Mukulat koneessa

näillä eväillä..

Kun matkaatte penskojen kanssa lentokoneella, niin opettakaa samalla jälkikasvullenne miten siellä koneessa käyttäydytään. Penkit jäävät aivan karmean näköisiksi kun kakarat syövät karkkia ja nakkaavat roskat suoraan lattialle. Samaa reittiä menevät sipsit,keksit ja suunnilleen kaikki muukin. Jos ei pentu niitä itse tajua siivota tai käskystä huolimatta ei siivoa, niin vanhempien kuuluu huolehtia lastensa jäljet pois.
Ja se vaipanvaihto siinä penkillä on KUVOTTAVAA! Vessoissa on hoitopöydät sitä varten. Ajatelkaa niitä kanssamatkaajia edes sen verran.
Jos se oma kullannuppu potkii edessä olevaa penkkiä niin lopettakaa se keinolla millä hyvänsä! Jos se edessä istuva joutuu komentamaan itse sitä potkivaa lasta, niin turha mulkoilla muka äkäisesti ja varsinkaan alkaa kommentoimaan mitään tyyliin "älä komenna mun lasta". Sillä edessä istuvalla on oikeus voida olla rauhassa penkillään.
Koneessa juoksevat ja kiljuvat kakarat ovat pahinta millä muiden lomafiiliksen saa pilattua, joten pitäkää ne mukulat hiljaisina!

20

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti kohta kolmelle

      ..kirjoitatkin hyvin provosoivasti, tahdon silti vastata kommenttiisi, sillä olen pääpiirteittäin samaa mieltä kanssasi. Ja huomion arvoinen seikka tässä kohtaa on se, että itselläni on 4- ja 9- vuotiaat lapset ja matkustamme hyvin paljon!

      itseäni on aina suunnattomasti ärsyttänyt tämä ainainen puhe lapsista jotka häiritsevät lentokoneessa, mutta miksi juuri lentokoneessa. Minusta lentokone on kulkuväline siinä missä juna tai polkupyörä - lapsi ei tiedä miten missäkin käyttäydytään ellei kukaan opeta häntä. Voi tosin olla että osalle vanhemmista lentokone on itsellekin niin jännittävää, että lapset jäävät huomiotta (?) ja tässä kohtaa siis opettamatta!

      Toinen seikka on, että lentokone ympäristönä on lapselle hyvin erilainen kuin koti. Alle kouluikäisen ei voi olettaa istuvan paikallaan, esim. mannerten välistä lentoa, ellei puuhaa ole varattu ja paljon! tämä vaatii kyllä - myös vanhemman omaa panosta. lisäksi mitä koneessa liikkumiseen tulee, sitä voi harrastaa tietyissä rajoissa, myös aikuisten on hyvä jaloitella !

      Sotkuisuudesta sen verran, että myös aikuismatkustajien jäljiltä penkit voivat olla hurjassa kunnossa, ja roskat menevät meidän porukalla kyllä keräyspussiin, ei lattialle! Vaippoja en koskaan penkillä vaihtaisi! todella epähygienista ajatellen ketkä kaikki penkillä istuneet ja tulevat lapseni jälkeen istumaan ! onhan joka lentokoneessa vauvan vaipanvaihtoon tarkoitettu hoitotaso ja taapero ikäisen vaipan olen yleensä vaihtanut myös vessassa, mutta sylissäni.

      Meillä nuorimmainen on aina ollut se 'villimpi' ja energisempi tapaus, penkin potkimiseen olemme keksineet kilpailuja siitä lähtien kun hän oli 2-vuotias (silloin jalat alkoivat ylettyä penkkiä heiluttamaan). nykyään kilpailuja ei kyllä enää tarvita, homma on opittu jo. siis ihan omaa mielikuvitusta voi käyttää esim: aina karkki kun ei potki puoleen tuntiin, joku etuoikeus pois jos potkii, paras on ollu se että molemmat saa karkin jos kumpikaan ei potki, silloin valvovat toisiaan, vaikkei isompi oikeestaan koskaan oo mitään riehunutkaan. Yksi hyvä keino estää edessä istuvan häiriintyminen on se, että lapset saavat olla ilman kenkiä jalat penkillä niin ei pienet varpaat silloin herkästi tavoittele edessä istuvan tuolin selkää.

      mielestäni olet oikeassa, että kaikilla on oikeus rauhalliseen matkaan. Itse olen eniten ärsyyntynyt kerran lennolla kreikkaan, kun sivullamme (!) ollut nais henkilö kommentoi kaikkea mitä tytölle sanoin! hänen mielestään rajoitin tyttöäni liikaa tai vaadin häneltä liikaa. Tälläinen on erittäin harmittavaa, koska lapsi ei ymmärrä sellaista, että nyt tällä matkalla saisi huutaa tai että joku sanoo että saa nousta penkille seisomaan kun yleensä meillä ei saa.

      myöskin toivoisin kyllä, että jos joku tahtoo lastani komentaa, tekisi sen minun kauttani eli pyytäisi minua komentamaan lastani eikä komentaisi lastani suoraan itse. Kiljuminen ei tule kysymykseen, kuten ei missää muuallakaan, opettakaa lapsenne käyttämään sanoja huudon sijaan. Toinen asia on tietysti vauvat, mutta he taas eivät huuda koko aikaa vaan myös esim. nukkuvat. ja jos huutavat niin sille ei juuri voi vielä mitään kasvatuksen avulla. Monet vanhemmathan perustelevat lastensa käytöstä sillä että korviin sattuu jne. noista kannattaa apteekista kysellä, nykyään on kaikenlaista apua, jo ihan vauvoillekin.

      mukavia matkoja, lapsellisille ja lapsettomille :)

      • aikuisen valinta ei

        kaikki ovat kulkuvälieitä, mutta pyörässä ei ole muita ja jos lapsi nyt itkisikin niin sehän on vain viuhahdus kun olen ohi. junassa lasta usein kuljetetaan vaunuissa tms jossa lapsi tunee olonsa normaaliksi ja turvalliseksi siksi itkua tms on yleensä paljon vähemään ja lisäksi junassa on häyääniä muutenkin eikä "äänilähde " ole aivan vieressä. lentokoneessa lapsi on irti normaalista tilastaan josta itsessään aiheutuu jos epämukavuutta, lisäksi ainero, äänet lisäävät lapsen epäukavuutta muiden kannalta tilanne on myös rasittavampi olemme aivan kylki kyljessä eikä siinä paljon naurata jos lapsi huutaa korvan juuressa.
        pienten lasten osalta jos todennut että lapsi itkee useimmiten koneessa niin kyllä silloin pitää ymmärtää myös että se tuskaa myös lapselle. lapsen iitjku uón useimmiten merkki tilasteesta jossa sen olo ei ole hyvä, miksi pitää ehdontahdoin altistaa lapsi huonolle ololle tämä on se mitä en oikein ymmärrä


      • äiti kohta kolmelle
        aikuisen valinta ei kirjoitti:

        kaikki ovat kulkuvälieitä, mutta pyörässä ei ole muita ja jos lapsi nyt itkisikin niin sehän on vain viuhahdus kun olen ohi. junassa lasta usein kuljetetaan vaunuissa tms jossa lapsi tunee olonsa normaaliksi ja turvalliseksi siksi itkua tms on yleensä paljon vähemään ja lisäksi junassa on häyääniä muutenkin eikä "äänilähde " ole aivan vieressä. lentokoneessa lapsi on irti normaalista tilastaan josta itsessään aiheutuu jos epämukavuutta, lisäksi ainero, äänet lisäävät lapsen epäukavuutta muiden kannalta tilanne on myös rasittavampi olemme aivan kylki kyljessä eikä siinä paljon naurata jos lapsi huutaa korvan juuressa.
        pienten lasten osalta jos todennut että lapsi itkee useimmiten koneessa niin kyllä silloin pitää ymmärtää myös että se tuskaa myös lapselle. lapsen iitjku uón useimmiten merkki tilasteesta jossa sen olo ei ole hyvä, miksi pitää ehdontahdoin altistaa lapsi huonolle ololle tämä on se mitä en oikein ymmärrä

        meidän lapset tuntevat olonsa normaaliksi myös lentokoneessa, juna taas on heille lentokonetta vieraampi ympäristö. mutta tosiaan kuten sanoin, kaikilla ei näin ole ja siksi varmasti monien perheiden lapset (ja vanhemmatkin) koettelevat kanssamatkustajien hermoja. On myös totta että esim. junassa melua pääsee pakenemaan, toisin kuin koneessa ja 'junassa siis on muutenkin hälyääniä' (ja lentokoneessa siis vain lapsen itku) mutta kuitenkin 'lentokoneen äänet lisäävät lapsen epämukavuutta', eli onhan siellä lentokoneessakin niitä muita ääniä sitten kai? :)

        Ihan pienen lapsen itkulle ei tietenkään mitään mahda, mutta muun häiritsevän käytöksen saa kyllä lapsia kasvattamalla pois, samoin tekoitkun ja kiukkuitkun (puhun tässä kohdassa siis yli 2-vuotiaista). Alkuperäinen ketjun aloittajahan ei puhunut vauvojen itkusta vaan nimen omaan isommista lapsista jotka potkivat ja kiljuvat ja joita joutuu muut koneessa olijat sitten komentamaan.

        En tahtoisi viilata pilkkua, mutta aikaero ei kylläkään lennon aikana vaikuta millään tavalla lapsen käyttäytymiseen, vaan vasta kohdemaassa perillä ja sitten taas lapsen palattua kotimaahan. :)

        se miksi pieni lapsi (alle 2v.) pitäisi viedä koneeseen on tietysti jokaisen perheen oma asia, mutta ota huomioon että kaikki eivät tee sitä huvin vuoksi. Monikulttuuriset perheet, sukulaisten/ystävien/isovanhempien luona vierailut, pitkät työmatkat ja perheen mukaan lähtö estää kuukauden erossa olon...


    • käynyt

      Meillä on taas erilainen kokemus. Matkustimme hiljattain lapsiperheenä kaukolomalle. Lapsemme pääasiassa nukkuivat (yölento). Mutta edessmme istunut herra korkkasi pian oman pullon, josta naukkaili koko matkan ajan, taisi ottaa toisenkin pullon. Öykkäröi vieruskavereille ja lopuksi vaimoparalleenkin eikä antanut muiden nukkua. Ihme heppu, että jaksoikin koko 10,5h naukkailla nukahtamatta ja jatkoi vielä bussissakin. Pitkään aikaan ei ole juoppoja osunut kohdalle, vaikka paljon matkustammekin. Tuokin kerta oli liikaa. Onneksi emme asuneet samassa hotellissa. Että eiköhän se ole pahinta mikä saa lomafiiliksen pilalle.
      Minuakin ärsyttää tuo lapsiperheitä syyllistävä asenne. Kyllä näitä riittää joka ikäryhmässä. Minäkään en hyväksy lasten riehumista koneessa ja teen kaikkeni, että eivät häiritsisi muita. Että näin.

      • takuu juttu

        kertoneet koneen miehistölle sillä koneessa ei saa jouda omia juomia. Minä olisin takuulla näin tehnyt ja varsinkin jos häiriön syy on se.


      • ihan itse

        oma tyhmyyttäänhän se on jos tuossa tilanteessa ei reagoi, ei kannata valittaa. sen sijaan jos lapset riehuvat koneessa ja pyytää vanhempia hillitsemään niin vastaukset ovat kyllä aika karmeita ja epäkohteliaita


      • äiti kohta kolmelle

        meillä on vastaavia tilanteita, epämiellyttävin kokemus oli vanhempi mieshenkilö joka matkusti toisen samanikäisen miehen kanssa (luulin ensin miespariksi), he nauttivat pitkin matkaa juotavaa ja alkoivat olla 6 tuntisen lennon loppupuolella ihan hyvässä jamassa kun tämä toinen alkoi siinä ehdotella, josko siirtyisin hänen kanssaan kymppikerhoon, vihjailua ja mekkalointia jatkui jonkun aikaa kunnes puutuimme (mieheni kanssa, joka siis istui koko ajan vieressäni!) tilanteeseen lentoemännän kuullen ja tarjoilu heille lopetettiin. onneksi tyttömme silloin 1v ja 6v (!!!!) nukkuivat molemmat kyseisen lennon lähes kokonaan eivätkä tienneet tällaisista mitään. Siinä taas voi miettiä kuka oli häirikkö, lapset vai...


    • pöh ja vieläkerran

      TÄSMÄLLEEN SAMAA MIELTÄ!!!!

      Pahin keikka oli lomalento thaikkuihin. Muija oli vauvan ja iskän kanssa koneessa ja pihinä ei ollut varannut niitä babybasket paikkoja itselleen ja vauvalleen.(maksullinen) Kun sitten ruikuttamalla sai itselleen paikan, ukko jäikin sitten taaemmas. Meidän riviltä ei kukaan suostunut vaihtamaan, olimme maksaneet paikoistamme, minä olin 39 asteen kuumeessa, napuri ylipitkä muille penkeille ja ukko myös. Johan alkoi sen vimmattu parjaaminen, että stuertilta meni pinna kokonaan. Sanoi tälle urpolle suoraan, ett jos toi mekkala ei lopu ja et tee niinkuin me sanomme, tässä on nyt muutaman sadan TURVALLISUUDESTA kyse, niin lennät jollain toisella koneella omaan piikkiisi takaisin.
      Vittu että tuollaiset peelot yleensä päästetään rajojen ulkopuolelle.

      Jos ei osata matkustaa vauvan kanssa niin ei pidä lähteä sen vauvan kanssa silloin!
      Lisäksi kukaan vauva alle 1vee ei siis todellakaan nauti yli 10 tunnin lennosta. saati matkasta paikkaan jossa lämpöö on lähemmäs 30 astetta.
      Mutta kun on pakko päästä ja näyttää niille naapureille, että on meilläkin velkarahalla varaa matkustaa jonnekkin eksoottisen paikkaan juu..........

      Nykistä oon tullut muutaman kerran ja pennut potkineet selkään.
      Toisella kerralla sitten sanoin, ett jos se potkiminen ei lopu niin jalka katkee......loppu muuten siihen.
      Ihan englanniksi siis.
      Olin parin tunnin ajan NÄTISTI yrittänyt sanoa, ettei ole kivaa kun selkään potkitaan jatkuvasti.....muttei se sitten tehonnut.

      Hitto, vaikka rusakotkin on vallanneet koneet niin ne sentääs osaa käyttäytyä. Suurimmaksi osaksi ainakin. Britit on pahimpia ja jenkit ja sitten suomalaiset kehäkolmosen ulkopuolelta tulevat maalaisurpot jotka pääsee ekaa kertaa uullkomaille........

      • kuolen nauruun

        mieltä olet että kehä3:n ulkopuolella asuu sellaisia? On kuule ihan eri kokemukset minulla ja sattuvat asumaan ihan stadissa. Eikö tuo ole jo liian paksua väittää että näin olisi? Ja varmaan itse asut Kauniaisessa?
        Olet typerä ja sivityksen kelkasta pudonnit urpo ja takuulla NAINEN.


      • pöh ja vieläkerranpö
        kuolen nauruun kirjoitti:

        mieltä olet että kehä3:n ulkopuolella asuu sellaisia? On kuule ihan eri kokemukset minulla ja sattuvat asumaan ihan stadissa. Eikö tuo ole jo liian paksua väittää että näin olisi? Ja varmaan itse asut Kauniaisessa?
        Olet typerä ja sivityksen kelkasta pudonnit urpo ja takuulla NAINEN.

        Et usko vai????

        Teeppä kuule galluppia noista ÄÄLIÖISTÄ.
        Viimereissulla oli 3 vauvaikäistä ääliövanhempiensa kanssa helteisessä Phuketissa, kun "piti päästä näyttämään, että mekin......." Yhdellä akalla vielä maha pystyssä ja uus tulossa, mutta piti saada aurinkoa siihen nahkaansa!
        Grillas sitä pentuu siellä mahasaan........fiksua eikö????

        Kysyin, ett mistäpäin ovat ja kaikki noista sanoivat että suurHelsingin ulkopuolelta.........että se siitä.
        Kyllä ne juntit sinne niitä kakaroitaan vie......varmaan vie stadilaisetkin, mutta eipä ole tullut samaan koneeseen vielä.

        Juu olen nainen ja asun stadissa, en siis kauniaisissa ja jos olen sivistyksen ulkopuolelta, niin osaanpa ainakin käyttäytyä koneessa ja muuallakin, toisin kuin kaltaisesi URPO...........revi siitä.
        En vie omia mukuloitani reissuun, ennenkuin ovat tarpeeksi vanhoja eli 5v on minimi, nuoremmilla ei ole mitään tekoa noin pitkälle. Ruotsiin voivat korkeintaan pästä.
        Ei, sitten vasta kun on ikää ja kiinnostusta, niin lähtevät pidemmälle.

        En asu


      • Keski-Pohojanmaa

        No no. Aika kovilla sitä heitellään tsadi -kolmosen ulkopuolella asuvia. Aluksi voinen mainita että se sinun pääkaupunkiseutusi (kehäkolmosen sisäkumi) on kuin kärpäsen paska muun maailman metropoleihin verrattuna. Sen verran on tultu matkustettua maailmalla perheeni ja itseni kanssa että tympii tuon kehäkolmosen vetäminen taas asiaan. Vaikka itse asun espoossa (jossa en todellakaan haluaisi asua) mutta töiden takia näin vaan toistaiseksi on. Todellisuudessa pahimmat lentokonevandaalit ovat keski-ikäisiä tai vanhempia, lapsettomia henkilöitä joiden ei ole koskaan tarvinnut ajatella muuta kuin omaan isoa persettään. Ja vielä parit drinkit alla niin nalkutus/kitinä -show on valmis. Ja yllätys yllätys, tämä ns.juntti -porukka tuleekin pääsääntöisesti kehäkolmosen sisäpuolelta. Eräs tuttu kaveri toimiin lentoalalla ja tulin kysyneeksi häneltä hankalimista asiakkaista enkä yllättynyt vastauksesta aikaisempien kokemusteni perusteella. Lapsiperheiden kanssa on todella harvoin ollut mitään ongelmaa mutta penkkien potkiminen yms.ilkivalta lentokoneessa on toki tuomittavaa! Onneksi tapahtuu harvoin.


    • fv,.bnm.n.j

      No mitä ihmettä se sua liikuttaa, jos penkit jää karsean näköisiksi siitä kohtaa, missä lapset on istuneet. Eikai se sinun tehtäväsi oo matkustajana niitä siivota tai niistä stressailla. Ja eiköhän ne karkkipaperit ja sipsinmurut siivota sieltä, ennen kun uudet matkustajat tulee koneeseen.

      • ???

        Pointti olikin, että eikö nykyajan vanhemmat tajua opettaa lapsilleen ettei roskia heitellä minne sattuu..ihmettelen vain että eletäänkö sitä kotonakin kuin siat pellossa vai porsastellaanko vain yleisillä paikoilla muista välittämättä. Näistä porsaista kasvaa sitten niitä tyyppejä jotka kärräävät roskansa lähi metsään ku on liian vaivalloista käydä kaatopaikalla..
        Olen opiskeluaikoinani ollut siivoamassa lentokoneita ja kyllä huomas missä on äpärät mellastaneet! Niin hirveästi roskaa, ruokaa ja karkkia lattioilla että niissä penkkiriveissä sai kyllä viettää hyvän tovin että siistiä tuli! Ja niitä paskavaippojakin löyty lähes joka kerta kun ei olla viitsitty vessaan asti lähtee.
        Ymmärrän kyllä että lapsilla tipahtelee milloin mitäkin, mutta kun se vanhempi istuu siinä vieressä niin eikö äly riitä poimimaan ainakin niitä isoimpia roskia sieltä lattialta!
        Itse en ikinä kehtaisi jättää omaa paikkaani sen näköiseksi!


      • odotukset

        tässä on nyt esimerkki siitä asenteesta joka taitaa olla yleinen lasten vanhemmilla, ei millään ole väliä kunhan vaan minä ja mun muksut saa tehdä mitä haluaa. kyllä muut hoitaa ja maksaa.
        päiväkotiin ja kouluun meneville lapsille varmaan myös annetaan ohjeet ettei tarvitse mistään välittää kyllä henkilökunta hoitaa ja yhteiskunta maksaa, ei lasten ja äitien ja isien tarvitse mitään tehdä, ainoastan odottaa ettö yhteiskunta antaa rahaa


      • matkaan taas
        ??? kirjoitti:

        Pointti olikin, että eikö nykyajan vanhemmat tajua opettaa lapsilleen ettei roskia heitellä minne sattuu..ihmettelen vain että eletäänkö sitä kotonakin kuin siat pellossa vai porsastellaanko vain yleisillä paikoilla muista välittämättä. Näistä porsaista kasvaa sitten niitä tyyppejä jotka kärräävät roskansa lähi metsään ku on liian vaivalloista käydä kaatopaikalla..
        Olen opiskeluaikoinani ollut siivoamassa lentokoneita ja kyllä huomas missä on äpärät mellastaneet! Niin hirveästi roskaa, ruokaa ja karkkia lattioilla että niissä penkkiriveissä sai kyllä viettää hyvän tovin että siistiä tuli! Ja niitä paskavaippojakin löyty lähes joka kerta kun ei olla viitsitty vessaan asti lähtee.
        Ymmärrän kyllä että lapsilla tipahtelee milloin mitäkin, mutta kun se vanhempi istuu siinä vieressä niin eikö äly riitä poimimaan ainakin niitä isoimpia roskia sieltä lattialta!
        Itse en ikinä kehtaisi jättää omaa paikkaani sen näköiseksi!

        Mistä itse asiassa tunnistit siivoojana sen, onko siinä istunut lapsiperhe, juoppoja keski-ikäisiä, tai dementoituva vanhuspari. Se viittaus äpäriin oli mielestäni palstan sääntöjenkin vastatainen, mutta kertoo sinusta aika paljon. Säälittävää. Tuskin olet siivoojahommista kummemmalle tasolle yltänyt tuolla ÄO:lla. Kaikki kunnia siivoojille, silloin, kun niillä on aivot ja sydän paikallaan. Sinulla on ainakin vakava asennevamma, jonka hoitamiseen nyt ensi sijassa kannattaisi keskittyä.

        Koneen siivoojille maksetaan siivoamisesta. Penkit ovat suhteellisen ahtaat ja jos jotain pääsee vahingossakin alas tippumaan, niitä on lähes turha yrittää sieltä noukkia, ellei ole ihan arvotavaraa. Mielenkiintoista muuten on se, että arvotavaraa ei koskaan saa takaisin - sen te siivoojat kyllä noukitte nurisematta. Pari korvakorua on jäänyt teidän taskuihin, myös yksi istuintaskuun unohtunut lomapakko. Sen sijaan urputatte siitä perustyöstä, josta teille maksetaan palkka. Paskavaippojen osalta olen samaa mieltä.


    • totanoinniin

      Kannattaisiko matkustaa ensimmäisessä luokassa jos noin kovasti häiritsee?
      Suurin osa vanhemmista varmasti komentaa lapsiaan ja yrittää pitää heidät kurissa.
      Joskus lentomatka saattaa olla juuri se ensimmäinen, jännitys voi purkautua kiukutteluna, kitinänä ja riehumisena. Lapsilla on myös oikeus matkustaa ja muistettakoon se, että minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Näistä "lentävistä" lapsista kasvaa tulevaisuuden suvaitsevaiset ja avarakatseiset aikuiset!

      • muori vaan

        Ai, nuorena kun oppii likaamaan alustansa niin vanhana sen osaa jo varmasti.......ookei.
        Jos noi hellanlettiaiset jotka tekee mitä haluaa ja sotkee paikat tulee isoinakin olemaan samanlaisia niin hyvää päivää vaan ja siivoojille lisää hommaa.

        Kyllä se kuulkaa niin on että TAVAT on opetettava jo lapselle, että ne osaa niitä TAPOJA sitten isona KÄYTTÄÄ.

        Hyvä esimerkki on 80 luvun teinimutsit joiden lapset riehuu nyt sossussa ja potkii mummoja ja niiden lapset ei osaa MITÄÄN tapoja.........


      • matkaan taas
        muori vaan kirjoitti:

        Ai, nuorena kun oppii likaamaan alustansa niin vanhana sen osaa jo varmasti.......ookei.
        Jos noi hellanlettiaiset jotka tekee mitä haluaa ja sotkee paikat tulee isoinakin olemaan samanlaisia niin hyvää päivää vaan ja siivoojille lisää hommaa.

        Kyllä se kuulkaa niin on että TAVAT on opetettava jo lapselle, että ne osaa niitä TAPOJA sitten isona KÄYTTÄÄ.

        Hyvä esimerkki on 80 luvun teinimutsit joiden lapset riehuu nyt sossussa ja potkii mummoja ja niiden lapset ei osaa MITÄÄN tapoja.........

        Otinkin tuolla jo yhden kirjoittajan tyyliin kantaa ja tässä tulee täyslaidallinen myös sinulle.
        Voit tietysti lukaista sen hetki sitten ja samalla nimimerkillä lähettämäni viestin tuosta pieni matka ylöspäin, koska itse asiassa aika samat tarinat liittyvät myös sinuun.
        Yritäppä lukaista lähettämäsi viesti ikäänkuin ulkopuolisin silmin. Mieti sitten, onko se objektiivinen, asiallinen tai missään määrin kohtuullinen. Mitä kirjoituksesi syyllistävä sävy kertoo sinusta.

        Olen äiti vuosimallia -86 (siis lapsen syntymä) ja olemme meidän juniorin kanssa matkustelleet niin kauan kuin hänestä oli mielekästä kulkea vanhempiensa mukana lomamatkoilla useita reissuja vuosittain, ei mitään ongelmia meille tai ympäristölle. En ole yhtä kertaa lukuun ottamatta nähnyt tai kuullut mitään minua erityisesti häiritsevää lapsiperheiden taholta. Ja sillekin löytyi selitys, eli lentopelkoinen äiti, jonka hermostumisesta kärsi myös jälkikasvu.

        Pienissä tiloissa matkustaminen vaatii kompromisseja kaikilta. Kuten esim. että ei lasketa omaa selkänojaa, koska takana istuvalla ei ole tilaa. Ei potkita edessä olevan selkänojaa, ei oteta siitä kiinni, kun noustaan ylös, puhutaan rauhassa, ei häiritä vieressä matkustavaa, jos hän haluaa olla rauhassa jne. Aivan turha syyllistää yksinomaan lapsiperheitä. Ne suurimmat häiriöt tulevat ihan jostain muualta.


      • emmämutmuut
        matkaan taas kirjoitti:

        Otinkin tuolla jo yhden kirjoittajan tyyliin kantaa ja tässä tulee täyslaidallinen myös sinulle.
        Voit tietysti lukaista sen hetki sitten ja samalla nimimerkillä lähettämäni viestin tuosta pieni matka ylöspäin, koska itse asiassa aika samat tarinat liittyvät myös sinuun.
        Yritäppä lukaista lähettämäsi viesti ikäänkuin ulkopuolisin silmin. Mieti sitten, onko se objektiivinen, asiallinen tai missään määrin kohtuullinen. Mitä kirjoituksesi syyllistävä sävy kertoo sinusta.

        Olen äiti vuosimallia -86 (siis lapsen syntymä) ja olemme meidän juniorin kanssa matkustelleet niin kauan kuin hänestä oli mielekästä kulkea vanhempiensa mukana lomamatkoilla useita reissuja vuosittain, ei mitään ongelmia meille tai ympäristölle. En ole yhtä kertaa lukuun ottamatta nähnyt tai kuullut mitään minua erityisesti häiritsevää lapsiperheiden taholta. Ja sillekin löytyi selitys, eli lentopelkoinen äiti, jonka hermostumisesta kärsi myös jälkikasvu.

        Pienissä tiloissa matkustaminen vaatii kompromisseja kaikilta. Kuten esim. että ei lasketa omaa selkänojaa, koska takana istuvalla ei ole tilaa. Ei potkita edessä olevan selkänojaa, ei oteta siitä kiinni, kun noustaan ylös, puhutaan rauhassa, ei häiritä vieressä matkustavaa, jos hän haluaa olla rauhassa jne. Aivan turha syyllistää yksinomaan lapsiperheitä. Ne suurimmat häiriöt tulevat ihan jostain muualta.

        ei se että muutkit tekevät jotain muuta häiristevää taas poista tosiaaiaa, että lasten itku ja huuto häiritsee.


      • matkaan taas
        emmämutmuut kirjoitti:

        ei se että muutkit tekevät jotain muuta häiristevää taas poista tosiaaiaa, että lasten itku ja huuto häiritsee.

        Jos lähdet tolla asenteella liikkeelle, ongelma on sinun. Itkeviä lapsia on maailma täynnä. Niitä on kaupoissa, puistoissa, terveyskeskuksissa, kodeissa. Miten ikinä olet selvinnyt omien tenaviesi kanssa? Toivon toisaalta, että niitä ei ole siunaantunut, koska asennevammasi luultavasti periytyisi.

        Lapsi itkee lentokoneessa usein korvien takia, paikka ja ympäristö on outo, meteli koneen noustessa on myös kova. Aikuisissa on paljon hyvin hermostuneesti käyttäytyvää sakkia, jotka eivät suoranaisesti itke, mutta ovat silmin nähden pois tolaltaan. Moni kiskoo ämpärikaupalla konjakkia ennen lentoa ja ovat koneen noustessa jo aika lailla taju kankaalla.

        Elämä on h-tin paljon helpompaa, kun elää ja antaa muidenkin elää. En käsitä ollenkaan tätä lapsimatkustajiin kohdistuvaa antipatiaa. Minua ei varsinaisesti häiritse mikään, ellei nyt ihan äärimmilleen mennä. Niitäkin tapauksia on ollut tässä paljon matkustettaessa. Mutta häiriön tuottaja ei kertaakaan ole ollut lapsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe