Osram Linestra

OS. Rami

Osramin Linestra putkilampun paloaika/kesto tunneissa? 35w lamppu kyseessä, että kauanko on polttoikä suunnilleen, kun hehkareilla on joku 1000h ja energialampuilla 10000h..? Pakkauksessa ei siis lukenut moista.

6

795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • group

sen luvatun 1000 h kuten muutkin hehkulamput.
      Linestra vaan on erityisen herkkä kaikenlaiselle tärinälle ja kolhimiselle joten kannattaa hieman harkita millaiseen paikkaan sen asentaa.

• Valovira

Linestra on hehkulamppu, jonka valotehokkuus on tavallistakin hehkulamppua huonompi. Ja senkin markkinoille saattaminen on kielletty, vai onko?

• group

kuulua niihin erikoislamppuihin jota ei tuo lapsellinen hehkulamppu kielto koske.

• Valovirta
        group kirjoitti:

kuulua niihin erikoislamppuihin jota ei tuo lapsellinen hehkulamppu kielto koske.

"’erikoislampulla’ tarkoitetaan lamppua, jota ei ole tarkoitettu
        kotitalouden huonevalaistukseen teknisten parametriensa
        vuoksi tai koska siihen liittyvissä tuotetiedoissa ilmoitetaan,
        ettei se sovellu kotitalouden huonevalaistukseen;"

Linestra on tietääkseni tarkoitettu kotitalouden huonevalaistukseen, joten mielestäni sitä ei voida lukea asetuksen tarkoittamaksi erikoislampuksi. En tiedä sitten miten muut tulkitsee.

• OS. Rami

Joo, kysyin vain kun on tuo remontoitavaksi tuleva asunto hiljalleen tyhjentymässä ja sieltä ottaisin sen linestralampun talteen. Siihen on vielä parit vaihtoputketkin olemassa, että niiden paloaikoja vain kysyin... Hyötysuhde näytti olevan G, eli sähkönkuluttajia.

• Valovirta

Kyllä nuo Linestrat ovat jo pidemmän aikaa olleet katoavaa perinnettä, ja jos nyt ei enää uusia lamppuja saa, niin loputkin poistuvat käytöstä. Voi ottaa talteen ihan museointimielessä, varsinaiseen käyttöön en asentaisi, koska loisteputkilla saadaan moninkertainen valotehokkuus ja kestoikä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4004
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      42
      2699
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2687
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2413
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      313
      2239
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1622
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe