1.9Tdi Turbo,tietoa?

Maistra

-00 vuojen passatin 1.9 Tdi turbo alkanu reistaileen,oisko kellään tietoa missä vois vika olla? ilmamassamittari? ahtopaineensäädin? Ku auto pelaa ja turbo toimii sataseen asti hyvin mutta sitte tökkäää vauhti ja loppuu tehot autosta,ohi ei meinaa päästä ja siitä ei kiihy. sitten taas pienemmillä nopeuksilal alkaa pelittämään kutakuinki normaalisti, onko kellään ollu samaa ongelmaa? kelään tietoa missä vois olla vika?

10

2511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy lukemassa

      vikakoodit jossain..äkkiä tulee mieleen esim juuri tuo ahtopaineensäädin joka temppuilee ja heitää vikatilaan.

    • vikkaapukkaa

      Sattuipa itselle sama vika suunnilleen tänään, -01 1.9 tdi 100 hp, meni yx kaks vaan vedot, ei auttanu vaikka pysähty ja lähti ajaan, kaasupohjassa juuri ja juuri kulki, sammutin auton ja taas käynnistyksen jälkeen toimi oikein, epäilen itse ilmamassamittaria?? Vikavalo ei syttynyt mittaristoon..muuten auto pelittäny kiitettävästi ei mtään ylimääräisiä vikoja, mittarissa 266 tkm.

      • pukkasvikaa

        Puhdistin ilmamassamittarin, mutta ilmeisesti oli vika yhdessä liittimessä, sama putki joka menee ilmemassamittarille niin moottoripuolen päässä anturin pistoke oli täynnä rapavettä ja hapettuneet liittimet, nyt tuntuu toimivan oikein...toistaiseksi.


    • nokinen

      turbo aiheuttaa myös vastaavia oireita, vnt siivet eivät pääse liikkumaan niinkuin haluaisivat. Siihen auttaa kierrätys jos turbo on putsattu joskus elämänsä aikana ja noki ei ole tiukassa. Muuten on putsaus edessä.

      • tehoja lissää

        Otin ilmamassamittarista pistokkeen pois ja kävin ajaan, ei juurikaan huomaa tehon eroa jotain 10-20 hp saattoi puuttua... kesärenkailla 17" 225/45 kulutus nyt 6l/100km. ja rajoitusten mukaan ajoa. 1.9 74 kw -01.


    • pas.-96

      Ahtopaineen solenoidissa.tarkasta samalla myös letkut

      • toimii taas

        Oli yx letku hankautunut puhki, nyt toimii ja tehoja piisaa, ei enää esot renkaat ahdista ;) Tulipahan samalla laitettua uusi ilmamassamittari, entinen jää varalle.


      • VW Passat 1.9tdi -00
        toimii taas kirjoitti:

        Oli yx letku hankautunut puhki, nyt toimii ja tehoja piisaa, ei enää esot renkaat ahdista ;) Tulipahan samalla laitettua uusi ilmamassamittari, entinen jää varalle.

        Hei, vanha juttu... mutta kun vika kuullostaa olevan samanlainen, niin ilmoittaisitko mikä oli se letku joka oli mennyt sulla? Kuva konehuoneesta olisi avuks. KIITOS jo etukäteen! :)


      • 1+1
        VW Passat 1.9tdi -00 kirjoitti:

        Hei, vanha juttu... mutta kun vika kuullostaa olevan samanlainen, niin ilmoittaisitko mikä oli se letku joka oli mennyt sulla? Kuva konehuoneesta olisi avuks. KIITOS jo etukäteen! :)

        Vaihda suosiolla kaikki alipaineletkut mitä löydät konehuoneesta. Ne on jo melko haperoa tuossa iässä. Ei maksa montaa euroa metritavarana tarvikeliikkeessä.


    • vghyh

      Mulla oli tuon ahtopaineen säätimen johtosarja joka piti vaihtaa, ei auttanut tuon säätimen vaihto kun sitä huollon taulu tietysti ensin herjas.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe