Olen suunnittelemassa lukioni tulevaan joulujuhlaan näytelmää Saiturin joulusta. Vaikka jouluun onkin vielä monta kuukautta aikaa, olen laatinut käsikirjoituksen tammikuussa ja etsinyt näyttelijöitä. Sain idean näytelmälle, kun kävin katsomassa sen uusimman elokuvaversion ja huomasin, että hahmoissa on samantapaisia piirteitä kuin eräissä kavereissani. Olen sovittanut käsikirjoituksen noin 15-20 minuutin mittaiseksi näytelmäksi, olen ohjaaja ja tuottaja sekä myös Scroogen näyttelijä. Alun perin päärooliin kaavailtu kaverini kieltäytyi roolista ilman, että edes luki kässäriä. Sitten eräs toinen, jolle tarjosin roolia, ehdotti, että minä olisin Scrooge, koska tunnen tarinan niin hyvin ja tarjoutui apulaisohjaajaksi.
Eräät näyttelijät halusivat käsikirjoitukseen muutoksia. Muokkasin kässäriä kavereiden toiveiden mukaan, mutta kuitenkin niin, ettei juonesta tule liian irrallista ja että alkuperäistarinan henki ja sanoma säilyvät.
Kysyisin nyt kuitenkin vielä vinkkejä ohjaustyöhön ja esityksen suunnitteluun. Esimerkiksi miten lavastusta toteutettaisiin ja mistä rekvisiittaa voitaisiin saada/tehdä sekä esimerkiksi äänitehosteissa ja siitä, kuinka kohtauksesta A voidaan siirtyä luontevasti kohtaukseen B.
Amatöörinäytelmä Saiturin joulusta
Aloitteleva ohjaaja
0
594
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1162406Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???381491Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6421014- 106993
- 71962
- 97888
- 48875
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76710- 70706
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31686