Hei eikö yleinen käsitys ole, että miehillä finnit johtuisivat osittain liian korkeasta testosteroni tasosta, mutta silti aknen parannus keinoksi puhutaan sinkin syöntiä? Ristiriitaista eikö? Sitten kyselisin vielä, että saako antibiootti kuurilla syödä sinkkiä ravintolisänä, tai voiko niillä olla jtn haittavaikutuksia yhdessä?
Sinkki ja testosteroni
4
1166
Vastaukset
- 11a
Itse olen syönyt sinkkiä antibiootin kanssa ja antibiootti on kyllä tehonnut. Muistelen, että sinkki voi heikentää antibiootin vaikutusta. Joku joka tietää paremmin, voi kertoa muista haittavaikutuksista.
- huuhaa1234
Mitä antibiootti syöt ja millä annostuksella ja kauan meni kun alkoi näkyä kunnolla tuloksia? Tuleeko vielä uusia finnejä kuin usein? Ja paljon syöt sinkkiä (mg(päivä)?
- 11a
huuhaa1234 kirjoitti:
Mitä antibiootti syöt ja millä annostuksella ja kauan meni kun alkoi näkyä kunnolla tuloksia? Tuleeko vielä uusia finnejä kuin usein? Ja paljon syöt sinkkiä (mg(päivä)?
Oricycliniä 3kk takana ja pari edessä, 500mg aamuin illoin. Sinkkiä en tosiaan syö 30mg-45mg enempää päivässä ihan sen vuoksi, koska en tiedä sen haittavaikutuksista antibiootin kanssa. Kuitenkin syön sitä sen vuoksi jos vaikka auttaisi punaisien jälkien paranemiseen. Uusia näppyjä ei ole juurikaan kuukauteen tullut satunnaisia ihomatoja lukuunottamatta.
- huuhaa1234
11a kirjoitti:
Oricycliniä 3kk takana ja pari edessä, 500mg aamuin illoin. Sinkkiä en tosiaan syö 30mg-45mg enempää päivässä ihan sen vuoksi, koska en tiedä sen haittavaikutuksista antibiootin kanssa. Kuitenkin syön sitä sen vuoksi jos vaikka auttaisi punaisien jälkien paranemiseen. Uusia näppyjä ei ole juurikaan kuukauteen tullut satunnaisia ihomatoja lukuunottamatta.
millainen aknesi oli ennen antibioottia? Söytkö d vitamiinia ja/tau omega 3? Käytätkö mitää paikallis/täsmävoidetta? Pesetkö kasvosi millä ja kuin usein? Millainen iho tyyppi sinulla on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126