MS-tauti ilman oireita?

jdiwjdo

Onko muita, joilla ei ole oireita ja saa dianosin Dg:G35? Joo päässä on jotakin laikkuja, likvor siinä rajalla, mutta ei muuta ja diagnoosin sain pyytämättä. Onko tällainen normaalia?

Näitä palstoja kun olen selaillit, niin tuntuisi olevan toisin päin, että diagnoosia ei saa, vaikka oireita ois vaikka muille (tai mulle) jakaa!

7

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovasti

Minkä takia sut sitten on laitettu tutkimuksiin?

• ap

Näköhermontulehdus. Lievä, ei mennyt näkö tmv, oli vaan vähän samee.
        Mulla ei ole puutumisia, horjumisia, kaatuilua, huimausta, pistelyä, painelua, kuumaa, kylmää jne. Mitä mulla pitäisi olla?

Ristiriitainen tilanne.

• jatkoja
        ap kirjoitti:

Näköhermontulehdus. Lievä, ei mennyt näkö tmv, oli vaan vähän samee.
        Mulla ei ole puutumisia, horjumisia, kaatuilua, huimausta, pistelyä, painelua, kuumaa, kylmää jne. Mitä mulla pitäisi olla?

Ristiriitainen tilanne.

Ymmärrän ja varsinkin jos et oo yhtään osannut edes epäillä tautia. Nyt sun pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta asiaa ja elää elämääsi. Voi olla, että oot niitä, joilla tauti ei sen kummemmin oireile jatkossakaan. Täysillä vaan elämässä eteenpäin ilman pelkoja tulevasta. Ms ei tarkoita alkuunkaan sitä, että pitäisi olla koko ajan joku oire päällä, vaan moni elää ihan täysin normaalia taudista huolimatta, opiskelee, käy töissä, saa lapsia, ihan normaaleja asioita.

• ap
        jatkoja kirjoitti:

Ymmärrän ja varsinkin jos et oo yhtään osannut edes epäillä tautia. Nyt sun pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta asiaa ja elää elämääsi. Voi olla, että oot niitä, joilla tauti ei sen kummemmin oireile jatkossakaan. Täysillä vaan elämässä eteenpäin ilman pelkoja tulevasta. Ms ei tarkoita alkuunkaan sitä, että pitäisi olla koko ajan joku oire päällä, vaan moni elää ihan täysin normaalia taudista huolimatta, opiskelee, käy töissä, saa lapsia, ihan normaaleja asioita.

Näin mä neurologillekin sanoin. Olin vaan yllättynyt kun kotiin tulleessa kirjeessä oli dg. Ei ole aikomustakaan pitää itseäni sairaana, en ole nyt sen sairaampi kuin eilen, tai vuosi sitten. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ei aavistustaaan, mutta hei, kenellä on?

• jatkoja
        ap kirjoitti:

Näin mä neurologillekin sanoin. Olin vaan yllättynyt kun kotiin tulleessa kirjeessä oli dg. Ei ole aikomustakaan pitää itseäni sairaana, en ole nyt sen sairaampi kuin eilen, tai vuosi sitten. Mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ei aavistustaaan, mutta hei, kenellä on?

Hyvä, just noin pitää ajatella ja toimia :).

• on oireeton

Mun äidillä on ollut MS-tauti 80-luvun alusta lähtien ja hänellä ei ole mitään oireita. Hänelle on vaan sanottu, että todennäköisesti se ei tule koskaan aiheuttamaan hänelle oireita. Hänet on magneettikuvattu ym. tutkittu.

• hilipsis

on myös sairastanut MS-tautia 80-luvun alusta. Tauti ei ole oireeton ja se on edennyt ajan kuluessa. Tautia ja diagnoosia ei kannata jäädä miettimään. Elämä voi olla tautinen myös muulla tavoin, sitäkään emme etukäteen voi tietää. Kun niitä oireita sitten tuli niidenkin kanssa vaan elettiin ja tehtiin se mikä voitiin. Elettiin lapsiperheen elämää yksi päivä kerrallaan. Tänä päivänäkin ulkoilimme ja totesimme, että tällai me vaan tökitään eteenpäin, parin kymmenen vuoden päästä ollaa jo reippaasti yli 70 v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4787
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      403
      1476
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1088
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      963
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      948
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe