Kateellinen omalle kumppanille?

Jannika79

Mulla on paha ongelma. En tiedä mitä se on, onko se mustasukkaisuutta, kateutta vai mitä omaa poikaystävääni kohtaan. Tunnen itseni joskus riittämättömäksi hänelle, koska hän tuntuu niin täydelliseltä. Hänellä on paljon ystäviä, sosiaalista harrastusta ym. jota taas minulla ei ole niin.
En itse ystävysty niin ihmisten kanssa ja vanhojakin ystäviä on hyvin vähän, toisaalta ennen se on riittänyt mulle, mutta ehkä vertaan itseäni nyt liika poikaystävään ja siten tunne itseni huonommaksi.

Tunteet tulevat eniten esille silloin, kun hän on lähdössä tekemään jotain kivaa, ja mulla ei ole silloin mitään tekemistä. Tai sitten kun ollaan sosiaalisissa tilanteissa esim. mun sukulaisissa niin kaikki tykkää hänestä enemmän, koska hän osaa olla ihmisten kanssa tekemisissä paremmin kuin minä. Tämä saa mut tuntemaan melkein vihaa häntä kohtaan. Koenko hänet uhkana itselleni? Miksen osaa rakastaa, vaikka haluaisinkin? Mitä voisin tehdä paremmin? Olen yrittänyt hankkia itselleni hiukan enemmän harrastusta, ja se on auttanut hiukan. Enkö kehtaa näyttää heikkouksiani omalle miehelleni vai? Ollaan iältäänkin jo kolmikymppisiä, joten haluaisin oikeasti eroon tällaisista tunteista. mun pitäisi olla kiitollinen että mieheni tulee toimeen muiden kanssa ja sitä kautta ehkä omakin elämäni sosialisoituisi? Mutta en KEHTAA kertoa hänelle että se haittaa mua kun hän on sosiaalisesti lahjakkaampi kuin minä ja mun mielestä mun ei pitäisi edes ajatella niin...Onko kellään samanlaista tilannetta tai osaisiko joku auttaa? (ollaan seukattu 2 vuotta, eikä asuta yhessä)

2

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksinäinen tyttö

      Minä olisin voinut kirjoittaa tuon. Minulla ei ole yhtään ketään, jota voisin kutsua ystäväksi. Olen aina yksin ja useimmiten joudun tuppautumaan muiden seuraan. Harrastan myöskin yksin. Onneksi minulla on sentään vanhemmat,mieheni ja lapsi. Muita ei ole.
      Miehelläni on satoja ystäviä, hän on sosiaalinen, hänestä pidetään ja hänellä on aina menoa ja meininkiä. Hänellä on sosiaaliset harrastukset, paljon juhlia ja tapaamisia ihmisten kanssa. Olen todella mustasukkainen ja kateellinen ja toisinaan vihaan häntä, vaikka todellisin viha ja inho kohdistuukin itseeni.
      Olet oikealla tiellä ,kun myönnät ongelmasi ja olet alkanut hankkia itsellesi harrastuksia ja muuta aktiviteettia. On myös hyvä, että sinulla on vanhat ystäväsi ja he riittävät sinulle, kuten sanoit. Joskus laatu korvaa määrän :)
      En osaa antaa muuta neuvoa kuin, että jatka harrastuksiasi ja etsi elämästäsi valoisia asioita ja rakasta kateuden sijaan.
      Itse tunnen olevani jo menetetty tapaus.. :( Olen kuitenkin hyvin kiitollinen perheestäni, he riittävät minulle.
      Tai ehkä tämän kirjoitettuani saatan myös itse alkaa miettiä, mikä onkaan tärkeintä elämässä..
      Ehkä joskus pääsen kateudesta ja vihasta ja saatan löytää ystävän :)

      • Jannika79

        Miksi olet jo luovuttanut? Miltä sinusta nyt tuntuu? Oletko itse tutustunut miehesi kavereihin? Vai vietättekö paljon aikaa yhdessä kavereitten kanssa?

        Minäkin olen muuten tyytyväinen mieheeni, mutta oma kateuteni vaan riivaa. Musta tuntuu välillä, että haluaisin luovuttaa. Olen nytkin lähiaikoina sukutapaamisissa ollut vähän poissaoleva, EN JAKSA YRITTÄÄ olla sosiaalinen sun muuta, jos se ei ole luonnossa. Mutta se ottaa oikeasti päähän, että toinen on ja toisaalta jää ihan ulkopuolelle.

        Vai ollaanko me vaan niin erilaisia ihmisiä, että me viihdytään eripiireissä. Itse en viihdy hänen kavereiden kanssa, eikä hän minun.

        Toisaalta tuntuu, että ajaudumme eriteille yhdessä tämän ongelman takia, kun minä alan hankkimaan elämääni sellaisia omia juttuja, niin sitten meillä ei oikein ole yhteisiä juttuja..

        Luuletko että ystävän avulla pääsisit kateudesta eroon? Rakastatko miestäsi? Huomioiko hän sinua mielestäsi tarpeeksi? Oletko koskaan puhunut hänelle ongelmasta?

        On hienoa tietää että on kohtalontoveri jossain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe