miten nopeasti raskauduitte

piuksi

HEi
Haluaisitteko kertoa, kuinka nopeasti olette raskautuneet hormonikierukan poiston jälkeen tai vastaavien minipillerien lopettamisen jälkeen? Ja mitä on tapahtunut sen jälkeen kun lopetitte ehkäisyn? Kiinnostais vaan tietää kun itse olen lopettanut, että mitä tässä nyt sitten on odotettavissa:) Kiitti ja kivat vapaat teille massun kasvattajille=) hope, pääsen tänne itsekkin pian!!!

27

1871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e

raskaudessa meni 1v ja 2kk ja toisessa 1v ja 1kk pillerien lopettamisen jälkeen ennen kuin tärppäs. tiedän paljon jotka ovat raskautuneet heti ensimmäisellä tai toisella kierrolla pillerien lopettamisen jälkeen. kaikki on niin yksilöllistä.

• Deepi

Sillä ei ole mitään väliä, kuinka lyhyt aika tai pitkä aika muilla menee raskautumiseen. Siitä ei saa niin minkäänlaista vertailupohjaa mihinkään.

Jokaisen raskauden alku on yksilöllistä ja vaatii toimivien sukusolujen lisäksi kellontarkkaa ajoitusta ja roppakaupalla tuuria.

Kukaan ei voi vaikuttaa siittiöihin tai munasoluihinsa tai tietää tasan tarkkaan parasta hetkeä ajoitukseen. Sehän tästä kaikesta monelle nykypäivän ihmiselle tekeekin, kun asiaan ei tosiaan itse voi juurikaan vaikuttaa. Nykyihminen kun on niin tottunut hallitsemaan kaikkea ja monelle raskautumisen vaikeus on todellinen isku vasten kasvoja, kun todellakin tajuaa miten vähän asiaan voi vaikuttaa; ehkäisyn poisjättäminen, seksin säännöllinen harrastaminen ja toivominen on kaikki mitä voi tehdä.

Me raskauduimme ensiyrityksellä.. Toukokuussa 2009 jätin pois hormonaalisen ehkäisyn (laastari) ja siirryimme käyttämään kondomia. Halusin pari kk ennen häitä ja tervetullutta raskautta olla ilman hormonaalista ehkäisyä ja katsoa tuleeko luonnollisia kuukautisia. Kierto asettui heti paikoilleen ja kondomin jätimme pois 10.8.2009 alkaen, kun viimeiset kuukautiseni loppuivat. Naimisiin mentiin siitä kahden viikon päästä ja puolitoista viikkoa häiden jälkeen kuukautisia ei kuulunutkaan. Elikkä 10.8.2009 jätettiin kaikki ehkäisy pois ja 3.9.2009 tein positiivisen raskaustestin.

Nyt menossa loppuraskaus jo. Olimme varautuneet siihen, että olisimme saaneet yrittää vuodenkin, joka on se aika jossa välissä kuulemma 80% raskautta yrittävistä tulee raskaaksi. Myös sitä olimme miettineet, ettemme tulisi raskaaksi välttämättä ollenkaan.. Toisin kävi.. :)

• Ninnaliinuska

Käytössä oli cerazette-minipillerit, joiden jättämisen jälkeen tulin ensiyrittämällä raskaaksi niin esikoisen, kuin nykyisenkin kohdalla. Jokaisen kohdalla kuitenkin niin yksilöllistä, kuinka kauan menee.

• piuksi

KIITOS Ninnaliinuska!!! Oon käyttäny juuri samaa merkkiä nyt puoltoista vuotta ja lopetin ne vajaa kk sitten, tänään hädissäni testasin, ei mitään, mutta ehken ihan heitä kirvestä kaivoon, jospa se olis sittenkin mahdollista raskautua:), näin pian siis! katsotaan.

• Ninnaliinuska
        piuksi kirjoitti:

KIITOS Ninnaliinuska!!! Oon käyttäny juuri samaa merkkiä nyt puoltoista vuotta ja lopetin ne vajaa kk sitten, tänään hädissäni testasin, ei mitään, mutta ehken ihan heitä kirvestä kaivoon, jospa se olis sittenkin mahdollista raskautua:), näin pian siis! katsotaan.

Pidän peukkuja, että tärppää. Haluan kuitenkin korostaa, että jokainen on yksilö ja jokaisella menee se oma aikansa raskautua riippuen niin monesta asiasta esim. onko kierto säännöllinen, ovuloiko säännöllisesti ja jos ovuloi niin osaako tunnistaa itse ne hedelmällisimmät päivät. Uskon myös elämäntavoilla olevan merkitystä.

Käyhän kertomassa täällä kuulumisia, että miten kävi :).

• raskaanaVain

en halua kertoa.

• No älä kerro

jättää sitten vastaamatta mitään, jos kerran et kykene vastaamaan alkuperäisen esittämään kysymykseen? Miksi edes vaivauduit kommentoimaan noin typerästi, olisit ollut vain hiljaa...

• konvoj
        No älä kerro kirjoitti:

jättää sitten vastaamatta mitään, jos kerran et kykene vastaamaan alkuperäisen esittämään kysymykseen? Miksi edes vaivauduit kommentoimaan noin typerästi, olisit ollut vain hiljaa...

Kaksi kuukautta meni hormonikierukan poiston jälkeen, että raskauduin. Tämä on kuitenkin kovin yksilöllistä, kuten kaikki sanovat.
        Onnea yritykseen :)

• RaskaanaVain
        No älä kerro kirjoitti:

Alkuperäinen aloittaja kysyi että haluaisitko kertoa joten vastasin hänelle.Opettele ymmärtämään lukemasi idiootti vai snaijasiks tätäkään?O_o???????

• lapsellista käytöstä
        RaskaanaVain kirjoitti:

Alkuperäinen aloittaja kysyi että haluaisitko kertoa joten vastasin hänelle.Opettele ymmärtämään lukemasi idiootti vai snaijasiks tätäkään?O_o???????

keskenkasvuinen ja toivottavasti et oikeasti ole raskaana, kun olet noin näsäviisas. On kohteliasta kysyä, kuten alkuperäinen asian esittikin ja jos ei halua vastata niin miksi tuot sen julki? Olisit säästynyt vain "vaivalta" olemalla hiljaa.

• ikää oli 36 v.

pillereiden jälkeen

• -

Ensimmäisestä kierrosta hormonikierukan poiston jälkeen.

• Riikkuli

ensimmäistä ja toista raskautta piti yrittää yli vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen mutta kolmas napsahti heti 2kk jälkeen lopettamisesta:) Onnea yritykseen!!

• minävaan. :)

Mä raskauduin heti ensimmäisellä kierrolla :)

• Jenni90

MEillä meni pillereiden lopettamisen jälkeen 11kk. Lopetettiin ehkäisy isäinpäivänä 2008 ja raskaudestani sain tietää 23.10.2009. Tuo aika tuntui ikuisuudelta, voin kertoa. Mutta hedelmöitys tapahtui juuri silloink un ei sitä ajatellut . Ja tuli ns. yllätyksenä, että nytkö todella ?[:

• rv 22

Minulla oli käytössä kapseli jonka poistatin syksyllä. Yhdet kuukatiset tuli välissä jonka jäökeen tärppäsi! :) Onnea yritykselle!

• rv30

meni noin 8 kk:ta.. :S

• Kkaritsa

että tulen tänne utelemaan, mutta uskon että teillä on neuvoa antaa! :)

Eli minulla tilanne on seuraavan lainen: Kuukautiseni alkoivat kohta 2 viikkoa sitten, loppuivat viime viikon torstaina ja perjantaina aloitin syömään pillereitä illalla. Seksiä harrastin jo pe-la välisenä yönä vain tämän yhden ainoan pillerin varassa ja lauantaina huomasin kaiken päälle ottaneeni lauantain pillerin perjantain tilasta, joten otin (en tiedä miksi) perjantain pillerin ja sunnuntaina pystyin jatkamaan normaalisti. No nyt eilen eli maanantai-iltana huomasin pienen määrän punertavaa valkovuotoa, ja tänä aamuna vatsani oli hieman kipeä (meni ohi särkylääkkeellä) ja tätä punertavaa valkovuotoa on jatkun päivän mittaan (vuoto ilmenee käytännössä ainoastaan wc:ssä käydessä). En tiedä stressaanko nyt jostain kun vatsaani hieman pistelee taas vai panikoinko tätä outoa vuotoa.
      Mihinköhän voisi viitata? Kannattaako lopettaa pillerit nyt sitten kuitenkin kesken liuskan? Eikai voi olla ns. kiinnityslimaa? Eihän se vielä olisi voinut kiinnittyä? Apua kaipailee tämä nainen kiireesti, että tietää varata aikaa gynelle jos olisi jotain huolenaihetta!
      Kiitos jo etukäteen! :)

• 3´3´3´3

siis tapahtui 2vk sitten että to loppu menkat, pe 1.pilleri ja seuraavana yönä seksiä ilman muuta ehkäisyä? Jos näin ymmärsin oikein, ei pillereiden ehkäisyteho ole alkanut (pillerithän aloitetaan kun kuukautisetkin alkavat, jos muulloin niin teho alkaa 7vrk:n kuluttua alotuksesta). toisaalta, tuolloin et ehkä ole kyllä vielä ovuloinut, eli riski olla raskaana on pieni, mutta se on olemassa..

• 3´3´3´3
        3´3´3´3 kirjoitti:

siis tapahtui 2vk sitten että to loppu menkat, pe 1.pilleri ja seuraavana yönä seksiä ilman muuta ehkäisyä? Jos näin ymmärsin oikein, ei pillereiden ehkäisyteho ole alkanut (pillerithän aloitetaan kun kuukautisetkin alkavat, jos muulloin niin teho alkaa 7vrk:n kuluttua alotuksesta). toisaalta, tuolloin et ehkä ole kyllä vielä ovuloinut, eli riski olla raskaana on pieni, mutta se on olemassa..

pillereiden aloituskin voi aiheuttaa vuotoja jopa muutaman kk ajan, jopa pidempään jolloin kannattaa miettiä toista merkkiä tai toista ehkäisymenetelmää. siis oliko sulla jo aiemmin pillerit käytössä ja pidit nyt normin 7vrk tauon jonka jälkeen jatkoit, vai aloititko vasta nyt pilereiden popsimisen? asiaa kannattaa kysyä neuvolasta, varminta tietoa saa sieltä =)

• Kkaritsa
        3´3´3´3 kirjoitti:

pillereiden aloituskin voi aiheuttaa vuotoja jopa muutaman kk ajan, jopa pidempään jolloin kannattaa miettiä toista merkkiä tai toista ehkäisymenetelmää. siis oliko sulla jo aiemmin pillerit käytössä ja pidit nyt normin 7vrk tauon jonka jälkeen jatkoit, vai aloititko vasta nyt pilereiden popsimisen? asiaa kannattaa kysyä neuvolasta, varminta tietoa saa sieltä =)

Olen siis syönyt pillereitä jo useamman vuoden ajan, joskus pitänyt taukoja kun ei seksi-elämää ole ollut. Nyt siis syönyt pillereitä yli puolivuotta aina pitämällä 7 päivän tauon, ja taas näin aloittanut eli torstaina loppuivat kuukautiset ja perjantaina aloitin pillerit.

• noup---
        Kkaritsa kirjoitti:

Olen siis syönyt pillereitä jo useamman vuoden ajan, joskus pitänyt taukoja kun ei seksi-elämää ole ollut. Nyt siis syönyt pillereitä yli puolivuotta aina pitämällä 7 päivän tauon, ja taas näin aloittanut eli torstaina loppuivat kuukautiset ja perjantaina aloitin pillerit.

ei kellään ole kuukautisia, taukoviikko sen sijaan on.
        Miksi ihmeessä lopettaisit laatan kesken? Välivuotoahan saattaa tulla, ei naisen keho ole kone ja toimi aina samalla tavalla.
        Ja pillerimerkilläkin on merkitystä, eli mitkä pillerit sinulla on? Sellaisetko joissa kaikissa sama määrä hormonia vai?

• ouihc
        Kkaritsa kirjoitti:

e-pilleri vai minipilleri? e-pillereissä tauko jolloin monilla kuukautiset, minipillereissä ei taukoa ja joillakin jää kuukautiset kokonaan pois. löytyskö ehkäsy palstalta enemmän tietoo, tää ei odotusta oikeen koske..

• Kkaritsa
        ouihc kirjoitti:

e-pilleri vai minipilleri? e-pillereissä tauko jolloin monilla kuukautiset, minipillereissä ei taukoa ja joillakin jää kuukautiset kokonaan pois. löytyskö ehkäsy palstalta enemmän tietoo, tää ei odotusta oikeen koske..

E-pillerit ja merkki Mercilon.

• 4+4
        Kkaritsa kirjoitti:

E-pillerit ja merkki Mercilon.

kuin raskautta

• pipööp

Juuri viime yönä laskeskelin, että 8. kuukausi pärähti meillä. On jotenkin todella kuluttavaa ko niin monet on raskautunu tyylhiin heti ekassa tai viimeistään tokassa kierrossa ja met vielä ootelhaan vuoroa. Oon itelleni takonu päähän, että ei tässä vielä mikhään hätä ole, mutta pettymys on joka kuukausi ihan suunnaton. Kaikista ohinta on ne päässä keksityt oirheet, jotka katoaa heti menkkojen alkaessa tai sen negan ilmestyttyä testiin. Ylleensä ne pari päivää myöhässä olevat menkatki alkavat heti sinä päivänä, jolloin olen tehnyt negatiivisen testin.

Pillerit lopetin elo-syyskuussa ja marraskuussa ilmeni pienoisia toivon merkkejä ku menkat 2 viikkoa myöhässä! Tein epätoivosena 2 testiä peräkkäin ja lopuksi painelin neuvolhaan, jossa sitte tehin kolmannen negatiivisen ja neuvolakäynnin jälkhin alkoki menkat. Ylläri!

Eli itte mie olen 21v. ja mieheni 32v. Kiertoni oli pillereitten aikana ihanteelliset 25pv ja nyt pillereitten lopettamisesta 30pv, mutta päivälleen, ellei jopa tunnilleen säännölliset. Eikä silti mithään merkkejä. Ollaan nyt ukon kanssa alettu koittaan kaikkia poppaskonsteja, foolihapot, terveelliset elämäntavat, tiheät sänkypuuhat yms. ko eihän niistä muutenkhaan haittaa ole.

Nyt vasta parin kuukauden aikana olen huomannu, että näppylät kasvoilla on lisääntyny ja alunperinki otin e-pillerit akneen. Että oisko merkki siittä, että pillereitten "vaikutus" alkaa loppua? Söin pillereitä 4 vuotta säännöllisesti.

• Meeri-75v

Samantien ku spermat oli sisällä niin tein raskaustestin ja näytti heti plussaaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53