Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

heleips

hjälp????

minkälaisia lääkearsenaaleja on käytössänne astmaan?
Itse käytän tällä hetkellä (kuurina 15vrk.) prednisolon 40mg,
- montelukasti 10mg. iltaisin
- Retafyllin 200mg 1tabl. aamuin illoin
- symbicort Forte 2-3 annosta 2-3 krt. vrk.
- Bricanyl 0.5 mg.

Olo on sangen hutera...
Johtunee lääkityksestä???
miten teillä astmatoverit?:)

7

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HalvallaMenee

      Mä oon aika täys näitä kans, ei jaksaisi hakea apteekista ja saatikka muistaa ottaa;

      -montelukasti 10mg. iltaisin
      -Budesonid 400mg 2*2 / vrk
      -Formaterol 2 krt / vrk
      -Ventoline kohtauslääke
      -Somac, nyt ei käytössä

      • aztmaa myös:)

        pitäis varmaan hommata lääkedosetti:9
        hönkäilyt yhdistelmävalmistetta vaan on paha tunkea dosettiin!
        Tuntuu, että oon jo ihan sekaisin miten mitäkin pitäis ottaa, kai se jotenkin:)


      • HalvallaMenee
        aztmaa myös:) kirjoitti:

        pitäis varmaan hommata lääkedosetti:9
        hönkäilyt yhdistelmävalmistetta vaan on paha tunkea dosettiin!
        Tuntuu, että oon jo ihan sekaisin miten mitäkin pitäis ottaa, kai se jotenkin:)

        Joo, mä en tiedä tuleeko noista mulle mitenkään erikoisempi olo. Pitäs yrittää vain huomata milloin pahenee ja milloin ei. Aika yksin tämän kanssa niiltä osin. Tosta singulairista (montelukast) tulee mielenkiintoisia unia.. :)


    • mikälääkitys

      No aika hurja lääkitys sinulla! Varmasti noin iso annos ja pitkä kuuri prednisolonia tekee olon huonoksi. Itse en ainakaan pystyisi ollenkaan nukkumaan tuolla annostuksella. Toivottavasti sinun ei tarvitse syödä prednisolonia kovin usein. Ja jos joudut ottamaan paljon avaavia niin luulisi niistäkin tulevan huono olo. Paranemisia!

      • SIIs taasISSiisti

        on sitten kuudes tablettikuuri kortisonia viime vuoden elokuusta. Kortisonikuurien kestot on olleet 6-28 vrk.
        Saa nähdä pärjääkö miten ja millä??
        Nyt olo on juuri kuurin naposteltua kohtuullisen hyvä:)
        Nukkuminen jää kyllä vähään...
        Siispä lähden töihin jo neljän jälkeen aamulla:)

        Miten teillä on tuullut lääkitys kuntoon??


      • 10 pilleriä pvä
        SIIs taasISSiisti kirjoitti:

        on sitten kuudes tablettikuuri kortisonia viime vuoden elokuusta. Kortisonikuurien kestot on olleet 6-28 vrk.
        Saa nähdä pärjääkö miten ja millä??
        Nyt olo on juuri kuurin naposteltua kohtuullisen hyvä:)
        Nukkuminen jää kyllä vähään...
        Siispä lähden töihin jo neljän jälkeen aamulla:)

        Miten teillä on tuullut lääkitys kuntoon??

        Kun ensin nyt olin syönnyt 40 mg prednisonia 2 vuotta putkeen, niin olen nyt päässyt siihen, että 10 mg vuorokaudessa riitää ja sitä on jatkunut viimeiset viisi vuotta ja tuskin se siitä mihinkään muuttuu. Piristävään sivuvaikutukseenkin tottuu. Niin ja dosetti todellakin kannattaa hankkia, jo sen takia, ettei tarvitse joka aamu ja ilta availla purkkeja, Teen kerralla parin viikon annostuksen ja ei tarvitse miettiä tuliko kaikki. Niin olen kyllä koko ajan ollut ja olen edelleenkin työelämässä, joten jätetään, jossittelut dosetista mummojen pakkauksena, mummoaikaan on keski-ikäisellä matkaa vielä paljon. Hutera olo yleensä kortisonikuurin aikana johtuu ihan muusta kuin kortisonista, jolla hoidetaan sitä aiheuttajaa.


      • se pitkä litania...:
        10 pilleriä pvä kirjoitti:

        Kun ensin nyt olin syönnyt 40 mg prednisonia 2 vuotta putkeen, niin olen nyt päässyt siihen, että 10 mg vuorokaudessa riitää ja sitä on jatkunut viimeiset viisi vuotta ja tuskin se siitä mihinkään muuttuu. Piristävään sivuvaikutukseenkin tottuu. Niin ja dosetti todellakin kannattaa hankkia, jo sen takia, ettei tarvitse joka aamu ja ilta availla purkkeja, Teen kerralla parin viikon annostuksen ja ei tarvitse miettiä tuliko kaikki. Niin olen kyllä koko ajan ollut ja olen edelleenkin työelämässä, joten jätetään, jossittelut dosetista mummojen pakkauksena, mummoaikaan on keski-ikäisellä matkaa vielä paljon. Hutera olo yleensä kortisonikuurin aikana johtuu ihan muusta kuin kortisonista, jolla hoidetaan sitä aiheuttajaa.

        pilleriä päivä:)
        Miten siirryit 40 mg prednisonia vuorokaudessa annostukseen?
        Oliko ensin useita kuureja, jotka eivät tehonneetkaan riittävästi?
        Kysyn ihan mielenkiinnosta.
        Olen siivooja (joka lähtee aamuisin klo neljän pintaan töihin:))
        Olen myös pian viisikymppinen ja tulevaisuus työelämässä askarruttaa nykyisen astma tilanteeni takia.
        En millään muotoa jäisi työelämästä pois.
        Pärjäätkö pelkällä prednisonilla vai onko myös muuta lääkitystä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe