Muutimme syksyllä omistusasuntoon. Takapiha on suuruudeltaan 80 neliötä, johon paistaa aurinko. Tosin mäntyä ja kuusia kasvaa lähellä, joka peittää osan päivästä pihasta.
Ongelma on seuraavanlainen, eli takapiha kasvaa sammalta aikalailla koko alueelta, josta haluaisimme eroon. Piha ei ole ollut ns. "aktiivisessa käytössä" 4vuoteen. Olemme ostaneet valmiiksi Kekkilä Nurmikon Sammalsyöjää, mutta miten toimia sen jälkeen, kun piha on kasteltu ko. erikoislannoitteella? Eli näkyykö selvästi, koska sammal on kuollut ja voi haravoida pois?
Jotta saisimme kunnon nurmikon takapihallemme, niin mitä pitää tämän edellä mainitsemani toimenpiteen jälkeen hankkia? Otan mielellään kaikki neuvot ja vinkit vastaan, sillä ei mitään hajua mitä pitää tehdä tai jättää tekemättä. Eli tarviiko jotain lannoitteita, kalkkia, millaisia ruohonsiemeniä ja millaista multaa? Minkä verran multaa korkeudeltaan pohjalle vai laitetaanko? Entä siemenien määrä ko. alueelle määrältään ja paljonko multaa päälimmäiseksi?
Eli kaikki tieto on tarpeen nurmikon istuttamisesta/korjaamisesta sammaleen poiston jälkeen, jotta tuloksesta tulee mahdollisimman hyvä ja tasainen.
NURMIKON ISTUTUS
Ninnaliinuska
1
799
Vastaukset
- viherammattilainen
teetä viljavuustutkimus niin tiedät lannoitus ja kalkitus turvelisäys tarpeen, mitä ja milloin lannoitetaan. Lannoitus mielellään vähän ja noin kolmen/ neljän viikon välein niin ei tule kasvu piikkejä. Ko. alalle siementä n, 2,4 kg ja jos mahdollista niin hiekan kanssa ...
http://viljavuuspalvelu.fi/viljavuuspalvelu/index.php?id=83
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273343- 402197
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352148Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71887Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421518- 381329
- 1251222
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131099