Olen suunnittelemassa lukioni tulevaan joulujuhlaan näytelmää Saiturin joulusta. Vaikka jouluun onkin vielä monta kuukautta aikaa, olen laatinut käsikirjoituksen tammikuussa ja etsinyt näyttelijöitä. Sain idean näytelmälle, kun kävin katsomassa sen uusimman elokuvaversion ja huomasin, että hahmoissa on samantapaisia piirteitä kuin eräissä kavereissani. Olen sovittanut käsikirjoituksen noin 15-20 minuutin mittaiseksi näytelmäksi, olen ohjaaja ja tuottaja sekä myös Scroogen näyttelijä. Alun perin päärooliin kaavailtu kaverini kieltäytyi roolista ilman, että edes luki kässäriä. Sitten eräs toinen, jolle tarjosin roolia, ehdotti, että minä olisin Scrooge, koska tunnen tarinan niin hyvin ja tarjoutui apulaisohjaajaksi.
Eräät näyttelijät halusivat käsikirjoitukseen muutoksia. Muokkasin kässäriä kavereiden toiveiden mukaan, mutta kuitenkin niin, ettei juonesta tule liian irrallista ja että alkuperäistarinan henki ja sanoma säilyvät.
Kysyisin nyt kuitenkin vielä vinkkejä ohjaustyöhön ja esityksen suunnitteluun. Esimerkiksi miten lavastusta toteutettaisiin ja mistä rekvisiittaa voitaisiin saada/tehdä sekä esimerkiksi äänitehosteissa ja siitä, kuinka kohtauksesta A voidaan siirtyä luontevasti kohtaukseen B.
Amatöörinäytelmä Saiturin joulusta
Aloitteleva ohjaaja
0
588
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233