chilen tarantella...

saara

hämähäkkiä ei ole mulla vielä ikinä ollu ja semmonen kiinnostaisi kovasti. olen yrittänyt onkia kaiken tiedon grammostola roseasta kun semmonen tuntuu olevan paras aloittelijalle. ei sitä tietoa kuitenkaan niin hirveästi löydy vaikka olen kalunnu läpi googlella kaiken minkä vaan irti saa. mutta kuitenkin... vähän pelottaa semmonen että jos se jotenkin vaikka tulee terraariosta ulos jos vahingossa jää kansi auki ja kiipeää yöllä naamalle. pääseekö se kiipeämään pois jos siellä on vaikka jotain kasvia, juurakkoa ja muuta tuommoista somistetta? miten uskallan siivoilla ja vaihtaa vettä kuppiin. ei se varmaan rauhallisena lajina hyökkää käden kimppuun. pelkään varmaan aivan turhaan mutta onko tällainen mahdollista? kiitos paljon vastanneille!

6

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosea

      Ensin tutustua ko.eläjään jossain ennen kuin menet sellaisen hommaamaan, kun tuntuu noita kammoja olevan aika tavalla. Alkuun voisit katsella ja seurata kuinka hämähäkin kanssa elellään ja toimitaan, sitten pohtia kykenetkö itse.

      Mulla on mm. kaksi chileläistä, ja molemmista voi kertoa, ettei ne mitään rauhallisia ole jos sattuvat ärsyyntymään. Periaatteessa niitten luonteen toinen puoli on rauhallisuutta, mutta toki ne puolensa pitävät ja liikettä löytyy, jos vielä menee vika aikaan kättään työntämään niin ei välttämättä ennätä edes varoa.

      Hämähäkit eivät tarvitse mitään muuta kuin jalkansa ja kuivan pinnan kiivetäkseen, joten vastus kysymykseesi on, että voi, voi kiivetä somisteita pitkin, mutta ei se välttämättä tarvise niitäkään. Tuohon naamalle kävelyyn en voi sanoa muuta kuin että katsele vähemmän elokuvia. Terran kanssa p i t ä ä olla huolellinen, ei ovia/kantta s a a jättää auki.

      Siivoamisen, vedenvaihdon ja rinnakkaiselon voi vain oppia, ei kai sinua tee yhtään viisaammaksi, jos sanon, että pitää itsekin olla rauhallinen ja pitää silmällä missä hämähäkki on.

      • saara

        minä siitä olen kaiken selville ottamassa. nämä asiat on vaan jäänny eniten epäselväksi... olen ehdottomasti sitä mieltä että mitään lemmikkiä ei saa ottaa ennenkuin on varma että sen kanssa pärjää ja sitä osaa hoitaa. olen vaan saanut semmosen käsityksen että se on rauhallinen laji...


      • rosea
        saara kirjoitti:

        minä siitä olen kaiken selville ottamassa. nämä asiat on vaan jäänny eniten epäselväksi... olen ehdottomasti sitä mieltä että mitään lemmikkiä ei saa ottaa ennenkuin on varma että sen kanssa pärjää ja sitä osaa hoitaa. olen vaan saanut semmosen käsityksen että se on rauhallinen laji...

        Käsityksesi on ihan oikea, hämähäkit yleensäkin ovat rauhallisia, eivät säntäile ympäri terraariota, vaan meno on todella hillittyä. Huomasin tuolla terra-puolella kaipaavasi jotain neuvoa, ja ajatuksesi että haluat hämähäkin jotta voit seurata sen toilailua niin mun neuvoni on, että ota jotain muuta,vaikka skinkki tai sauvasirkkoja, niissä on enemmän eloa ja toilailun mahdollisuuksia.
        Ei hämähäkki toilaile, hyvä että edes liikkuu. Mun rosea on tänään kääntynyt menosuunnaassa 90astetta, ja redknee työntänyt kookospähinän kuoresta pari varvasta ulos, mutta vetänyt nekin takaisin. Grammostola Gala on roikkunut terran kulmassa pää alaspäin, ja punajalka nököttää eiliseen tapaan kaarnan alla. Rosea söi toissapäivänä, muut on olleet dieetillä ties kuinka kauan. Ei ne toilaile.
        Ota selvää hämähäkeistä livenä, vaikka teoriakin tietysti on ihan paikallaan..


      • .....
        rosea kirjoitti:

        Käsityksesi on ihan oikea, hämähäkit yleensäkin ovat rauhallisia, eivät säntäile ympäri terraariota, vaan meno on todella hillittyä. Huomasin tuolla terra-puolella kaipaavasi jotain neuvoa, ja ajatuksesi että haluat hämähäkin jotta voit seurata sen toilailua niin mun neuvoni on, että ota jotain muuta,vaikka skinkki tai sauvasirkkoja, niissä on enemmän eloa ja toilailun mahdollisuuksia.
        Ei hämähäkki toilaile, hyvä että edes liikkuu. Mun rosea on tänään kääntynyt menosuunnaassa 90astetta, ja redknee työntänyt kookospähinän kuoresta pari varvasta ulos, mutta vetänyt nekin takaisin. Grammostola Gala on roikkunut terran kulmassa pää alaspäin, ja punajalka nököttää eiliseen tapaan kaarnan alla. Rosea söi toissapäivänä, muut on olleet dieetillä ties kuinka kauan. Ei ne toilaile.
        Ota selvää hämähäkeistä livenä, vaikka teoriakin tietysti on ihan paikallaan..

        Grammostola Gala = Grammostola Cala = Grammostola spatulata = Grammostola rosea....


      • rosea
        ..... kirjoitti:

        Grammostola Gala = Grammostola Cala = Grammostola spatulata = Grammostola rosea....

        Taas yksi pilkun viilaaja. Oisko mitään muuta asiaan liittyvää sanottavana ?

        Ei ihan pidä paikkaansa, ovat eri näköisiä, Galat ja Roseat esimerkiksi.


      • .....
        rosea kirjoitti:

        Taas yksi pilkun viilaaja. Oisko mitään muuta asiaan liittyvää sanottavana ?

        Ei ihan pidä paikkaansa, ovat eri näköisiä, Galat ja Roseat esimerkiksi.

        Kokoeroa voi olla. Samoin kuin eroja värityksessä, mutta ne luokitellaan G.rosea lajinimeen kaikki.
        Jotkut eläinkaupat varmasti myy näillä "vanholla" nimillä G.roseaa, mutta onko niitä pakko käyttää?

        Tehdään taas helposta asiasta erittäin vaikea...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe