Sydämen tykytys ja vapina

AnnaH..

Mulla on ollut jo monta kuukautta sellasta inhottavaa sydämentykytystä ja vapinaa. Sydän tykyttää melki koko ajan että kuulen sen, varsinkin kun rauhoittuu ja menee nukkumaan, se pahenee. Ja sitten on koko ajan vapiseva ja heikko olo :/ En tiiä mistä tää johtuu, jos jollain olisi tietoa? Mulla ei oo mitään stressiä ja tä on ollut mulla jo monta kuukautta vaikka luulin että tää menee vaan ittestään ohi. Pitääkö mennä lääkäriin? :'( Oon 16 vuotias

5

7111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • embb,-

lääkäriin vaan

voi johtua sydämmesta tai keuhkoista

• samajuttu

Mulla on ihan samanlaiset oireet. alko viikko sitten ja pulssikin on korkealla todella usein, välillä saattaa olla pientä taukoa mutta sitten jatkuu. Myös ilmaa tulee välillä ainakin silloin kun pulssi on korkealla. Minä ainakin huomenna menen käymään lääkärissä varmuuden vuoksi, kannattaisi sinunkin. itsekkin 16 vuotias.

• samajuttu

Kävin lääkärissä ja mulla tehtiin EKG testi ja lääkäri kuunteli sydän ääntä ja kuuli jotakin sivuääntä sieltä. Sitten sanoi että ei tämä EKG käyrä täysin normaalikaan ole ja nytten multa otetaan kaikki kokeet, otettu on jo verikoe, EKG, röntgen. Sitten otetaan vielä kilpirauhastesti ja pitää mennä ultraääni tutkimukseen.. sitten tämä koko viikko joutuu ottaa aamulla ja illalla pulssi ylös paperille sillä koneella. Tällä viikolla saan selville mitä on, toivottavasti ei mitään pahaa.

• Suudelmin
        samajuttu kirjoitti:

Kävin lääkärissä ja mulla tehtiin EKG testi ja lääkäri kuunteli sydän ääntä ja kuuli jotakin sivuääntä sieltä. Sitten sanoi että ei tämä EKG käyrä täysin normaalikaan ole ja nytten multa otetaan kaikki kokeet, otettu on jo verikoe, EKG, röntgen. Sitten otetaan vielä kilpirauhastesti ja pitää mennä ultraääni tutkimukseen.. sitten tämä koko viikko joutuu ottaa aamulla ja illalla pulssi ylös paperille sillä koneella. Tällä viikolla saan selville mitä on, toivottavasti ei mitään pahaa.

vaikuttaa siltä että olette rakastuneet ihan vakavasti ja siitä johtuu nämä sydän"oireet" se on hyvin yleistä näin keväsin varsinkin nuorilla neidoilla !! Sanot vaan sille rakkauden kohteelle että muistaa halata ja suudella päivittäin niin kyllä oireet häviää ainakin sydän oireet , no muita intohimoja voi tulla tilalle mutta sehän vain piristää.....

• @#@

Oireet alkoivat n. 2 vuotta sitten ollessani 17 -vuotias ja olivat ihan päivittäisiä. Vapinaa, kylmää hikeä, korkeaa sykettä sekä verenpainetta. Kävin useissa sydänfilmeissä ja sain 2vrk ajaksi mukana kannettavan EKG -laitteen. Lopulta pääsin myös kardiologille ultraan. Mitään merkittävää ei kuitenkaan löytynyt. Kertomani perusteella minulla todettiin olleen muutamia SVT -kohtauksia, mutta en usko niiden olevan yhtedessä noihin muihin tuntemuksiin. Minulle määrättiin lääkettä nimeltä Propral, joka laskee sykettä ja saa nuo muutkin oireet katoamaan. Syön lääkettä edelleen lähes päivittäin ja edelleen ulos, vaikkapa ihan vain kauppaan, lähtiessä nuo oireet palaavat ilman lääkettä. Itse epäilen syyksi ihan vaan jonkinlaista jännitystä tai sitten kilpirauhasongelmia. Kardiologi tunnusteli myös kilpirauhastani ja sanoi sen tuntuvan jotenkin "kummalliselta" (en muista tarkkoja sanoja). Ei kuitenkaan lähettänyt kokeisiin, koska pari kk. sitten tehdyt kokeet eivät näyttäneet mitään erityistä. Välillä on myös ollut kovaa painavaa kipua selässä sekä kurkussa mikä on saanut myös epäilemään kilpirauhasta, mutta näitä kipuja on vain n. kerran kk.

Kannattaa ihmeessä mennä lääkäriin yrittämään saada apua. Jos et saa sykkeen takia kunnolla edes nukutuksi, niin olo menee varmasti vain entistä huonommaksi. Jos vaan pystyt, niin kannattaa pistää ylös omaa sykettä ja verenpainetta ja kertoa tästä sitten lääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5558
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2633
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2222
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    8. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      24
      1262
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe