Vanhempieni mielestä USAhan lähtö maksaa hirveesti, n. 7500 € eivätkä tiedä miten saisi sen maksettua. Kannattaako ottaa lainaa, vai mitä pitäisi tehdä ? Heillä on hyvät työt, mutta rahat menevät talon rakentamiseen otetun lainan maksamiseen. Kaikki apu ja ideat ovat tervetulleita =)
vaihto-oppilas vuoden rahoitus??
6
1487
Vastaukset
- Ulkom.opisk.
http://vaihtarit.takeforum.com/2008/10/13/raha/page1/
http://vaihtarit.takeforum.com/2007/09/03/stipendit/page1/
Voit myös harkita Rotareiden kautta hakemista, vuosi tulee edullisemmaksi heidän kauttaan, foorumilla lisää aiheesta, tässä kuitenkin nettisivut: http://www.ryefinland.com/ - Joao
Hmm... yrità hommata kesàtòità? Muuten voisit harkita opintolainaa vaikka se kuulostaa ika radikaalilta
- ffkkfdsdsad
Opintolainaa ei saa, ellei saa opintotukea ja vaihto-oppilasvuoteen ei myönnetä opintotukea.
- hipheijjaa
on stipendejä eli muutamia "ilmaispaikkoja", mutta ottavat huomioon vanhempien varallisuuden, ja jos vanhemmillasi on varaa rakentaa taloa, niin tuskin täyttävät "vähävaraisten kriteereitä".
- Kallista on
Tuo summa ei tule edes olemaan lopullinen summa! Vanhempasi joutuisivat vielä maksamaan käyttörahasi, koulumaksut, harrastukset ym. menot. Perheestä saat ainoastaan ruoan ja katon pääsi päälle. Itse olen nyt vaihdossa USA:ssa ja laskin, että tuskin 10 000€ riittää kustannusten kattamiseksi. Mene kesätöihin ja säästä... saat ainakin hieman helpotusta käyttörahoihin. Itse säästin 900€, vanhemmat maksoivat loput.
- yolome
Tuo on todella kallista.. Itse lähdössä usa:han lukion toisella, mikäli saan rahat kerättyä. Mä joudun siis itse keräämään rahat tuohon matkaan. Stipendejä oon miettiny mut ei niillä koko matkaa makseta. Perustin Amerikka-rahaston jonne laitan rahaa säästöön reissua varten, kaikki synttäri/nimppari/joululahjat rahana tilille :) serkut ja muut tietää mun tavoitteen ja tilille laittaa kaikki 'lahjat'. Vaihoin myös mun moporahat tonne amerikkarahastoon :) en tee kesätöitä mutta jalkapallon tuomaroinnista saa hyvin rahaa :) (tasosta riippuen)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696871
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes582346- 562118
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611241Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947