Sinkki ja B6-vitamiini

herhrherherererre

aloin syömään tabletteja joissa on sinkkiä ja b6 vitamiinia. syönnin aloitin siksi koska seksiä tuli harrastettua melkeinpä kaksi kertaa päivässä ja pelkäsin kärsiväni ennenpitkään sinkin puutoksesta. samalla kärsin myös hiustenlähdöstä, enemmän toisella ohimolla kuin toisella. nyt olen syönyt muutaman viikon tabletteja ja ohimoilleni on alkanut kasvamaan uutta hiusta. Voiko olla että hiustenlähtö johtui pelkästään sinkin puutoksesta vai mistä tässä nyt on kysymys? Olen harkinnut gefinaa mutta en nyt tässä sitten tiedä mitä pitäs tehdä.. Osaako joku viisampi kertoa voiko sinkki olla näin suuressa osassa hiustenlähdössä ja voiko sinkin puutos vaikuttaa vain ohimo hiuksiin??

12

6650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-112

      Pienistä vitamiinin puutostiloista ei tukka oikeasti sano mitään ja muutoinkin se siinä tapauksessa tippuu tasaisesti. Ohimohiustenlähtö viittaa perinnölliseen hiustenlähtöön.

      • 15

        En nyt halua pilkkua viilata mutta sinkki on hivenaine ja sinkin puutos todellakin pudottaa hiukset päästä, niin kävi ainakin minulle. Puutos ei näkynyt koko päässä vaan joistakin kohti putoili enemmän hiusta kuin toisesta.


    • b6 överit

      Uskon että sinkistä ja b6 vitamiinista on ollu apua. Kannattaa kuitenkin olla varovainen ton b6 vitamiinin kanssa. Itse söin sitä n. 3kk 50 mg/päivä ja sain todella pahoja oireita. Eli liika b6 vitamiini aiheuttaa hermostollisia oireita, jotka muistuttavat MS tautia. Itselläni oireet ovat kestäneet jo yli vuoden, välillä pahempana ja välillä niitä ei juurikaan huomaa. Pahimmillaan oireillessani en voinut kunnolla edes kävellä. On kuitenkin yksilöllistä kuinka helposti liika b6 aiheuttaa noita oireita. Mutta voipi olla että gefina antaa vähemmän mitää sivuoireita.

      • ihmeessä

        söit niin isoja annoksia? Toivottavasti oireet häviää. Suurin sallittu määrä Wikipedian mukaan 25mg/vrk.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/B6-vitamiini
        Biotiiniakin riittää 5mg/vrk, eikä siinä ole edes todettu haittavaikutuksia. Minulla oli selvä puutos, kun 3 viikon käytön jälkeen kielestä hävisi harmaa pinta ja hengityskään ei enää haise, suosittelen. Toivottavasti vaikuttaa tukkaankin. Onkohan kukaan muu huomannut samanlaista vaikutusta?


      • Anonyymi

        Kuka hitto käskee syömään 25-kertaisesti suosituksiin nähden? :D Ravinnosta saa suurimman osan, lisäks voi ottaa vaikka jonkun monivitamiini/hivenainelisän joissa ylensä n. päivän suositukset. Tuotakaan vitamiinilisää ei tarvitse ottaa joka päivä koska tosiaan ravinnosta tulee tärkeimmät.


    • TästäOnKyse

      Sinkki ja B6 vitamiini yhdessä aiheuttavat testosteronitason nousua ja pitkäaikaisessa käytössä palautumista lähes nuoruuden tasolle. Testosteronin puute on hiustenlähdön suurin syy ja kun taso nousee niin myös hiukset alkavat kasvamaan uudelleen ja kaljuuntuminen hidastuu ja joillakin jopa pysähtyy kokonaan. Siis ei sikkki itsessään vaan siknin B6 vitamiinin aiheuttama testosteroni lisäys.

      • utyfguuhkjhll

        Eikös juuri korkea testosteroniarvo ole syynä kun hiukset harvenee? Nuoruusajan vahvat hiukset voivat olla estrogeenin ansiota, kun pojalla testosteroni ei ole vielä kovin korkealla ja miehilläkin esiintyvä estrogeeni vahvistaa hiuksia. Vanhemmilla naisilla kun estrogeeni alkaa loppumaan, hiukset ohenee ja alkaa vähenemään naisillakin esiintyvä testosteroni pääsee voitolle.


    • Anonyymi

      Hiukset lähti ja siirtyi selkään... Oisko tähän apua?

      • Anonyymi

        Siirrätä ne karvat päähän, onhan jotkut siirtäneet häpykarvatkin.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti täällä näin:
      "Sinkki ja B6 vitamiini yhdessä aiheuttavat testosteronitason nousua ja pitkäaikaisessa käytössä palautumista lähes nuoruuden tasolle. Testosteronin puute on hiustenlähdön suurin syy ja kun taso nousee niin myös hiukset alkavat kasvamaan uudelleen ja kaljuuntuminen hidastuu ja joillakin jopa pysähtyy kokonaan. Siis ei sikkki itsessään vaan siknin B6 vitamiinin aiheuttama testosteroni lisäys."

      Voi kauhea mitä asiantuntijoita täällä, KYLLÄ NAURATTI!!! älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkia valetohtoreita ja kaikenmaailman asiantuntijoita täällä!! Tuo kirjoitus oli aivan päin peetä!!! TESTOSTERONIN PUUTE EI OLE HIUSTENLÄHDÖN SYY.
      Perinnällinen hiustenlähtö AIHEUTUU TESTOSTERONIN METABOLIITISTA ELI SIVUTOTTEESTA DIHYDROTESTOSTERONISTA DHT:stä.
      Jos on hiustenlähdön perinnöllinen geeni, niin testosteronin tasolla ei välttämättä ole ratkaisevaa osuutta siinä alkaako perinnöllinen hiustenlähtö miehellä, normaalitasot testosteronia riittävät, mutta joillakin kohonnut testosteronitaso tietysti voi tuottaa enemmän DHT:tä ja lisätä hiustenlähtöä, esim. bodarit jotka käyttävät hormoneja kiihdyttäviä aineita.

      Sinkin ja B6 -vitamiinin yhdistelmän on todettu PIENENTÄVÄN DHT:n määrää jonkin verran, eli siksi se yhdistelmä voi auttaa hieman hiustenlähdössä, se ei kyllä yleensä riitä, koska näitä ei kannata syödä liika-annoksia, siitä on vain haittaa.
      Sinkkiä ja B6-vitamiinin yhdistelmää on paikallisliuoksessa joissakin hiustenlähdön tehokkaissa tuotteissa.

    • Anonyymi

      Hieno huomio. Minultakin on hius alkanut harventua. siispä rupeen vähentämään seksiä asian parantamiseksi. Ikä on 81v joten seksin vähetäminen lienee muutenkin jo ajankohtaista?

      • Anonyymi

        Hanki nuori eukko ja lisää lapsia kuten Ecclestone.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe