Käsittämätöntä roskapostia 1hlö yrityksen meiliosoitteeseen. Kotimaisten firmojen mainostamista, tuotteita ja palveluita, joita en halua. Mitä tälle voi tehdä? OE filtterit eivät toimi IMAP tileissä, palvelimen filsut eivät poista näitä kun tulevat "luotettavista" lähteistä.
Taustana on tietääkseni se että Fonecta onkii viranomaisten julkisista rekistereistä yritysten meiliosoitteet ja myy ne eteenpäin toimivina kontakteina. Koska kyseessä on yrityksen osoite, ei yksityinen, tämä lienee laillista. Toisaalta roskapostin määritelmä täyttyy mielestäni hyvinkin. Tahtoisin kovasti mielelläni kieltää tai estää omien yhteystietojeni myynnin. Jos joku myy niin minä itse ja minä saan tulot, ei Fonecta. En ymmärrä miten tää on mahdollista.
Yritän seuraavaksi vaihtaa meiliosoitteen virallisiin lähteisiin sekä suoraan Fonectalle ilmaisosoitteeseen, jota en aio lukea. Tilasin jo viikon testitunnarit Fonectalta, jolla pääsen tekemään yksittäishakuja heidän kantaansa, eli näen vaihtuuko meiliosoitteeni.
ProFinder B2B Fonecta Oy
6
5486
Vastaukset
- repetiustiti
miksi nähdä noin suuri vaiva kun voit soittaa fonectalle ja ilmoittaa ettet halua sähköpostia heidän kautta. Ei ne niiden tiedot viikossa vaihdu.
- Mmies
Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.
Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä. - tiki86
Mmies kirjoitti:
Saahan tuon roskapostin suodatettua postiohjelman suodattimella. Laittaa että kun viestissä lukee "profinder" (sehän mainitaan usein noissa viesteissä osoitelähteenä) ja käskee ohjelman heittää ehdot täyttävän viestin roskakoriin ja poistamaan palvelimelta.
Minun tapauksessa profinder kehittänyt itse mailiosoitteen ja tulva alkoi kun pari kuukautta sitten laitoin postiini saman osoitteen aliakseksi. Ovat siis siihen asti rahastaneet osoitteiden ostajia olemattomasta osoitteesta. Ikinä ko osoite ei ole ollut julkinen eikä käytössä missään rekistereissä.Fonectahan ei tosiaan enää käsittääkseni päivitä noita yhteystietoja, saatikka vastuualueita henkilötietolain mukaisesti, joten älä ylläty jos vanha osoite sinne jää roikkumaan =D
- entinen soneralainen
Sonera on...
- Anti-Spam
SBL142215 ja SBL166774 pitävät tällä hetkellä huolen siitä että Fonectan viestintä ei tule läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789