Veljeni kuoli masennukseen kahdeksan vuotta sitten. Muistan silloin etsineeni kaikki mahdolliset hoitokeinot, joista viimeisen lääkäri tyrmäsi useasta vetoomuksesta huolimatta. Kuukausi siitä veljeni oli jo kuollut. Sen jälkeen lääkäri ei vastannut enää edes puheluihin tai halunnut käydä minkäänlaista kommunikaatiota. (säilyipähän ammattiylpeys, olisihan se ollut kamalaa jos maallikon ehdotus olisi toiminut)
Tuo ei sinänsä ole olennaista, mutta jostain syystä en ole koskaan aiemmin kysynyt, onko kukaan käyttänyt kyseistä hoitomuotoa ja toipunut. Silloin lukemieni tutkimusten mukaan jopa yli 80% vakavista masennuksista, joihin lääkehoito ei enää tehoa, parantuu kyseisellä menetelmällä. Ja mistäkö puhun, se kulkee nimellä sähköshokkihoito, jolla lienee totuutta pahempi maine.
Ymmärtääkseni hoitomuoto tekee pysyviä muutoksia hermoratoihin, neuronien välisiin kytkentöihin, minkä vuoksi sen haitallisia vaikutuksia pelätään. Toisaalta, jos vaihtoehtona on itsemurha, mitä väliä on eettisyydellä?
Kysymykseni siis kuuluukin, onko kellekään tehty sähköshokkihoitoa ja mitkä ovat kokemukset?
Tehokkain hoito
8v kuolemasta
3
535
Vastaukset 3
- AP
Hups, tuli väärälle palstalle. Pahoittelut siitä. Noh, saapi vastata silti :)
- Yh
Olin itse masiksen takia osastolla ku vierutoveri kävi läpi sähköshokkihoidon masennuksen ja unettomuuden takia. kuulin jälkeenpäin että oli olo kohonnut huimasti.
Itselläni on migreeni niin moisesta hoidosta ei keskustella.- oli joo
Myös mun huonekaveri sähkoshokkihoidossa. ilmeisesti auttoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901673
- 861433
- 1041068
Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..17965- 48939
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su43851Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.133701Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83676Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30661Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45607