vaihto-oppilas vuoden rahoitus??

+ööp

Vanhempieni mielestä USAhan lähtö maksaa hirveesti, n. 7500 € eivätkä tiedä miten saisi sen maksettua. Kannattaako ottaa lainaa, vai mitä pitäisi tehdä ? Heillä on hyvät työt, mutta rahat menevät talon rakentamiseen otetun lainan maksamiseen. Kaikki apu ja ideat ovat tervetulleita =)

6

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkom.opisk.
    • Joao

Hmm... yrità hommata kesàtòità? Muuten voisit harkita opintolainaa vaikka se kuulostaa ika radikaalilta

• ffkkfdsdsad

Opintolainaa ei saa, ellei saa opintotukea ja vaihto-oppilasvuoteen ei myönnetä opintotukea.

• hipheijjaa

on stipendejä eli muutamia "ilmaispaikkoja", mutta ottavat huomioon vanhempien varallisuuden, ja jos vanhemmillasi on varaa rakentaa taloa, niin tuskin täyttävät "vähävaraisten kriteereitä".

• Kallista on

Tuo summa ei tule edes olemaan lopullinen summa! Vanhempasi joutuisivat vielä maksamaan käyttörahasi, koulumaksut, harrastukset ym. menot. Perheestä saat ainoastaan ruoan ja katon pääsi päälle. Itse olen nyt vaihdossa USA:ssa ja laskin, että tuskin 10 000€ riittää kustannusten kattamiseksi. Mene kesätöihin ja säästä... saat ainakin hieman helpotusta käyttörahoihin. Itse säästin 900€, vanhemmat maksoivat loput.

• yolome

Tuo on todella kallista.. Itse lähdössä usa:han lukion toisella, mikäli saan rahat kerättyä. Mä joudun siis itse keräämään rahat tuohon matkaan. Stipendejä oon miettiny mut ei niillä koko matkaa makseta. Perustin Amerikka-rahaston jonne laitan rahaa säästöön reissua varten, kaikki synttäri/nimppari/joululahjat rahana tilille :) serkut ja muut tietää mun tavoitteen ja tilille laittaa kaikki 'lahjat'. Vaihoin myös mun moporahat tonne amerikkarahastoon :) en tee kesätöitä mutta jalkapallon tuomaroinnista saa hyvin rahaa :) (tasosta riippuen)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe