Hei
Olisiko joku joka aikuis-iällä ilman alan työkokemusta opiskellut merkonomiksi esim iltakoulussa, tai päiväkoulussa? Kuinka vaikeita asiat olivat ja millaisia opiskella?
Itseäni kiinnostaa suuntautuminen sinne talouspuolelle, ei markkinointiin.
Kiitos vastauksista!
Joku opiskellut Merkonomiksi?
15
4868
Vastaukset
- olen opiskellut
päiväpuolella, mutta parikin tuttua opiskeli joskus iltapuolella - ja valitti sitä että illat meni koulussa, lisäksi iso kasa tehtäviä (aineista tms riippumatta) - mutta suorittavat tutkintonsa ;) Samaan aikaan kanssani oli päiväpuolella montakin 4-kymppistä opiskelijaa - ja kehuivat motivaatiota opiskeluun, useimmat vielä "alanvaihtajia"...;)
- tsiptsip82
itsekin niin haluiaisin opiskella/vaihtaa alaa taloushallinnon puolelle mutta ku ei tunnu löytyvän semmosta paikkaa missä vois ihan päiväopiskeluna opiskella.. ja kokemusta ei ole,siihenkin tyssää. Ku ei millään viittis mennä nuorten puolelle... jos ei varmaksi tiedä että siellä ois muitakin "enemmän elämänkokemusta omaavia" henkilöitä. Että jos joku tietää hyvän vinkin,niin vois vaikka kertoa ;)
- Anonyymi
Olet itsekin vielä 40 kymppinen! Idiootti.Opettaa se elämä sinuakin vielä hiljaa kävelemään. Ei ole olemassa käsikirjoitusta niinkuin leffoissa..Hyväkin elämä voi muuttua hetkessä kurjaksi.Siksi arvostan ihmisiä jotka jaksaa vielä kaltaisiasi ääliöitä, huonon elämäntilanteensa keskellä kuittailemaan moisia.
- ei nimimerkkiä
ehkä helpoimpia aloja ammattikoulussa ja helpoimpia päästä sisään, olen merkonomi, enkä ole niillä papereilla ihmeitä tehnyt, tietysti talouspuolelle ihmisiä tarvitaan, se vaan, että saako kirjanpitäjän paikan merkonomi vai tradenomi, riippuu varmaan työpaikasta ja henkilöstä... ehkä kokeneille tai jo alalla oleville ihan hyvä.
- siiriste
Mikä on Makeko testi? Tietääkö kukaan mitä se pitää sisällään?
- en osaa laskea....
siiriste kirjoitti:
Mikä on Makeko testi? Tietääkö kukaan mitä se pitää sisällään?
Onko matikka vaikeata merkonomi opinnoissa? Olen menossa päiväopiskeluun ja jännittää ihan kamalasti koska olen aivan tampio matikassa.
- alanvaihtajaaa
Itsekkin olen miettinyt merkonomiksi opiskelua nyt reilusti aikuisiällä. Tietäisikö joku opiskelevatko aikuiset ja nuoret samassa ryhmässä? Ei oikein innostaisi näin miltei nelikymppisenä teinien seura.
Entä paljonko on ryhmätöitä tai luokan edessä esiintymistä?- alanvaihtajamyös
Itse opiskelin merkonomiksi aikuisena monimuotokoulutuksessa, joka tapahtui siis iltaisin (ma-to). Koulutuksen pystyi hoitamaan työohessa, aikaa meneni 1.5 vuotta. Toki aikusetkin voivat mennä päiväpuolelle mutta siellä on enemmistö nuorempaa porukkaa.
Meillä ryhmätöitä ei muistaakseni ollut juurikaan mutta erilaisia esityksiä piti kylläkin pitää myös englanniksi ja ruotsiksi, joskin hyvin pieni muotoisia.
- Tietoviisas_kakkonen
Ota yhteyttä liiketalouden ammattioppilaitokseen, nyt on otollinen aika hakeutua syksyn koulutuksiin. Et automaattisesti edes pääse mukaan, joten päätökseesi ehdit hakea tietoa kokemuksista esim. oppilaitoksesta.
- vihdoinopiskeluohi
Itse opiskelin talouspuolen merkonomiksi iltakoulussa, lastenhoidon oheessa. Tosin mulla oli hiukan kokemusta jo kirjanpidosta. Teoriaopinnot kahlattiin puolessatoistavuodessa, joten meno oli haipakkaa. Paljon pitää itse opiskella ja opetella.
Itse valmistun koulusta tänään :D Ja osaksi varmaan koulun vuoksi, osaksi työhistorian takia, työllistyin todella hyväpalkkaiseen työhön. En tosin talouspuolelle, enkä usko, että varsinaisesti tulen koskaan tekemäänkään töitä kirjanpitäjänä tai vastaavaana. - harkitsen
Entä koulupäivien pituus? Onko joka päivä koulua vai tehdäänkö myös etänä?
- MerkonomiVM2015
Jos nyt saisin valita uudelleen lähtisinkö opiskelemaan merkonomiksi, niin en lähtisi. Töitä ei vain ole tällä alalla. Valmistuin vuosi sitten ja olen edelleen työttömänä, se on vain surullinen tosi asia joka kannattaa huomioida kun koulupaikkaa on valitsemassa. Nyt lukuisten työpaikka hakemusten jälkeen alan vaihtoa suunnittelen sinne missä työntekijöistä on oikeasti pulaa. :)
- Opiskelemaanko
Mistä pain Suomea olet hakenut töitä? Itselläni ollut mielessä hakeutua opiskelemaan juurikin merkonomiksi, mutta jos töitä ei ole edes PK-seudulla niin pitää sitten harkita uudelleen.
- harkit
Opiskelemaanko kirjoitti:
Mistä pain Suomea olet hakenut töitä? Itselläni ollut mielessä hakeutua opiskelemaan juurikin merkonomiksi, mutta jos töitä ei ole edes PK-seudulla niin pitää sitten harkita uudelleen.
Merkonomi oli ennen arvohenkilö mutta nyt alinta kastia. Pääsee korkeintaan Siwan kassalle, sillä paremmat työpaikat menevät tradenomeille ja kaupan maistereille. Harkitse siis vielä. Tosissaan.
- työtöninsinööri
Ihmettelen, kun moni sanoo, ettei merkonomeille ole töitä. Omalta alaltani olen puolen vuoden aikana löytänyt noin 10 paikkaa, jota hakea. Sen sijaan merkonomeille on ollut satoja paikkoja auki täällä pääkaupunkiseudulla.
Samalla työnhakukurssilla hallintopuolen ihmiset ovat kertoneet lähettäneensä kymmeniä hakemuksia ja ovat myös päässeet useisiin työhaastatteluihin. Osa oli saanut määräaikaisen työn. Minua ei ole kutsuttu edes haastatteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916