oletteko havainneet.
Minä havaitsin täydellisesti, kun sisareni perhe,
6 lapsen vanhemmat myivät omakotitalonsa ja muuttivat alta 70 neliön uuteen kerrostalokolmioon.
Heillä kaikki lapset asuvat alle 6 km etäisyydellä eivätkä koskaan tarvis yösijaa,
eikä kotona käyminen yleensä maksa mitään.
Meillä kolme asuvat satojen km päässä ja tulevat aina kaikki perheineen kotiin, jotta näkevät myös toisiaan, silmästä silmään.
Siinä tulee 12-15 henkeä yökylään, meillä on pidettävä 300 päivää vuodessa tyhjänä niitä iloja, kallista on.
Lisäksi heidän matkansa maksavat useita tuhansia euroja käynti.
Elämä on kallista, jos lapset asuvat
3
218
Vastaukset
- 1943
näitäkin asioita ajatella, kun lapsia syntyy? Minulla on vain kaksi, toistaiseksi perheetöntä. Hyvin mahtuvat kaksiooni, myös kavereita yöpyy. Nykyään on hotelleja yöpymistä varten. Kaksi lasta oli meille taloudellisesti maksimi, suurempaa joukkoa meillä ei olisi ollut varaa kouluttaa eikä aikani olisi riittänyt useammalle. Eivätkö lapset huolehdi itse kuluistaan? On suuri onni ollut saada terveitä lapsia, mitä pitäisit siitä, että olisit useamman omaishoitaja? Eikös ole hyvä, että haluat pitää yhteyttä sinuun ja toisiinsa?
- demeter
ovat vielä perheettömiä ja kun asuvat parinkymmenen kilometrin päässä, yövieraiksi eivät juuri jää. Meillä on kyllä vanhassa omakotitalossamme käyttämätön huone, jossa pidämme matalaa lämpötilaa. Siellä voivat harvat yövieraamme yöpyä,
Omien sisarusteni ja muun suvun kanssa tapaamme lapsuudenkodissamme, joka on meistä kolmen kontolla.
Se on talvisin kylmillään - vain WC-tilassa on kuuden asteen verran lämpöä. Talo on vanha, eikä mitenkään edustava, mutta kun siihen on kiinnittynyt niin paljon omaa historiaa, sisarukset ja suku vierailevat siellä mielellään. Tämäkin paikka on sijainniltaan sillä tavalla sopiva, ettei kenelläkään - Ruotsissa asuvaa veljeäni lukuunottamatta - ole sinne kovin pitkä matka.
Voin kyllä aavistella aloittajan murheet, jos tuollainen väkimäärä odottaa ylöspitoa. Kivaahan se on, mutta jotenkin kai töitä ja kustannuksia voisi jakaa, vai ? Meillä isommat sukutapaamiset on hoidettu puolisoni ja minun voimin, mutta kun monet ovat vain päiväseltään käymässä, niistä on selvitty. - Mummeli maalta
demeter kirjoitti:
ovat vielä perheettömiä ja kun asuvat parinkymmenen kilometrin päässä, yövieraiksi eivät juuri jää. Meillä on kyllä vanhassa omakotitalossamme käyttämätön huone, jossa pidämme matalaa lämpötilaa. Siellä voivat harvat yövieraamme yöpyä,
Omien sisarusteni ja muun suvun kanssa tapaamme lapsuudenkodissamme, joka on meistä kolmen kontolla.
Se on talvisin kylmillään - vain WC-tilassa on kuuden asteen verran lämpöä. Talo on vanha, eikä mitenkään edustava, mutta kun siihen on kiinnittynyt niin paljon omaa historiaa, sisarukset ja suku vierailevat siellä mielellään. Tämäkin paikka on sijainniltaan sillä tavalla sopiva, ettei kenelläkään - Ruotsissa asuvaa veljeäni lukuunottamatta - ole sinne kovin pitkä matka.
Voin kyllä aavistella aloittajan murheet, jos tuollainen väkimäärä odottaa ylöspitoa. Kivaahan se on, mutta jotenkin kai töitä ja kustannuksia voisi jakaa, vai ? Meillä isommat sukutapaamiset on hoidettu puolisoni ja minun voimin, mutta kun monet ovat vain päiväseltään käymässä, niistä on selvitty.Olen tottunut, että yökyläläisiä on paljonkin , varsinkin jouluna. Se on kivaa ja toisaalta raskasta, perhe on kuitenkin Rakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3932000Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121829Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411358Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77989Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51950Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402918Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33765- 56739
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713