sähköinen huoltokirja

jampsoni

Mazda 5, vm 2008 pitäisi viedä 2v/40000km huoltoon.
Laakkosen hinta on 370 EUR.
Ei-merkkiliikkeissä huollon hintahaitari on 175-225 EUR.
Pienemmillä korjaamoilla ei ole mahdollisuutta päivittää sähköistä huoltokirjaa.
Takuuehdoissa on taas maininta että sähköinen huoltokirja pitäisi täyttää?
Nykyäänhän auton saa huollattaa kenellä vain kunhan on huolto-ohjelman mukaan tehty.
Onko kokemuksia kuinka huollot saa sähköiseen muotoon?
Taidan lähettää huoltoselosteen maahantuojalle ja vaatia heitä päivittämään sähköisen huoltokirjan kun ovat tällaisen järjestelmän rakentaneet.

23

8214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma6.

      ei tarvitse täyttää sähköistä hultokirjaa.oman kutosen olen huollattanut uudesta asti ad-korjaamolla ja sain sieltä tavallisen huoltokirjan eikä vaikuta takuuseen mitään.

    • ukkelson

      Itsellä masalta ostettu auto. Sellainen esittelyauto. Heh hehhh, siinä ei edes heidän omaan huoltoaan ole merkittynä sähköiseen muotoon...Huoltokirjassa löytyy kyllä leima..

    • aanelja

      huomasin vm.-07 M6:n kanssa saman- huollot tuplasti kalliimmat Mazdalla kuin esim. AD:llä. Pikku korjaamot eivät ottaneet autoa vastaan, kun ei huoltokirjan täyttö olisi onnistunut. AD:llä lupasivat hoitaa homman kuten sitten tekivätkin, tosin sähköinen huoltokirja päivittyi vuoden myöhässä, mutta kuitenkin.

      • h

        DSR-järjestelmä ei sido asiakasta mihinkään
        tiettyyn korjaamoketjuun, sillä millä tahansa internetyhteyden omistavalla korjaamolla on
        mahdollisuus päästä käyttämään Mazdan sähköistä huoltokirjaa. Merkintöjä ei kuitenkaan pääse
        muokkaamaan jälkikäteen ilman selvitystä.


    • halvalla ei laatua

      Jos autossa havaitaan joku alkava ruostevaurio tai muu ns. "merkkikohtainen" vika, merkkihuollossa kuten laakkosella ja inchcapella nämä korjataan mukisematta ilman lisälaskuja. Minulle on näin käynyt muutaman kerran, huollosta soitetaan ja kerrotaan esim. "alkavaa kukkaa olisi lokareissa, laitetaanko aika korikorjaamolle?" ja takuu korjaa kaiken.

      Noissa halpahuolloissa jätetään useat tärkeät tarkistukset tekemättä tai tarkastaminen on ylimalkaista. Ja jos vikaa löytyy, mutta alkavaa ja siitä on haittaa liikkeen huoltoresursseille, niin asian annetaan olla.

      Minä en ostaisi edes autoa jota ei ole huollettu merkkiliikkeen huollossa.

      • mac gyver

        SInä siis et ostaisi auto joka ei ole huollettu merkkiliikkeen huollossa.

        Minä taas en osta autoa, joka tekee minusta merkkiliikkeen orjan.
        Mazdan asiakaslehdessä oli maininta, että uuden Mazdan öljynvaihtokin on kuitattava testerillä,
        muuten syttyy merkkivalo. Eli voivat sitten hinnoitella öljynvaihdonkin taivaisiin (vai mahtaako
        jo olla ?)
        Taidan nyt omistaa siis viimeisen Mazdani...

        ps. Auto on minulle vain kulkupeli, en ole valmis maksamaan sen huollosta ihan mitä tahansa


      • RX8
        mac gyver kirjoitti:

        SInä siis et ostaisi auto joka ei ole huollettu merkkiliikkeen huollossa.

        Minä taas en osta autoa, joka tekee minusta merkkiliikkeen orjan.
        Mazdan asiakaslehdessä oli maininta, että uuden Mazdan öljynvaihtokin on kuitattava testerillä,
        muuten syttyy merkkivalo. Eli voivat sitten hinnoitella öljynvaihdonkin taivaisiin (vai mahtaako
        jo olla ?)
        Taidan nyt omistaa siis viimeisen Mazdani...

        ps. Auto on minulle vain kulkupeli, en ole valmis maksamaan sen huollosta ihan mitä tahansa

        Tässä vähän Mazdan hinnoittelua!
        Mazda RX 8 erikoistulpat (NGK) 2kpl 2kpl maksoivat yhteensä 392€ (2x108€ 2x88€).
        Samat tulpat Hessumobiilin kautta 236€ ja tingittynä noin 200€. Englannista tilattuna noin 170€ toimituskuluineen ja USA:sta n.100$, mutta veroineen ja postituskuluineen noin 140€.
        Kyse on siis aivan samasta tavarasta ei mistään harakiriosasta eikä tuohon Mazdan hintaan vielä sisältynyt asennustyötä. Nyt kun takuu on jo ummessa, hoidan huollot kyllä itse tai jossain muualla.
        Eli kyllä merkkihuolto rokottaa ihan sikana, sillä varaosaliikkeetkin ostavat tulpat maahantuojalta ja ottavat oman katteensa tulpista.


      • Ruostuu....
        RX8 kirjoitti:

        Tässä vähän Mazdan hinnoittelua!
        Mazda RX 8 erikoistulpat (NGK) 2kpl 2kpl maksoivat yhteensä 392€ (2x108€ 2x88€).
        Samat tulpat Hessumobiilin kautta 236€ ja tingittynä noin 200€. Englannista tilattuna noin 170€ toimituskuluineen ja USA:sta n.100$, mutta veroineen ja postituskuluineen noin 140€.
        Kyse on siis aivan samasta tavarasta ei mistään harakiriosasta eikä tuohon Mazdan hintaan vielä sisältynyt asennustyötä. Nyt kun takuu on jo ummessa, hoidan huollot kyllä itse tai jossain muualla.
        Eli kyllä merkkihuolto rokottaa ihan sikana, sillä varaosaliikkeetkin ostavat tulpat maahantuojalta ja ottavat oman katteensa tulpista.

        On kaikki mikä liittyy Masdaan, keskuslukon kauko-ohjain n.220e ohjelmoinnin hinta.
        Että silleen. Muovinpala jolla saa ovet auki ja kiinni. HELVETTI mitä hintoja.


      • mazu5
        mac gyver kirjoitti:

        SInä siis et ostaisi auto joka ei ole huollettu merkkiliikkeen huollossa.

        Minä taas en osta autoa, joka tekee minusta merkkiliikkeen orjan.
        Mazdan asiakaslehdessä oli maininta, että uuden Mazdan öljynvaihtokin on kuitattava testerillä,
        muuten syttyy merkkivalo. Eli voivat sitten hinnoitella öljynvaihdonkin taivaisiin (vai mahtaako
        jo olla ?)
        Taidan nyt omistaa siis viimeisen Mazdani...

        ps. Auto on minulle vain kulkupeli, en ole valmis maksamaan sen huollosta ihan mitä tahansa

        No mazdassa ei ole huoltovaloja eli BULLSHITttiä


      • 8888
        mazu5 kirjoitti:

        No mazdassa ei ole huoltovaloja eli BULLSHITttiä

        Siksi otinkin huoltosopparin, ei tuu yllätyksiä.


      • mazda2009
        8888 kirjoitti:

        Siksi otinkin huoltosopparin, ei tuu yllätyksiä.

        Mulla makso eka huolto (20000 km.) 200 euroa ja toinen (40000km.) 402 euroa. Kummatkin teetin merkkihuollossa wetterillä ja oli minusta aika kallista lystiä. olenkin miettiny autoasi ketjua ja tahdon sieltä tarjouksen seuraavaan huoltoon. Paljonko lie sitte maksaa 60000 km huolto. kertokaa jos joku osaa sanoa. Auto on diesel kutonen ja vm 09.


      • LIIKA ON LIIKAA
        mazda2009 kirjoitti:

        Mulla makso eka huolto (20000 km.) 200 euroa ja toinen (40000km.) 402 euroa. Kummatkin teetin merkkihuollossa wetterillä ja oli minusta aika kallista lystiä. olenkin miettiny autoasi ketjua ja tahdon sieltä tarjouksen seuraavaan huoltoon. Paljonko lie sitte maksaa 60000 km huolto. kertokaa jos joku osaa sanoa. Auto on diesel kutonen ja vm 09.

        PLEASE.MINULLA SAMANLAINEN AUTO JA 60.000 HUOLTO ENSIVIIKOLA.KUKA TIETÄÄ MITÄ SE OIKEESTI MAKSAA.


      • mazda 2010 nyt alla
        LIIKA ON LIIKAA kirjoitti:

        PLEASE.MINULLA SAMANLAINEN AUTO JA 60.000 HUOLTO ENSIVIIKOLA.KUKA TIETÄÄ MITÄ SE OIKEESTI MAKSAA.

        Huollatin 1.8 bensa 09 malli siinä lienee aika samat hullot 60000 kohdalla --> maksoi 270€ raitisilmasuodatin, öljyt suodatin, ilmansuodatin muut hoidot päälle (automajor järvenpää) 40000 huolto maksoi muistaakseni 220€ 40 huollossa jarrunesteiden vaihto öljyt, raitisilmas.

        Aika samat pakettihinnat huolloissa voi olla jotkut merkkiliikkeet rokottaa surutta kannattaa soitella ja kysellä


      • rx 8
        RX8 kirjoitti:

        Tässä vähän Mazdan hinnoittelua!
        Mazda RX 8 erikoistulpat (NGK) 2kpl 2kpl maksoivat yhteensä 392€ (2x108€ 2x88€).
        Samat tulpat Hessumobiilin kautta 236€ ja tingittynä noin 200€. Englannista tilattuna noin 170€ toimituskuluineen ja USA:sta n.100$, mutta veroineen ja postituskuluineen noin 140€.
        Kyse on siis aivan samasta tavarasta ei mistään harakiriosasta eikä tuohon Mazdan hintaan vielä sisältynyt asennustyötä. Nyt kun takuu on jo ummessa, hoidan huollot kyllä itse tai jossain muualla.
        Eli kyllä merkkihuolto rokottaa ihan sikana, sillä varaosaliikkeetkin ostavat tulpat maahantuojalta ja ottavat oman katteensa tulpista.

        mulla on 05 rx 8 johon pitää vaihtaa tulpat koska ne kastuivat eikä moottori enää käynnisty. onko sinulla mahdollista laittaa tulppien malli merkinnät minulle ja onko tulppien vaihto kovin vaikea. eli voiko tehdä itse


      • rx-9
        rx 8 kirjoitti:

        mulla on 05 rx 8 johon pitää vaihtaa tulpat koska ne kastuivat eikä moottori enää käynnisty. onko sinulla mahdollista laittaa tulppien malli merkinnät minulle ja onko tulppien vaihto kovin vaikea. eli voiko tehdä itse

        Haynesin www.ago.fi huolto-ohjekirjassa neuvotaan kaikki korjaus- ja huoltotyöt. Kannattaa hankkia, säästyvät rahat bensaan.


      • RX8-ZOG
        rx 8 kirjoitti:

        mulla on 05 rx 8 johon pitää vaihtaa tulpat koska ne kastuivat eikä moottori enää käynnisty. onko sinulla mahdollista laittaa tulppien malli merkinnät minulle ja onko tulppien vaihto kovin vaikea. eli voiko tehdä itse

        Kysyitpä vanhasta viestistä. No tulppien kastuminen ei tarkoita tulppien vaihtoa.
        Tulppien vaihto/irroittaminen on aika helppo homma, tosin alemmat otetaan pienen luukun kautta vasemman pyöräkotelon läpi. Eli vasen etupyörä pitää irroittaa. Floodaaaminen on RX8 tyyppiominaisuus, jos ajelee ihan lyhyitä ajoja etenkin kylmällä koneella.
        Käyppä Mazdago sivustoilla lukemassa ohjeita auton käytöstä.
        Kastneen koneen saa myös käyntiin hinaamalla. Tosin ensin kannattaa avata tulpat ja kuivattaa ne. Ohjekirjassa on myös ohjeita 'kastuneen' koneen käynnistämiseksi.


    • Mazda 6

      Käytä esimerkiksi Deltalla ja pyydä siirtämään sähköiseen muotoon sellaisessa Delta-huoltamossa, jossa ko. tilastointi, näin mulla onnistui, ja aivan erihinta.

    • cuppe

      Laakkonen huoltaa huvin ja normihinnoilla, suosittelen............

      • Vahvat on lääkkeet

        Muutama päivä takaperin TV:ssä näytettiin lyhyt insertti, jossa Joensuun Laakkosta kehuttiin edulliseksi (!). Kuulemma Etelä-Suomesta tulijat säästävät huollattamalla autonsa Joensuun Laakkosessa. Tosin kehuija taisi olla huoltoneuvoja tai asentaja, eli pelkka puffihan se vaan oli. Mutta oli kyllä veret seisauttava sellainen.


      • Juppi-juppe
        Vahvat on lääkkeet kirjoitti:

        Muutama päivä takaperin TV:ssä näytettiin lyhyt insertti, jossa Joensuun Laakkosta kehuttiin edulliseksi (!). Kuulemma Etelä-Suomesta tulijat säästävät huollattamalla autonsa Joensuun Laakkosessa. Tosin kehuija taisi olla huoltoneuvoja tai asentaja, eli pelkka puffihan se vaan oli. Mutta oli kyllä veret seisauttava sellainen.

        Makkonen on vielä Laakkostakin edullisempi.


    • On se selvästi halvempaa siellä.
      Jos minulla olisi sielläpäin mökki ja sattuis huoltoaika sopivasti,
      tottakai huollattaisin siellä, säästäisin ainakin satkun.
      No joillekkin se satanen on pikkurahaa, toisille ei.
      Se on sanottava etten Helsingistä asti vartavasten ala Joensuuhun
      ajamaan pelkän huollon takia, aikakin on rahaa.....................

      • Vahvat on lääkkeet

        Joo, satanen on rahaa, mutta L-huollon edullisuudesta täysin eri mieltä. 6000 hukkaeuron jälkeen en ole asioinut L-huollossa enää 7 vuoteen. En aio asioida vastedeskään. Saattaa olla että jostain voi löytyä vielä kalliimpi, mutta kalliimman löytäminen ei tee L-huollosta edullista.

        L on surullisen kuuluisa siitä että huoltotöiden veloitus perustuu auton seisottamisen määräaikoihin pienetarvikelisä sekä työn että tarvikkeiden päälle, kiskurihintaiset osat itsensä jeesuksen tasolle ylentäneistä huoltoneuvojista. Jos korjauksen ohjeaika on 3 h ja auto valmistuyu 45 minuutissa, autoa seisotetaan pihalla 2 h 15 min korjauksen päätteeksi jottaa saadaan veloitukselle vastinetta. Omakohtainen kokemus.

        Kohtuuhintaista huolto on silloin kun työtä tehdään n. 50 e tuntiveloituksella ja työn suorittaa alan osaaja, ei 15-vuotias pojanpoika, jollaisia näkee auttelemassa. Tiedän maalla erään huoltamon, jossa yrittäjä itse on suht pätevä ja aikaansaava, mutta silloin tällöin samoissa tiloissa näkyy joku natiainen vandalisoimassa asiakkaiden autoja. Vandalisoimassa esim asentamalla ilmansuodattimia väärin päin.


    • Anonyymi

      Samaa sanon kun tässä joku . Halvempi muualla ja huollon saa ylös huoltokirjaan vanhalla mallilla . Ite huollan 3 sen muualla . Pek 3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe