ProFinder B2B Fonecta Oy

Hermo menee

Käsittämätöntä roskapostia 1hlö yrityksen meiliosoitteeseen. Kotimaisten firmojen mainostamista, tuotteita ja palveluita, joita en halua. Mitä tälle voi tehdä? OE filtterit eivät toimi IMAP tileissä, palvelimen filsut eivät poista näitä kun tulevat "luotettavista" lähteistä.

Taustana on tietääkseni se että Fonecta onkii viranomaisten julkisista rekistereistä yritysten meiliosoitteet ja myy ne eteenpäin toimivina kontakteina. Koska kyseessä on yrityksen osoite, ei yksityinen, tämä lienee laillista. Toisaalta roskapostin määritelmä täyttyy mielestäni hyvinkin. Tahtoisin kovasti mielelläni kieltää tai estää omien yhteystietojeni myynnin. Jos joku myy niin minä itse ja minä saan tulot, ei Fonecta. En ymmärrä miten tää on mahdollista.

Yritän seuraavaksi vaihtaa meiliosoitteen virallisiin lähteisiin sekä suoraan Fonectalle ilmaisosoitteeseen, jota en aio lukea. Tilasin jo viikon testitunnarit Fonectalta, jolla pääsen tekemään yksittäishakuja heidän kantaansa, eli näen vaihtuuko meiliosoitteeni.

6

5047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repetiustiti

miksi nähdä noin suuri vaiva kun voit soittaa fonectalle ja ilmoittaa ettet halua sähköpostia heidän kautta. Ei ne niiden tiedot viikossa vaihdu.

• Mmies

Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.

Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä.

• tiki86
        Mmies kirjoitti:

Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.

Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä.

Fonectahan ei tosiaan enää käsittääkseni päivitä noita yhteystietoja, saatikka vastuualueita henkilötietolain mukaisesti, joten älä ylläty jos vanha osoite sinne jää roikkumaan =D

• entinen soneralainen

Sonera on...

• Anti-Spam

SBL142215 ja SBL166774 pitävät tällä hetkellä huolen siitä että Fonectan viestintä ei tule läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe