Joh 10.
1 "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.
2 Se, joka menee portista, on lampaiden paimen.
Tässä Jeesus puhuu Jumalan Valtakunnasta, lammastarhasta. Lammastarhaan mennään aina portista ja portti on Jeesus itse ei mikään lahko, eikä seurakunta. Tämä on se valtakunta, jota KÄSKETÄÄN ETSIÄ.
Lestadiolaisuudessa sanotaan, että raja Jumalan Valtakuntaan kulkee Ry;n porraspielessä. Se on pakanallista puhetta. On ensin etsittävä se valtakunta, ja SINNE MENEVÄ TIE. Jeesushan sanoo, MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. Siinä ei paljon VL- parannuksen armot paina, kun etsitään vain massaa kolehdin keruuseen.
Onko SRK todella portti autuuteen. Mitä Itse Kuningas siihen sanoo?
7 Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: MINÄ OLEN LAMPAIDEN PORTTI.
Siksi kristilliset ihmiset kirkastuvat vain Kristusta, Hän on portti. Hän on myös TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. Tätä ei ole lahkot.
Miten sitten käy ihmiselle, joka saadaan hyvässä uskossa seuroihin ja sidottua Heidän sääntöjensä alle? Huonosti, portti on väärä, he ovat Jeesuksen mukaan, kun; - varas ja rosvo ( jae 1 ). Sama on muissakin seurakunnissa, jollei tulla Jeesuksen voideltuna yhteiseen tilaisuuteen.
Kristillisissä seurakunnissa siitä on yhtenä osituksena kaste Jeesukseen, todistuksen myötä.
Miten sitten käy ihmisen, joka on saanut ”parannuksen armaan” ja kokeilee kituuttaa lahkossa. Hän ei löydä Jeesusta, vaan toimii kuten laihan tuleekin, - meille saat tulla omilla ehdoilla, kunhan vuoden päästä olet kuten me. Se sopii SRK;lle, mutta mitä Jeesus Heistä ajattelee - 8 Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä.
He ovat Hänelle vain, varkaita ja rosvoja!
Hän toteaa Heille. 9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
Niin, vapauteen Jeesus meidät vapautti, vapaasti tulemaan ja menemään, ei syntilistojen ikeen alle. Tämä uupuu heiltä, joilla on vain ”parannuksen armo”. Sillä, varokaa heitä, 10 Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
SRK Raamatun mukaan palkkarenki.
23
294
Vastaukset
- Näin.
= portti saatanan valtakuntaan
- heheep
>>Lestadiolaisuudessa sanotaan, että raja Jumalan Valtakuntaan kulkee Ry;n porraspielessä
- Porttivahtinut
Kyseinen klisee on minullekin tuttu synkimmiltä vl-vuosiltani. Klisee oli ainakin Alajärvellä käytössä 1970-luvun alussa.
Porttivahtinut kirjoitti:
Kyseinen klisee on minullekin tuttu synkimmiltä vl-vuosiltani. Klisee oli ainakin Alajärvellä käytössä 1970-luvun alussa.
Vl porttivahdin löysin, mutta Kristuksen löysin ihan EvLut seurakunnasta.
Pettymys tulikin siinä, että siihen heillä käsitys Kristusen seuraamisesta loppuikin. Ei kastetta, ei selkää seuraamista. Koen, että kirkon sisällä olevat lahkot estivät radikaalin Jeesusken kirkastamisen.
Saarnavuorossa olevat VL papit kirkastivta kyllä vaarallista saatanaa, mutte ei Kuningas Kristusta, se löytyi vapaista suunnista.
Shalom
- -teja-
Rauhaa Kes Yeshua Ha´Masiahin nimessä sinulle.
Jeesus todella on ainoa ovi, itse tie, totuus ja elämä. Hän on se hyvä Paimen, joka on lähetetty paimeneksi kaikille kansoille, jotka uskovat Hänen nimeensä. Kukaan ei mene Isän luokse, muuta kuin Hänen kauttansa.
Ilmestyskirja puhuu kauniisti siitä suuresta joukosta, joka on koottu kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, jotka seisovat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeisiin vaatteisiin, palmut käsissään huutamassa suurella äänellä: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Pysytään Hänessä. :)- iveta
raamatunkohta:
"Joh. 15:5
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä "
Niinkuin Jeesus on YKSIN TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ, niin kun olen oksa viinipuussa, niin olen oksana YKSIN kiinni siinä viinipuussa JEESUKSESSA KRISTUKSESSA, ja niinkuin Jumalan sana sanoo, ILMAN MINUA te ette voi mitään tehdä. Oksa on kiinni siinä rungossa, ei ole välissä mitään välittäjäainesta, vaan elävän veden eli ELÄMÄN VIRTA KRISTUKSESSA virtaa niin rungossa kuin sama virta ohjautuu oksiin ja tekee eläväksi oksan, joka kantaa hyvää hedelmää Kristuksessa. On ihanaa, että on muita vielä paljon ihanampia, jos edes olen ihana ,oksia kuin minä tässä viinipuussa. Me olemme kuin yhteinen seurakunta kiinni samassa rungossa JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. Saamme näin seurakuntana samasta elävästä ravinnosta kasvaa näin yksittäin ja seurakuntana JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ja viedä HÄNEN ILOSANOMAANSA PELASTUSTA HÄNESSÄ kaikkialle maailmaan. - yhtä
iveta kirjoitti:
raamatunkohta:
"Joh. 15:5
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä "
Niinkuin Jeesus on YKSIN TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ, niin kun olen oksa viinipuussa, niin olen oksana YKSIN kiinni siinä viinipuussa JEESUKSESSA KRISTUKSESSA, ja niinkuin Jumalan sana sanoo, ILMAN MINUA te ette voi mitään tehdä. Oksa on kiinni siinä rungossa, ei ole välissä mitään välittäjäainesta, vaan elävän veden eli ELÄMÄN VIRTA KRISTUKSESSA virtaa niin rungossa kuin sama virta ohjautuu oksiin ja tekee eläväksi oksan, joka kantaa hyvää hedelmää Kristuksessa. On ihanaa, että on muita vielä paljon ihanampia, jos edes olen ihana ,oksia kuin minä tässä viinipuussa. Me olemme kuin yhteinen seurakunta kiinni samassa rungossa JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. Saamme näin seurakuntana samasta elävästä ravinnosta kasvaa näin yksittäin ja seurakuntana JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ja viedä HÄNEN ILOSANOMAANSA PELASTUSTA HÄNESSÄ kaikkialle maailmaan.ihana tyttö?
- iveta
yhtä kirjoitti:
ihana tyttö?
kuin tyttönen vain. Mutta kysyisin Sinulta. Kuuluuko Kristus Sinun elämääsi ja millä tavalla?
- yhtä
iveta kirjoitti:
kuin tyttönen vain. Mutta kysyisin Sinulta. Kuuluuko Kristus Sinun elämääsi ja millä tavalla?
SRK:n julistaman sanan kautta.
- iveta
yhtä kirjoitti:
SRK:n julistaman sanan kautta.
ennen nukkumaanmenoa kysyä sinulta, jos et loukkaannu, että mitä JEESUS KRISTUS merkitsee SINULLE henkilökohtaisesti omassa elämässäsi?
- -Sidottu-
Kuulutko Kempsu tähän porukkaan?
http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php?topic=432.0
Vai mistä portista nämä menee sisälle?- -Sidottu-
Kempeleläinen, Kes, Slalom?
Onko tämä oikea ovi sinun Jumalasi valtakuntaasi? - Mie taas.
-Sidottu- kirjoitti:
Onko tämä oikea ovi sinun Jumalasi valtakuntaasi?palstalla, tuona räkä nokkana.
Helppo olla kun on - Sidottu-. - Saatana=valheen isä
Mie taas. kirjoitti:
palstalla, tuona räkä nokkana.
Helppo olla kun on - Sidottu-.voitelee kaikki vl-saarnat.
- -Sidottu-
Kukko laulaa jo kolmatta kertaa?
Vielä saattaa keritä vastaamaan... - iveta
-Sidottu- kirjoitti:
Kukko laulaa jo kolmatta kertaa?
Vielä saattaa keritä vastaamaan...mutta Jeesus sanoo: "Joh. 14:6
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. " - jussi kempelainen
-Sidottu- kirjoitti:
Onko tämä oikea ovi sinun Jumalasi valtakuntaasi?koska ei pysty siihen. hän uskoo tuolla tavalla ja uskoo sen oikeaksi. antakaa tyhmän olla rauhassa ja kirjoitella satujaan tänne einiitä kukaan oikea uskova lue ja ota todesta.
-Sidottu- kirjoitti:
Onko tämä oikea ovi sinun Jumalasi valtakuntaasi?vastaan, että vain Jeesus Kristus on ovi Jumlalan Valtakuntaan.
Muiden puolesta en vastaa, en edes lestadiolastenjussi kempelainen kirjoitti:
koska ei pysty siihen. hän uskoo tuolla tavalla ja uskoo sen oikeaksi. antakaa tyhmän olla rauhassa ja kirjoitella satujaan tänne einiitä kukaan oikea uskova lue ja ota todesta.
Olenko joskus jäänyt Sinun edessä sormi suuhu, en. Mutta sinä jäit viimeksikin. Olet pelle.
Olen vastannut aina, vaan se ei sovi sinun päähäsi.
Hotele vaan se hommasi josta kerran puhuit. Kyllä se siitä.Saatana=valheen isä kirjoitti:
voitelee kaikki vl-saarnat.
on taas palastalla. Asiaa heillä ei ole mitään, mutta on tupakkaa ja räkytystä.
- valtikanperijä!
Jeesus jätti seurakuntansa Pietarille, joka jätti sen Lutherille ja hän puolestaan Lukijalaisille. Lukijalaisilta Avainten Valta siirtyi Lapin Marialta Lestadiukselle ja siitä edelleen SRK:lle.
Tämän vuoksi SRK:lla on avainten valta. Valta tuomita eläviä ja kuolleita. SRK:n mielestä ketju on EHDOTTOMAN katkeamatoin suoraan Jeesuksesta SRK:hon!- A.H.
veli toimii puhujaveljenä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117257- 475136
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562911Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101418Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1901324Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921073Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai300987Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?222930Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886