Joku opiskellut Merkonomiksi?

student?-78

Hei

Olisiko joku joka aikuis-iällä ilman alan työkokemusta opiskellut merkonomiksi esim iltakoulussa, tai päiväkoulussa? Kuinka vaikeita asiat olivat ja millaisia opiskella?
Itseäni kiinnostaa suuntautuminen sinne talouspuolelle, ei markkinointiin.

Kiitos vastauksista!

15

4175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen opiskellut

      päiväpuolella, mutta parikin tuttua opiskeli joskus iltapuolella - ja valitti sitä että illat meni koulussa, lisäksi iso kasa tehtäviä (aineista tms riippumatta) - mutta suorittavat tutkintonsa ;) Samaan aikaan kanssani oli päiväpuolella montakin 4-kymppistä opiskelijaa - ja kehuivat motivaatiota opiskeluun, useimmat vielä "alanvaihtajia"...;)

      • tsiptsip82

        itsekin niin haluiaisin opiskella/vaihtaa alaa taloushallinnon puolelle mutta ku ei tunnu löytyvän semmosta paikkaa missä vois ihan päiväopiskeluna opiskella.. ja kokemusta ei ole,siihenkin tyssää. Ku ei millään viittis mennä nuorten puolelle... jos ei varmaksi tiedä että siellä ois muitakin "enemmän elämänkokemusta omaavia" henkilöitä. Että jos joku tietää hyvän vinkin,niin vois vaikka kertoa ;)


      • Anonyymi

        Olet itsekin vielä 40 kymppinen! Idiootti.Opettaa se elämä sinuakin vielä hiljaa kävelemään. Ei ole olemassa käsikirjoitusta niinkuin leffoissa..Hyväkin elämä voi muuttua hetkessä kurjaksi.Siksi arvostan ihmisiä jotka jaksaa vielä kaltaisiasi ääliöitä, huonon elämäntilanteensa keskellä kuittailemaan moisia.


    • ei nimimerkkiä

      ehkä helpoimpia aloja ammattikoulussa ja helpoimpia päästä sisään, olen merkonomi, enkä ole niillä papereilla ihmeitä tehnyt, tietysti talouspuolelle ihmisiä tarvitaan, se vaan, että saako kirjanpitäjän paikan merkonomi vai tradenomi, riippuu varmaan työpaikasta ja henkilöstä... ehkä kokeneille tai jo alalla oleville ihan hyvä.

      • siiriste

        Mikä on Makeko testi? Tietääkö kukaan mitä se pitää sisällään?


      • en osaa laskea....
        siiriste kirjoitti:

        Mikä on Makeko testi? Tietääkö kukaan mitä se pitää sisällään?

        Onko matikka vaikeata merkonomi opinnoissa? Olen menossa päiväopiskeluun ja jännittää ihan kamalasti koska olen aivan tampio matikassa.


    • alanvaihtajaaa

      Itsekkin olen miettinyt merkonomiksi opiskelua nyt reilusti aikuisiällä. Tietäisikö joku opiskelevatko aikuiset ja nuoret samassa ryhmässä? Ei oikein innostaisi näin miltei nelikymppisenä teinien seura.

      Entä paljonko on ryhmätöitä tai luokan edessä esiintymistä?

      • alanvaihtajamyös

        Itse opiskelin merkonomiksi aikuisena monimuotokoulutuksessa, joka tapahtui siis iltaisin (ma-to). Koulutuksen pystyi hoitamaan työohessa, aikaa meneni 1.5 vuotta. Toki aikusetkin voivat mennä päiväpuolelle mutta siellä on enemmistö nuorempaa porukkaa.

        Meillä ryhmätöitä ei muistaakseni ollut juurikaan mutta erilaisia esityksiä piti kylläkin pitää myös englanniksi ja ruotsiksi, joskin hyvin pieni muotoisia.


    • Tietoviisas_kakkonen

      Ota yhteyttä liiketalouden ammattioppilaitokseen, nyt on otollinen aika hakeutua syksyn koulutuksiin. Et automaattisesti edes pääse mukaan, joten päätökseesi ehdit hakea tietoa kokemuksista esim. oppilaitoksesta.

    • vihdoinopiskeluohi

      Itse opiskelin talouspuolen merkonomiksi iltakoulussa, lastenhoidon oheessa. Tosin mulla oli hiukan kokemusta jo kirjanpidosta. Teoriaopinnot kahlattiin puolessatoistavuodessa, joten meno oli haipakkaa. Paljon pitää itse opiskella ja opetella.

      Itse valmistun koulusta tänään :D Ja osaksi varmaan koulun vuoksi, osaksi työhistorian takia, työllistyin todella hyväpalkkaiseen työhön. En tosin talouspuolelle, enkä usko, että varsinaisesti tulen koskaan tekemäänkään töitä kirjanpitäjänä tai vastaavaana.

    • harkitsen

      Entä koulupäivien pituus? Onko joka päivä koulua vai tehdäänkö myös etänä?

    • MerkonomiVM2015

      Jos nyt saisin valita uudelleen lähtisinkö opiskelemaan merkonomiksi, niin en lähtisi. Töitä ei vain ole tällä alalla. Valmistuin vuosi sitten ja olen edelleen työttömänä, se on vain surullinen tosi asia joka kannattaa huomioida kun koulupaikkaa on valitsemassa. Nyt lukuisten työpaikka hakemusten jälkeen alan vaihtoa suunnittelen sinne missä työntekijöistä on oikeasti pulaa. :)

      • Opiskelemaanko

        Mistä pain Suomea olet hakenut töitä? Itselläni ollut mielessä hakeutua opiskelemaan juurikin merkonomiksi, mutta jos töitä ei ole edes PK-seudulla niin pitää sitten harkita uudelleen.


      • harkit
        Opiskelemaanko kirjoitti:

        Mistä pain Suomea olet hakenut töitä? Itselläni ollut mielessä hakeutua opiskelemaan juurikin merkonomiksi, mutta jos töitä ei ole edes PK-seudulla niin pitää sitten harkita uudelleen.

        Merkonomi oli ennen arvohenkilö mutta nyt alinta kastia. Pääsee korkeintaan Siwan kassalle, sillä paremmat työpaikat menevät tradenomeille ja kaupan maistereille. Harkitse siis vielä. Tosissaan.


    • työtöninsinööri

      Ihmettelen, kun moni sanoo, ettei merkonomeille ole töitä. Omalta alaltani olen puolen vuoden aikana löytänyt noin 10 paikkaa, jota hakea. Sen sijaan merkonomeille on ollut satoja paikkoja auki täällä pääkaupunkiseudulla.

      Samalla työnhakukurssilla hallintopuolen ihmiset ovat kertoneet lähettäneensä kymmeniä hakemuksia ja ovat myös päässeet useisiin työhaastatteluihin. Osa oli saanut määräaikaisen työn. Minua ei ole kutsuttu edes haastatteluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe