Kuinka todennäköistä?

taksijonossa_

Kuinka todennäköistä on tulla yöllä kaupungilla, ravintolassa, taksi-jonossa tai grillillä pahoinpidellyksi jonkun tuntemattoman pahoinpitelemäksi? Itse olen semmoinen tyyppi tosin vasta 18-vuotias, mutta en tykkää tappelemisesta. En ole vielä tämän vuoden aikana tai nuorempana joutunut missään yöllä pahoinpidellyksi tai joutunut nyrkkejäni käyttämään. Olen ajatellut aloittaa kuitenkin jonkun itsepuolustus-/kamppailulajin nyt lähiaikoina muun urheilun lisäksi, sillä ovat kuulemma todella hyviä kuntoilumuotoja.

Eikös tuo turpaan saaminen ole myös itestään kiinni?

Eli jos olet vaikka nakki jonossa ja joku takanapäin tönäisee sinua ja sanoo, että "hei auotko sä päätäs mulle, tuuppa tähä niin vejän sua turpaan"

No yleensähän siihen tottakai moni vastaa, että "en mä kehtaa sua piestä", niin toihan on minun mielestäni jo semmoinen haasteen vastaan ottaminenki eli ikäänkuin sanoo, että tee sä se aloite, niin mä en joudu maksumieheks.

Mutta itse kuitenkin sanoisin näin, että "ei meidän tässä tarvii tappelemaan alkaa, koska en hän mä oo sulle tehny mitään enkä ala muutenkaan sua lyömään"

Niin mitenkä suurella todennäköisyydellä minun laiseni ihminen saisi nyrkistä ohtaan siellä nakki jonossa?

Tuntuu vaan ku täällä on noita kommentteja lukenu, että noita tappeluita tulee jokaiselle eteen yritit niitä välttää tai et ja ihan koko ajan tuolla yö elämässä :S. Tosin vaikka nyt turpaan saisinkin, niin en kyllä rupee sen takia niin paljoa pelkäämään, ettenkö enään ravintoiloihin menisi.

10

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunari72

      Onhan sulla hyvä asenne, mutta kannattaa varautua siihen että tilanne ei ole ihan noin yksiselitteinen; Tämä v***uilija voi olla enemmänkin päissään tai kenties aineissa, saattaa olla paljon samanhenkisiä kavereita, tai jos he uhkailevat sun kaverias tai tyttöystävää, eikä suoraan sua? Tai jos ko.henkilö uhkailee tappelupäällä olevaa kaveriasi, joka ei suhtaudu samalla tavalla kuin kuvittelisit? Mitäs meinaisit sitten tehdä, kun mukaan ei kukaan pakota, etkä tappelua aloita, mutta joku vetelee frendiä turpaan vieressä.?

      • taksijonossa_

        Sitten oltais kyllä jo mukana rähinässä ikävä kyllä :/. Tottakai siinä nakkijonossa on myös muita ihmisiä joista ainakin toivon mukaan rohkeimmat tulevat rauhoittelemaan meitä?

        Olisko sulla jotain ehdotusta tai hyvää lajia tämmösiä tilanteita ajatellen? Kuten sanoin olinkin aloittamassa jotain itsepuolustus-/kamppailulajia?


      • tunari72
        taksijonossa_ kirjoitti:

        Sitten oltais kyllä jo mukana rähinässä ikävä kyllä :/. Tottakai siinä nakkijonossa on myös muita ihmisiä joista ainakin toivon mukaan rohkeimmat tulevat rauhoittelemaan meitä?

        Olisko sulla jotain ehdotusta tai hyvää lajia tämmösiä tilanteita ajatellen? Kuten sanoin olinkin aloittamassa jotain itsepuolustus-/kamppailulajia?

        Miten olisi Hokutoryu jujutsu?? Se on itsepuolustuslaji, johon kuuluu lyönnit, potkut, kuristukset, lukot, heitot, vapautumistekniikat sekä kuljetustekniikat. Kamppailuharjoitteet aseetonta sekä aseellista hyökkäystä vastaan, ja ottelu. Poliisi jujutsu jota käyttävät myös sotilaat ym. viranomaiset, perustuu Hokutoon. Mukana on myös mattokamppailua, ja ylemmillä vöillä mukaan tulee veitsi- ja pampputekniikat.


      • taksijonossa_
        tunari72 kirjoitti:

        Miten olisi Hokutoryu jujutsu?? Se on itsepuolustuslaji, johon kuuluu lyönnit, potkut, kuristukset, lukot, heitot, vapautumistekniikat sekä kuljetustekniikat. Kamppailuharjoitteet aseetonta sekä aseellista hyökkäystä vastaan, ja ottelu. Poliisi jujutsu jota käyttävät myös sotilaat ym. viranomaiset, perustuu Hokutoon. Mukana on myös mattokamppailua, ja ylemmillä vöillä mukaan tulee veitsi- ja pampputekniikat.

        Niin krav magaa pidettäisiin tehokkaimpana itsepuolustuslajina, mutta miksi valitsit tohon Hokutoryu jujutsu, etkä sitä? Siksi myös valitsin tämän palstankin tolle aloitus viestilleni.

        Mikä tekee sinun mielestäsi Hokutorysta paremman ku Krav Magasta?


      • tunari72
        taksijonossa_ kirjoitti:

        Niin krav magaa pidettäisiin tehokkaimpana itsepuolustuslajina, mutta miksi valitsit tohon Hokutoryu jujutsu, etkä sitä? Siksi myös valitsin tämän palstankin tolle aloitus viestilleni.

        Mikä tekee sinun mielestäsi Hokutorysta paremman ku Krav Magasta?

        No, Krav Maga epäilemättä toimii tositilanteessa, siihen kuuluu realistinen ajattelu, ja kaikenlaisten tilanteiden huomioon ottaminen; mahdolliset aseet vastustajalla sekä aseet/esineet joita voisi mahdollisesti käyttää puolustautuessaan hyökkääjää vastaan. Siihen ei kuitenkaan kuulu esim. ottelu, pystyssä tai maassa, ja ideana on usein saada vastustaja rauhoittumaan millä keinolla tahansa. Kun vertaa tätä Jujutsun ideologiaan ko.asiassa, se ei mielestäni ole parmpi, vaan melkein huonompi.

        Hokutoryu ja Krav Maga ovatkin siinä suhteessa aika samanlaisia, että molemmissa on perusideana käyttää mahdollisimmman suoraviivaisia tekniikoita, molemmissa varaudutaam myös aseellisiin hyökkäyksiin. Minkä takia pidän Jujutsua kuitenkin parempana vaihtoehtona sinulle/siihen mitä haet lajilta? Kadulla tappelut useimmiten menevät "mattokamppailuksi" melkein samantien. Krav Magassa saattaa hyvinkin olla tekniikoita maassa tehtynä, mutta ei ymmärtääkseni ole varsinaista ottelua.

        Vaikka itsepuolustuksessa on tärkeintä uhkaavasta tilanteesta selvytyminen hengissä/pahemmitta vammoitta, olisi hyvä pitää mielessä menettelysi seuraamukset. Koska kun unohdetaan se hengenvaara, pahimmaksi ongelmaksi ilmenee, luokitellaanko puolustautumistapasi itsepuolustukseksi lainkaan? Se menee liian usein niin päin että uhri lopulta maksaa isot rahat, koska aiheutti vammoja hyökkääjälle, joka ei kenties todistajien mielestä ollutkkaan niin suuri uhka sinulle ettetkö olisi voinut perääntyä/menetellä toisin?. Krav Magassa on myös tarkoituksena siirtyä puolustuksesta hyökkäykseen saman tien jos "tarpeen".
        Jujutsussa tarkoitus torjua/väistää -> Lukko/hallintaote.


      • Jeebujee
        tunari72 kirjoitti:

        Miten olisi Hokutoryu jujutsu?? Se on itsepuolustuslaji, johon kuuluu lyönnit, potkut, kuristukset, lukot, heitot, vapautumistekniikat sekä kuljetustekniikat. Kamppailuharjoitteet aseetonta sekä aseellista hyökkäystä vastaan, ja ottelu. Poliisi jujutsu jota käyttävät myös sotilaat ym. viranomaiset, perustuu Hokutoon. Mukana on myös mattokamppailua, ja ylemmillä vöillä mukaan tulee veitsi- ja pampputekniikat.

        Hokutoryu jujutsu on ihan hyvä mutta jos sulla ei ole "tarvittavaa" kuntopohjaa tai kokemusta mitä jotkut laijit vaativat niin Krav Maga on vastaus


      • tunari72
        Jeebujee kirjoitti:

        Hokutoryu jujutsu on ihan hyvä mutta jos sulla ei ole "tarvittavaa" kuntopohjaa tai kokemusta mitä jotkut laijit vaativat niin Krav Maga on vastaus

        Mikä laji muka vaatii kuntopohjaa tai kokemusta? Ei ainakaan hokutoryu...


    • Jeebujee

      Ota huomioon että vaikka sua ei koskaan Suomessa uhattaisi niin ulkomailla voi tulla ryöstö

    • Magaisti

      "Mutta itse kuitenkin sanoisin näin, että "ei meidän tässä tarvii tappelemaan alkaa, koska en hän mä oo sulle tehny mitään enkä ala muutenkaan sua lyömään"

      Niin mitenkä suurella todennäköisyydellä minun laiseni ihminen saisi nyrkistä ohtaan siellä nakki jonossa?"

      Valitettavasti aina edes oikea asenne ei auta, esimerkkinä kaksi tositilannetta joissa itse olen ollut:

      Ennestään täysin tuntematon tyyppi kääntää minut olkapäästä takaapäin ja lyö samantien heijarin leukaan. Siinä ei puheet auta jos eka nyrkki tulee ennen ensimmäistäkään sanaa. Kai se halusi vaan tapella jonkun ventovieraan kanssa.

      Toinen, rauhoittelin yhtä aggressiivista humalassa olevaa kaveria ja luulin jo homman olevan klaari, kun hän päätti yhtäkkiä koittaa sittenkin tempaista päin näköä.

    • fffffffffffffff

      on joo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe