alle 4kk kani synnyttää?

minä vain

Kysyisin että onko mahdollista että alle 4 kuinen kaninaaras voisi tulla kantavaksi ja synnyttää?
Otin hiljattain uroskannilleni kaveriksi naaraan mutta urosta ei vielä ole kastroitu ja epähuomiossa
uros kerkesi jo paritella naaraan kanssa.
tuolloin naaras oli 11 viikkoa vanha. Nyt naaras syö monin kerroin enemmän kuin normaalisti kuuluisi ja
alkanut rakentaa pesää (repii matoista hapsuja,kerää heinää,repii omasta turkistaan karvaa ja kuljettaa kaiken pesäkoppiin) masu myös pyöristynyt.
Kaneista paljon kokemusta mutta ei niiden parittelusta/poikasten teettämisestä.
kiitos etukäteen =)

6

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zikuuuu

Kuulostaapa hassulle, sillä kani on sykykypsä vasta 8kk ikäisenä, mutta kyllä meilläkin neiti teki vauvat 7 kk ikäisenä. Sen seurauksena kaikki poikaset kuoli, koska emo hylkäs ne kun ei osannut niitä hoitaa. Eläinlääkäri kertoi, että pupumme oli vielä nii teini ettei yksinkertaisesti tajunnu että ne oli omat vauvansa. Kun teillä kani on 4kk ikänen, voi olla että se on valeraskaana, tai jos poikaset tulee se ei välttämättä ymmärrä niitä. Kannattaa soitella eläinlääkäriin tai ihan käydä kanin kans tarkastuksessa :)

• anteeksi vain :)

Kani on sukukypsä kylläkin jo 4kk ikäisenä. ;) Kanin kantoaika oli muistaakseni 28-33 päivää, joten kannattaa varmuuden vuoksi seurailla. Meillä kerran oli vastaavanlainen tapaus, mutta tyttökanille tulikin onneksi vain valeraskaus. Monesti olen kuullut, että noin nuoret kanit eivät "osaa" hoitaa poikasiaan ja usein ne kuolevat. Mutta tämäkin on toki melko kanikohtaista. :)

• minä vain

Sainkin jo tietoa kaniyhdistyksen henkilöltä että tämä kyllä on ihan mahdollista ja kani
        tosiaan on sukukypsä 4kk iässä mutta poikasia olisi viisasta teettää vasta 7-9kk ikäisenä.
        Eli siis seuraillaan tilannetta =) toki voi olla myös valeraskaus.

• forya

Toi oli kuin mun suusta toi teksti. Mulla on nyt 13 viikkoinen naaras kani jonka otin urokselle kaveriksi. Ensi kuussa oli tarkoitus kastroida vasta usros mutta pelkään, todella pelkään että naaras voisi olla tiineenä. Kanit on pidetty erillään, yhtä tuntia lukuunottamatta :/ Ajattelin ettei sukukypsyys ole vielä mahdollinen. Nyt naaras tekee kovin ahkerasti pesää häkkiinsä. Niin toivon että kyse olisi valeraskaudesta! Mutta olisi kiva kuulla miten teillä edetään asian suhteen, oliko raskaana vai ei ja miten kaikki sujui!?!?

• moi moi

hei!
        Meillä eräs kani oli juuri täyttänyt 4kk synnytti poikueen ja vielä isänsä jälkeläisiä.lapsista kumpikaan ei kuollut (ihme)nyt minun pikku tyttönen putputtaa meillä täällä hyvissä hengissä :)

• Puputtaja

On mahdollista, että alla 4kk kani synnyttää, mutta useimmiten poikue kuolee tai syntyy kuolleena. Mutta on mahdollista, että kaikki myös selviävät hengissä. Toivotaan parasta;-)..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16