Tarvis ostaa pihaan multaa vähän enemmän eli kuorma-autolla tuotuna. Kun multaa käy tilaamassa, mistä tietää, että kaupattava tavara on kunnon laatuista? Sen varmaan näkee kokenut puutarhaihminen päältä päin. Missähän hintaluokassa mullan kuutiohinta pyöriskelee?
Isomman multaerän ostoon vinkkiä
6
5017
Vastaukset
- omakotiasuja
Soita jollekin multamyyjälle ja kysy hintaa. Huomioi, että multa on kalkittu ja siinä on oikeat ph:t. Helsingin seudulla multaa olen tilannut Helsingin vedestä ja olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen, se on kunnon tavaraa.
Hinta oli muistaakseni n. 100?/m3 viime kesänä.
Kannattaa laskea tarviiko vain nupillisen vai enemmän, hinta vaihtelee määrän mukaan. Toimi ajoissa, touko-kesäkuussa on pidempi toimitusaika, kun koko Suomi istuttaa...
Kunnon mullasta saat takuutodistuksen. Älä osta maajussilta, saat enemmän rikkaruohoja kuin nurtsia tai istutuksia!- rikkaruoho
Osta VAPON multaa on rikkaruohotonta.hintaeroa ei juurikaan ole
Itse olin olevinani säästeliäs mullansuhteen
mutta nyt saan repiä ohdakkeita penkistä ...arhg
- peukaloinen
Olit näköjään saanutkin jo vastauksen, mutta kuitenkin:
jos ostat vaikka säkeittäin multaa,kannattaa se tarkistaa,mistä on, ettei tule pelkkää turvetta ja hiekkaa rikkaruohoilla höystettynä. Jos olet pääkaupunkiseudulla, niin hanki Helsingin Veden multaa.Se maksaa 18 m3 333 € ja 36m3 589€ eli halvempaa kuin monella muulla.
Sitä käyttää Kekkilä ja siinä on ph kohdallaan ja ravinteet myös. Olemme juuri kilpailuttaneet taloyhtiön pihojen kunnostuksen yhteydessä.
Voutilassa, Kehä III:na ja Tikkurilantien välissä on KEkkilän multakasat ja kuoriketta myös. Hieno kuorike käy pensaille parhaiten.- KuuJussi
Entä paljonko tollaseen kuorma-autoon sitten menee?
Siis mitä maksaa kuorma-autollinen. - peukaloinen
KuuJussi kirjoitti:
Entä paljonko tollaseen kuorma-autoon sitten menee?
Siis mitä maksaa kuorma-autollinen.riippuu, miten paljon mahtuu. Nykyisin on niin monen kokoisia autoja, että paras on kysyä suoraan joltain autoilijalta.
Multaa saat pieniäkin eriä, muutta se ei todellakaan kannata, sillä kuljetaminen on kallista.
- Heinähattu
Toivottavasti et kiirehdi tekemään multakauppoja varmistumatta laadusta.
Tässä opettavainen tarina meidän pienestä taloyhtiöstämme: tilasimme 90-luvun puolella rekkakuormallisen eli järjesttömän määrän multaa tontillemme. Taloyhtiön eläkeläiset tuijottivat niin kovasti hintaa että multa piti hommalta halvimmalta mahdolliselta toimittajalta. Muistaakseni se oli pienenpuoleinen kuljetusfirma jostain Tuusulan takaa - puhelinluettelon mukaan ei näyttäisi enää toimivankaan...
Päiväkausien talkoiden, kärräämisen ja tasoittelun sekä istuttamisten jälkeen meillä oli sitten todella upealta näyttävä uusi pihamaa. Multa vaan oli niin älyttömän ravinneköyhää (tutkitutimme sen pari vuotta myöhemmin), että olimme todella pulassa koko homman kanssa.
Varmistakaa hyvät ihmiset laatu ennenkuin hankitte multaa. Ja ostakaa kerralla tarpeeksi, sillä pienille lisäerille tulee helposti ekstrahintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308418Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4363224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17756Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?60650En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588