Man borde sa"Jag är från Turku" og inte suatan ja e från åbo!de finns ingen åbo og åbo namnet har kommit från fiende makt.
Glöm suattans åbo!!! Ny är det bara Turku som gäller!!!!!
H:Jar hatar SFP!
De finns ingen Åbo
5
708
Vastaukset
- och det är
jätte kiva juttu! när man får hata son dään shit parti får man mycket bra viprasjuun och mår jätte bra.
Jag har okså en granne som hatar sfp och vi till sammans går varje kväll och sriker slags ordar från balgongen, och alla i vår hus tycker att det är vällit roligt, och dom har sagt att livet kvalitet har börjat smaka bättre efter när vi har börjat skriikka där på balgongen.
Jag har börja tänka att det skulle vara jätte kiva om man starta en son dään sfp hatar clup hit nonstans i turku? Är de många som vill komma mee?- om son dään club
tileksemppel hela min arbetsblats med hunra anstelningar vill altso jäärna vara mee i son dään juttun.
Hur kommer man inni i soon dään club? - du skojar
om son dään club kirjoitti:
tileksemppel hela min arbetsblats med hunra anstelningar vill altso jäärna vara mee i son dään juttun.
Hur kommer man inni i soon dään club?Tänk att jag inte visste att inte ÅBO fanns.Min dotter bor där och alla brev och paket har lyckligt kommit fram med ÅBOadressen.
- TÅNTIGT
du skojar kirjoitti:
Tänk att jag inte visste att inte ÅBO fanns.Min dotter bor där och alla brev och paket har lyckligt kommit fram med ÅBOadressen.
Visst finns ÅBO.Vi har ju ÅBO AKADEMI och så finns det svenskspråkiga skolor OCH flera tusen finlandssvenskar som bor i ÅBO.
- Finskspråkig
Sovjet unionen var fiende för oss inte Sverige så Åbo får jätte gärna finnas kvar. Sverige tog inte ifrån oss på det sättet som NL. Hälsningar från finskspråkig.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1367999- 615951
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131709Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3411443Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141