Ap. t. 8:14-25
Pietari ja Johannes Samariassa
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." [1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15]
24 Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"
25 Kun apostolit olivat puhuneet Herran sanaa ja todistaneet hänestä, he lähtivät takaisin Jerusalemiin ja julistivat matkalla evankeliumia monissa Samarian kylissä.
Tämä ei mitään muuta tarkoita kuin, että Jumalan lapset voivat sitoa katumattoman tai väärää tekevän
synteihinsä.
Matt. 16:19
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]
Millä perusteella?
Ainoastaan Jumalan sanaan tukeutuen, joka on ainut pettämätön perustus uskovalle.
Kristuksen kirkkolaissa on kyse samasta asiasta (Matt. 18:15-18).
Avainten vallasta...
42
390
Vastaukset
- Hedelmistä tunnetaan
ja Raamatun raiskaaminen ovat vl-herätysliikkeen hedelmiä. Armo ja rakkaus eivät kuulu vl-saarnoihin.
- 20+12
Uskovainen ei voi olla juuri muuta jakamassa kuin rakkautta ja armoa Kristuksessa. Totuus on se asia mitä sidotaan, mutta se on sidottu kuitenkin Jumalan sanaan.
- 88+88
20+12 kirjoitti:
Uskovainen ei voi olla juuri muuta jakamassa kuin rakkautta ja armoa Kristuksessa. Totuus on se asia mitä sidotaan, mutta se on sidottu kuitenkin Jumalan sanaan.
sitominen ei tarkoita että on kysymyksessä myös taivasten valtakuntaan pääsyn kieltäminen. Avaimet tuohon valtakuntaan on toisella.
- 2+10
88+88 kirjoitti:
sitominen ei tarkoita että on kysymyksessä myös taivasten valtakuntaan pääsyn kieltäminen. Avaimet tuohon valtakuntaan on toisella.
Samoin ymmärrän. Aikaa löytää Jumalan valtakunta on niin kauan kun sitä armoa ylhäältä annetaan.
- näin on
Eivät Pietari ja Johannes sitoneet tuossa mitään, vaan julistivat Jumalan sanaa.
Eivät he edes päästäneet Simonia:
"21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja RUKOILE HERRAA! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." [1. Tim. 6:9; Hepr. 12:15]
24 Silloin Simon sanoi: "Rukoilkaa minun puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään tuollaista, mitä sanoitte!"
Noita Simon nöyrtyi Jumalan sanan edessä ja katui, jolloin hän sai kokea armon:
"Joka syntinsä hylkää ja tunnustaa, se saa armon:"- 88+88
2 asiaa:
1. Käsky omakohtaiseen rukoukseen. "Rukoile Herraa"
2. Esirukouksen pyyntö. "Rukoilkaa minun puolestani Herraa...."
Ei ole kysymys mistään sitomisesta! - 19+11
Minun täytyy pitäytyä siihen ajatukseen, että siinä sidottiin.
"21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja RUKOILE HERRAA! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25
Apostolit olivat (kaksi todistajaa) sitä mieltä ettei Simon toiminut oikein ja kehottivat häntä parannuksen askelille ja rukoilemaan siihen Herralta voimia. - näin on
19+11 kirjoitti:
Minun täytyy pitäytyä siihen ajatukseen, että siinä sidottiin.
22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja RUKOILE HERRAA! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25
Apostolit olivat (kaksi todistajaa) sitä mieltä ettei Simon toiminut oikein ja kehottivat häntä parannuksen askelille ja rukoilemaan siihen Herralta voimia.totta, että sinun TÄYTYY pitäytyä siihen ajatukseen, joka on iskostettu päähäsi
Rauhanyhdistyksellä.
Muutoinhan sinut erotettaisiin siitä!
Olet ainakin rehellinen. - 18+6
näin on kirjoitti:
totta, että sinun TÄYTYY pitäytyä siihen ajatukseen, joka on iskostettu päähäsi
Rauhanyhdistyksellä.
Muutoinhan sinut erotettaisiin siitä!
Olet ainakin rehellinen.Kiitos, mutta etkö sinä nää noissa sanoissa mitään sitomiseen viittaavaa?
- näin on
18+6 kirjoitti:
Kiitos, mutta etkö sinä nää noissa sanoissa mitään sitomiseen viittaavaa?
sitomisesta tai päästämisestä mitään!!!
Jeesus itse sanoi:
"Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille. Sitten tulee loppu."
Sitähän Pietari ja Johannes tekivät!
Ei Jeesus kehoittanut sitomaan ketään!
Olet ennakkoluulojesi vanki! - rororo
18+6 kirjoitti:
Kiitos, mutta etkö sinä nää noissa sanoissa mitään sitomiseen viittaavaa?
Ei Simon pyytänyt Pietaria ja Johannesta päästämään häntä synneistään, vaan hän halusi ostaa heiltä rahalla kyvyn välittää Pyhää Henkeä. Hän yritti hieroa kauppaa.
Pietari ja Johannes vain totesivat, että hän on "pimeä", ja Simon siitä havahtui ja pyysi heitä rukoilemaan puolestaan.
Ei siinä ollut kyse mistään sitomis- tai päästämistilanteesta. - rororo
rororo kirjoitti:
Ei Simon pyytänyt Pietaria ja Johannesta päästämään häntä synneistään, vaan hän halusi ostaa heiltä rahalla kyvyn välittää Pyhää Henkeä. Hän yritti hieroa kauppaa.
Pietari ja Johannes vain totesivat, että hän on "pimeä", ja Simon siitä havahtui ja pyysi heitä rukoilemaan puolestaan.
Ei siinä ollut kyse mistään sitomis- tai päästämistilanteesta.Vai ymmärrätkö sinä niin, että jos uskovainen pitää toista ihmistä epäuskoisena, se on synteihin sitomista??
- iveta
rororo kirjoitti:
Vai ymmärrätkö sinä niin, että jos uskovainen pitää toista ihmistä epäuskoisena, se on synteihin sitomista??
kun koko Raamatun eli Jumalan sanan perusajatus on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan, joka oli langennut, ja pelastaa hänet Kristuksen sovituskuoleman kautta, niin miksi meidän tulisi julistaa muuta kuin pelastuksesta Kristuksessa ja yksin Hänen suorittamastaan sovitustyöstä meidän syntiemme ja sairautemme tähden, yksin armosta (ei kenenkään muun tähden ), uskosta (joka on meihin synnytetty )ja lahjasta ( jonka Hän meille on valmistanut ). Missä on ihminen? Hän on vain Jeesuksen käskyn täyttäjä ( "Menkää ja tehkää..." ) Emmekö iloitse, että saamme viedä tätä ihanaa pelastussanomaa Kristuksesta ja pelastusta Hänessä kaikkialle maailmaan? Oletko sinä myös tässä mukana?
- 3+10
rororo kirjoitti:
Vai ymmärrätkö sinä niin, että jos uskovainen pitää toista ihmistä epäuskoisena, se on synteihin sitomista??
Siitä asiasta ei pidä sitoa (armo kuuluu kaikille enkä minä ole tuomari) vaan pidetään kiinni Raamatun sanan mukaisesta totuudesta mikä on syntiä. Uskovainen pitäytyy totuudessa ("totuuden patsas").
Synti mikä synti, ei se muuksi muutu, ellei siitä nöyrry parannuksen askelille. - 14+9
iveta kirjoitti:
kun koko Raamatun eli Jumalan sanan perusajatus on Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan, joka oli langennut, ja pelastaa hänet Kristuksen sovituskuoleman kautta, niin miksi meidän tulisi julistaa muuta kuin pelastuksesta Kristuksessa ja yksin Hänen suorittamastaan sovitustyöstä meidän syntiemme ja sairautemme tähden, yksin armosta (ei kenenkään muun tähden ), uskosta (joka on meihin synnytetty )ja lahjasta ( jonka Hän meille on valmistanut ). Missä on ihminen? Hän on vain Jeesuksen käskyn täyttäjä ( "Menkää ja tehkää..." ) Emmekö iloitse, että saamme viedä tätä ihanaa pelastussanomaa Kristuksesta ja pelastusta Hänessä kaikkialle maailmaan? Oletko sinä myös tässä mukana?
Sinulla on hyvä sanoma!
- iveta
14+9 kirjoitti:
Sinulla on hyvä sanoma!
Se ei ole minun sanomani, vaan HÄNEN?
Kiitos Sinulle! - rororo
iveta kirjoitti:
Puhut sinänsä oikeaa asiaa, mutta kun tässä ketjussa on kyse synteihin sitomisesta, johon kuitenkin Raamatussa annetaan uskovaisille valtuudet, niin minua rupesi askarruttamaan, mitä tuo synteihin sitominen oikein on.
Esimerkki.
Uskovainen tekee aviorikoksen, mutta ei kadu eikä pyydä sitä anteeksi.
1) Muut sitovat hänet hänen syntiinsä, eli sanovat, että tuota syntiä et ole saanut anteeksi, vaikka muuten uskovainen oletkin.
Entä jos joku on tehnyt murhan, mutta ei kadu, päteekö häneenkin tämä kohta1) ? Vaikuttaako siihen suoraan synnin suuruus? Kuka määrittelee synnin suuruuden?
2) Muut sitovat hänet syntiinsä, eli sanovat, että koska et kadu tuota syntiäsi, emme pidä sinua uskovaisena. Vaikuttaako taaskin synnin suuruus? Kuka sen määrittelee?
Vai onko se synteihin sitomista, että pitää epäuskoisina tavallisia ei-uskovia ihmisiä?
Vai onko se sitä, että ei-uskova haluaa saada syntinsä anteeksi, mutta hänelle ei saarnata anteeksiantoa, koska katsotaan ettei hänellä ole oikeaa ymmärrystä asioista?
Emmää ymmärrä tätä synteihin-sitomis-asiaa. Minusta se on vähintäänkin hämärä. - iveta
rororo kirjoitti:
Puhut sinänsä oikeaa asiaa, mutta kun tässä ketjussa on kyse synteihin sitomisesta, johon kuitenkin Raamatussa annetaan uskovaisille valtuudet, niin minua rupesi askarruttamaan, mitä tuo synteihin sitominen oikein on.
Esimerkki.
1) Muut sitovat hänet hänen syntiinsä, eli sanovat, että tuota syntiä et ole saanut anteeksi, vaikka muuten uskovainen oletkin.
Entä jos joku on tehnyt murhan, mutta ei kadu, päteekö häneenkin tämä kohta1) ? Vaikuttaako siihen suoraan synnin suuruus? Kuka määrittelee synnin suuruuden?
2) Muut sitovat hänet syntiinsä, eli sanovat, että koska et kadu tuota syntiäsi, emme pidä sinua uskovaisena. Vaikuttaako taaskin synnin suuruus? Kuka sen määrittelee?
Vai onko se synteihin sitomista, että pitää epäuskoisina tavallisia ei-uskovia ihmisiä?
Vai onko se sitä, että ei-uskova haluaa saada syntinsä anteeksi, mutta hänelle ei saarnata anteeksiantoa, koska katsotaan ettei hänellä ole oikeaa ymmärrystä asioista?
Emmää ymmärrä tätä synteihin-sitomis-asiaa. Minusta se on vähintäänkin hämärä.sitomisasia ei vaivaa mitenkään, koska missään ei UT:ssa puhuta, että opetuslapset sitoivat syntejä ja että se olisi niin tärkeää, että se voittaisi sen Kristuksen suorittaman sovitustyön, joka on tarkoitettu kaikille ja jota opetuslapset innolla saarnasivat, ja on sitä tavallaan syntien sitomisoppia vastaan, koska ihmisen on Jeesuksen käskyn mukaan saarnattava Jumalan rakkaudesta ihmislasta kohtaan, joka ilmeni Kristuksen sovitustyönä ristillä meidän syntiemme tähden YKSIN armosta ( ei toisten antamien armosanojen johdosta ), uskosta ( meille käsittämättömän Jumalan suoranaisesta rakkaudesta meissä synnyttämän uskon tähden ) ja lahjana ( Kristus tuli ilmaiseksi, meille antamana lahjana puolustajana Jumalan ja meidän välille ), jotta meillä olisi iankaikkinen elämä Hänen yhteydessään. Tämä on se sanoma, jota haluamme julistaa!
iveta kirjoitti:
sitomisasia ei vaivaa mitenkään, koska missään ei UT:ssa puhuta, että opetuslapset sitoivat syntejä ja että se olisi niin tärkeää, että se voittaisi sen Kristuksen suorittaman sovitustyön, joka on tarkoitettu kaikille ja jota opetuslapset innolla saarnasivat, ja on sitä tavallaan syntien sitomisoppia vastaan, koska ihmisen on Jeesuksen käskyn mukaan saarnattava Jumalan rakkaudesta ihmislasta kohtaan, joka ilmeni Kristuksen sovitustyönä ristillä meidän syntiemme tähden YKSIN armosta ( ei toisten antamien armosanojen johdosta ), uskosta ( meille käsittämättömän Jumalan suoranaisesta rakkaudesta meissä synnyttämän uskon tähden ) ja lahjana ( Kristus tuli ilmaiseksi, meille antamana lahjana puolustajana Jumalan ja meidän välille ), jotta meillä olisi iankaikkinen elämä Hänen yhteydessään. Tämä on se sanoma, jota haluamme julistaa!
sinulle oikean asian puolutamisesta.
Hyvää pääsiäistä iveta- 16+9
rororo kirjoitti:
Esimerkki.
Emmää ymmärrä tätä synteihin-sitomis-asiaa. Minusta se on vähintäänkin hämärä.Katuvalle syntiselle saarnataan kaikki synnit anteeksi ehdoitta!
"Vai onko se sitä, että ei-uskova haluaa saada syntinsä anteeksi, mutta hänelle ei saarnata anteeksiantoa, koska katsotaan ettei hänellä ole oikeaa ymmärrystä asioista?"
Emme näe kenenkään sydämeen. Hedelmistään puu tunnetaan.
Yksi esimerkki:
Uskovainen tai epäuskoinen pyytää syntejään anteeksi sillä ehdolla, että huorinteko
pitäisi silti jatkossa sallia. Sisar/Veli kuitenkin pitäytyy totuudessa, että tämä ei ole Jumalan sanan mukaan mahdollista. Rikkonut voi tulla näin sidotuksi, mutta on edelleen armon alla.
Ja kun niitä syntejä saarnataan anteeksi niin AINA sarnataan kaikki synnit anteeksi. - Tee parannus
16+9 kirjoitti:
Katuvalle syntiselle saarnataan kaikki synnit anteeksi ehdoitta!
"Vai onko se sitä, että ei-uskova haluaa saada syntinsä anteeksi, mutta hänelle ei saarnata anteeksiantoa, koska katsotaan ettei hänellä ole oikeaa ymmärrystä asioista?"
Emme näe kenenkään sydämeen. Hedelmistään puu tunnetaan.
Yksi esimerkki:
Uskovainen tai epäuskoinen pyytää syntejään anteeksi sillä ehdolla, että huorinteko
pitäisi silti jatkossa sallia. Sisar/Veli kuitenkin pitäytyy totuudessa, että tämä ei ole Jumalan sanan mukaan mahdollista. Rikkonut voi tulla näin sidotuksi, mutta on edelleen armon alla.
Ja kun niitä syntejä saarnataan anteeksi niin AINA sarnataan kaikki synnit anteeksi."""Emme näe kenenkään sydämeen."""
niin olet ittestään perkeleestä ja opetat vastoin virallista vl-oppia.
Virallisen vl-"vain me" -opin mukaan vl-johtomiehet ja vl-saarnamiehet näkevät kaikkien maailman ihmisten sydämeen ja pystyvät sanomaan, että Jumalalle kelpaavaa uskoa löytyy vain vl-ihmisten sydämestä. - 19+2
Tee parannus kirjoitti:
"""Emme näe kenenkään sydämeen."""
niin olet ittestään perkeleestä ja opetat vastoin virallista vl-oppia.
Virallisen vl-"vain me" -opin mukaan vl-johtomiehet ja vl-saarnamiehet näkevät kaikkien maailman ihmisten sydämeen ja pystyvät sanomaan, että Jumalalle kelpaavaa uskoa löytyy vain vl-ihmisten sydämestä.Pitäydyn siinä totuudessa, että uskovainen ei nää toisen ihmisen sydämeen ja elävää uskoa löytyy muualtakin kuin vl-uskovista.
- Varoitus.
19+2 kirjoitti:
Pitäydyn siinä totuudessa, että uskovainen ei nää toisen ihmisen sydämeen ja elävää uskoa löytyy muualtakin kuin vl-uskovista.
sano tuota ääneen rauhanyhdistyksellä. Silloin tulee lähtö vl-herätysliikkeestä! Siellä ei hyvällä katsota tuollaisia Raamattuun uskovia henkilöitä.
- rororo
iveta kirjoitti:
sitomisasia ei vaivaa mitenkään, koska missään ei UT:ssa puhuta, että opetuslapset sitoivat syntejä ja että se olisi niin tärkeää, että se voittaisi sen Kristuksen suorittaman sovitustyön, joka on tarkoitettu kaikille ja jota opetuslapset innolla saarnasivat, ja on sitä tavallaan syntien sitomisoppia vastaan, koska ihmisen on Jeesuksen käskyn mukaan saarnattava Jumalan rakkaudesta ihmislasta kohtaan, joka ilmeni Kristuksen sovitustyönä ristillä meidän syntiemme tähden YKSIN armosta ( ei toisten antamien armosanojen johdosta ), uskosta ( meille käsittämättömän Jumalan suoranaisesta rakkaudesta meissä synnyttämän uskon tähden ) ja lahjana ( Kristus tuli ilmaiseksi, meille antamana lahjana puolustajana Jumalan ja meidän välille ), jotta meillä olisi iankaikkinen elämä Hänen yhteydessään. Tämä on se sanoma, jota haluamme julistaa!
Jeesus itse antoi opetuslapsilleen tuon sitomisvallan, niin että kaipa sillä jotain merkitystä on. Vai huvikseenko hän heitti läppää noin vakavassa asiassa?
Minusta tuo puheesi on samanlaista kiertelyä kuin vl:illä silloin, kun jokin tosiasia ei sovi yhteen heidän näkemystensä kanssa.
- Sectori
Tutki sydäntäsi. Mihin perustuu kova tarpeesi tutkia sitä, voisitko heittää lähimmäisiä helvettiin? Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että se on ensinnäkin yksi eniten Raamatun väärinkäytetyistä kohdista, toiseksi todella vaarallinen seurakunnan käytössä, ja kolmanneksi, ei ole ollenkaan Raamatun keskeinen sanoma.
- 20+7
Ei minulla ole sellainen tarve enkä edes voisi sitä tehdä. Muilta osin olen samaa mieltä. On ihan eri asia pitäytyä totuudessa kun heittää jokin helvettiin. Me kaikki ollaan saman armon alla.
Tämä ei mitään muuta tarkoita kuin, että Jumalan lapset voivat sitoa katumattoman tai väärää tekevän synteihinsä. * Ensinnäkin, jos puhut lestadiolaisista, te olette vain vähempienne lapsia, ETTE Jumalan, Jeesus kyllä on.
Toisaalta tuossa ei ole mitään lupausta lestadiolaiselle yhtään mistään.
Matt. 16:19
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." ** Niin,, lue kenelle – sinulle?? Kukahan se oli? Olitko paikalla.
Naurettavaa.- 88+88
kirjoitit: "Me kaikki ollaan saman armon alla."
Koeta myös hyväksyä se tosiasia mielessäsi ja sydämessäsi. 88+88 kirjoitti:
kirjoitit: "Me kaikki ollaan saman armon alla."
Koeta myös hyväksyä se tosiasia mielessäsi ja sydämessäsi.kysymys, vaan Raamatun väärentämisestä.
Sitä pahoittelen, myös sitä, etette pysty vastaamaan kysymyksiin.- 88+88
Kesitas kirjoitti:
kysymys, vaan Raamatun väärentämisestä.
Sitä pahoittelen, myös sitä, etette pysty vastaamaan kysymyksiin.tarkoitettu vl:ille, että ei ole erikseen erikoista vl-armoa Kristukselta, vaan sama armo on kaikkia meitä varten.
- 3+4
Väännän sitten asiaa rautalangasta:
Jos joku toimii Jumalan sanan vastaisesti hän syyllistyy syntiin.
En minä koskaan voi hyväksyä, että hän toimii silloin oikein.
Synti mikä synti, ei se muuksi muutu, ellei siitä nöyrry parannuksen askelille.
Sama armo on kaikkia meitä varten.- 88+88
kirjoitit: "Jos joku toimii Jumalan sanan vastaisesti hän syyllistyy syntiin.
En minä koskaan voi hyväksyä, että hän toimii silloin oikein"
Samaa mieltä minäkin olen. Ja synti on tänä päivänäkin rohkeasti saarnattava synniksi, vaikka meitä nykyajan ihmisiä se ei oikein miellytä. Mutta Kristuksessa se armo on meille kaikille yhtäläinen.
- paha juttu
>>Tämä ei mitään muuta tarkoita kuin, että Jumalan lapset voivat sitoa katumattoman tai väärää tekevän
synteihinsä.- 14+16
Ovat he siinä mielessä jos ovat toimineet väärin. Synnistä on aina käännyttävä parannuksen askelille! Jos jokin uskovainen on ollut hoitokokouksessa ja on nähnyt, että on sidottu Raamatun vastaisesti, hänellä olisi ollut velvollisuus puuttua asiaan.
Jumalan seurakunta piti oleman Raamatun mukaan: "totuuden patsas ja perustus". - 88+88
14+16 kirjoitti:
Ovat he siinä mielessä jos ovat toimineet väärin. Synnistä on aina käännyttävä parannuksen askelille! Jos jokin uskovainen on ollut hoitokokouksessa ja on nähnyt, että on sidottu Raamatun vastaisesti, hänellä olisi ollut velvollisuus puuttua asiaan.
Jumalan seurakunta piti oleman Raamatun mukaan: "totuuden patsas ja perustus".odotamme hoitajilta:
"Matt. 5:24
niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. - 10+18
88+88 kirjoitti:
odotamme hoitajilta:
"Matt. 5:24
niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi.Sananl. 25:8
8 älä suin päin vie asiaa oikeuteen, sillä loppujen lopuksi voi käydä niin, että saatat itsesi häpeään.
23 "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja SIINÄ MUISTAT, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja KÄY ENSIN sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8]
25 "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. [5:25,26: Luuk. 12:58,59 : Sananl. 25:8; Matt. 18:34; Ef. 4:26]
Me olemme kaikki matkalla oikeuteen "tulisilmäisen tuomarin eteen".
26 Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
Hoitomies voi siis itse tulla sidotuksi/tuomituksi.
Katuvalle syntiselle on saarnattava aina kaikki synnit anteeksi.
Ainoastaan jos katuva julkisesti siinä yhteydessä vielä väittää, että SELVÄ synti olisi luvallista
Hänet voidaan sitoa siitä synnistä.
Matt. 6:14,15
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]
Niin Taivaallinen isä on totinen tuomarimme. - Wiggesford
10+18 kirjoitti:
Sananl. 25:8
8 älä suin päin vie asiaa oikeuteen, sillä loppujen lopuksi voi käydä niin, että saatat itsesi häpeään.
23 "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja SIINÄ MUISTAT, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi alttarin eteen ja KÄY ENSIN sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8]
25 "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. [5:25,26: Luuk. 12:58,59 : Sananl. 25:8; Matt. 18:34; Ef. 4:26]
Me olemme kaikki matkalla oikeuteen "tulisilmäisen tuomarin eteen".
26 Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
Hoitomies voi siis itse tulla sidotuksi/tuomituksi.
Katuvalle syntiselle on saarnattava aina kaikki synnit anteeksi.
Ainoastaan jos katuva julkisesti siinä yhteydessä vielä väittää, että SELVÄ synti olisi luvallista
Hänet voidaan sitoa siitä synnistä.
Matt. 6:14,15
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]
Niin Taivaallinen isä on totinen tuomarimme.käydä toisten ihmisten elämänkimppuun tuomarina ja vahingoittajina. Seurakuntakuri oikein julistettuna armonkuri toteutuu seurakunnassa joss Jumalan HENKI on saanut sijaa seurakuntalaisten sydämissä.Sielujen hoidossa Pyhällä Hengellä on perustava merkitys, ilman Pyhän Hengen läsnäoloa ei voida seurakuntaa kurittaa.
Vl:liikkeessä, ovat ottaneet jumalan valtakunnan itselleen, rakentaneet sille itsevalitun jumalan tahdon ihmisen lihanmielenmukaan.VL yhteisö on vailla kaikkia niitä tunnuksia jotka kuuluvat Jumalan hallussa olevaan Jumalan valtakuntaan, Hänen sanansa ja tahtonsa mukaisesti.
Jumalan lapseutta ei jaeta vl,yhteisön neuvvoin vaan Sana sanoo:Joh 1:12-13.
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsisksi,kaikille jotka USKOIVAT häneen. He eivät ole syntyneet verestä,eivät ruumiim halusta,eivät MIEHEN tahdosta VAAN JUMALASTA."
Matt.11:25-30 (v1938 ja 1992 vastaavasti)
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
25 Tuohon aikaan Jeesus kerran puhkesi puhumaan ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille. [11:25-30: Luuk. 10:21,22 : Job 37:24; Ps. 119:130; 1. Kor. 1:26-29]
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
26 Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. [Matt. 28:18; Joh. 13:3, 17:2 | Joh. 1:18, 7:28,29]
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. [11:28,29: Jes. 28:12; Sir. 51:23-27 : Jer. 31:25; Matt. 12:20; Joh. 7:37]
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. [Matt. 21:5 | Jer. 6:16]
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." [1. Joh. 5:3]
Jeesus ilmoittaa Isä Jumalan häneen uskoville.
Ei siis,Jumalan olemassa oloon uskoville uskonnollisille lestadiolaislle.
Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, ei lutterissa ei lestadiuksessa.
On hyvin tärkeää Totella Jeesusta ja hänen opetuksiaan, sillä' HÄN on ainoa tie Jumalan ja Isän tykö. - Ikävä kyllä
Wiggesford kirjoitti:
käydä toisten ihmisten elämänkimppuun tuomarina ja vahingoittajina. Seurakuntakuri oikein julistettuna armonkuri toteutuu seurakunnassa joss Jumalan HENKI on saanut sijaa seurakuntalaisten sydämissä.Sielujen hoidossa Pyhällä Hengellä on perustava merkitys, ilman Pyhän Hengen läsnäoloa ei voida seurakuntaa kurittaa.
Vl:liikkeessä, ovat ottaneet jumalan valtakunnan itselleen, rakentaneet sille itsevalitun jumalan tahdon ihmisen lihanmielenmukaan.VL yhteisö on vailla kaikkia niitä tunnuksia jotka kuuluvat Jumalan hallussa olevaan Jumalan valtakuntaan, Hänen sanansa ja tahtonsa mukaisesti.
Jumalan lapseutta ei jaeta vl,yhteisön neuvvoin vaan Sana sanoo:Joh 1:12-13.
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsisksi,kaikille jotka USKOIVAT häneen. He eivät ole syntyneet verestä,eivät ruumiim halusta,eivät MIEHEN tahdosta VAAN JUMALASTA."
Matt.11:25-30 (v1938 ja 1992 vastaavasti)
25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
25 Tuohon aikaan Jeesus kerran puhkesi puhumaan ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut tämän viisailta ja oppineilta mutta ilmoittanut sen lapsenmielisille. [11:25-30: Luuk. 10:21,22 : Job 37:24; Ps. 119:130; 1. Kor. 1:26-29]
26 Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
26 Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. [Matt. 28:18; Joh. 13:3, 17:2 | Joh. 1:18, 7:28,29]
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. [11:28,29: Jes. 28:12; Sir. 51:23-27 : Jer. 31:25; Matt. 12:20; Joh. 7:37]
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. [Matt. 21:5 | Jer. 6:16]
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." [1. Joh. 5:3]
Jeesus ilmoittaa Isä Jumalan häneen uskoville.
Ei siis,Jumalan olemassa oloon uskoville uskonnollisille lestadiolaislle.
Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, ei lutterissa ei lestadiuksessa.
On hyvin tärkeää Totella Jeesusta ja hänen opetuksiaan, sillä' HÄN on ainoa tie Jumalan ja Isän tykö.on itse rakennettu saatanan valtakunta täällä Suomessa.
- 88+88
Ikävä kyllä kirjoitti:
on itse rakennettu saatanan valtakunta täällä Suomessa.
avaimet on ainoastaan Jeesuksella Kristuksella, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Avaimet Jeesus antoi ainoastaan Pietarille vähäksi aikaa. Sen jälkeen ei kellään ole ollut taivasten valtakunnan avaimia paitsi Jeesuksella Kristuksella.
- ".................."
armoneuvoja innokaille hoitomiehille.
- aivan hillitsemättä
>Tämä ei mitään muuta tarkoita kuin, että Jumalan lapset voivat sitoa katumattoman tai väärää tekevän
synteihinsä.
Toki tuo on vl-piireissä harjoitettua vääristelyä. Raamattu puhuu syntien sitomisesta, ei synteihin sitomisesta.
Mahtaako vl-teologiassa olla myös lukkojen valta? Pelkillä avaimilla ei järin paljoa tee.- 88+88
ja niiden upottaminen armonmereen on samaa kuin syntien anteeksiantaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4781397- 641146
- 61862
- 61825
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18777Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101736- 72714
- 30687
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49681- 63675