M/T Wisa - muistaako kukaan?

Skopa

Jo edesmennyt isäukkoni seilasi Suomen Tankkilaivan Wisalla alusta loppuun saakka. Itsellänikin oli ilo asustaa muotovaliossa tankkerissa sen tosin jo ylösmaatessa Kreikan Iteassa vuodenvaihteessa 78/79.

Onko kenelläkään palstaa lukevalla muistikuvia ko. laivasta? Itsellä on laivasta runsaasti kuvia (ei tosin sähköisessä muodossa) mm. ensivisiitistä Sköldvikiin, Atlantilta sekä viimeisistä hetkistä Kreikassa.

Muistaako kukaan minkä niminen laivasta tuli sen myynnin jälkeen. Ellen aivan väärin muista, niin uusi omistaja taisi pätkäistä laivaa lyhyemmäksi kaupan jälkeen.

Jos kenelläkään on laivasta kuvia niin laittakaa linjoille. Itse skannaan kuvia kauniista tankkerista tänne jossain vaiheessa, kunhan ensin saan skannerin hommattua.

46

2375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että joo

tässä kyseiset nimet-----79 Jaricha---81--Inter Atlantic---87 Pearl V---93--Princess Phaedra---the end 1995

• näköjään

• Skopa
        näköjään kirjoitti:

on pikkuisen kärsineen näköinenEX-Wisa

http://www.fotoflite.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/311229.jpg

Huhhuh!

Nimittäin silloin kun itse Wisassa vietimme aikaa se oli lähes uusi. Faija oli Wisan matkassa aina telakalta saakka ja siihen asti kunnes laiva sitten myytiin.

Omat kuvat laivasta ovat kyllä jotain aivan muuta, eli myyntivaiheessa suomalaisomistuksesta pois se oli hieman toisessa kondiksessa kuin tuossa kuvassa...

• näköjään
        Skopa kirjoitti:

Huhhuh!

Nimittäin silloin kun itse Wisassa vietimme aikaa se oli lähes uusi. Faija oli Wisan matkassa aina telakalta saakka ja siihen asti kunnes laiva sitten myytiin.

Omat kuvat laivasta ovat kyllä jotain aivan muuta, eli myyntivaiheessa suomalaisomistuksesta pois se oli hieman toisessa kondiksessa kuin tuossa kuvassa...

tässä hiukan paremmassa maalissa

http://www.lardex.net/jahre/skip (2)/skipsregister.htm

• nytttt

• yritetään

• eikö saatana

• vieläkään

• UPS´

• ånkabåått

• Skopa
        ånkabåått kirjoitti:

kyseinen sivusto salattu ei aukene

Kyllä minä ainakin sain Jarichan kuvan avautumaan.

Mielenkiintoista on tuo lyhentäminen, eli onko kovin tavanomaista pätkäistä laivaa tuolla tavalla?

• horridus
        Skopa kirjoitti:

Kyllä minä ainakin sain Jarichan kuvan avautumaan.

Mielenkiintoista on tuo lyhentäminen, eli onko kovin tavanomaista pätkäistä laivaa tuolla tavalla?

Aukee kai parhaiten kun copypastea linkin viestistä ja pistää sen Gööglen hakukenttään haku. (on tää yks vittu tää Enirån laskukone!).

• Wisan historia

• uteliaita oomme

oliko Pellos Wisan sisar laiva?

• Skopa

Pellos, Aino ja Wisa olivat sisaraluksia. Wisasta itsellä on kuviakin Suomen Tankkilaivan väreissä, mutta Ainosta tai Pelloksesta en ole yksittäistä lehtileikettä lukuuottamatta nähnytkään.

Nämä eivät suomalaisomistuksessa montaa reissua kyllä ehtineet edes heittää...

• olloshyvä
        Skopa kirjoitti:

Pellos, Aino ja Wisa olivat sisaraluksia. Wisasta itsellä on kuviakin Suomen Tankkilaivan väreissä, mutta Ainosta tai Pelloksesta en ole yksittäistä lehtileikettä lukuuottamatta nähnytkään.

Nämä eivät suomalaisomistuksessa montaa reissua kyllä ehtineet edes heittää...

http://kauppalaiva.nba.fi/image.php?id=210&lang=fi

• vai mitä

• Skopa
        vai mitä kirjoitti:

http://www.photoship.co.uk/JAlbum Ships/Old Ships J/slides/Jarita-02.jpg

Siinähän nuo ja opiksi tumpelommalle googlettajalle. Tietääkö ylläoleva kuvien laittaja muuten noista laivoista tarkemmin, eli onko peräti noilla seilanneita?

• vai mitä
        Skopa kirjoitti:

Siinähän nuo ja opiksi tumpelommalle googlettajalle. Tietääkö ylläoleva kuvien laittaja muuten noista laivoista tarkemmin, eli onko peräti noilla seilanneita?

http://www.aijaa.com/v.php?i=6027788.jpg

• don-bacardi
        Skopa kirjoitti:

joskus 70-luvulla(vuotta en muista).Menin Dubaissa päälle.Laiva oli maannut ties kuinka kauan re-
        dillä odotellen rahtia.Minun aikananikin olimme vielä kuukauden,jonka jälkeen lähdimme Shat al Arab-nimiselle öljyplatformille lastaamaan.Lasti Laveraan,tankkien pesu ja takuutelakalle Marseil-
        leen.Vikaeeraukseni päättyi telakalla,mutta laiva jatkoi tämän jälkeen Kreikkaan ylösmakaamaan.
        Tämä oli varmasti monen merimiesuran pisin merimatka ilman maissakäyntimahdollisuutta.Lähtö
        Sardiniasta 8.elokuuta ja tulo Laveraan 27.joulukuuta.

• Sen ajan suurin....

Göteborista.....Uddewallaan vein, Forcadodissa lastasin, neitsytsaarilla purin, Gaditzissa odotin, Kharg islandilla lastasin, Göteborissa kevensin, Porvoossa lossasin, Göteborissa takuutelakka, uddewallaan huilaamaan.......Aho kippari, Suke Chieffi, Grön försti, Wirola ykkönen, jne......

• kaitkait

• Sen ajan suurin....

• Seilori70
        Sen ajan suurin.... kirjoitti:

Wisa, Aino eikä Pellos......sinun kuvasi.

Tämä kaitkaitin lähettämä kuva Jaritasta on alkujaan TT Gratian.
        MT Jarita (3) on Aino MT Jagranda (3) on Pellos MS/obo Jaricha (2) on Wisa
        Lisää näistä tankeista ja muista löytyy http://www.lardex.net/jahre ja sieltä skipene.

• Skopa

Nyt tuli sellainen litania tuttuja nimiä, että pistäpä piruuttasi postia osoitteeseen [email protected]

Taisi nimittäin faija olla samaan aikaan laivalla...

• gategoriaan
        Skopa kirjoitti:

Nyt tuli sellainen litania tuttuja nimiä, että pistäpä piruuttasi postia osoitteeseen [email protected]

Taisi nimittäin faija olla samaan aikaan laivalla...

mihin tää

http://www.aijaa.com/v.php?i=6028096.jpg

• nyo kummajaine

• hjkkotkacity

Arvi oli myöhemmin vanhan Masteran siiffinä. Olin siinä Matruusinä

• vaatimaton kuva
    • Tonukki

Olin Wisan alkuperäinen sähkömies. Otin jopin syksyllä -74, kun Wisa oli vielä Arendalin telakalla. Jätin paatin -76 Uddevallassa enkä ole siitä sen koommin kuullut. Joitakin kuvia on albumissa.

• aarne werner oksanen

onko kukaan ollut samalla wihurin tankkerilla kuin isoisäni?

• Yli 200 piuhaa.....

kattilan vian....??? ( terv Kolmonen)

• Tonukki
        Yli 200 piuhaa..... kirjoitti:

kattilan vian....??? ( terv Kolmonen)

Kattila-automatiikka oli vähän uutuuttaan jumissa eikä aikaakaan ollut rajattomasti, kun piti saada stimmit täkille. Teetti töitä sekin. Toinen painajainen oli Inert Gas Plant.

• Yli 200 piuhaa...
        Tonukki kirjoitti:

Kattila-automatiikka oli vähän uutuuttaan jumissa eikä aikaakaan ollut rajattomasti, kun piti saada stimmit täkille. Teetti töitä sekin. Toinen painajainen oli Inert Gas Plant.

Höyryttiin ja inertit tehtiin. (kolmonen)

• Tonukki
        Yli 200 piuhaa... kirjoitti:

Höyryttiin ja inertit tehtiin. (kolmonen)

Wisa oli hyvä laiva ja siitä huolehti pätevä porukka. Vieläköhän 35 vuoden jälkeen sitä muistelee muut kuin konekolmonen ja sähkö?

• jenkki-junkki
        Tonukki kirjoitti:

Wisa oli hyvä laiva ja siitä huolehti pätevä porukka. Vieläköhän 35 vuoden jälkeen sitä muistelee muut kuin konekolmonen ja sähkö?

66vrk /-77 eurooppo-persianlahti stuju möi eteläafrikassa sigelissä pilaantuneet hartwallin lonkerot
        mutta hyvältä ne maistu !

• jäpäkkä
        jenkki-junkki kirjoitti:

66vrk /-77 eurooppo-persianlahti stuju möi eteläafrikassa sigelissä pilaantuneet hartwallin lonkerot
        mutta hyvältä ne maistu !

joo olin wisassa myös puolikkaana nm.jäpäkkä

• v.... v......
        Tonukki kirjoitti:

Kyllä ton lotjan muistaa linja vaan oli yks toikkonen kun oltii uddevallas
        ylös makaamas 75 syksyl hugon kyljessä.
        Jos Huikkanen näkee tän ni vastaile.

• Skopas
      • muidenkin nähdä

• rahapula32
        muidenkin nähdä kirjoitti:

Hienot historiikkikuvat Suomen merimuseoon Kotkaan
        http://www.nba.fi/fi/museot/suomen_merimuseo

Rahapulan vuoksi jäisivät arkistoon pölyttymään. Parempihan on saada ainutlaatuisia kuvia maailmalle katsottavaksi.

• rmm.fi
        rahapula32 kirjoitti:

Rahapulan vuoksi jäisivät arkistoon pölyttymään. Parempihan on saada ainutlaatuisia kuvia maailmalle katsottavaksi.

Raumanmerimuseoon on hyvä lähettää kopiot. Siellä ymmärretään oikeasti skönärien elämää.

• sepuli52

Kävi aivan sattumalta silmään tämä juttusl. Itse seilasin M/T Wisassa kahteen otteeseen, ensin puolikkaana 74-75, sitten perämiehenä 76-77. Olen tässä pähkäillyt kuka oli tuo isäsi, joka oli Wisassa alusta loppuun, mutta ei nyt tule mieleen. Ahon Mikko oli kippari, kuten myös Kivistön Jaska. Siefeinä mun aikana olivat Sulo Tuomola ja Ossi Lanki. Näitä kirjoitteli Seppo S, emeritus merikapteeni.

• Anonyymi

Minulta löytyy käsin piirretty taulu kyseisestä laivasta. On herra Poittisen jäämistöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1423
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1067
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      16
      996
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      828
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      758
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe