Keliakia??!!

vai mitä?

Minulla on jokapäiväistä nokkosihottumaa kaulalla, niveloireita, vatsakipua, ilmavaivoja, ripulia ja pitkään jatkunutta ja välillä voimakastakin kurkkukipua sekä äänen käheyttä. Lapsena minulle sanottii jossain vaiheessa että minulla olisi jokin D-vitamiinin imeytysmishäiriö jonka takia kalsium ei imeydy kunnolla.

Tiedän että viljatuotteet pahentavat kurkkukipuani (pääoire), ainakin kaurapuuro on pahasta sekä happolääkityksen (refluksiepäily) aikana ohrapuuron oksensin aina pois sulamattomana parinkin tunnin jälkeen syömisestä ja vehnä aiheuttaa kanssa oireita. Refluksilääkekokeilusta ei ollut mitään hyötyä, kokeiluja 2 vuotta.

Äidilläni on ollut myös pitkään vatsaoireita. Hän sanoi että saa samankaltaisia oireita esim. ohrasta kuin minä. Hänellä kuitenkin todettii nyt vaikea keliakia. Onko siis kellään tietoa keliakiasta? Voiko oireeni olla keliakian oireita? Voiko keliakiaa sairastaa niin ettei se näkyisi verikokeissa ja mahalaukun tähystyksessä?
Olen allerginen myös esim. sitrushedelmille, mutta kuulemma sitä ei voi todeta testeillä?

Olen siis käynyt kaikki mahdolliset lääkärit läpi yleislääkärit, sisätautilääkärit, nenä-, korva- ja kurkkulääkärit, eikä kukaan osaa auttaa minua. Onko kellään muulla ollut samanlaisia oireita?

3

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Limakalvot suussa muuttuneet vaaleiksi ja usein aftoja.
      Rauta ym. arvot normaaleja.

      • Nexium sux

        Moi, olen ollut 3 vuotiaana sairaalahoidossa jatkuvien kovien vatsakipujen vuoksi jotka eivät koskaan selvinneet lääkäreiden vastaanotoilla.
        Kipu oli joskus pois ja joskus läsnä kunnes 24 vuotiaana alkoi närästys joka jatkui 39 vuotiaaksi koko ajan pahentuen.
        Lääkärit eivät pystyneet muuhun kuin antamaan reseptin happosalpaajiin, joka on täysin väärä hoito kaikkiin vatsanhappoisuus ongelmiin.
        Tuossa 2 vuotta sitten jouduin todella kovien vatsakipujen vuoksi tähystykseen ja löytyi vatsahaava, reflux-tauti sekä ruokatorventulehdus.
        Sain nexiumit mutta se aiheutti erektiohäiriön josta en ole päässyt eroon 2 vuodessakaan.
        Vihdoin löysin Antti heikkilän sivut ja sitä kautta "vaaralliset Viljat" kirjan, jonka luettuani lopetin viljat ja erityisesti gluteenin syönnin.
        Vatsaoireet hävisivät 2-3 päivässä, selässä ollut kova paksu ihottuma alkoi paranemaan mutta ei parantunut kokonaan.
        Aloitin myös D-vitamiinin oton 5000IU päivässä ja hilseily loppui kuin seinään.
        Reflux vaiva hävisi samoin kun kaikki pistelyt suolistossa jne...
        Olen muuttanut ruokatottumukset täysin, koska ennen söin kuten suomen terveysviranomaiset suosittelevat, mutta koska näin sairastuin myös metaboliseen oireyhtymään, ei enää edes seiso, niin ajattelin aloittaa vähähiilihydraattisen ruokavalion, joka siis on aivan ehdoton parannuskeino esim refluxista!
        VHH, hyvät ravintolisät ja liikunta sekä lääkkeiden lopettaminen parantaa nopeasti ja on elämän tapana terveellinen vaihtoehto!


      • .....
        Nexium sux kirjoitti:

        Moi, olen ollut 3 vuotiaana sairaalahoidossa jatkuvien kovien vatsakipujen vuoksi jotka eivät koskaan selvinneet lääkäreiden vastaanotoilla.
        Kipu oli joskus pois ja joskus läsnä kunnes 24 vuotiaana alkoi närästys joka jatkui 39 vuotiaaksi koko ajan pahentuen.
        Lääkärit eivät pystyneet muuhun kuin antamaan reseptin happosalpaajiin, joka on täysin väärä hoito kaikkiin vatsanhappoisuus ongelmiin.
        Tuossa 2 vuotta sitten jouduin todella kovien vatsakipujen vuoksi tähystykseen ja löytyi vatsahaava, reflux-tauti sekä ruokatorventulehdus.
        Sain nexiumit mutta se aiheutti erektiohäiriön josta en ole päässyt eroon 2 vuodessakaan.
        Vihdoin löysin Antti heikkilän sivut ja sitä kautta "vaaralliset Viljat" kirjan, jonka luettuani lopetin viljat ja erityisesti gluteenin syönnin.
        Vatsaoireet hävisivät 2-3 päivässä, selässä ollut kova paksu ihottuma alkoi paranemaan mutta ei parantunut kokonaan.
        Aloitin myös D-vitamiinin oton 5000IU päivässä ja hilseily loppui kuin seinään.
        Reflux vaiva hävisi samoin kun kaikki pistelyt suolistossa jne...
        Olen muuttanut ruokatottumukset täysin, koska ennen söin kuten suomen terveysviranomaiset suosittelevat, mutta koska näin sairastuin myös metaboliseen oireyhtymään, ei enää edes seiso, niin ajattelin aloittaa vähähiilihydraattisen ruokavalion, joka siis on aivan ehdoton parannuskeino esim refluxista!
        VHH, hyvät ravintolisät ja liikunta sekä lääkkeiden lopettaminen parantaa nopeasti ja on elämän tapana terveellinen vaihtoehto!

        No, mulla taas ei todettu mitään refluksiin liittyvää PH-mittauksessa, manometriassa tai mahalaukuntähystyksessä. Ei kuulemma ylösnousuja mahalaukusta. :-(


        (ps. ylläpito takaisin ala-asteelle. Oikeat vastaukset ei kelpaa)
        19 9= ?, 20 6=?, 2 11=?, 8 14=?, 10 17=?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe