Niemisen ja kumppanien Kokoomus/kepulaisella politiikalla, jossa kuntalaiset maksaa viulut!! Saatana! Minäkin viljelen vielä, mutta kyllä sieppaa se, että suomea viedään
        väkisin natoon. Sieppaa niin paljon, että en sano kuinka paljon.

        Tämmöinen halli Paimioon ja suut tukkoon korurouvilta ja heti!


    • Halleja poikineen..

      Ja siihen viereen olympiatasoinen pujottelurinne!

      • Tammisiltalainen

        Joo, lentomäkihalli Paimioon. Se tietysti rakennetaan sementistä niin sitten saadaan vielä viereen se olympiatasoinen laskettelurinne kun Ansioton Saastutus Valimo tekee niin paljon sutta ja sekundaa. Nyt ei AnSaVaan tarvi laittaa paskaa naapurin tontille kun siitä tehdään laskettelurinne.


    • EXKokpoliitikko

      valitettavasti yhtään sen suurudenhullumpi kuin muutkaan kunnan hankkeet. Kannatan. Syy: Tämä kaikessa
      mielettömyydessäänkin voisi tuoda kuntaan rahaa. Kannatan! Kunnan aidot päättäjät esiin ja Niemistelijät voivat mennä vaikkapa Saloon.

      • köyhää sakkia

        Paimiolaisilla on tulevaisuudessa vieläkin vähemmän varaa hiihdellä putkessa taikka suunnistaa/hypätä/lasketella hallissa, kun kaikki rahat menee paskaputkeen liittymiseen. Osa joutuu jopa ottamaan velkaa!

        Kyllä ne dollarinkuvat vilkkuvat vain kaivuu-urakoitsijoiden silmissä..


    • Merja&Markku

      Paimiossa on päättäjillä ns. "omalehmä" ojassa mikäli hiihtoputki saa nyt jonkinlaisen tekohengityksen ja kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa. Mitä kuntalaiset hyötyivät tällöin?

      Kun puhutaan lajista, jossa Paimio on jo maankuulu niin "mitään ei kuulu". Ovatko päättäjät todellakin
      sitä mieltä, että tämä suunnistushalli- hanke on vaikenemisen arvoinen. Tällainen halli toisi todellakin suunnistajia (eli maksavaa väkeä) kuntaan joka puolelta Suomea ja aitoa arvostusta maailmanlaajuisesti.

      Mielestäni tässä asiassa näemme päättäjien oikeat arvot.

      • Paimionpertti

        Pariskunta ei taida seurata kaupungin asioita?

        Kyllä tämä tästä.... ja äänestäjänä joku muuttuu


      • Tulevasuunnistajatyt
        Paimionpertti kirjoitti:

        Pariskunta ei taida seurata kaupungin asioita?

        Kyllä tämä tästä.... ja äänestäjänä joku muuttuu

        Tän puolest?

        Mä oon liian nuori viel äänestään, mut toivoisin et kaikki ainaskin äänestäis tän puolest!
        Politiikkaa on liikaa kaikenlaist mut oikeeta vähemmän. Haloo te aikuiset äänestäjät! Herätkää!

        Tää on hyvä!!!!


      • SuunnistajaMarja
        Tulevasuunnistajatyt kirjoitti:

        Tän puolest?

        Mä oon liian nuori viel äänestään, mut toivoisin et kaikki ainaskin äänestäis tän puolest!
        Politiikkaa on liikaa kaikenlaist mut oikeeta vähemmän. Haloo te aikuiset äänestäjät! Herätkää!

        Tää on hyvä!!!!

        Tämän puolesta! Siis kokoajan vaan puhutaan tuosta paipista, josta ei ollut mitään hyötyä.
        Herätkää tosiaan kaikki ihmiset!


      • NokiaSalo

        Luin lehdestä SSS tästäkin asiasta. Ihmetyttää suuresti miten Herra Isoherra on päässyt tästäkin läpi kuin
        "koira veräjästä".... kunta, eli kuntalaiset maksavat ja päättävät päivittelevät: ..... hiljaisuudella.

        Nyt kun Paimiossa kaivattaisiin vastuunkantajia.... niin missä he ovatkaan.... Joulua odottamassa, että
        taas tulee joku "joulupukki", joka kertoo... niin mitä?

        PS. Tämä suunnistushalli- idea on niin "mielipuolinen", että se voisi onnistuakin. Japanilaiset ja Kiinalaiset
        olisivat varmaankin valmiita osallistumaan. Ajatus on loistava, mutta... no eihän Salonkaan päättäjät ole
        ymmärtäneet vielä sitä, että "kaikki on myynnissä", Riski kuitenkin pitäisi olla muualla kuin veronmaksajilla.

        PS2. Osallistun kuitenkin omalla panoksellani hankkeeseen. (Mikäli kunnalla on... tai voisi olla kiinteistö, johon tällaisen hallin voisi sijoittaa)


    • Viimeinenmummopaimki

      Jossa ei ole politiikkaa.

      Hauskaa on ollut seurata tätä aitona Paimiolaisena ja odottaa, että tämä tyrmättäisiin. Sitä ei ole tapahtunut.
      Minulla on huonot unenlahjat, mutta toistaiseksi vielä yölläkin seuraan tätä. Toivoisin vielä, että oikeasti
      eikä pilkallisesti yrittäisi vastata.

      Terveisin teille Kaikille Paimiolaisille

    • Paimolaine siis

      Tollasta ideaa ei ei

      Hullu sä oles!

      Kuka tommos kannattais!?

      Märynummel ja heti tommose

      • hyvä niin

        siirretä tänne Alvar Aallon tiloihin, joten ei enää mihinkään tarvitse viedä tai lähteä?


    • Maanviljeljätoisessa

      Mietin asiaa aidosti. Ensi ajatuksena idea on suuruudenhullu ja mahdoton. Vaan onko se lopultakaan?
      Jos ajattellaan Paimion hiihtoputkea ja verrataan sitä ns. suunnistushalliin. Mitä eroa näillä oikeastaan on?

      Kehoittaisin ihmisiä ajattelemaan ns. omilla aivoillaan ja vertaamaan näitä kahta asiaa. Onko se mahdollista?

    • ..................

      Luistelurata olisi parempi vaihtoehto.

      • ----

        Jos et tiedä, niin Paimiossa on jo toki luisteluratahalli.


    • tÄTI

      Nyt reippaasti kaikki PAIMIOlaiset äänestämään KOKOOMUSTA.

    • MummoMerja

      Olen asunut nyt hetken Paimiossa ja havitsen surukseni, että tämä on todennäköisesti ainut älykäs viesti koko paikkakuntaa koskien.

      Kiitän aloittajaa... ja ihmettelen pienessä päässäni.

    • RasimusRaija

      Onkohan tässä suunnistus- halli tapahtunut mitään positiivista?

      Ajattelen asiaa siltä kantilta, että pitäisihän Paimion päästä taas rohkeasti esiin ihan valtakunnallisessa mediassa.

      P.S. Pitäisiköhän laittaa alulle ihan aloite? Kuka kannattaisi?

      • kanootinkapean

        Olisko uus vetonaula vaikka "kanoottihalli?"
        Hyvä idea eikö?
        Siellä vois kelillä ku kelillä harjotella siltasoutuun :)

        Saa käyttää, mut ei oo pakko hei ...;)


    • hep

      Miten ois täys pitkä sisä golf.... Ja kunta maksaa kaikille green gardin

    • hilkka9

      Tietääkö kukaan, että onko tästä erinomaisesta ajatuksesta tehty jonkilainen päätös?

      • Urheilunystävä

        En kyllä ole kuullut, että hallista olisi jonkinlainen esitys Paimion päättävissä elimissä.

        Hieman kyllä tuntuu siltä, että asia on haluttu vaieta ns. "poliittisista" syistä.

        P.S. Tuossa oletettavasti Kokoomuksen edustaja "V...n menninkäinen" älähtikin jo asiasta.


    • v...n menninkäinen

      pääs kiinni juntti ja mee nukkuu jos ei sulla muuta.

    • Hou hou

      Kyllä minä ehdottaisin,että rakennetaan sauvakävelyhalli.Ei tarttis näillä pakkasilla ulkona köpötellä.Tai vaihtoehtoisesti koirien lenkityshalli,niin keväällä ne kaikki p****t olis helppo lapioida pois yhdestä ja samasta paikasta,eikä niitä kasoja olisi joka portinpielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe