Kaaosta ja lääkkeitä

Toinen valvottu yö.. kuudelta suihkuun, kahdeksalta koululle. Kyllä se siitä.
Lääkkeen vaihdos on taas edessä, vasta aloitin efexorin. Tekee hassua tuo lääke. Raajat ovat tunnottomat ja tuntuvat leijuvan ilmassa. Välillä pitää hieroa jäseniä, että tuntisi niiden olevan olemassa. Mikään annos nukahtamislääkettä ei enää pidä unessa, mutta mikäs tässä on valvoessa. En malta odottaa sitä tuskaa, joka lääkevaihdosten yhteydessä tulee xP Siitä tulee helevetillistä..

Tuli mieleen tässä valvoessa, kysyä teiltä palstalaisilta millainen musiikki saa teihin virtaa silloin kun masentaa? Itse löysin muutama päivä sitten tällaisen, ja jokin siinä vain saa energian virtaamaan. Video on kans katsomisen arvoinen :)
http://www.youtube.com/watch?v=sbS8BGRKYKw
5311
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Miksi mietit lääkevaihdosta, kun vasta olet Efexorin aloittanut? Kai otat lääkkeesi aamulla?

Tämä kevään lisääntynyt valokin voi panna unirytmin sekaisin, jos sellaiseen on taipumusta. Toisaalta on hyvä muistaa, että unideprivaatio parantaa mielialaa ja sitä on joskus käytetty masennuksen hoitonakin, eli ei anneta nukkua.

Minuun saa virtaa etenkin valoisa ja lennokas Mozart, huilu-, viulu- ja pianokonsertot, mutta muukin wieniläisklassismi ja barokkimusiikki menettelevät. Romantiikan ajan pauhusta saati nykysäveltäjien teoksista en liiemmin perusta.

Äänestä
  • Efexor on laskenut mielialaa roimasti, nostanut ahdistustilat huippuunsa, ja tekee muita ikäviä sivuvaikutuksia. Ennen efexoria nukuin hyvin koko yön 25-50mg:lla ketipinoria. Efexorin aloituksen myötä menee jo 200mg helposti ja silti heräilen. Olen käyttänyt sitä jo kuukauden päivät.. tai ehkä pidempäänkin ja olo vain pahenee. Lisäksi olen räjähdysherkkä, puren ja narskutan hampaita yöt päivät voimatta lopettaa. En voi keskittyä koulun käyntiin, ja olen jo osan kursseista joutunut siitä syystä jättämään kesken. Tunnen itseni sekavaksi.. mitään selkeitä tunteita on kuitenkin vaikea löytää itsestään. Seksihalut ovat kadonneet myös sen sileän tien. En jaksa syödä, koska efexor hävittää nälän tunteen. Syönnin jälkeen voin lähes poikkeuksetta pahoin ja yökkäilen.. en kuitenkaan tavallisesti oksenna. Kroppa nykii ja sätkii jatkuvasti ja on vaikea tehdä mitään tarkkaa työtä, kun kädet ei tottele. Olen täysin pihalla tuon lääkkeen takia. Siksi haluan vaihtaa sen.

    Äänestä

  • Malice kirjoitti:

    Efexor on laskenut mielialaa roimasti, nostanut ahdistustilat huippuunsa, ja tekee muita ikäviä sivuvaikutuksia. Ennen efexoria nukuin hyvin koko yön 25-50mg:lla ketipinoria. Efexorin aloituksen myötä menee jo 200mg helposti ja silti heräilen. Olen käyttänyt sitä jo kuukauden päivät.. tai ehkä pidempäänkin ja olo vain pahenee. Lisäksi olen räjähdysherkkä, puren ja narskutan hampaita yöt päivät voimatta lopettaa. En voi keskittyä koulun käyntiin, ja olen jo osan kursseista joutunut siitä syystä jättämään kesken. Tunnen itseni sekavaksi.. mitään selkeitä tunteita on kuitenkin vaikea löytää itsestään. Seksihalut ovat kadonneet myös sen sileän tien. En jaksa syödä, koska efexor hävittää nälän tunteen. Syönnin jälkeen voin lähes poikkeuksetta pahoin ja yökkäilen.. en kuitenkaan tavallisesti oksenna. Kroppa nykii ja sätkii jatkuvasti ja on vaikea tehdä mitään tarkkaa työtä, kun kädet ei tottele. Olen täysin pihalla tuon lääkkeen takia. Siksi haluan vaihtaa sen.

    sovi sinulle, mulla oli samoin en nukkunut millään unilääkkeellä ja oksettava olo koko ajan vei ruokahalut, 5 viikkoa kokeilin ja lopetin.

    Äänestä

  • Malice kirjoitti:

    Efexor on laskenut mielialaa roimasti, nostanut ahdistustilat huippuunsa, ja tekee muita ikäviä sivuvaikutuksia. Ennen efexoria nukuin hyvin koko yön 25-50mg:lla ketipinoria. Efexorin aloituksen myötä menee jo 200mg helposti ja silti heräilen. Olen käyttänyt sitä jo kuukauden päivät.. tai ehkä pidempäänkin ja olo vain pahenee. Lisäksi olen räjähdysherkkä, puren ja narskutan hampaita yöt päivät voimatta lopettaa. En voi keskittyä koulun käyntiin, ja olen jo osan kursseista joutunut siitä syystä jättämään kesken. Tunnen itseni sekavaksi.. mitään selkeitä tunteita on kuitenkin vaikea löytää itsestään. Seksihalut ovat kadonneet myös sen sileän tien. En jaksa syödä, koska efexor hävittää nälän tunteen. Syönnin jälkeen voin lähes poikkeuksetta pahoin ja yökkäilen.. en kuitenkaan tavallisesti oksenna. Kroppa nykii ja sätkii jatkuvasti ja on vaikea tehdä mitään tarkkaa työtä, kun kädet ei tottele. Olen täysin pihalla tuon lääkkeen takia. Siksi haluan vaihtaa sen.

    Voisi olla hyvä, että kestäisit alun sivuvaikutuksia vaikkapa kuukauden ja sitten miettisit lääkkeen vaihtoa uudelleen. Ei siitä voi muuten sanoa oikein juuta eikä jaata.

    On myös hyvä muistaa, että epämiellyttäviä sivuvaikutuksia saavat ihmiset pidemmän päälle myös paremmin hyötyvät lääkkeestä kuin ne, joille ei pahemmin sivareita(kaan) tule.

    Kaikki kuvaamasi vaivat eivät mahdollisesti johdu Efexorista vaan suuremmasta annoksesta Ketipinoria, johon olet joutunut viime aikoina turvautumaan.

    Äänestä

  • vaihtoa.. kirjoitti:

    Voisi olla hyvä, että kestäisit alun sivuvaikutuksia vaikkapa kuukauden ja sitten miettisit lääkkeen vaihtoa uudelleen. Ei siitä voi muuten sanoa oikein juuta eikä jaata.

    On myös hyvä muistaa, että epämiellyttäviä sivuvaikutuksia saavat ihmiset pidemmän päälle myös paremmin hyötyvät lääkkeestä kuin ne, joille ei pahemmin sivareita(kaan) tule.

    Kaikki kuvaamasi vaivat eivät mahdollisesti johdu Efexorista vaan suuremmasta annoksesta Ketipinoria, johon olet joutunut viime aikoina turvautumaan.

    En usko että ketipinor tekee näitä oireita. Olen nimittäin vuosia sitten syönyt sitä annoksella 300-400mg. Kyllähän siitäkin kaikkea kummaa seurasi, mutta erilaista kummaa :D. Tiputin efexorin takaisin 75mg:aan ja olo on ihan siedettävä jälleen. Taisi olla liikaa minulla 150mg. Unikin on nyt tullut pari vuorokautta valvottuani. Omituinen maku kyllä tulee suuhun edelleen. Niistäessä varsinkin se maku tuntuu täyttävän koko pään, mutta pikku vikoja.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Malice kirjoitti:

Toinen valvottu yö.. kuudelta suihkuun, kahdeksalta koululle. Kyllä se siitä.
Lääkkeen vaihdos on taas edessä, vasta aloitin efexorin. Tekee hassua tuo lääke. Raajat ovat tunnottomat ja tuntuvat leijuvan ilmassa. Välillä pitää hieroa jäseniä, että tuntisi niiden olevan olemassa. Mikään annos nukahtamislääkettä ei enää pidä unessa, mutta mikäs tässä on valvoessa. En malta odottaa sitä tuskaa, joka lääkevaihdosten yhteydessä tulee xP Siitä tulee helevetillistä..

Tuli mieleen tässä valvoessa, kysyä teiltä palstalaisilta millainen musiikki saa teihin virtaa silloin kun masentaa? Itse löysin muutama päivä sitten tällaisen, ja jokin siinä vain saa energian virtaamaan. Video on kans katsomisen arvoinen :)
http://www.youtube.com/watch?v=sbS8BGRKYKw

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu