oon koneistaja yhes pienes firmas ollu kohta vuoden no sain työks tehä yhtä kalikkaa ja pari viikkoa semmosii veisteltiinkin mut ne ei sit asiakkaale kelvannu ku profiili oli väärä tai jotain vittuu emt no pomo tästä sit herpaantu ja sano et ei maksa mun palkkoi kokonaisena ton virheen johdosta kun mun tekemä ohjelma jossa ois pitäny varmaan käyttää jotain vitun kompensiota et se ois toiminu?? en tiiä mut anyway onks pomol lupa jättää maksamatta tohon vedoten??!!
voiks näin tehä?????
10
1033
Vastaukset
- Roosteri
Potkut sulle pitäis antaa kun ton homman menit tyrimään. Ei tullu mieleen tehdä yhtä kappaletta ensin joka olis käyny asiakkaalla katselmoinnissa.
- Kysy vaik liitosta
No ei voi jättää maksamatta. Eiks oo luottamusmiestä jolta kysyy. Jos on huonosti perehdytetty työhön niin ei sun vika jos mokia tulee. Ei palkkaa voi maksella miten sattuu työn tuloksellisuus voidaan joskus palkita mut ei vähentää palkkaa!!!
- vierailijakin
siis.. kumpikin pihalle... pomo ja mies.. ei "keles" 2 viikkoa teet työtä etkä huomaa virhettä?? eikö kannattais mitata ja tarkistaa ettei jauha 2 viikkoa skeidaa... siis mitä??? ei tuon enempää voi olla ammattitaidoton ja se pomo pihalle kans kun on noin ammattitaidottoman miehen palkannut ja eikä ole itse tarkistanut mitä se pelle koneella touhuaa... palkkaa ei toki saa vähentää ilman suostumusta, se on sentään kaikkien idioottienkin perusoikeus. piste
- a-puu-va!
"ois pitäny varmaan käyttää jotain vitun kompensiota"
Sä et voi olla oikea koneistaja! - täh?
Jos joskus tuo on totta, niin siinä voi pieni firma mennä konkkaan, materiaalitkin voi maksaa maksaa pirusti.
Metallialalla tumpelot tulee todella kalliiksi. - .,öö
Soita liittoon ja jätä juristeille, kyllä työmies on aina palkkansa ansainnut. Jos konkurssi kypsä pulju niin sitten palkka saatavat palkkaturvan kautta.
- Jep jep
En oo tiennytkään et voi olla koneistajana eikä tiiä mikä on kompensointi. Ilman kompensointia et voi sorvata kuin suoria muotoja, paitsi jos ohjelma on tehty esim. MasterCam ohjelmalla, mutta ohjelma ottaa jo nirkon säteen huomioon.
- almasty
muuten voi,se pitää vain huomioida paikoitus koordinaateissa.Tiedän etteivät kaikki sorvaajat ainakaan käytä kompensointeja.Olen itsekin sitä mieltä että nirkonsäteen kompensaatioiden käyttö häiritsee työskentelyä.
Kone antaa kaikenlaisia vikailmoituksia ja lähestymisliikkeisiinkin pitää tehdä kaikkia koukkauksia että kone suostuu suorittamaan ne.Lisäksi kone saattaa pätkäistä kompensoinnin pois päältä kesken muodon työstön,minulle on käynyt näin kun aikanani koulussa ollessani sorvasin kappaleita.Voi käydä myös niin että kone ei ota täyttä kompensaatiota ja se aiheuttaa muotovirheen kappaleeseen.
Näitä tilanteita varten pitää sitten ohjelmaan laittaa niitä koukkauksia ja kiemuroita ennenkuin terä ottaa kiinni kappaleeseen.
Jos joku pystyy opiskelemaan itsensä CNC-koneistajaksi niin kyllä hän kykenee tekemään sorvausohjelmankin jossa on huomioinut nirkonsäteen vaikutuksen kappaleenmuodon työstöön ihan omassa päässään.Ilman että tarvitseee pistää konetta laskemaan työstörataa.
Pitkissä koneistuskeskus ohjelmissa ymmärrän työkalun pituus ja sädekompensointien käytön.
Epäilen minäkin ettei ap ole koneistaja ammatiltaan.Nirkon säteen vaikutus kappaleen muotoja työstettäesssä on kuitenkin ihan perustietoutta koneistajalle.Olisikohan kyseinen avaus vain provo. - koneistaja..
almasty kirjoitti:
muuten voi,se pitää vain huomioida paikoitus koordinaateissa.Tiedän etteivät kaikki sorvaajat ainakaan käytä kompensointeja.Olen itsekin sitä mieltä että nirkonsäteen kompensaatioiden käyttö häiritsee työskentelyä.
Kone antaa kaikenlaisia vikailmoituksia ja lähestymisliikkeisiinkin pitää tehdä kaikkia koukkauksia että kone suostuu suorittamaan ne.Lisäksi kone saattaa pätkäistä kompensoinnin pois päältä kesken muodon työstön,minulle on käynyt näin kun aikanani koulussa ollessani sorvasin kappaleita.Voi käydä myös niin että kone ei ota täyttä kompensaatiota ja se aiheuttaa muotovirheen kappaleeseen.
Näitä tilanteita varten pitää sitten ohjelmaan laittaa niitä koukkauksia ja kiemuroita ennenkuin terä ottaa kiinni kappaleeseen.
Jos joku pystyy opiskelemaan itsensä CNC-koneistajaksi niin kyllä hän kykenee tekemään sorvausohjelmankin jossa on huomioinut nirkonsäteen vaikutuksen kappaleenmuodon työstöön ihan omassa päässään.Ilman että tarvitseee pistää konetta laskemaan työstörataa.
Pitkissä koneistuskeskus ohjelmissa ymmärrän työkalun pituus ja sädekompensointien käytön.
Epäilen minäkin ettei ap ole koneistaja ammatiltaan.Nirkon säteen vaikutus kappaleen muotoja työstettäesssä on kuitenkin ihan perustietoutta koneistajalle.Olisikohan kyseinen avaus vain provo.almasty
Kirjoituksesi oli täyttä asiaa.
Nirkonsäteen kompensaatioon löytyy ihan laskukaavatkin jos pitää koneistaa jotain tarkempaa muotoa, eikä voi käyttää esim sorvin omaa kompensaatiota almastyn kertomista syistä. - hjklfl
koneistaja.. kirjoitti:
almasty
Kirjoituksesi oli täyttä asiaa.
Nirkonsäteen kompensaatioon löytyy ihan laskukaavatkin jos pitää koneistaa jotain tarkempaa muotoa, eikä voi käyttää esim sorvin omaa kompensaatiota almastyn kertomista syistä.huoleti, pomolla vastuu, kyllä sinä palkkasi saat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879