ProFinder B2B Fonecta Oy

Hermo menee

Käsittämätöntä roskapostia 1hlö yrityksen meiliosoitteeseen. Kotimaisten firmojen mainostamista, tuotteita ja palveluita, joita en halua. Mitä tälle voi tehdä? OE filtterit eivät toimi IMAP tileissä, palvelimen filsut eivät poista näitä kun tulevat "luotettavista" lähteistä.

Taustana on tietääkseni se että Fonecta onkii viranomaisten julkisista rekistereistä yritysten meiliosoitteet ja myy ne eteenpäin toimivina kontakteina. Koska kyseessä on yrityksen osoite, ei yksityinen, tämä lienee laillista. Toisaalta roskapostin määritelmä täyttyy mielestäni hyvinkin. Tahtoisin kovasti mielelläni kieltää tai estää omien yhteystietojeni myynnin. Jos joku myy niin minä itse ja minä saan tulot, ei Fonecta. En ymmärrä miten tää on mahdollista.

Yritän seuraavaksi vaihtaa meiliosoitteen virallisiin lähteisiin sekä suoraan Fonectalle ilmaisosoitteeseen, jota en aio lukea. Tilasin jo viikon testitunnarit Fonectalta, jolla pääsen tekemään yksittäishakuja heidän kantaansa, eli näen vaihtuuko meiliosoitteeni.

6

6225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repetiustiti

miksi nähdä noin suuri vaiva kun voit soittaa fonectalle ja ilmoittaa ettet halua sähköpostia heidän kautta. Ei ne niiden tiedot viikossa vaihdu.

• Mmies

Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.

Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä.

• tiki86
        Mmies kirjoitti:

Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.

Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä.

Fonectahan ei tosiaan enää käsittääkseni päivitä noita yhteystietoja, saatikka vastuualueita henkilötietolain mukaisesti, joten älä ylläty jos vanha osoite sinne jää roikkumaan =D

• entinen soneralainen

Sonera on...

• Anti-Spam

SBL142215 ja SBL166774 pitävät tällä hetkellä huolen siitä että Fonectan viestintä ei tule läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 48
      687
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      38
      653
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      619
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      42
      618
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37