Voiko olla mahdollista, että citalopram ratiopharm 20mg alkaa vaikuttamaan jo kahden napin jälkeen? Kärsin masennuksesta ja lääkäri määräsi kyseistä lääkettä auttamaan olotilaa. Olen huomannut pientä parannusta mieleeni jo näinkin lyhyessä ajassa. Vai kuvittelenko vain?
Citalopram vaikutus?
13
4371
Vastaukset
- YAH
voi auttaa:) mulla se autto kans pian. alkoi tulla rauhallisempi olo, eikä enää ahdistanut niin paljon. hieno juttu että auttoi sullakin! Et sinä kuvittele:) ota kaikki irti siitä tunteesta:)
- *vanhempi masis*
Voi! Yleensähän masennuslääkkeistä sanotaan, että vaikutus ilmenee viikkojen jälkeen. Mutta kyllä minuakin sitalopraami ensi kertaa sen saatuani auttoi neljässä päivässä. Ihmettelin sitä, kerroin psykiatrillenikin, ja olin aivan onnessani: tuntui, että nythän kertakaikkiaan löytyi parannuskeino meikäläiselle!
Nykyäänkin (ja lopun ikääni) sitalopraami on lääkitykseni, isommalla annoksella vain (50 mg; kuuttakymmentä kokeiltiin, mutta sain ripulia ja muuta suolistohäikkää, joten annos on nyt tuo 50 mg).
Sitalopraamissa ilmeisesti on tärkeää löytää juuri oikea annostus. Muuten on hyvä (ja naurettavan halpa!) lääke. (Sinullakin 20 mg annostuksella kolmen kuukauden lääkkeet Citalopram Alternovaa maksavat huimaavat alle kaksi euroa, joten kannattaa käyttää, jos apua saa.)- venla72_
Alle 2e, voi juma miten halpa! Voi, käytän efexoria ja 1,5kk lääkkeen hinnaksi tulee n. 55e :(
En uskalla vaihtaa edes rinnakkaisvalmisteeseen koska on niin sopiva lääke mulle. SSRI Sepram ei aikanaan auttanut, päinvastoin, harmillista noin rahan kannalta. - *vanhempi masis*
venla72_ kirjoitti:
Alle 2e, voi juma miten halpa! Voi, käytän efexoria ja 1,5kk lääkkeen hinnaksi tulee n. 55e :(
En uskalla vaihtaa edes rinnakkaisvalmisteeseen koska on niin sopiva lääke mulle. SSRI Sepram ei aikanaan auttanut, päinvastoin, harmillista noin rahan kannalta.Olen minäkin käyttänyt menestyksellä Efexoria, ja käyttäisin vieläkin, ellei olisi kroonista verenpainetautia. Ihan harmitti luopua siitä. Mutta onneksi pärjään sitalopraamilla. (98 kpl 20 mg Alternovan sitalopraamia todellakin maksaa vain 1,60 €. Minä luulin apteekissa, että tässä on kyllä pilkku väärässä paikkaa...)
Ei kannata vaihtaa lääkettä, jos on löytänyt sopivan.
- norsuko
Voi tottakai auttaa! hyvä olet löytänyt lääkkeen mikä auttaa! itselle tuo lääke ei tehonnut lainkaan..nyt kolmas lääke menossa enkä tiedä onko tästäkään apua.. :(
- tästä selviää
Itsellä auttoi noin viikon päästä. Aloitin 10 millin annoksella joka nostettiin 20 milliin noin kuukauden kuluttua. Hyvä lääke, tuntuu että elämä hymyilee pitkästä aikaa.
- YAH
Hienoa että citalopraami auttaa teillä. Itse oon syönyt sitä yli 4 vuotta ja alku meni hyvin. Välillä oon vähentänyt sitä sen takia kun on mennyt paremmin ja oon yrittänyt sen lopettaa. Mutta nostin taas kun masennuin. Yhdesti lopetin synnytyksen ajaksi. Lääkäri ei neuvonut synnytyksen jälkeisesta lääkkeen aloittamisesta mitään ja vauvapöhnässä vastasynnyttäneenä en tajunnut sitä aloittaa joten menin aivan uupuneeksi kunnes neuvolassa siitä sanottiin että kannattasko taas alottaa. Nyt oon syöny putkeen 2v 20-40mg ja oon väsynyt. Tuo lääke väsyttää hirveesti mua ja oon alkanut epäillä että nämä lievät ahdistusoireet ja tuntemukset rinnassa johtuu kans lääkkeestä. Oon ajatellut että vaihtasin lääkkeen. Oon miettinyt tuota venlafaxiinia... kokemuksia vaihdosta? Loppuiskohan ahdistusoireet?
- joku vaan
YAH kirjoitti:
Hienoa että citalopraami auttaa teillä. Itse oon syönyt sitä yli 4 vuotta ja alku meni hyvin. Välillä oon vähentänyt sitä sen takia kun on mennyt paremmin ja oon yrittänyt sen lopettaa. Mutta nostin taas kun masennuin. Yhdesti lopetin synnytyksen ajaksi. Lääkäri ei neuvonut synnytyksen jälkeisesta lääkkeen aloittamisesta mitään ja vauvapöhnässä vastasynnyttäneenä en tajunnut sitä aloittaa joten menin aivan uupuneeksi kunnes neuvolassa siitä sanottiin että kannattasko taas alottaa. Nyt oon syöny putkeen 2v 20-40mg ja oon väsynyt. Tuo lääke väsyttää hirveesti mua ja oon alkanut epäillä että nämä lievät ahdistusoireet ja tuntemukset rinnassa johtuu kans lääkkeestä. Oon ajatellut että vaihtasin lääkkeen. Oon miettinyt tuota venlafaxiinia... kokemuksia vaihdosta? Loppuiskohan ahdistusoireet?
Määrääkö terveyskeskus lääkäri tätä
ja tiedättekö väsymykseen jotain hyvää lääkettä. - Lamifan
YAH kirjoitti:
Olen käyttänyt sitalopraamia lähes 10 vuotta pitäen välillä muutamia vuoden taukoja. Minäkin epäilin ja yhä epäilen lääkkeen väsyttävän. Toisaalta olen hyvin väsynyt ja olo on vetämätön masentuneenakin eli ilman lääkitystä.
SSRi lääkkeissä tapahtuu pitkäaikaisessa käytössä ns. poof-out eli lääke lakkaa tehoamasta, jolloin on vaihdettava johonkin toiseen valmisteeseen. Väsymyksesi voi johtua tästä tehon katoamisesta. Venlafaksiini kuulemma piristää, joten ehkä sitä kannattaa kokeilla. Itse pelkään, että se antaa liikaakin vauhtia. - YAH
Lamifan kirjoitti:
Olen käyttänyt sitalopraamia lähes 10 vuotta pitäen välillä muutamia vuoden taukoja. Minäkin epäilin ja yhä epäilen lääkkeen väsyttävän. Toisaalta olen hyvin väsynyt ja olo on vetämätön masentuneenakin eli ilman lääkitystä.
SSRi lääkkeissä tapahtuu pitkäaikaisessa käytössä ns. poof-out eli lääke lakkaa tehoamasta, jolloin on vaihdettava johonkin toiseen valmisteeseen. Väsymyksesi voi johtua tästä tehon katoamisesta. Venlafaksiini kuulemma piristää, joten ehkä sitä kannattaa kokeilla. Itse pelkään, että se antaa liikaakin vauhtia.auttaako sitalopraami sun (nimim. Lamifan) masennukseen silti vaikka väsymysta ja vetämmömyyttä on söi lääkk. tai ei? Mulla on hieman aloitekyvyn puutetta joten siksi ajattelin tuota venlafaksiinia. Laittas vähän töppöstä toisen eteen mulla:) sitä tarvittas. onkohan mulla sitten käyny just tuo että 4 vuotta alkaa olla jo tarpeeksi tuota lääkettä ja tehon kannalta olis hyvä vaihtaa. mun varmaan pitäs käydä mtt:ssa. mulla on lisäksi levottomuutta joten mitenkähän tämä venlafaksiini siihen vaikuttas?
- ikivanha
Lamifan kirjoitti:
SSRi lääkkeissä tapahtuu pitkäaikaisessa käytössä ns. poof-out eli lääke lakkaa tehoamasta, jolloin on vaihdettava johonkin toiseen valmisteeseen. Väsymyksesi voi johtua tästä tehon katoamisesta. Venlafaksiini kuulemma piristää, joten ehkä sitä kannattaa kokeilla. Itse pelkään, että se antaa liikaakin vauhtia.Citaloprami lienee sitten syynä munkin väsymykseen...oon ihmetellyt miks väsymys ei helpota :(
Nukkusin vaan...
Citalopram ei mulla auttanut heti alkuun...romahdin alemmas kuin alas...joksikin aikaa mutta
pientä helpotusta tuli alku tuskien jälkeen ...
- citaa
Kyllä. Vitutus lähtee.
- Artsi3654
Citalo väsytti, mut sopiva annos venlafaxia toimi ahdistukseen eikä väsyttänyt. Masennuksesta en tiedä kuinka venla auttaa siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve283088Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U682158Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1801968SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1231928Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut11775Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin941558Purralla luistaa hihna isolla pyörällä
Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä331433- 901211
Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä2141181Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän121090