Osramin Linestra putkilampun paloaika/kesto tunneissa? 35w lamppu kyseessä, että kauanko on polttoikä suunnilleen, kun hehkareilla on joku 1000h ja energialampuilla 10000h..? Pakkauksessa ei siis lukenut moista.
Osram Linestra
6
795
Vastaukset
- group
sen luvatun 1000 h kuten muutkin hehkulamput.
Linestra vaan on erityisen herkkä kaikenlaiselle tärinälle ja kolhimiselle joten kannattaa hieman harkita millaiseen paikkaan sen asentaa. - Valovira
Linestra on hehkulamppu, jonka valotehokkuus on tavallistakin hehkulamppua huonompi. Ja senkin markkinoille saattaminen on kielletty, vai onko?
- group
kuulua niihin erikoislamppuihin jota ei tuo lapsellinen hehkulamppu kielto koske.
- Valovirta
group kirjoitti:
kuulua niihin erikoislamppuihin jota ei tuo lapsellinen hehkulamppu kielto koske.
"’erikoislampulla’ tarkoitetaan lamppua, jota ei ole tarkoitettu
kotitalouden huonevalaistukseen teknisten parametriensa
vuoksi tai koska siihen liittyvissä tuotetiedoissa ilmoitetaan,
ettei se sovellu kotitalouden huonevalaistukseen;"
Linestra on tietääkseni tarkoitettu kotitalouden huonevalaistukseen, joten mielestäni sitä ei voida lukea asetuksen tarkoittamaksi erikoislampuksi. En tiedä sitten miten muut tulkitsee.
- OS. Rami
Joo, kysyin vain kun on tuo remontoitavaksi tuleva asunto hiljalleen tyhjentymässä ja sieltä ottaisin sen linestralampun talteen. Siihen on vielä parit vaihtoputketkin olemassa, että niiden paloaikoja vain kysyin... Hyötysuhde näytti olevan G, eli sähkönkuluttajia.
- Valovirta
Kyllä nuo Linestrat ovat jo pidemmän aikaa olleet katoavaa perinnettä, ja jos nyt ei enää uusia lamppuja saa, niin loputkin poistuvat käytöstä. Voi ottaa talteen ihan museointimielessä, varsinaiseen käyttöön en asentaisi, koska loisteputkilla saadaan moninkertainen valotehokkuus ja kestoikä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314004- 422699
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412687Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302413
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3132239- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481622- 1411497