-00 vuojen passatin 1.9 Tdi turbo alkanu reistaileen,oisko kellään tietoa missä vois vika olla? ilmamassamittari? ahtopaineensäädin? Ku auto pelaa ja turbo toimii sataseen asti hyvin mutta sitte tökkäää vauhti ja loppuu tehot autosta,ohi ei meinaa päästä ja siitä ei kiihy. sitten taas pienemmillä nopeuksilal alkaa pelittämään kutakuinki normaalisti, onko kellään ollu samaa ongelmaa? kelään tietoa missä vois olla vika?
1.9Tdi Turbo,tietoa?
10
2595
Vastaukset
- käy lukemassa
vikakoodit jossain..äkkiä tulee mieleen esim juuri tuo ahtopaineensäädin joka temppuilee ja heitää vikatilaan.
- vikkaapukkaa
Sattuipa itselle sama vika suunnilleen tänään, -01 1.9 tdi 100 hp, meni yx kaks vaan vedot, ei auttanu vaikka pysähty ja lähti ajaan, kaasupohjassa juuri ja juuri kulki, sammutin auton ja taas käynnistyksen jälkeen toimi oikein, epäilen itse ilmamassamittaria?? Vikavalo ei syttynyt mittaristoon..muuten auto pelittäny kiitettävästi ei mtään ylimääräisiä vikoja, mittarissa 266 tkm.
- pukkasvikaa
Puhdistin ilmamassamittarin, mutta ilmeisesti oli vika yhdessä liittimessä, sama putki joka menee ilmemassamittarille niin moottoripuolen päässä anturin pistoke oli täynnä rapavettä ja hapettuneet liittimet, nyt tuntuu toimivan oikein...toistaiseksi.
- nokinen
turbo aiheuttaa myös vastaavia oireita, vnt siivet eivät pääse liikkumaan niinkuin haluaisivat. Siihen auttaa kierrätys jos turbo on putsattu joskus elämänsä aikana ja noki ei ole tiukassa. Muuten on putsaus edessä.
- tehoja lissää
Otin ilmamassamittarista pistokkeen pois ja kävin ajaan, ei juurikaan huomaa tehon eroa jotain 10-20 hp saattoi puuttua... kesärenkailla 17" 225/45 kulutus nyt 6l/100km. ja rajoitusten mukaan ajoa. 1.9 74 kw -01.
- pas.-96
Ahtopaineen solenoidissa.tarkasta samalla myös letkut
- toimii taas
Oli yx letku hankautunut puhki, nyt toimii ja tehoja piisaa, ei enää esot renkaat ahdista ;) Tulipahan samalla laitettua uusi ilmamassamittari, entinen jää varalle.
- VW Passat 1.9tdi -00
toimii taas kirjoitti:
Oli yx letku hankautunut puhki, nyt toimii ja tehoja piisaa, ei enää esot renkaat ahdista ;) Tulipahan samalla laitettua uusi ilmamassamittari, entinen jää varalle.
Hei, vanha juttu... mutta kun vika kuullostaa olevan samanlainen, niin ilmoittaisitko mikä oli se letku joka oli mennyt sulla? Kuva konehuoneesta olisi avuks. KIITOS jo etukäteen! :)
- 1+1
VW Passat 1.9tdi -00 kirjoitti:
Hei, vanha juttu... mutta kun vika kuullostaa olevan samanlainen, niin ilmoittaisitko mikä oli se letku joka oli mennyt sulla? Kuva konehuoneesta olisi avuks. KIITOS jo etukäteen! :)
Vaihda suosiolla kaikki alipaineletkut mitä löydät konehuoneesta. Ne on jo melko haperoa tuossa iässä. Ei maksa montaa euroa metritavarana tarvikeliikkeessä.
- vghyh
Mulla oli tuon ahtopaineen säätimen johtosarja joka piti vaihtaa, ei auttanut tuon säätimen vaihto kun sitä huollon taulu tietysti ensin herjas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1151036
- 491015
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856