Tekisi mieli hankkia hyvät 80-90-luvun sukset. Aloittelin lajin parissa silloin, mutta tuolloin ei ollut varaa hankkia kunnon kalustoa. Nyt silloista laatukamaa saattaisi olla tarjolla edulliseen hintaan. Tarkoitus olisi hankkia vaikkapa paritkin sukset, puikkarit ja suurpuikkarit. Muistetteko hyviä merkkejä ja malleja noilta ajoilta? Miten pitkiä kannattaisi hankkia (olen 180 cm)? Puikkarithan oli tuolloin lyhyempiä, suurpuikkarit pitempiä. Itsellä tulee merkkeinä mieleen Atomic ja Völkl, mutta malleja en kyllä jaksa muistaa... muistaako kukaan?
Retrot (80-90-luku)
3
3447
Vastaukset
- 80- luku
Mulla on edelleen käytössä retro sukset ja merkki on k 2, on vielä tosi hyvässä kunnossa. En oo varma oliko silloin Elan merkkisiä suksia olemassa, mutta Salomoneja varmaankin oli.
- eeeee4
Elan-suksia tuolloin oli, mutta Salomon ei vielä ollut laajentunut (kokonaisiin) suksiin, siteissä ja monoissa se oli kyllä yksi johtavia merkkejä. Retroiluun kyllä tarvittaisiin jotku Salomonin paremmat takaaladattavat monot, solkimonot nyt vain eivät ole 80-lukua (paitsi kisakäytössä). Salomon taisi olla ainoa merkki, joka takaaladattavilla voitettiin mc-kisa.
Muita suurempia suksimerkkejä mitä tulee pikaisesti mieleen on Dynastar, Rossignol, Kneissl, Fischer, Stöckli. Malleja pitäisi varmana etsiä jostain 80-luvun Skimbaajan luetteloista, mutta luultavasti itse suksissakin lukee jotain laatutasoon viittaavaa. - Anonyymi
eeeee4 kirjoitti:
Elan-suksia tuolloin oli, mutta Salomon ei vielä ollut laajentunut (kokonaisiin) suksiin, siteissä ja monoissa se oli kyllä yksi johtavia merkkejä. Retroiluun kyllä tarvittaisiin jotku Salomonin paremmat takaaladattavat monot, solkimonot nyt vain eivät ole 80-lukua (paitsi kisakäytössä). Salomon taisi olla ainoa merkki, joka takaaladattavilla voitettiin mc-kisa.
Muita suurempia suksimerkkejä mitä tulee pikaisesti mieleen on Dynastar, Rossignol, Kneissl, Fischer, Stöckli. Malleja pitäisi varmana etsiä jostain 80-luvun Skimbaajan luetteloista, mutta luultavasti itse suksissakin lukee jotain laatutasoon viittaavaa.Blizzard, Kästle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066852- 954371
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista473678Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483482- 513418
- 1863379
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242899- 672604
- 432431
- 131814