Eli siis voinko soittaa vain terveyskeskukseen ja varata ajan tavalliselle lääkärille saadakseni e-pillereitä?
e-pillereiden hankinta
10
8315
Vastaukset
- meliane17
jeps, soitat ehkäisyneuvolaan jasieltä saat ajan e-pillereitä varten... Siellä sinua haastatellaan ja otetaan verenpaine yms...
Pillereitä alat syömään ensimmäisenä vuotopäivänä...
yleensä pillerit saa 3kk ilmatteeks - giima
Ymmärtääkseni/muistaakseni täytyy käydä gynellä ennen pillereiden saantia, tarkastaa, että kaikki sisukalut on kunnossa. Omista pillerin hankinnoista on jo sen verran kauan, ettei pysty muistamaan. Soita sinne arvauskeskukseen ja kerro vain, että haluaisit pillerit, kyllä ne neuvovat sitten. Kehottaisin kuitenkin menemään yksityiselle, itse olen julkisen puolen gyneiltä saanut erinäisiä porakonekäsittelyjä, yksityisellä ovat vähän hellempiä. =) Laadusta kannattaa maksaa, myös tässä asiassa.
- iiku
Riippuu tietysti ihan kynegologista, että millaista käsittelyä saa... Itse olin ihan kunnan terveyskeskuksessa gynellä, eikä ollut mitään hirveetä porakonekäsittelyä. Gyne oli nuori nainen ja ihan ymmärsi kertoa välineistä ja muutenkin, kun kyseessä oli eka tutkimukseni.
Ne ilmaiset pilleritkin vaihtelee, meidän kunnassa niitä saa peräti 9 kk ajaksi. Ekalla kerralla sain 3 kk:n pillerit ja sitten "kontrollikäynnillä" sain loput puoli vuotta ja vielä vuoden reseptin mukaan.
- tyttö87.
Voit soittaa vain terveyskeskukseen ja varata ajan. Siellä sua haastatellaan ja otetaan verenpaine ja mulle ainakin tehtiin sisätutkimus. Sitten sain reseptin ja 3 kk:n pillerit mukaan ilmaseks. Ei se oo sen kummempaa, vaikka mua kyllä jännitti! :)
- sanna87
joo kiitos vaan. enköhän mä pärjää. vaik vähä jännittää...
- tyttö
niin, mitä se haastettelu tarkoittaa.mitä ne kyselee?
- jkvhcvbjk
tyttö kirjoitti:
niin, mitä se haastettelu tarkoittaa.mitä ne kyselee?
Mitä se lääkäri tekee siin sisätutkimukses??
- Jo kerran kokenut
Se tutkii sun kohdunkaulan yms tämmöiset multa ainakin, se tuntuu ilkeältä kyllä, mut kyl sen kestää, jos esim verinäytteen ottamisenki kestää. Tarkkaa en käytännös tiedä miten sisätutkimus tehdää mut ne laittaa sellaisen (mulla ainakin) muovisen jutun tuonne emättimee (anteeks en keksi parempaakaa sanaa ny) ja sit toisen sen päälle ja ne nostavat hiukan et näkevät kohdunkaulan yms.
Haastattelus ne kyselee et oletko ekaa kertaa hankkimas e-pillereit, oletko harrastanut seksii yms näit perusjuttui =) Mun omasta hankkimisest on jo jonkun aikaa mut muistan suhtkoht hyvin, tosin lopetin ne ja nyt olis taas tarvis =) Eli eiku vaa soittelemaan :P - erreeeeeeeeeerö
Tuota noin... Kun varaan puhelimella ajan lääkärille niin mitä mä oikein sinne sanon? Töksäytänkö vaan et haluan e-pillerit? :
- hujn
Kyllä. Tietävät sitten heti ohjata vaikka neuvolan puolelle, jos omassa kunnassasi ehkäisyasiat hoidetaan keskitetysti sitä kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html2105265Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,434620Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699163222Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2753186Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1683099- 602658
- 632007
- 271959
- 881944
- 241849