peräpukamat :(

rv37

Kiusallinen vaiva joka on vaivannut jo vuosia..ennen raskautta pukamat oli lähes huomaamattomat ja tosiaan mitään haittaa ei ollut,ei kipua yms..nyt raskauden ihan loppuvaiheessa(n.rv32) niitä tuli ihan yhtäkkiä tosi paljon lisää ja ne on todella kipeitä!!!!!Lääkärillä kävin ja sanottiin vaan että hoida niitä apteekista saatavilla voiteilla ym ettei niistä oo haittaa.Voiteena käyttänyt ny ac3 comfortia joka auttaa tilapäisesti kutinaan ja kipuun.Onko muita vielä parempia saatavana apteekista?
Alkoi sitten mietityttämään tuleva synnytys että onko näin isoista ja kivuliaista pukamista haittaa itse synnytyksessä??jos joutuu vaikka välilihan leikkaamaan tai muuta..? lisäksi nuo ahdistaa tosi paljon mua ja hävettää..:/ ja onko mahd että ne poistetaan synnytyksen yhteydessä? paljon kysyttävää,toivottavasti jollai ois vastauksia ja kokemusta..
ps.pian synnyttämään :)

4

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32+2

syn.yhteydessä. Itselläni tulivat (totta kai) synnytyksen yhteydessä entistä kipeimmiksi. Miten ne nyt välilihan leikkuuseen vaikuttaisivat?
      Turha hävetä, ovat nähneet niitä aiemminkin.
      Valitettavasti en muista voiteen nimeä, reseptin aikoinaan gyneni sille kirjoitti, vaan eipä tuo ihmeemmin auttanut. Tuo mainitsemasi se ei ollut.

• pukamamma

Mä odottelen neljättä lastani. Pukamia on tullut joka synnytyksessä, kerta kerralta pahempia, mutta aina ovat raskauksien välissä parantuneet. Mä oon käyttänyt apteekin Scheriproct neo -voidetta ja se on mun mielestä hyvää.
      Nyt on sitten eka kerta, kun pukamat tuli jo odotusaikana, joskus 25. viikolla. Ei paljon huvittais käydä vessassa enää ollenkaan. :(
      Ei ne pukamat haittaa synnytystä, mutta todennäköisesti ne pahentuvat siinä. Siinä synnyttäessä sä et ehdi niitä murehtia, eikä ne pukamat synnytyskipuja lisää. Enkä todellakaan usko, että niitä siinä aletaan poistaa. Se olis kyllä kätevää jos poistaisivat, sillä hetkellä ei ainakaan huomais hävetä..

Tiedän totisesti miltä susta tuntuu, noi pukamahommat on niin totaalisen nöyryyttäviä ja noloja. Mä en oo koskaan esitellyt omiani lääkärille enkä kellekään. Nyt jännään miten käy synnytyksen jälkeen, joko on pakko pyllistää...

Mun vastaukset ei varmaan paljoo lohduttanut, mut ainakin tiedät, ettet todellakaan oo ainoo. Tsemppiä!

• []

ne huomaa ihan perus gyne käynnillä ne pukamat..ettei tarvii erikseen pyllistellä..on ne sen verran heltat XD

• PP

Ennen synnytystä oli mulla myös tämä vaivaa. Mutta ei voi verratta mitä tuli synnytyksen jälkeen. :( Oli aika rankka imukupi synnytys ja leikati väliliha ja sen lisäksi kätilö hyppas mahan pääle , kaikki tuli ulos eli nurkin kokoinen juttu. Eli lohdutan että väliliha eikä mitään muuta tuntunut missään, mutta toi peräpukama oli aihetaunut kamalat kivut 3viikoa. Ei pystynyt ilman itkua käydä vessasa, istua, olla selässä jne. See oli nii kamala nii nöyrytävä kuin kaikki muut äidit oli hyppanyt saman tien sängystä ulos ja ma olin kuin invaliidi-kilpikonna :) Rukoilin Taysissa lääkäri leikamaan saman tien sitä pois, mutta he sanoivat että jos tulee lisää lapsia, see tulee lisää ja lisää. Vain silloin kannata tehdä leikusta kun ei enää hanki lapsia.
      Sairalassa kyllä antavat voidetta, mutta ei see mitään autaa. Ainostaan mitä autoi oli jääside, mutta koska käytin sitä nii paljon että kylmetasin liika ja sain pahan jälkitautin. Myös piti juoda magneesiumi maito että olisi löysää , viikon käyton jälkeen oli myös vauvallakin ripuli, ja piti lopetaa ja kärsia joka kertaa...:( Nyyt oodotetaan toista muksua ja pyydän sektio, koska luulen että see tulee paljon helpompi . Toivotavasti sulle menee parempi, muistaa vaan kysyä voideet täysissa ja jääsidet, mutta ei käytä kuin 2 vuorokaudessa. Ma käytin joka 4 tunti ja sitten sain maksaa ja valitetatvasti hoitajat ei sanonut sitä mitään :( Tsempiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66