Tämä aihe ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta oletan että täällä on jo äitejä ketkä tietää. Ensimmäistä odottelen syntyväksi. Katsellessani pieniä vaatteita olen peloissani miten pukea ne pienen "hauraan" vauvan päälle, eniten mietin juuri pään yli vedettäviä vaatteita. Laitatteko ensin kädet hihoihin vaiko pään ensin ja sitten kädet, ihan simppeliä sen varmaan on mutta silti ois kiva tietää miten se helpoiten kävisi.
kiitos vastanneille!:))
Kuinka pukea
5
547
Vastaukset
- mielestäni..
Minun mielestäni helpointa on pukea juuri niin, että pää ensin kaula-aukosta ja vaate kaulalle saakka, sitten hihaa vähän rullalle ja vauvaa ranteesta auttamalla käsi hihaan ja siten toinen. Ihan pienelle homma jatkuu ikään kuin rullaamalla vauvaa kyljeltä toiselle, siis kun vedät vaatetta alas. Varovasti rullaa ensin toiselle kyljelle, vedät vaatetta alas ja sitten toiselle kyljelle ja sitten body onkin neppareita vaille puettu.
Mieheni on isokätisenä ihmisenä sitä mieltä, ettei bodyn pukeminen ole ihmisen hommaa ensinkään :D
Meillä olikin kokoon 62 saakka kietaisu-mallisia bodyja käytössä rinnalla, jotta hänellä pukeminen oli helpompaa. Kieltämättä ne ovat kyllä helpompia puettavia, suosittelen hankkimaan niitä rinnalle myös!
Niitä löytyy ihan Lindexinkin ym. valikoimista. Vaate levitetään hoitotasolle ja vauva päälle!
Joka tapauksessa sinä saat kyllä pukemiseen varmuutta, kun sitä vähän saat oman vauvan kanssa harjoitella.
Ja sinulle muodostuu myös omat tavat tehdä asioita. Ihan relana vaan, hyvä siitä tulee!
Ja, vaikka miehesi pukisi vauvaa vähän eri tavalla tai toisessa järjestyksessä, älä toru pahasti häntä. Ei hän tee väärin vaan toisin! - ewbzs
ja sitten pujottelen kädet. Ihan alussa minusta oli mukavampi pukea kietaisutyylisiä bodeja. Kyllä sen sitten kokeilemalla oppii sen oman tyylin.
- pukeminen
Mä puen kyllä kietaisubodyn niin, että ensin laitan käden hihaan ja sitten käännän vauvan kyljelleenja pukkaan bodyn vauvan alle. Sitten toiselle kyljelle ja sieltä sitten toinen käsi hihaan ja body kiinni.
Vauvaa on hyvä pyöritellä puolelta toiselle.
Vaippa on hyvä myös pukea vauvaa kääntämällä, ei jalasta nostamalla. - .....
Osta kietaisubodeja neppareilla, tosi käteviä. Meillä ei käytetty alle 68 senttisissä mitään pään yli puettavia koska olivat hankalia. Nykyisin monissa liikkeissä pienimmät vaatteet ovat tällaisia neppareilla olevia (lindex kappahl ainakin sieltä saanut).
- ......
Suosin itse pikkuvauvalla kietaisubodeja, jotka on kaikista helpoimpia pukea: asetan bodyn valmiiksi alustalle avattuna ja siihen sitten vauva pääälle. Kädet hihoihin ja body kiinni,
Muut bodyt ja paidat pikkuiselle kannattaa pukea pää aina ensin, varoen tietysti. Sitten kädet. Juuri siksi esikoisellakin suosin kietaisubodeja, ettei tarvinnut miettiä, rasittuuko vauvan niskat ja pää pukemisesta. Vielä kun pikkuvauva puklailee melko lailla ja paitaa joutuu vaihtamaan useamman kerran päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2305374Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353181Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332417"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101993Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631530Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77907Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8771- 53764
Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni122757Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui9706