MS-tauti ilman oireita?

jdiwjdo

Onko muita, joilla ei ole oireita ja saa dianosin Dg:G35? Joo päässä on jotakin laikkuja, likvor siinä rajalla, mutta ei muuta ja diagnoosin sain pyytämättä. Onko tällainen normaalia?

Näitä palstoja kun olen selaillit, niin tuntuisi olevan toisin päin, että diagnoosia ei saa, vaikka oireita ois vaikka muille (tai mulle) jakaa!

7

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovasti

      Minkä takia sut sitten on laitettu tutkimuksiin?

      • ap

        Näköhermontulehdus. Lievä, ei mennyt näkö tmv, oli vaan vähän samee.
        Mulla ei ole puutumisia, horjumisia, kaatuilua, huimausta, pistelyä, painelua, kuumaa, kylmää jne. Mitä mulla pitäisi olla?

        Ristiriitainen tilanne.


      • jatkoja
        ap kirjoitti:

        Näköhermontulehdus. Lievä, ei mennyt näkö tmv, oli vaan vähän samee.
        Mulla ei ole puutumisia, horjumisia, kaatuilua, huimausta, pistelyä, painelua, kuumaa, kylmää jne. Mitä mulla pitäisi olla?

        Ristiriitainen tilanne.

        Ymmärrän ja varsinkin jos et oo yhtään osannut edes epäillä tautia. Nyt sun pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta asiaa ja elää elämääsi. Voi olla, että oot niitä, joilla tauti ei sen kummemmin oireile jatkossakaan. Täysillä vaan elämässä eteenpäin ilman pelkoja tulevasta. Ms ei tarkoita alkuunkaan sitä, että pitäisi olla koko ajan joku oire päällä, vaan moni elää ihan täysin normaalia taudista huolimatta, opiskelee, käy töissä, saa lapsia, ihan normaaleja asioita.


      • ap
        jatkoja kirjoitti:

        Ymmärrän ja varsinkin jos et oo yhtään osannut edes epäillä tautia. Nyt sun pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta asiaa ja elää elämääsi. Voi olla, että oot niitä, joilla tauti ei sen kummemmin oireile jatkossakaan. Täysillä vaan elämässä eteenpäin ilman pelkoja tulevasta. Ms ei tarkoita alkuunkaan sitä, että pitäisi olla koko ajan joku oire päällä, vaan moni elää ihan täysin normaalia taudista huolimatta, opiskelee, käy töissä, saa lapsia, ihan normaaleja asioita.

        Näin mä neurologillekin sanoin. Olin vaan yllättynyt kun kotiin tulleessa kirjeessä oli dg. Ei ole aikomustakaan pitää itseäni sairaana, en ole nyt sen sairaampi kuin eilen, tai vuosi sitten. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ei aavistustaaan, mutta hei, kenellä on?


      • jatkoja
        ap kirjoitti:

        Näin mä neurologillekin sanoin. Olin vaan yllättynyt kun kotiin tulleessa kirjeessä oli dg. Ei ole aikomustakaan pitää itseäni sairaana, en ole nyt sen sairaampi kuin eilen, tai vuosi sitten. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ei aavistustaaan, mutta hei, kenellä on?

        Hyvä, just noin pitää ajatella ja toimia :).


    • on oireeton

      Mun äidillä on ollut MS-tauti 80-luvun alusta lähtien ja hänellä ei ole mitään oireita. Hänelle on vaan sanottu, että todennäköisesti se ei tule koskaan aiheuttamaan hänelle oireita. Hänet on magneettikuvattu ym. tutkittu.

      • hilipsis

        on myös sairastanut MS-tautia 80-luvun alusta. Tauti ei ole oireeton ja se on edennyt ajan kuluessa. Tautia ja diagnoosia ei kannata jäädä miettimään. Elämä voi olla tautinen myös muulla tavoin, sitäkään emme etukäteen voi tietää. Kun niitä oireita sitten tuli niidenkin kanssa vaan elettiin ja tehtiin se mikä voitiin. Elettiin lapsiperheen elämää yksi päivä kerrallaan. Tänä päivänäkin ulkoilimme ja totesimme, että tällai me vaan tökitään eteenpäin, parin kymmenen vuoden päästä ollaa jo reippaasti yli 70 v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe