jatkuva henkinen

eurybncvurghvmjirtnv

väkivalta.

olen ajatellut, että nyt saa riittää. meinasin hakea lähestymiskiellon äidilleni ja isäpuolelleni.

saan jatkuvasti kuulla samaa renkutusta siitä että äitini tappaa itsensä - tai sitten huutaa kaikille sisarukselleni, että meidän tulisi tappaa itsemme. tai huutaa että me kaikki olemme mitättömiä.

viime yönä puhelin soi taas ja no rakas äitinihän se soitteli.. en vastannut puhelimeen vaan suljin sen.

aamulla sama jatkui, huutoa ja raivoamista.

myöhemmin isäpuoleni koputteli oveni takana ja soitteli ovikelloa. - en avannut. hän laittoi puhelimellaan viestin, että hän odottaa... kun myöhemmin katsoin rappukäytävään, siellä oli laatikko, jossa oli tavaroitani. todella noloa, kun naapurit kuulivat ja näkivät.. elän rauhallista elämää noin muuten, en mekasta enkä aiheuta häiriötä. onko tavaroiden tuominen rappukäytävään oven taakse edes sallittua?

osa tavaroista on lapsuudenkodissani jonne mulla on avain.. minua uhkaillaan poliisilla, kun en ole palauttanut avainta, mutta en voi sitä palauttaa, koska osa tavaroistani on edelleen lapsuuteni kodissa.

mistä saan apua esim. jonkun henkilön mukaani, jotta saan tavarani turvallisesti noudettua? poliisi ei kuulemma auta tässä tilanteessa.

äitini on sekä henkisesti että fyysisesti väkivaltainen, enkä halua enään yhtään nyrkiniskua.

henkinen väkivalta on todella hirveää ja äitini kääntää asiat niin, että valehtelen.

viimeksi sain ilkkuma-viestin että nyt sinulla ei ole yhtään ystävää kun olet valehdellut. tosiasiassa olen kertonut tapahtumista joita olen kokenut mutta äitini syyttää minua valehtelusta. ja mikä ikävintä, hänen ystävänsä uskovat häntä ja sanovat minua kiittämättömäksi.

niin helppoa syyttää toista valehtelemisesta, kun paikan päällä ei ole muita näkemässä, eikä muut sisarukset uskalla kertoa totuutta, vaan pitävät äitimme puolia.

tiedän, että hän on henkisesti sairas mutta omasta mielestään hän ei ole eikä näin tarvitse itselleen apua.

onko lähestymiskielto ja välien katkaisu paras ratkaisu tähän?

toivoisin asiallisia kommentteja ja vinkkejä.

jos joku on ollut samassa tilanteessa, hakenut lähestymiskiellon, onko tilanne muuttunut mitenkään, onko vanhempasi ymmärtäneet ja vihdoin myöntäneet että heissä on ollut vikaa, vai onko kaikki siteet katkaistu lopullisesti.

unohdin sanoa, että alkoholi on jatkuvasti mukana kuvioissa.

kenelläkään ei varmasti ole tälläistä että oma äiti toivoo lastensa tappavan itsensä. tai että haukkuu jatkuvasti lapsiaan ja alistaa ja syyttää valehtelusta..

kenelle puhua asiasta, jos sukulaiset pitävät tiukasti äitini puolta, ja syyttää valehtelusta?

7

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällöööö

      katkaista ne välit. Ota ystäviä mukaan hakemaan tavarasi, jätä avain. Hae lähestymiskieltoa, muuta numerosi ja unohda heidät.
      oma äitini on hoitanut meidät niin hyvin, että kaikki 5 lasta on huostaanotettu. alkoholia kuluu ja päissään huutelee pitkin kyliä milloin mitäkin valheita. Pahinta ehkä oli, kun oli syyttänyt minua lasteni heitteillejätöstä. oli soitellut ympäriinsä ja väittänyt hoitavansa lapsiani, kun minua ei ollut missään. Tosiasiassa istui itse baarissa tukka täynnä ja minä olin lasteni kanssa kotona.
      Että sellasia äityleitä.

      • jskdhytvjhvcfurvncv

        ei ole, joilta voi apua pyytää.. ja äitini valehtelee kaikille, että minä valehtelen.

        tuntuu, että hän haluaa saada kaikki riitoihin kanssani ja jättää minut ns. ulkopuolelle, ettei minulla varmasti tule olemaan ystäviä sukulaisten joukossa.

        jatkuva haukkuminen ja aliarvioiminen on syönyt itsetuntoni kokonaan. koskaan en ole ollut missään hyvä... hänen mielestä, ja vaikka kuinka olen yrittänyt, sekään ei kelpaa.. lopulta olen lakannut yrittämästä mitään.. ihan sama mitä tekee, mikään ei riitä.


    • aa

      Silloin saat poliisin mukaasi ja voit palauttaa avaimen.
      Mutta sinulla pitää olla todisteita lähestymiskieltoa hakiessasi. Säilytä tekstiviestit. Ellet ole säilyttänyt niin mieti tarkkaan, milloin niitä on tullut.
      Poliisi voi niillä tiedoilla selvittää asiaa myös tai odota että tulee uusia muutanma kappale ja sitten mene poliisin puheille.

      • mnfdyurbvcbkoålop

        aikana sanoin etten välitä vaikka hän tappaisi itsensä - niin monta vuotta hän on sitä jo uhannut, sain että senkus tapa itsesi.

        no siitähän sitten taas pyörät lähti pyörimään. soitteli sukulaisille, että olin käskenyt tehdä niin - ja sukulaiset soittelivat ja haukkuivat.

        kun yritän kertoa miten asiat on, syyttävät minun valehtelevan ja kieltäytyvät kuuntelemasta. lyövät luuria kiinni.

        vaikeeta...


      • Kiusattu yh
        mnfdyurbvcbkoålop kirjoitti:

        aikana sanoin etten välitä vaikka hän tappaisi itsensä - niin monta vuotta hän on sitä jo uhannut, sain että senkus tapa itsesi.

        no siitähän sitten taas pyörät lähti pyörimään. soitteli sukulaisille, että olin käskenyt tehdä niin - ja sukulaiset soittelivat ja haukkuivat.

        kun yritän kertoa miten asiat on, syyttävät minun valehtelevan ja kieltäytyvät kuuntelemasta. lyövät luuria kiinni.

        vaikeeta...

        vaikkakaan ei äidistä mutta ex-miehestä, siinä mielessä samoja että kaikki uskoo sen mitä se sanoo eikä sitä mikä on totuus. Sossun tätejä ja poliisia myöten. Mun pitäis toimittaa todisteet että olisin uskottava, mutta sitä uskotaan ihan ilman todisteitakin. Reilua?


    • 8+8

      Itse karkasin lopulta kotoa ollessani 19v. 1967.

      Äidin henkinen väkivalta jatkui sillä oli vain vähemmän painoa, koska en ollut taloudellisesti riippuvainen vanhemmistani. Väleissä yritin pysyä, koska pikkusiskoksia asui vielä kotona ja halusin tavata heitä.

      Kun itselläni oli lapsia esikoinen on vammainen tahti kiihtyi. Löin välit täysin poikki. Isän kuollessa en ollut nähnyt häntä neljään vuoteen, äidin kuollessa ei oltu nähty yli 19 vuoteen ja tämä oli isän hautajaisissa joten 23 vuotta oikeampi aika.

      Aikuinen ei tarvitse vanhempia, jonka ainoa tarkoitus on mollata haukua ja viedä itsetunto.

    • hymysuu71

      Tilanteesi kuulostaa melko kaottiselta, mutta tilanteeseen auttaa maltti ja etäisyys. Olen itse kasvanut narsisti perheessä jossa minun tekemisiä aina mollattiin ja aina odotettiin että taputtaisin kun vanhempani onnistuvat jossakin arkisissa asioissa.
      Kerää todistusaineistoa: Kirjallista mieluiten, äänitallenteita (hommaa nauhoittava digitaalinen sanelukone kännykkääsi) ja todistajia. Muuten et saa edes lähestymiskieltoa jos sinulla ei ole mitään millä häirintää voidaan todistella tapahtuneen.
      Lähestymiskiellon toimivuudesta en ole ihan varma. Toimii niillä joilla on järkitallella, mutta suututtaa kaikkia sen saaneita yhtä paljon. Ne joilla on järkitallella pyrkivät luultavasti kostamaan takaisin tekaistuilla rikosilmoituksilla ja sekopäät no jaa esim. sello) Eli mieti tarkaan mitä teet ja mitä haluat! Jos lähestymiskiellon saat tai sitä haet välisi ovat varmasti sen jälkeen poikki äitiisi. Lähestymiskiellon rikkoja voi näet voi joutua jopa vankilaan jos lähestyy sinua. 1. kerralla saa toki vain sakot. Mutta tärkeintä asiassa on sinun turvallisuutesi. Jos katsot että tarvitset lähestymiskiellon etenkin jos terveytesi tai henkesi on uhattuna äitisi toimesta niin hae sitä ihmeessä ja heti.
      Tavaroista: Kuinka tärkeitä tavaroita sinulle jäi kotiisi? Jos niillä tavaroilla ei ole kuin aineellista hyötyö sinulle kehottaisin sinuna unohtamaan ne. Joskus saat ne kumminkin viimeistään kun äitisi kuolee vanhuuteen. Mutta jos tavarat ovat välttämättömiä koeta saada äitisi miesystävä tuomaan ne sinulle esim. ovesi taakse ja jos se ei onnistu vartiointiliikkeet tarjoavat myös "bodyguardeja" turvaksesi. Kenenkään muun ulkopuolisen ei kannata moiseen soppaan lusikkaansa pistää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe