onko suosituksia mikä olis kaikista laadukkain ja nopein kovalevy? WD.n caviar black kuulemma olis huippuhyvä. seagaten tilalle olen hankkimas ja ei IKINÄ enään seagatea eikä varsinkaan 7200.11 sarjaa.
mikä on paras kovo?
25
642
Vastaukset
- 3D-jeessus
No mulla on Seagate, koska kuulee rutinan ei muun takia, vaikka suurinosa on tosi hiljaisia nykyään, niin se mitään merkkaa. Kuulee ainakin vastaako kone, kun rutina käy, kun toi ledi nyt toimii miten tykkää raskaan käytön aikana (mikä mulla aika yleistä). Ne hajoaa ennenpitkää kuitenkin kaikki, joku käyttöikä tunneissa niille on laskettu, jonka jälkeen on ihan tuuria jollei joku komponentti kosahda koneesta. Poweri nyt on itsellä yleensä ollut se mikä menee ekana vaihtoon, kun ne kuluu kokoajan ja output teho laskee. Tosin nyt "vähän" kalliimpi mikä itse säätää tehon määrää tarpeen mukaan.. toivottavasti on hintansa väärti
- vanha kone vm.03
Mulla on ollut fujitsu & siemens kone vuodesta 2003. samat ja alkuperäiset osat ovat vieläkin paitsi näytönohjaimen ostin viime vuonna. Kone kyllä toimii mutta ei enää ole tehoja nykypäiväisiin peleihin.
Joku Intelin SSD varmaan.
- mutta..
myöskin hemmetin kallis, viellä. Parin kolmen vuoden kuluttua luulen että SSD-levyt on arkea. Itse ostin juuri Samsungin F1 sarjan 750 Gt levyn, toivon että se kestää siihen asti että SSD levyjen hinnat kohtaa kuluttajat.
- kyselijä....
mutta.. kirjoitti:
myöskin hemmetin kallis, viellä. Parin kolmen vuoden kuluttua luulen että SSD-levyt on arkea. Itse ostin juuri Samsungin F1 sarjan 750 Gt levyn, toivon että se kestää siihen asti että SSD levyjen hinnat kohtaa kuluttajat.
mikä toi SSD on? ei taida olla tavallinen kovo?
- Vista_fani
kyselijä.... kirjoitti:
Ei vielä tätä päivää kuin joissain erikoisemmassa käytössä.
kyselijä.... kirjoitti:
Ihan tavallinenhan se.. Käyttää flash muistia ettei ole mitään hitaita pyöriviä kiekkoja, joten on äänetön, luotettava ja hemmetin nopea. Ostan viimeiset HDD kiintolevyt palvelimeen mutta en enää läppäreissä ja pöytäkoneissa osta muuta kuin SSD:tä. Läppärissä on jo ja pöytäkoneeseen tulee sitten kun uusin tämän joskus 2-3v kuluttua. Sen verran saa kestää tämä Seagate, onhan se jo 6v ollut päällä, että hyvää laatua on näistä halvoista HDD SATA-malleista.
Jos pitää välttämättä olla HDD mallinen kiintolevy niin sitten nopeimmat on tietysti jotain 15000rpm SCSI levyjä.Vista_fani kirjoitti:
Ei vielä tätä päivää kuin joissain erikoisemmassa käytössä.
Mulla on kännykässä kuin myös miniläppärissä SSD... Onpas tosi erikoista käyttöä, kummatkin halpoja ja tavallisia laitteita. Pöytäkoneessa olisi myös ellei tämä olisi niin vanha, 6v sitten ei oikein kannattanut ostaa vaikka silloin oli saatavilla. Silloin ne tosiaankin oli kalliita ja lähinnä sotilaskäyttöön.
- Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
Mulla on kännykässä kuin myös miniläppärissä SSD... Onpas tosi erikoista käyttöä, kummatkin halpoja ja tavallisia laitteita. Pöytäkoneessa olisi myös ellei tämä olisi niin vanha, 6v sitten ei oikein kannattanut ostaa vaikka silloin oli saatavilla. Silloin ne tosiaankin oli kalliita ja lähinnä sotilaskäyttöön.
http://www.gigantti.fi/catalog/tietokoneet/fi_netbook/minilapparit
Siinä on miniläppäreitä läjittäin. Missä on SSD levyt????
Verkkokauppa.com:issa on ssd levyjä mutta ne ovat joko järjettömän pieniä tai maksavat satoja euroja kun taas käyttökelpoisen sata levyn saa 40 eurolla.
Mihin ihmeeseen pyrit tällaisella paskanjauhamisella? - rahamies.
M-Kar kirjoitti:
Ihan tavallinenhan se.. Käyttää flash muistia ettei ole mitään hitaita pyöriviä kiekkoja, joten on äänetön, luotettava ja hemmetin nopea. Ostan viimeiset HDD kiintolevyt palvelimeen mutta en enää läppäreissä ja pöytäkoneissa osta muuta kuin SSD:tä. Läppärissä on jo ja pöytäkoneeseen tulee sitten kun uusin tämän joskus 2-3v kuluttua. Sen verran saa kestää tämä Seagate, onhan se jo 6v ollut päällä, että hyvää laatua on näistä halvoista HDD SATA-malleista.
Jos pitää välttämättä olla HDD mallinen kiintolevy niin sitten nopeimmat on tietysti jotain 15000rpm SCSI levyjä."Ihan tavallinenhan se.. (SSD-levy)"
Juu. Itse ostin tähän 2 kpl 1000 Gigan "tavallisia" pyöriviä levyjä,
yhteishintaan 180€.
Kerros mitä maksaa vastaavat "tavalliset" SSD-levyt? - Pyyhis
rahamies. kirjoitti:
"Ihan tavallinenhan se.. (SSD-levy)"
yhteishintaan 180€.
Kerros mitä maksaa vastaavat "tavalliset" SSD-levyt?http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48412
OCZ Colossus 500GB 3.5" SSD SATA II -kiintolevy 1459e. - Vista_fani
Pyyhis kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=48412
OCZ Colossus 500GB 3.5" SSD SATA II -kiintolevy 1459e.rahamies:
"Itse ostin tähän 2 kpl 1000 Gigan "tavallisia" pyöriviä levyjä,
yhteishintaan 180€."
Ja
Pyyhis:
"OCZ Colossus 500GB 3.5" SSD SATA II -kiintolevy 1459e. "
Eli noita tarvitaan 4 kpl ja hinta on silloin 5836 €
M-karilta on tuo reaali todellisuus karkaillut viime aikoina enemmänkin. - c=3
Vista_fani kirjoitti:
Verkkokauppa.com:issa on ssd levyjä mutta ne ovat joko järjettömän pieniä tai maksavat satoja euroja kun taas käyttökelpoisen sata levyn saa 40 eurolla.
Mihin ihmeeseen pyrit tällaisella paskanjauhamisella?M$:n muinainen matoimuri ei osaa hyödyntää nykyaikaista SSD-teknologiaa ja siksi levyt tuhoutuvat Windowsia käyttäessä hyvin nopeasti. Laitevalmistajien ei kannata tarjota SSD-levyjä Windows-koneisiin, koska 99% niistä menisi takuukorjaukseen levyjen hajoamisen vuoksi ja tämä tulee valmistajille liian kalliiksi.
Muilla käyttöjärjestelmillä ei ole mitään ongelmia SSD-levyjen kanssa. Vista_fani kirjoitti:
Mihin ihmeeseen pyrit tällaisella paskanjauhamisella?"Siinä on miniläppäreitä läjittäin. Missä on SSD levyt????"
Ei noissa ole koska niissä on Windows.rahamies. kirjoitti:
"Ihan tavallinenhan se.. (SSD-levy)"
yhteishintaan 180€.
Kerros mitä maksaa vastaavat "tavalliset" SSD-levyt?"Kerros mitä maksaa vastaavat "tavalliset" SSD-levyt?"
Miniläppäri maksoi 344€ puolitoistavuotta sitten ja siinä oli SSD, että ei mikään hirveän kallis. 16Gt on tilaa kotikansiossa ohjelmistojen lisäksi. Aika tavallinen minusta kun ihan marketti tavaraa oli.
Kaveri osti läppärin Windows Vistan ilmestymisen aikoihin SSD:llä Windows Vistalle (että olisi sujuva käyttää), mutta se oli kyllä silloin kallis. Onhan tästä jo reilut 3v aikaa...
Nythän SSD:t on halventunut paljon. Siinähän niitä olisi: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/161100
Ja SSD ehdottomasti jos halutaan luotettavinta, nopeinta, pitkäikäisintä, hiljaisinta ja parasta. Intelit on kuulemma hyviä.
Eikä sen SSD:n tarvitse iso olla jos sen kerran ostaa nopeaksi levyksi mitä yleensä työasemassa käytetään. Sehän on vain työtilaa. Tiedostojen varastointiin voi sitten ostaa vaikka NASun ja sinne sitten HDD:t.- Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
"Kerros mitä maksaa vastaavat "tavalliset" SSD-levyt?"
Miniläppäri maksoi 344€ puolitoistavuotta sitten ja siinä oli SSD, että ei mikään hirveän kallis. 16Gt on tilaa kotikansiossa ohjelmistojen lisäksi. Aika tavallinen minusta kun ihan marketti tavaraa oli.
Kaveri osti läppärin Windows Vistan ilmestymisen aikoihin SSD:llä Windows Vistalle (että olisi sujuva käyttää), mutta se oli kyllä silloin kallis. Onhan tästä jo reilut 3v aikaa...
Nythän SSD:t on halventunut paljon. Siinähän niitä olisi: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/161100
Ja SSD ehdottomasti jos halutaan luotettavinta, nopeinta, pitkäikäisintä, hiljaisinta ja parasta. Intelit on kuulemma hyviä.
Eikä sen SSD:n tarvitse iso olla jos sen kerran ostaa nopeaksi levyksi mitä yleensä työasemassa käytetään. Sehän on vain työtilaa. Tiedostojen varastointiin voi sitten ostaa vaikka NASun ja sinne sitten HDD:t.Kyseessä on mitä ilmeisimmin normaali pöytäkone koska siihen saa 2 kpl 1 teraisia levyjä halvalla.
Typerä kysymys, miksi laittaa pöytäkoneeseen kallis ja pieni SSD levy ja sen lisäksi vielä pitäisi ostaa joku ylimääräinen NAS purkki ja vasta sinne laittaa normaalit kiintolevyt.
Pelkästään typerää. Vista_fani kirjoitti:
Kyseessä on mitä ilmeisimmin normaali pöytäkone koska siihen saa 2 kpl 1 teraisia levyjä halvalla.
Typerä kysymys, miksi laittaa pöytäkoneeseen kallis ja pieni SSD levy ja sen lisäksi vielä pitäisi ostaa joku ylimääräinen NAS purkki ja vasta sinne laittaa normaalit kiintolevyt.
Pelkästään typerää.Vaikka sen takia että niitä tiedostoja voisi käyttää joka koneesta helposti ja pöytäkoneessa sitten on nopea levy työskentelyä varten.
Itse ajattelin kyllä ostaa kotipalvelimen ja sitten seuraavan pöytäkoneen SSD:llä. Kotipalvelimeen hommaan 2x HDD:n lisäksi myös yhden SSD:n johon laitan softat ja pikkutiedostot, että ei tarvitse kiintolevyjä turhaan pyörittää.- lh 7p uhp
Vista_fani kirjoitti:
Mihin ihmeeseen pyrit tällaisella paskanjauhamisella?Mulla oli jokin asus, missä oli ssd-levy. Muuten kai ihan toimiva, mutta kun siinä oli tilaa neljä gigaa. Kestävyydestä ei tietoa, kun se kone hajosi takuun mentyä umpeen.
Kyllä ne on pikapuoliin ihan arkipäivää, nämät nykyiset kovot on periaatteessa samaa kamaa kuin kolkyt vuotta sitten.
Ei tohon tyyppiin kannata kiinnittää mitään huomiota, se van trollaa täällä, työtön ja silleen.
- we we wtrfgv55
Tietenkin voi hifistellä kalliilla ja hienoilla markkinaominaisuuksilla varustetuilla osilla, mutta ei niissä käytännössä ole juuri muuta eroa, kun että joskus jonkin merkin jokin sarja hajoaa sitten tyyppiviallisesti käsiin. Aikanaan IBM pilas maineensa kun jokin Barracuda- sarja oli susi, ennen ja senkin jälkeen ne on olleet ihan maineikkaita kamppeita...
Noista flash- levyistä hypetetään nykyään hirveästi. Miten lie kestävyys yleensä pitemmän päälle, siitä ei ole vielä valtavasti kokemuksia. Ainakin ne on pirun paljon kalliimpia kuin tavalliset levyt. Ja jossain testissä vanhanaikaiset levyt olivat käytännössä nopeampia, vaikka markkinaihmiset kovasti toista väittävätkin.
Joku tunnettu merkki ja sopiva hinta, siinäpä ne valintakriteerit käytännössä on. Ikinä en ole kuullut muuten kenenkään narisevan kovalevyn hitaudesta. Kyllä se aina nopeampi on kuin sitä käyttävä ihminen.- Pyyhis
Onhan nuo ssd:t kalliita, ja jos on esim koneella pelataan tai katsellaan elokuvia (luulisin, että juuri kotipalvelimessa tarvitaan paljon tilaa mediatiedostoille) niin tuo 64Gt levy on surkean pieni.
Kaikista eniten tilaa taitaa ottaa varmuuskopionti.
Toisaalta ssd:t ovat noin 10 kertaa nopeampia kuin tavalliset kovalevyt ja täysin äänettömiä. Ssd pystyy aidosti hyödyntämään s-ata2 väylän todellista siirtonopeutta. Tavallinen kovo ei pääse lähellekään s-ata:n potentiaalia. Itse siirryn ssd levyihin kunhan hinnat laskevat järkevälle tasolle. Pyyhis kirjoitti:
Onhan nuo ssd:t kalliita, ja jos on esim koneella pelataan tai katsellaan elokuvia (luulisin, että juuri kotipalvelimessa tarvitaan paljon tilaa mediatiedostoille) niin tuo 64Gt levy on surkean pieni.
Kaikista eniten tilaa taitaa ottaa varmuuskopionti.
Toisaalta ssd:t ovat noin 10 kertaa nopeampia kuin tavalliset kovalevyt ja täysin äänettömiä. Ssd pystyy aidosti hyödyntämään s-ata2 väylän todellista siirtonopeutta. Tavallinen kovo ei pääse lähellekään s-ata:n potentiaalia. Itse siirryn ssd levyihin kunhan hinnat laskevat järkevälle tasolle.Varmuuskopioinnissa kannattaa käyttää HDD:tä, mutta työlevynä SSD kyllä on ollut useamman vuoden loistava valinta. Eihän sitä tarvitse niin älyttömän montaa gigaa.
- 2Rx3.14KperCC
On suosituimmat ja molemmat on laatu tuotetta, sekä hinta on nykyään jokaisen lompsalle sopivia !
Henkilökohtaisesti olen Seagate käyttäjä, mutta 2003 serverissä on WD 10000 rpm Raptor.
Mini läppäriin riittää 30 gig SSD ja hinnat on alle satasen.- v.54_
300GB Veloci Raptor, 3.5", SATAII/300, 16MB, 10000RPM
Viisi kuukautta on kiintari pyörinyt nopeus riittää enemmän kun hyvin tavallisen käyttäjän tarpeisiin, jos luotettavuus pitää vähääkään paikkaansa huoletta saa olla melkoisen tovin.
- seurailija----
Alan lehtien testeissä käyttislevyiksi asennetut SSD-levyt ovat olleet pettymyksiä nopeuden suhteen.
Samsungin F3 sarjan 1000 Gt 32m 7200. hinta jotain 80 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5171580- 641176
- 61862
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691