Oisko tollasesta mihinkään? Viikonloppuretkiä ja päiväkrusailua turun saaristossa?
http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=343720&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=2694091@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?page=7@sortCol=@ord=@id=2694091@tb=tmp_find_agent@posted_by=@new=@update=
Joo ja ei tartte sit kerrata kaikkia mahdollisia muita mitä voisin harkita, tai mitään veneilyn lyhyttä oppimäärää muutenkaa.. osaan kyl itekin niitä paatteja selata nettiveneestä.. Mut olis kiva kuulla millanen toi Bella on. Joku saman kokoinen flipper vois kanssa olla jees.. Ku aattelin vaihtaa puattii.
Bella 620C
13
1950
Vastaukset
Tuo on ihan tyypillinen "määrä ratkaisee" perusvene, sekä laadullisesti että ominaisuuksiltaan. Hyvänä puolena on tämä nykytrendin mukaisen "läpikäveltävyyden" puuttuminen, josta johtuen veneessä on siedettävän kokoiset, ja retkikäyttöön (myös kahden henkilön mukavaan yöpymiseen) soveltuvat sisätilat.
Tuo linkitetty yksilö vaikuttaa muuten, etenkin Bellaksi, harvinaisen hyvin hoidetulta. Sisustus oli ehjän ja puhtaan näköinen, ja mikäli moottorin huoltohistoria pitää paikkansa, niin edessä on satoja huolettomia ajotunteja, järkevällä polttoaineen kulutuksella. Toki yöpyminen edellyttäisi "oikean" lämmittimen asentamisen, ja samalla kaksiakkujärjestelmän (ei välttämätön, mutta enemmän kuin suositeltava), mutta se on sitten pienehkö kuluerä.
Eli jos et vaadi huippulaatua, etkä huippuluokan ajo-ominaisuuksia "kelissä kuin kelissä", niin tuo vaikuttaisi hyvältä ostokselta (etenkin kun myyjä on ilmoituksessa oma-aloitteisesti avannut portin tinkimiseen).- jysky...
Tarttee varmaan käydä vilkaisemassa kun samalla paikkakunnallakin näyttää olevan.. Ja tosta lämmityksestä, niin 10vuotta oon veneilly jo ilman lämmitystä pikku HT:llä.
Hyvin pärjää ne muutamat yöt lämpimällä makuupussilla paatissa, mitä kesässä veneessä tulee yövyttyä. Tietty lämmitys pitäis kosteuden kivasti poissa, kun itsellä tosiaan per. kesä joku 5-10 yötä vaan paatissa tulee nukuttua. Ja ehkä jos jossain vaiheessa tulee jälkikasvua jne. ni sit sais olla varmaan lämpimämpikin, ku viitsi muksuja laittaa intinmakuupussiin :D jysky... kirjoitti:
Tarttee varmaan käydä vilkaisemassa kun samalla paikkakunnallakin näyttää olevan.. Ja tosta lämmityksestä, niin 10vuotta oon veneilly jo ilman lämmitystä pikku HT:llä.
Hyvin pärjää ne muutamat yöt lämpimällä makuupussilla paatissa, mitä kesässä veneessä tulee yövyttyä. Tietty lämmitys pitäis kosteuden kivasti poissa, kun itsellä tosiaan per. kesä joku 5-10 yötä vaan paatissa tulee nukuttua. Ja ehkä jos jossain vaiheessa tulee jälkikasvua jne. ni sit sais olla varmaan lämpimämpikin, ku viitsi muksuja laittaa intinmakuupussiin :DPikku HT riittää kyllä itsellenikin veneeksi, tosin ei "tusina" malli, mutta kyllä se lämppäri on itselleni aika tärkeä mukavuustekijä. Muita mukavuuksia en ole kaivannut, kuten esim. vessa, keitin jne.
- dceilijä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Pikku HT riittää kyllä itsellenikin veneeksi, tosin ei "tusina" malli, mutta kyllä se lämppäri on itselleni aika tärkeä mukavuustekijä. Muita mukavuuksia en ole kaivannut, kuten esim. vessa, keitin jne.
Toi lämmitys on mielenkiintoinen kysymys, itse olen päättänyt että saan enemmän vaivaa lämppärin huollosta kuin hyötyä sen käytöstä. Kevätkesällä meri on kylmä, mutta päivät pitkät. Syssyllä taas pikku DC:n hyttilämpötila ei juuri laske alle 15 asteen ennen kuin päivät lyhenevät liikaa. Harrastankin kyllä vaeltamista, ja Lapissa nollakelissä yöpymisen jälkeen veneessä on aina tarpeeks lämmintä. Ja talvellä nenä on aina kuivana, kostea ilma on kesällä tervetullutta.
Muistan aiemmista viesteistäsi että sulla oli joku isompi diesel-matkavene, oletko downgreidannut? - mää täsä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Pikku HT riittää kyllä itsellenikin veneeksi, tosin ei "tusina" malli, mutta kyllä se lämppäri on itselleni aika tärkeä mukavuustekijä. Muita mukavuuksia en ole kaivannut, kuten esim. vessa, keitin jne.
Välittäjä siis.. ollu joku Fjord-mies? Sanopa mielitees sitten tuosta paketista? Mulla siellä onkin kysymys paatista ja vastaus on kanssa. Koskien kulutusta. Pääseks tolla paketilla ja 1l/mpk 20kn vauhdilla. Itse epäilen. Tekis mieli päivittää Nykynen Fjordling tollaseen 21DC:hen ja epäilyttää toi Weekenderin yläpainoisuus. Eniten kiehtois vanhempi "koppanen" 21DC mut nettiveneessä tällä hetkel vain yksi järkevä myynnissä ja siinäkin 200hp V8 bensa.
- mää täsä
mää täsä kirjoitti:
Välittäjä siis.. ollu joku Fjord-mies? Sanopa mielitees sitten tuosta paketista? Mulla siellä onkin kysymys paatista ja vastaus on kanssa. Koskien kulutusta. Pääseks tolla paketilla ja 1l/mpk 20kn vauhdilla. Itse epäilen. Tekis mieli päivittää Nykynen Fjordling tollaseen 21DC:hen ja epäilyttää toi Weekenderin yläpainoisuus. Eniten kiehtois vanhempi "koppanen" 21DC mut nettiveneessä tällä hetkel vain yksi järkevä myynnissä ja siinäkin 200hp V8 bensa.
tai linkki unohtua... http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=358143
mää täsä kirjoitti:
tai linkki unohtua... http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=358143
Juu, olen ollut mukana perustamassa Fjordkerhoa suomeen, toiminta vain kuoli pois..
Tuo myytävä yksilö sattuu olemaan kaikkein huonoimpaan aikaan valmistettu. Fjord teki 70-luvun puolivälissä konkurssin, jonka jälkeen tuotanto siirrettiin Arendalista Rjukaniin, jossa uudelleenkoulutettiin metsureita veneenrakentajiksi (Norjan valtion tuella). Valitettettavasti laatu notkahti samalla, toki keskivertoa laadukkaampi se on joka tapauksessa.
Tuo moottori on aika tehoton kyseiseen veneeseen. Jos 20 solmua on taloudellisin matkanopeus, niin vene ei painavalla dieselmoottorilla ole kunnolla liussa. Sinänsä litra/mpk pitänee paikkansa, moottorin ominaiskulutus on n. 165 g/hevosvoimatunti. Joten matkanopeudella käytetty teho olisi vähän runsaat 100 hv. Sitä korkeampi se ei saisi ollakaan, muuten moottorin kestävyys alkaa kärsimään.
Jos ostat tuon yksilön, niin vetolaitteen kumipalkeet pitäisi vaihtaa ennen vesillelaskua, muuten tuo huoltohistoria on sen verran ylimalkainen, että siihen ei voi ottaa kantaa.
Itse odottaisin että markkinoille tulisi vanhempi, yksivärinen yksilö. Oma 21 HT:ni kulutti muuten 210 hv V-8 volvolla 1,2-1,3 l/mpk 25 solmun matkanopeudella, joten ei se kasikaan ole huono vaihtoehto (kunhan on makeavesijäähdytteinen).
P.S. Vosin olla kiinnostunut nykyisestä veneestäsi :)dceilijä kirjoitti:
Toi lämmitys on mielenkiintoinen kysymys, itse olen päättänyt että saan enemmän vaivaa lämppärin huollosta kuin hyötyä sen käytöstä. Kevätkesällä meri on kylmä, mutta päivät pitkät. Syssyllä taas pikku DC:n hyttilämpötila ei juuri laske alle 15 asteen ennen kuin päivät lyhenevät liikaa. Harrastankin kyllä vaeltamista, ja Lapissa nollakelissä yöpymisen jälkeen veneessä on aina tarpeeks lämmintä. Ja talvellä nenä on aina kuivana, kostea ilma on kesällä tervetullutta.
Muistan aiemmista viesteistäsi että sulla oli joku isompi diesel-matkavene, oletko downgreidannut?Olen tällä hetkellä ilman venettä, joten downgreidaus on ollut aika reipas :)
Toki haen koko ajan sopivaa seuraajaa..
Ja muistat varmaan Tiiskerini, tosin 12 metrinen fiskari on ollut suurin veneeni.- dceilijä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Olen tällä hetkellä ilman venettä, joten downgreidaus on ollut aika reipas :)
Toki haen koko ajan sopivaa seuraajaa..
Ja muistat varmaan Tiiskerini, tosin 12 metrinen fiskari on ollut suurin veneeni.Miksi luovuit Tiiskeristä? Messuilla oli hieno restauroitu tiiskeri, jota katsellessa alkoi veneen vaihto kuumottaa. Noh, jatkanen erähenkistä veneilyäni ilman isompia mukavuuksia. Matkaveneitä on mulla myös ollut aiemmin. Kun olet omistanut noin monen tyyppisiä ja kokoisia veneitä, onko muodostunut jotain suosikkikokoluokkaa tai tyyppiä, jolla saariston loppujen lopuksi kokee parhaiten? Hidas? Nopea? Pieni ? iso?
- mää täsä
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Juu, olen ollut mukana perustamassa Fjordkerhoa suomeen, toiminta vain kuoli pois..
Tuo myytävä yksilö sattuu olemaan kaikkein huonoimpaan aikaan valmistettu. Fjord teki 70-luvun puolivälissä konkurssin, jonka jälkeen tuotanto siirrettiin Arendalista Rjukaniin, jossa uudelleenkoulutettiin metsureita veneenrakentajiksi (Norjan valtion tuella). Valitettettavasti laatu notkahti samalla, toki keskivertoa laadukkaampi se on joka tapauksessa.
Tuo moottori on aika tehoton kyseiseen veneeseen. Jos 20 solmua on taloudellisin matkanopeus, niin vene ei painavalla dieselmoottorilla ole kunnolla liussa. Sinänsä litra/mpk pitänee paikkansa, moottorin ominaiskulutus on n. 165 g/hevosvoimatunti. Joten matkanopeudella käytetty teho olisi vähän runsaat 100 hv. Sitä korkeampi se ei saisi ollakaan, muuten moottorin kestävyys alkaa kärsimään.
Jos ostat tuon yksilön, niin vetolaitteen kumipalkeet pitäisi vaihtaa ennen vesillelaskua, muuten tuo huoltohistoria on sen verran ylimalkainen, että siihen ei voi ottaa kantaa.
Itse odottaisin että markkinoille tulisi vanhempi, yksivärinen yksilö. Oma 21 HT:ni kulutti muuten 210 hv V-8 volvolla 1,2-1,3 l/mpk 25 solmun matkanopeudella, joten ei se kasikaan ole huono vaihtoehto (kunhan on makeavesijäähdytteinen).
P.S. Vosin olla kiinnostunut nykyisestä veneestäsi :)...sitten satu tuntemaan ketään, tai tietämään mistä saisin hankittua Fjordin metallilogot? Siis ne mitkä on veneenkyljissä. Itsellä toinen hajosi kokonaan ja toinen otti pahasti siipeensä, kun ne irrotettiin veneen kansien maalauksen yhteydessä pari vuotta sitten.
Tietty tarrat pystyisi painattamaan, missä on Fjord-logo, mutta metalliset logot ovat tietysti hienommat :) mää täsä kirjoitti:
...sitten satu tuntemaan ketään, tai tietämään mistä saisin hankittua Fjordin metallilogot? Siis ne mitkä on veneenkyljissä. Itsellä toinen hajosi kokonaan ja toinen otti pahasti siipeensä, kun ne irrotettiin veneen kansien maalauksen yhteydessä pari vuotta sitten.
Tietty tarrat pystyisi painattamaan, missä on Fjord-logo, mutta metalliset logot ovat tietysti hienommat :)Selvitettiin aikoinaan asiaa, ja ongelmaksi muodostui eri malleissa käytetyt eri kokoiset merkit, josta johtuen kustannus olisi ollut päätähuimaava.
Ruotsin Fjord-kerho oli ainakin uutama vuosi sitten aikeissa teettää niitä, joten surffaa osoitteeseen http://www.fjordclub.com , palvelua saa ruotsiksi ja englanniksi.- toolman66
Välittäjä_LKV kirjoitti:
P.S. Vosin olla kiinnostunut nykyisestä veneestäsi :)Onko fjord-miehellä kokemuksia (b-seaboat myynnnissä)Draco 2100 SC Siisti välitysvene jossa 2009 uusittu moottori! Volvo Pentan 290 SP vetolaite kunnostettu 2009 koneen vaihdon yhteydessä. Trimmisarjat 2009.
Moottorin tiedot
Merkki: GM, Jäähdytyksen tyyppi: Merivesi, Moottorin teho: 230 Hv, Polttoaine: Bensiini, Vuosimalli: 2009, Käyttötunnit: 45
Malli : 5,7 L - Fjordilainen
Välittäjä_LKV kirjoitti:
P.S. Vosin olla kiinnostunut nykyisestä veneestäsi :)mulla on 21 weekender 210hv bensa v-6efi, kulutus 24solmun nopeudella n.1l/mpk. Suosittelen vastaavaa venettä itse olen ollut erittäin tyytyväinen. Hyvät tilat (2 aikuista ja 2 lasta) mahtuu mukavasti muutaman yön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759