Yskittää sisälle palatessa?

Kyselevä

Mietin, että onko muilla sellaista allergiaoireilua, että ulkoillessa jne on vielä ihan ok olo, mutta
takaisin sisälle palatessa alkaa yskittää/silmät oireilla?

6

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Itsellä homealtistus päällä ja samat oireet, ulkona helpottaa =(

      • ihmettelen vaan...

        Oireita silmiin tulee myös muuall, kuten vaikka kauppakeskukseen ulkoa sisälle mentäessä jne... ja kun nyt oli sateiset ilmat kunnolla, niin koko pääsiäiseen ei ollutkaan sitten oireita... ja oireet ovat olleet vasta 3 viikkoa, ja olen asunut samassa asunnossa 1,5 vuotta. Ilmeisesti noin 3 viikkoa sitten alkoi tuo siitepölysysteemi ulkona ensin tuulen mukana ja nyt sitten täälläkin kukkien... .eli mietin vielä sitä, että onko tosiaan kyseessä home sisällä....?

        Siitäkin on kyllä kokemusta ja samantyyppistä oireilua... mutta mietityttää tämä ajankohta ja oireiden äskettäinen alkaminen. Olen altistunut aiemminkin siis homeelle ja ihmeellistä, ettei yli vuoteen ole tässä kämpässä mitään ollut ja sitten yhtäkkiä on..??


      • .,
        ihmettelen vaan... kirjoitti:

        Oireita silmiin tulee myös muuall, kuten vaikka kauppakeskukseen ulkoa sisälle mentäessä jne... ja kun nyt oli sateiset ilmat kunnolla, niin koko pääsiäiseen ei ollutkaan sitten oireita... ja oireet ovat olleet vasta 3 viikkoa, ja olen asunut samassa asunnossa 1,5 vuotta. Ilmeisesti noin 3 viikkoa sitten alkoi tuo siitepölysysteemi ulkona ensin tuulen mukana ja nyt sitten täälläkin kukkien... .eli mietin vielä sitä, että onko tosiaan kyseessä home sisällä....?

        Siitäkin on kyllä kokemusta ja samantyyppistä oireilua... mutta mietityttää tämä ajankohta ja oireiden äskettäinen alkaminen. Olen altistunut aiemminkin siis homeelle ja ihmeellistä, ettei yli vuoteen ole tässä kämpässä mitään ollut ja sitten yhtäkkiä on..??

        viiveellä(ks.oiretesti) ja kv-homemyrkyt, kv-homeantibiootti tuhoavat noita limakalvojen probiootteja(mh-bakteereita) jonka takia immuunipuolustus heikkenee, josta taas seuraa se, että allergisoidut herkemmin ja reagoit ulkohomeille, siitepölylle, jne. Tee tuolta linkistä "immuunipuolustusmittari" niin tiedät missä mennään. Ja ota nuo probiootit käyttöön joka tapauksessa.
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kolme_vaikutukseltaan_tarkeinta_bakteeria.html
        .
        Voihan olla että asuntosi on ollut vasta kolme viikkoa kv-hometoksiinin saastuttama ja senhän "saat kiinni", kun seuraat oirekehitystäsi-jos kämppäsi on homeessa, niin oireet tulevat lisääntymään.

        Niin ulkona kuin sisälläkin on luonnostaankin hometta joka kuivana ei ole ongelma.

        Toinen keino saada homealtistus selville, on keuhkojen BAL-huuhtelu sairaalassa. Tuo oiretesti on helpompi tehdä ja se on pelottavan tarkka, kun opit sitä käyttämään.


    • Hypätään silmille

      Koiraa tai kissaa taikka muuta lemmikkiä on kohdannut turhaan kuolemansa,perheissä joihin on syntynyt luultu allerginen vauva,jonka oireet ovat myöhemmin todettu muusta johtuvaksi? Jopa terveyskeskuksissa lukee:" Tulethan tuoksutta?" Kai jokainen joltain tuoksuu,kuka kakalta,kuka senlisäksi viinalta,ja jotkut partavedeltä ja hajuvesiltä,mitä joskus arvostettiin silloisessa sivistysmaassa.Nyt liikehditään sosiaalitoimistojen- ja työpaikkojen perään on sivistyskin senkaltainen.Voisitte täsmentää,mitä tuksuillanne tarkoitatte? Tuskin itsekkään pelkästään ruusukimpuilta tuoksu?Olette kuin lampaat mäkättämässä,puuttumatta suurimpaan saastuttajaan,liikenteeseen.Rautalangasta vääntämättä,se saastuttaa monella tavalla jos teidän kursseillanne on ikinä puhuttu?Ette uskalla vaatia liikenteen uudelleen järjestelyä,sensijaan että puututte kilvissänne asiakkaidenne yksityis asioihin hygieenisyys ja terveys-asioissa.Ellei teitä miellytä hajuvetemme taikka partavetemme,voitte ostaa asiakkaillenne tuotteet jotka miellyttävät teitä,niin testaamme,onko niistä mihinkään?Ehkä navettatöihin,jos lehmät hyväksyvät tuotteenne ja lypsävät paremmin?

      • Oikeus tuoksua hyväl

        Hyvin kirjoitettu, kai se on sitten parasta sitten tuoksua niille luonnollisille aromeille, paskalle, hielle tms. Ainakin näiden hajustehysteerikkojen mielestä, joo en tule tuoksutta, se on henkilökohtainen oikeuteni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe