Kohtaamisia

Talvemme -

luminietoksien taiteilja
käärien valkovaippansa

avasi vuoteensa keväälle
juokseville puroille
viriäville leudoille tuulille

orastaville luonnonväreille
kasvuvoimaksi suveen

aavoilla järvienselillä
avoimia sulanteita
kaareutuvia linnunsiipiä

värittömiä
värillisiä luonnonleikkejä

ajattomuuden
hetken ajallisuuden kohtaamisia

painautumisia
elon kevääseen
luonnonaskeleita piirtyneinä

askeltajan kammioon
muistijälkiä jättämään

vieraille tuiki tuntemattomiin
vesiin virtaamaan

lipuvaan hiljaisuuteen.

8

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      En uskalla virittää vastarunon tapaistakaan näin upean runosi jälkeen

      .."avasi vuoteensa keväälle
      juokseville puroille
      viriäville leudoille tuulille"..

      wauh..

      Kertakaikkiaan kuin itse kevät soljuu tekstisi, kuin puro vuorelta alas laaksoon..
      Tasapainoinen ja monta kertaa luettuani, kestää runosi rivit edelleen vahvasti!

      Kiitos Dolan ~~ tämä oli herkkua! :)

      • Hei -
        myönnän itsekin että hyvät sanat valitsin
        tuohon runooni ja kuin itsellään olisi
        mieleeni tullut nuo josta tuossa mainitset.

        Kyllä nyt tämä aamu hyvältä näyttää säitten
        puolestakin ja toivotaan ettei jouduta
        kaappareiden uhriksi,vaikka öinen näytti
        täällä siltä että viimeistä niittiä laitetaan
        tähän palttooseen ( Suomi.fi).

        Kiitos Sinulle että katsellaan mitä
        herkkuja tarjotaan ?


      • *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

        Hei -
        myönnän itsekin että hyvät sanat valitsin
        tuohon runooni ja kuin itsellään olisi
        mieleeni tullut nuo josta tuossa mainitset.

        Kyllä nyt tämä aamu hyvältä näyttää säitten
        puolestakin ja toivotaan ettei jouduta
        kaappareiden uhriksi,vaikka öinen näytti
        täällä siltä että viimeistä niittiä laitetaan
        tähän palttooseen ( Suomi.fi).

        Kiitos Sinulle että katsellaan mitä
        herkkuja tarjotaan ?

        Näinhän se on, välillä sanat aivan kuin varkain kirjoittavat itsensä arkille,
        ja tulevat 'näkösälle' vasta jonkin ajan kuluttua
        Ja kun huomaa, ilokseen, onnistuneensa, runo kuin täyttyy lopullisesti ja ottaa paikkansa
        Toisethan, lukijat, sen voi löytää äkempääkin, itsellä -voi- mennä muutama hetki..;))
        Ajattomuus, rehellisyys riveille lähtee jostain meidän sisältä, siksi ne kestää ja näkyy myöhemminkin.
        Murukullan aamu- Aimo O Orava huiskauttaa sinullekin häntäänsä ~ Vietä mukava pvä! :)


      • *MURUKULTA* kirjoitti:

        Näinhän se on, välillä sanat aivan kuin varkain kirjoittavat itsensä arkille,
        ja tulevat 'näkösälle' vasta jonkin ajan kuluttua
        Ja kun huomaa, ilokseen, onnistuneensa, runo kuin täyttyy lopullisesti ja ottaa paikkansa
        Toisethan, lukijat, sen voi löytää äkempääkin, itsellä -voi- mennä muutama hetki..;))
        Ajattomuus, rehellisyys riveille lähtee jostain meidän sisältä, siksi ne kestää ja näkyy myöhemminkin.
        Murukullan aamu- Aimo O Orava huiskauttaa sinullekin häntäänsä ~ Vietä mukava pvä! :)

        Tuo otsikkosi kertoo hyvin paljon ja yhdyn
        tuohon lauseesi eräänlaiseen kysymykseesi
        kuin valintaan ;
        kun alamme kirjoittaa tekstiä,eikä ole valmiita
        sanoja tuntemuksineen että mitä seuraa siitä
        kun tyhjyydestä alkaa rakentaa jotain
        kokonaisuutta.
        Sillä aika usein minulla käy niin että vasta
        kirjoittaessa kuin yhtaikaa kehittyy se mikä
        on tullakseen.

        Ja olenkin hyvin oravaihminen että mielelläni
        huiskuhännän koppaan kainalooni ja toivotan
        sinne :
        Hyvää viikonalkua joka vaihtuu muutaman
        tunnin kuluttua !


      • *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

        Tuo otsikkosi kertoo hyvin paljon ja yhdyn
        tuohon lauseesi eräänlaiseen kysymykseesi
        kuin valintaan ;
        kun alamme kirjoittaa tekstiä,eikä ole valmiita
        sanoja tuntemuksineen että mitä seuraa siitä
        kun tyhjyydestä alkaa rakentaa jotain
        kokonaisuutta.
        Sillä aika usein minulla käy niin että vasta
        kirjoittaessa kuin yhtaikaa kehittyy se mikä
        on tullakseen.

        Ja olenkin hyvin oravaihminen että mielelläni
        huiskuhännän koppaan kainalooni ja toivotan
        sinne :
        Hyvää viikonalkua joka vaihtuu muutaman
        tunnin kuluttua !

        On aurinkoisena näyttäytynyt,
        lumet kiireen vilkkaa häviää -
        ja kuinka sitä olikin!!!!
        Vieläkö muistat, kun sitä tuli ja tuli ja...?
        Kevät kutsuu töihin kun ikkunasta katsoo,
        tai ikkunaa paremminkin..huh... :D

        Runosuonen pulputusta toivottelee tänäänkin,
        hymyillen Murukulta! :)
        http://www.nbl.fi/~nbl2777/2002/puro.jpg


      • *MURUKULTA* kirjoitti:

        On aurinkoisena näyttäytynyt,
        lumet kiireen vilkkaa häviää -
        ja kuinka sitä olikin!!!!
        Vieläkö muistat, kun sitä tuli ja tuli ja...?
        Kevät kutsuu töihin kun ikkunasta katsoo,
        tai ikkunaa paremminkin..huh... :D

        Runosuonen pulputusta toivottelee tänäänkin,
        hymyillen Murukulta! :)
        http://www.nbl.fi/~nbl2777/2002/puro.jpg

        Niin se vaan tämäkin viikko lähenee
        loppuaan kuin lumikinokset unta vain.
        Ja kuinka nopeasti sulivatkin mutta
        kuitenkin vielä järvenjäät vielä yrittävät
        pistää sulamistaan vastaan.

        Kah muistanpa hyvin nii, sitä kultaista
        aikaa nuoruuden huumaa kun ensilumilla
        taapersimme kuin sorsat kaislikossa ...
        ja taashan tuok aek lähestyyp.

        Runosuonet
        kuin versisuonistomme kilvan
        kevät säissä mittelööp voimiaan.

        Kiitos kauneudestasi kuin veden solinastakin.


    • peres

      jopas hienosti pudottelit
      nautin lukemastani

      • Hei peres -
        näitä sanoja putoilee kuin
        tuntemuksiakin silloin tällöin
        mutta ei aina tiedä kirjoittaessaan
        miten kohdalleen osuvat,etenkin
        jos aloittaessaan ei ole selvää kuvaa
        että mistä lähinnä aikoo ja miten
        tekstiä tehdä.

        Kai tämä on välillä sellaista salakavalaa
        vimmaa että jostain jotakin pitää tai
        sitten olla vain "hiljaa".

        Kiitos peres -
        viikonvaihteen vimmalla !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe