Olen suunnittelemassa lukioni tulevaan joulujuhlaan näytelmää Saiturin joulusta. Vaikka jouluun onkin vielä monta kuukautta aikaa, olen laatinut käsikirjoituksen tammikuussa ja etsinyt näyttelijöitä. Sain idean näytelmälle, kun kävin katsomassa sen uusimman elokuvaversion ja huomasin, että hahmoissa on samantapaisia piirteitä kuin eräissä kavereissani. Olen sovittanut käsikirjoituksen noin 15-20 minuutin mittaiseksi näytelmäksi, olen ohjaaja ja tuottaja sekä myös Scroogen näyttelijä. Alun perin päärooliin kaavailtu kaverini kieltäytyi roolista ilman, että edes luki kässäriä. Sitten eräs toinen, jolle tarjosin roolia, ehdotti, että minä olisin Scrooge, koska tunnen tarinan niin hyvin ja tarjoutui apulaisohjaajaksi.
Eräät näyttelijät halusivat käsikirjoitukseen muutoksia. Muokkasin kässäriä kavereiden toiveiden mukaan, mutta kuitenkin niin, ettei juonesta tule liian irrallista ja että alkuperäistarinan henki ja sanoma säilyvät.
Kysyisin nyt kuitenkin vielä vinkkejä ohjaustyöhön ja esityksen suunnitteluun. Esimerkiksi miten lavastusta toteutettaisiin ja mistä rekvisiittaa voitaisiin saada/tehdä sekä esimerkiksi äänitehosteissa ja siitä, kuinka kohtauksesta A voidaan siirtyä luontevasti kohtaukseen B.
Amatöörinäytelmä Saiturin joulusta
Aloitteleva ohjaaja
0
594
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1732848- 861240
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2421067- 1211006
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä84916- 89742
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun104657Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55645- 38572
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid101558