pillereitä uutta ja uutta

Minulla on 2-dia, liekö sukuvika. En ole liikaa ylipainoinen, ehkä viisi kiloa voisi tiputtaa.
Terveet elämäntava, en ota alkoholia kuin joskus, ehkä pari krt. vuodessa, ei kaljoa ei viinejä, jota tosin suositellaan. Lenkkeilen ym.
No aamusokeri on joka tapauksessa korkealla, lääkäri määräsi lisää lääkkeitä, metformia ja Januvia lisänä, nyt kun olen käyttänyt Januviaa on niin öllöttävä olo ja vasenta puolta särkee, sanotaan vasemman kylkikaaren alta. Just eilen lopetin koko Januvian itse, sokeri ei laskenutkaan vaan oli pitkin päivää yli 7.
Ilman Januviaa oli lenkin ym. jälkeen 5 ja 4,5 jne.
eipä sitä näköjään kohta tiedä mitä tässä ottaa. Taitaa olla Veijo oikeassa. Liekkö muille Januvia tehnyt oiretta. Minulla on dia-lääkäri 6.4 kaikki kokeet otettu. Kerron mitä siellä sanottiin.
Varsinkin arveluttaa maksa-arvot sillä onhan tässä vielä verenpainelääkkeet lisänä.
Sanoinkin aikoinaan lääkärille, että kun saa yhden purkin pian niitä on jonossa vaikka kuinka, ja tälmä on toteutunutkin.
2207
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Valinta on täysin sinun. Joko nousevä lääkityskierre tai herkullinen LCHF ruoka joka samalla hoitaa painonhallintasi. Nykyinen diabeetikkojen ruokavalio on päin p......
Lääkityksellä ei hoideta diabetesta vaan vääränlaisen ravinnon (liikaa hiilihydraatteja=sokeria) aiheuttamia haittija veren sokerin nousun muodossa.

Kuulostaa sadulta mutta kokeile itse.

Kirjakaupasta tai kirjastosta.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9522202053

Äänestä
  • Ihmettelen diabeetikon nykyisiä ravintosuosituksia suuresti.
    Minulla oli 30 vuotta sitten raskaana ollessani sokeriarvot normaalin ylärajoilla ja silloin suositeltiin kyllä vähähiilihydraattista ruokavaliota. Sitten sitä noudatin ja painokin alkoi hieman laskea (vaikka raskaus eteni) ja sokeriarvot pysyivät normaalin rajoissa, mitään lääkettä ei siis määrätty.
    Nyt sitten kerran työterveyslääkärin tarkastuksessa paastoverensokerini olikin 8, pitkäaikaissokeri jotain 6,5. Sain heti diformin lääkityksen, 2 x 750 mg. Joka kerta diabeteshoitaja puhuu syömisestä ja tuntuu että pitäisi ihan hirveästi syödä juuri hiilihydraatteja.
    On tainnut suositukset muuttua paljon 30 vuodessa?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


purkit kirjoitti:

Minulla on 2-dia, liekö sukuvika. En ole liikaa ylipainoinen, ehkä viisi kiloa voisi tiputtaa.
Terveet elämäntava, en ota alkoholia kuin joskus, ehkä pari krt. vuodessa, ei kaljoa ei viinejä, jota tosin suositellaan. Lenkkeilen ym.
No aamusokeri on joka tapauksessa korkealla, lääkäri määräsi lisää lääkkeitä, metformia ja Januvia lisänä, nyt kun olen käyttänyt Januviaa on niin öllöttävä olo ja vasenta puolta särkee, sanotaan vasemman kylkikaaren alta. Just eilen lopetin koko Januvian itse, sokeri ei laskenutkaan vaan oli pitkin päivää yli 7.
Ilman Januviaa oli lenkin ym. jälkeen 5 ja 4,5 jne.
eipä sitä näköjään kohta tiedä mitä tässä ottaa. Taitaa olla Veijo oikeassa. Liekkö muille Januvia tehnyt oiretta. Minulla on dia-lääkäri 6.4 kaikki kokeet otettu. Kerron mitä siellä sanottiin.
Varsinkin arveluttaa maksa-arvot sillä onhan tässä vielä verenpainelääkkeet lisänä.
Sanoinkin aikoinaan lääkärille, että kun saa yhden purkin pian niitä on jonossa vaikka kuinka, ja tälmä on toteutunutkin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu