käytös aventin pikkupullo new born tutilla, tutti sen puoleen hyvä että joutuu imemään maitoa, ettei imetys häiriinny jos joutuu pullosta antamaan, mutta se tutti on jotenkin kohlo ja kova ettei saa sitä syvälle suuhun ja suupielien välistä ikenet paistaa, ja puklaa ja pieree aina ruuan päälle j ameillä muutenkin mahavaivaa on. no sitten kertakäyttöpullo pussit, pusssistahan sanotaan ettei mene ilmaa, siksi hommasin mutta tuo tuttion peestä, kun vauva tottunu imemään ja nyt sieltä holahtaa hirvee lasti maitoo suuhun, valuu pitkin suupieliä ja yrittää raukka niellä nopeeta ja yski, eli ehotuksia?
tuttipullo josta mahd.vähän ilmaa!
15
6010
Vastaukset
- chiara*
Meillä kanssa Aventin pullo. Toinen, mikä mun mielestä aika hyvä (ainakin meillä) on NUK:in pullo... Kyllä niistä kaikista tuntuu sitä ilmaa mahaan silti tulevan...ja varsinkin, jos vauva on tositosi nälkänen ja hotkii, niin sehän on yhtä h*lvettiä koko touhu...:/ Ootko kokeillu hörppyyttämistä...?
- ap.
en ole kokeillu, oisko siihen paras se ihan hörpytys vehe tai se sellanen nokka kuppi, jossakin sellasen näin! täysimetän mutta jos joskus lähen käymään jossain niin iskälle pitäs pumpata ruokaa pulloon! meillä siis mahavaivat todellinen ongelma että en halua yhtään sitä ilmaa sinne sysätä enää :///// jos on vaan mahollista vaikuttaa siihen eri konsteilla. röyhtäytän muttei aina räyhtäse ja yöl nukahtaa tissille ja jos nostaa pystyyn niin herää ja istten ssapi taas tunnin sitä heijata uneen! onko tuo hörpytys vaikeeta tai pitkäkestosta :)?
- kjsaåååå
ap. kirjoitti:
en ole kokeillu, oisko siihen paras se ihan hörpytys vehe tai se sellanen nokka kuppi, jossakin sellasen näin! täysimetän mutta jos joskus lähen käymään jossain niin iskälle pitäs pumpata ruokaa pulloon! meillä siis mahavaivat todellinen ongelma että en halua yhtään sitä ilmaa sinne sysätä enää :///// jos on vaan mahollista vaikuttaa siihen eri konsteilla. röyhtäytän muttei aina räyhtäse ja yöl nukahtaa tissille ja jos nostaa pystyyn niin herää ja istten ssapi taas tunnin sitä heijata uneen! onko tuo hörpytys vaikeeta tai pitkäkestosta :)?
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=131
Ei ole vaikeaa, varovasti vain, ettei liikaa kerralla.
Meillä oli tuo Aventin pullo ja alussa tuntui, ettei muksu osannut siitä syödä kunnolla. Alkuun meillä oli sitten Ainun pullo käytössä, mutta aika pian tajusi homman jujun ja sen jälkeen Aventit on olleet kyllä parhaat pullot. Kokeile jotain toista pullomerkkiä, käy vaikka lastentarvikkeesta kysymässä. Mutta jos tarve on vain sinun "kauppareissujen" tms. ajaksi niin hörppyytyskin on hyvä juttu. Mahavaivoihin kokeile disflatyliä niin pierut tulevat paremmin. MEillä ainakin toimi tosi hyvin (joskin olen lukenut ettei kaikille ole hyväksi ollut). Imetyksen jälkeen röyhtäyttäminen ei ole niin tärkeää, jos imuote on oikea, mutta pullon jälkeen pitäisi aina röyhtäyttää. Minä en yöllä imettäessäni yleensä röyhtäyttänyt, koska tyttö heräsi siihen. Ihan hyvin meni niinkin!
- .....
Ainulla löytyy pyöreäpäinen hidasvirtauksinen tutti, josta ei tule ilmaa. On myös kooltaan pienempi kuin Aventin tutti. Meillä oli aluksi käytössä vaan Aventin ja Ainun kyseistä tuttipullon tutteja, koska poika ei suostunut juomaan kuin pyöreäpäisistä, imetin kanssa samalla. On myös paljon halvempi kuin Avent. Kannattaa kokeilla. Myydään citymarketeissa ja prismoissa. Meillä löytyy myös k-supermarketista.
- Juliett09
oli paljon ilmavaivoja pikkuisella, ei varsinaista koliikkia kuitenkaan mutta siis...
Meillä on oli varsinkin ihan pikkuvauva-aikana kova sana tuo kertakäyttöpullo pussit -systeemi yhdessä Pigeon Plastic Nurser -tutin kanssa. Siinähän on ilmanpoistoaukko... Ja meillä tuo on lapsen halkion takiakin siis ollut käytössä tuo Pigeon. Mutta ilmavaivat vähenivät niin valtavasti tuon yhdistelmän käyttöön oton jälkeen. Ja tuosta ainakin meidän pienokainen on saanut sopivan määrän maitoa, ei holahda sillä tavalla että hankaloittaisi syömistä.
Tsemppiä =) - pullomami
Kannattaa huomata sellainenkin seikka, että se pullosta juotettu maito (jos on korviketta) voi aiheuttaa lisääntynyttä puklaamista.
Meillä oli aluksi paras se Ainun pyöreäpäinen tutti. Aventin 1 reikäinen tutti oli liian hidas,ja 2 reikäinen liian nopea. Edelleen, tytön ollessa 5 kk, käytetään noita Ainun pyöreäpäisiä. Nyt on myös Aventin kaksireikäiset tutit hyviä. Ne Ainun tutit, joita pulloissa on vakiona, ovat edelleen liian nopeita. - yykaakoo2
Meillä oli ihan aluksi MaM:in ykköstutti, kokeilin aventin tuttia mutta tyttö ei osannut imeä sitä. Meillä ainakin tuo MaM:in tutti toiminut.
- ..........
et suoraan osta koliikkipulloa? Minulla on sellainen ja vauvan vatsavaivat vähentyneet huomattavasti! Vaikka meilläkään ei koliikkia ole, niin helpottaa se kuitenkin kun vauva nukahtaa syömisen jälkeen tyytyväisenä eikä itkien..
- ap.
mistä sellasen saa?
- pojun äippä
ap. kirjoitti:
mistä sellasen saa?
Meillä oli aluksi ainun pullot käytössä, mutta pojalle ei kauaa ne kelvanneet. Meilläkään ei koliikkia ollut, mutta tuttavani suositteli MAMin koliikkipulloja. Niistä ei tullut mahavaivoja ainakaan meille. Niissä pulloissa alaosa on irrotettava. ja pohjalle tulee kuminen rinkula. Ehkä ainoa miinuspuoli on niissä se, että jos osia ei laita tarkasti paikoilleen niin pullo saattaa vuotaa. ja ihan hyvinvarustetuissa tavarataloissa pitäisi olla myynnissä. :)
Nyt poika on jo 8kk, käytössä on aventin pullot, koska maitoa ei niin paljoa enää mene. Mutta MAMin tutit edelleen käytössä, käyvät aventin pulloihin. 2 eli newborn tuttia olen aina käyttänyt, mielestäni aika sopiva virtaus. ja velli menee myös siitä tutista, 3 vellitutti on liian iso. paitsi riisivellille joka on vähän paksumpaa. - ap.
pojun äippä kirjoitti:
Meillä oli aluksi ainun pullot käytössä, mutta pojalle ei kauaa ne kelvanneet. Meilläkään ei koliikkia ollut, mutta tuttavani suositteli MAMin koliikkipulloja. Niistä ei tullut mahavaivoja ainakaan meille. Niissä pulloissa alaosa on irrotettava. ja pohjalle tulee kuminen rinkula. Ehkä ainoa miinuspuoli on niissä se, että jos osia ei laita tarkasti paikoilleen niin pullo saattaa vuotaa. ja ihan hyvinvarustetuissa tavarataloissa pitäisi olla myynnissä. :)
Nyt poika on jo 8kk, käytössä on aventin pullot, koska maitoa ei niin paljoa enää mene. Mutta MAMin tutit edelleen käytössä, käyvät aventin pulloihin. 2 eli newborn tuttia olen aina käyttänyt, mielestäni aika sopiva virtaus. ja velli menee myös siitä tutista, 3 vellitutti on liian iso. paitsi riisivellille joka on vähän paksumpaa.hain eilen sellasen mamin pullon, koliikkipullo kait, eli siel se venttiilisilikoni juttu pohjalla :) testataan tänään ja rintamaitoa saa pullosta äipän kauppareissujen aikana. :9 kiitos vastanneille! ja kuulemma aventin normi pullos ilmajuttua säädelläään kierteellä kuinka paljon kierreosa on kiinni, en ymmärrä tuota juttua ja kuulostaa monimutkaselta, paljon helpompi tuo mamin pullo.
- pojun äippä
ap. kirjoitti:
hain eilen sellasen mamin pullon, koliikkipullo kait, eli siel se venttiilisilikoni juttu pohjalla :) testataan tänään ja rintamaitoa saa pullosta äipän kauppareissujen aikana. :9 kiitos vastanneille! ja kuulemma aventin normi pullos ilmajuttua säädelläään kierteellä kuinka paljon kierreosa on kiinni, en ymmärrä tuota juttua ja kuulostaa monimutkaselta, paljon helpompi tuo mamin pullo.
joo se MAMin pullo on aika helppo. Se alaosa jotenki auttaa ettei liika ilma pääse vauvan mahaan. meillä ainakin toimi todella hyvin nuo pullot. Tsemppiä ja toivotaan että toimii teilläkin :)
- ....
ap. kirjoitti:
hain eilen sellasen mamin pullon, koliikkipullo kait, eli siel se venttiilisilikoni juttu pohjalla :) testataan tänään ja rintamaitoa saa pullosta äipän kauppareissujen aikana. :9 kiitos vastanneille! ja kuulemma aventin normi pullos ilmajuttua säädelläään kierteellä kuinka paljon kierreosa on kiinni, en ymmärrä tuota juttua ja kuulostaa monimutkaselta, paljon helpompi tuo mamin pullo.
Mullekkin kaikki suositteli kyseistä pulloa. Pojalle ei kyllä kelvannut, koska maitoa tuli oikeen vauhdilla, heti kun kallisti niin maito syöksyi reiästä ja käytössä oli se mikä tuli pullon mukana, eli 1. Meillä meni ilmaa ihan sikana, koska ei kerenny nielee sitä tahtiin mitä maitoa tuli. Aluksi kun en tätä tajunnut, niin pelkäsin että kuinka oppii pullosta juomaan. Sitten kokeilin Aventia ja juominen onnistui tosi hyvin, eikä mennyt yhtään ilmaa. Vasta vanhempana on suostunut juomaan tosta MAMin ultivent pullosta velliä, koska on paksumpaa ja ei tule sitten niin vauhdilla. Ei Aventin pullossa mitään säätöjä ole, pitää laittaa tarpeeksi tiukasti kiinni tai maito valuu sivusta. Paljon helpompia pestä, kun MAMin. Ei ole niin montaa irrotettavaa osaa.
- ap.
.... kirjoitti:
Mullekkin kaikki suositteli kyseistä pulloa. Pojalle ei kyllä kelvannut, koska maitoa tuli oikeen vauhdilla, heti kun kallisti niin maito syöksyi reiästä ja käytössä oli se mikä tuli pullon mukana, eli 1. Meillä meni ilmaa ihan sikana, koska ei kerenny nielee sitä tahtiin mitä maitoa tuli. Aluksi kun en tätä tajunnut, niin pelkäsin että kuinka oppii pullosta juomaan. Sitten kokeilin Aventia ja juominen onnistui tosi hyvin, eikä mennyt yhtään ilmaa. Vasta vanhempana on suostunut juomaan tosta MAMin ultivent pullosta velliä, koska on paksumpaa ja ei tule sitten niin vauhdilla. Ei Aventin pullossa mitään säätöjä ole, pitää laittaa tarpeeksi tiukasti kiinni tai maito valuu sivusta. Paljon helpompia pestä, kun MAMin. Ei ole niin montaa irrotettavaa osaa.
jaa mulle liikkees sanottii et aventin ilmajuttua säädetään pullon kierteellä ja on kuulemma tarkka säätö ettei tule ilmaa eikä maito valu välistä.
- .....
ap. kirjoitti:
jaa mulle liikkees sanottii et aventin ilmajuttua säädetään pullon kierteellä ja on kuulemma tarkka säätö ettei tule ilmaa eikä maito valu välistä.
Aika hassu juttu, että en ole itse kuullu moista tai huomannut kun olen pullon ostanut, että siinä lukisi ohjeissa niin tai sitten en ole huomannut :). Aina vaan ole sen ihan normaalisti kiinni laittanut niinkun minkä tahansa muun pullonkorkin, koska jos se jättää vähääkään löysälle niin sitten tosiaan valuu maidot. Ei sitä minusta pysty säädellä. Meillä ainakin toimii edelleen hyvin ja ilmaa ei ole mennyt verrattuna mitä meni MAMin ultivent pullon kanssa. Poika nyt 9,5kk ja edelleen ovat Avent pullot käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751