Niin, onko totta tälläisellä väittämällä...
" odottava äiti ei saa juoda fun light mehuja"
Kuulin joskus joltain kaverilta. Jos joku tietää vastauksen, kiitos siitä ja perään syy,miksi ei jos näin on.
Kiitos... :D
fun light
7
2296
Vastaukset
- Lissu
Kaikki light juomat ovat kielletyllä listalla koska niissä on käytetty makeutusainetta. Sitä en tiedä mitä se makeutusaine tekee.
- nuoriäiti*
ei minulle vaan sanonut terkkari neuvolassa kun kysyin että onko pahasta, että olisi!?
- nappi
makeutusaineena on fun light mehuissa, samoin kuin esim. kaikissa light limuissa aspartaami. Sen ei ole todettu aiheuttavan mitään kehitys- tms. häiriöitä suurinakaan määrinä, mutta lisäaineiden runsas käyttö ei taida olla hyväksi kenelläkään, oli raskaana tai ei. Makeutusaineista sakariini ja syklamaatti ovat sellaisia, joilla on todettu olevan ( koe-eläimillä ) karsinogeenisiä vaikutuksia!
- Lissu
nuoriäiti* kirjoitti:
ei minulle vaan sanonut terkkari neuvolassa kun kysyin että onko pahasta, että olisi!?
No multa tulikin sitten väärää tietoa. Hyvä että korjattiin :)
Oletin vaan että kun olen jostain lukenut näitä "kiellettyjen aineiden" listaa että siellä on makeutusaineet ja oletin tietty heti että kaikissa on sitten sitä samaa makeutusainetta. Näköjään niitäkin on sitten useampaa.
- HupsistaHeijakkaa!
..Ai että EI SAA juoda. Saa juoda jos haluaa! Saa tehdä mitä ikinä haluaa jos haluaa!!! En suosittele niitä, niis o tosi paljon säilöntäaineita. Samalain karkit.. niissä on kans!
- Tyttö24
Siis saa juoda keinotekosesti makeutettuja juomia niiiin paljon kun maha vetää!!
Ja syynä yksin kertaisesti neuvola kertoi, että SOKERI lihottaa, täysmehujakaan ei sais joka päivä juoda, koska niissä hirmusesti hedelmäsokeria, joka myös huono!
Light-limppariakin tavallisen sokerilimpan sijasta!
Kun sokeria ei kisko joka tuotteesta, niin sokeriarvot pysyy kurissa helpommin! - rv26
Saa juoda. Ei tokikaan litra tolkulla joka päivä. Kaikkea kohtuudella. Nykyään ihmiset on ihan liian hysteerisiä noiden syömisien suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751