Olisko noin..

sekaisin vieläkin

Olen vasta aika alussa vk 14 ja kaksoisraskaus tuli kyllä aika pommina... Vieläkin on nuppi sekaisin...
Mutta olisko noin että ihmiselle ei anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa ja että kaksoset on lahja.
Näillä yritän itseäni tsempata mielenmyllerryksen mukana...
Ennestään on jo 3 vilkasta vekaraa ja 4 olimma tekemässä ja ylläri mukana tuleeki nro 5 =)
Sitä kun tässä miettii kuin sitä jaksaa pärjää kestää, meneekö kaikki hyvin nyt raskausaikana, ovatko lapset terveitä, kuin minun oma kroppa kestää (pikkunen immeinen)... Kaikki mietityttää...
Olikos muilla odottajilla näitä ajatuksia? Ja menikö asiat paremmin kuin kuvittelitta...
Mulla noi muut olleet tosi kilttejä vauvoja ja toivon että nämä tulevatkin olisivat (jäisi aikaa isommille)...
Äh, niin paljon asiaoita mielenpäällä...

7

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+20

      on. Kaksosraskauteen tuntuu liittyvän paljon epämääräisyyttä, pelkoja ym., joka saattaa olla perua vanhastaan kun ultrat sun muut seurannat eivät olleet nykypäivän luokkaa. Toki on totta, että komplikaatioiden riski on suurempi kaksoisraskauksissa, mutta kukaan ei ota huomioon, että yksösraskauksiin verrattuna huomattava osa kaksosraskauksista on hedelmöityshoitojen tulosta, joten voi ajatella, että edellytykset luonnolliselle raskausajalle ovat jo lähtökohdiltaan huonommat.

      Itse olen luomutuplaodottaja (ei-identtiset), ja kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Ei mitään kremppaa, ei siis yhtään mitään ja viimeisellä kolmanneksella jo mennään. Itsekin olen "pieni" ihminen, mutta selkävaivoja yms. ei ole ollut ja lenkkeilen edelleen aivan kuin ennenkin.

      Tähän asti kaikki siis on mennyt paremmin kuin hyvin, ja eiköhän joka raskauteen kuulu murhe ja huoli riippumatta sikiöiden lukumäärästä ? Lisäksi meillä se etu, että kontrollointia on huomattavasti useammin ja tarkemmin (lääkäri). Luulen, että asia on jo sinullekin "selvä" päätellen tuosta hymiöstä nro 5 jälkeen.

      Hyvää odotusaikaa

      • viestittelijä

        Itsekkin luomu odottaja =) ja ei ole identtiset, molemmilla oma istukka ja pussukka =))
        En osannut kuvitellakkaan kaksoisraskautta kun suvussa ei isän eikä äidin puolella ole kaksosia, ellei sitten tosi kaukana...
        Eiköhän se jo päähän ole iskostunut, ja rakkaita jo ovat kuten muutki lapsoseni


    • ............

      hei, olen itse kaksonen ja syntynyt juuri tuollaiseen perheeseen jo 30 v sitten eli meillä oli 3 lasta ennestään ja sitten synnyttiin me, kaksoset tyttö ja poika. Lapsuus oli mukavaa isossa perheessä, sen voin sanoa...Onnea vaan odotuksellesi ja koko perheelle :). Nyt aikuisena on mukavaa kun on omilla lapsillani paljon serkkuja. Äitini kyllä sanoi työstään eläkkeelle jäätyään , että suurimman työuran hän kokee tehneensä kuitenkin meidän äitinä :)

    • Täti

      Uskon kyllä, että ajatukset risteilevät sinne tänne.
      Minulla oli sama tilanne; kolme lasta ennestään, ja sitten kaksoset. Vanhin oli 6-vuotias ja nuorin ennätti juuri täyttää kaksi, kun tuplat syntyivät.
      Kaikki meni paremmin kuin hyvin. Raskausaikanakin voin erinomaisesti. Kontrollikäynneillä minua aina vähän peloteltiin, että synnytys voi käynnistyä hyvinkin pian. Minä en moisesta masentunut, vaan elin ihan normaalia lapsiperheen elämää. Ei siinä kyllä olisi ollut aikaakaan murehtia omaa olemistaan - kolme vilkasta tenavaa piti siitä huolen.

      Kun kaksoset sitten syntyivät (12 päivää ennen laskettua aikaa) ja pääsin kotiin, elämä jatkui, kuten siihenkin asti. Mies kävi töissä, ja minä hoidin lapset.

      Naapurit kovasti hoputtivat minua anomaan kodinhoitajaa, mutta en katsonut tarvitsevani sitä, koska pärjäsin ihan hyvin itsekseni lasten kanssa. Iltaisin, kun kmieheni tuli kotiin, saatoin lähteä itsekseni vähän shoppailemaan, että sain olla "rauhassa".

      Ainoa asia, mitä silloin toivoin, oli se, että saisin joskus nukkua niin paljon kuin haluan. Kaksoset heräsivät AINA eri aikaan yöllä, enkä saanut rytmiä muutettua mitenkään. Mutta siitäkin on selvitty.
      Nyt valvon öisin muista syistä (odotan teini-ikäisiä nuoria viikonlopun vietosta kotiin).

      Meillä lapset ovat olleet aika terveitä, vaikka korvatulehduksetkin ovat tuttuja.

      Kyllä se on niin, kuten arvelitkin, että ei ihmiselle anneta suurempaa taakkaa kuin minkä hän jaksaa kantaa.

      Odottele vain levollisin mielin, ja nauti kasvavasta vatsastasi ja sen asukeista ;)

    • äiti-84

      Hei!
      Täällä 6v, 5v ja 2 x 1v lasten äiti. Ajatuksia voisin vaihtaa mesen välityksellä [email protected]
      Oletko jo löytänyt tiesi monikko-onnea sivustolle? Se on suljettu sivusto vain monikko vanhemmille. Googlella löytää!

      • jjghjghjfgj

        TÄTÄ MAINOSTUSTA RIITTÄÄ !


      • kaksosraskaus
        jjghjghjfgj kirjoitti:

        TÄTÄ MAINOSTUSTA RIITTÄÄ !

        mulla olikin sitten kaikki ongelmat mitä kaksosraskaudes tai yleensäkkin raskaudessa voi tulla! rv 20 jäin saikulle koko loppuajaksi, kun alkoi maha kovettumaan vähän liian tiuhaan. sit sokerirasituksessa viimeinen arvo oli koholla ja jouduin seurailemaan verensokeria, en onneksi kuin vain parin viikon ajan. siinä samalla sit huomattiin verikokeiden tuloksista, että mun maksa-arvot huiteli jossain 100-200 luokkaa, sappiarvot oli normaalit, eli ei kutinaa. Hepatoosiksi se kuitenkin sit lopuksi diagnosoitiin. ja kaiken kukkuraksi vipalla viikolla tuli sit vielä raskausmyrkytys. verenpaineet nousi, silmät oli arat ja oli näköhäiriöitä. sektio aikaa sit aikastettiin myrkytyksen takia ja tytöt syntyi rv 37 2. sairaalassa olin 4 kertaa makoilemassa muutamia päiviä kerrallaan kyseisten ongelmien takia. Muuten raskausaika sit menikin hyvin... heh... ei ollu mitään pahoinvointeja ym. "normaaliin" raskauteen kuuluvaa! kilojakin tuli vain 8 ja laitokselta lähtiessä painoin jo kilon vähemmän kuin ennen raskautta. nyt synnytksestä on 5 viikkoa ja olo on jo "normalisoitunu" näistä raskausajan ongelmista. kaikkia ei enää muistakkaan, mutta ei sitä varmaan tuu hetkeen oltua raskaana, kyllä nää ongelmat sellastakin stressiä toi elämään!! mutta tsemppiä sulle raskauteen ja muista levätä ja ottaa rauhallisesti aina kuin mahdollista :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      166
      1145
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe