apua mieheni on pettänyt minua

onneton 30v

haluaisin purkaa pahaa oloani johonkin. sain juuri tietää että mieheni on ainakin joulukuusta asti eräällä lailla pettänyt mua. hän on laitellut ainakin kahden naisen kanssa seksi tekstiviestejä. viimeisin mieheni laittama vieti jonka löysin niin oli laitettu jollekkin jossa luki että hakuatko naida. miehni väittää ettähän halusi vain kiusata ja kokeilla tuommoista ja että mitään fyysistä ei ole tapahtunut ja että tämä loppu heti siihen ku sain selville. mua ahdistaa kamalasti taa asia. ollaan oltu nyt 7v naimisissa. ollaan molemmat kolmekymppisiä ja mieheni perhe kuuluu rauhan sanan lestadiolaisiin vaikka ei olla vähään aikaa käyty seuroissa . minä en haluaisi erota koska meillä on lapsia. osaisiko joku kertoa jotain lohdutuksen sanoja tai jotain millä saisin ahdistuksen pois.

106

2235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+11

      Himo on niin kamala vihollinen, että sitä ei voi välttämättä kaikki vastustaa jos sillä alkaa pelehtimään. Sinun pitää ottaa asia vakavasti ja hakeutua välittömästi parisuhdeterapiaaan. Uhkaa häntä erolla ja vvadit, että molemmat osallistuu siihen terapiaan.

      Muista, että sinulla on nyt narut kädessä. Koska hän on liiton pettänyt sinun edessä, niin myös Jumalan edessä. Totuus on kuitenkin se, että ei siihen elämä saa kaatua. Kaikki virheet ja erheet on korjattavissa ja elämä voi taas jatkua puhtaalta pöydältä. Voimia ja Jumalan varjelusta teille kaikillle!

    • 243eqfc

      Et sinä mitään asialle voi. Erota et saa ja lisää lapsia pitää pettävän miehesi kanssa tehdä. Uskonnot ovat sitten kivoja, eikö?

      • P.S

        Raamattua niin sanotaan? Näytä kohta!


      • 312lknbj
        P.S kirjoitti:

        Raamattua niin sanotaan? Näytä kohta!

        Siksihän moinen naisen alistaminen ja vauvatehtailu hämmästyttääkin, kun se tehdään lahkon mielestä raamattuun pohjautuen. Vai eikö VL-lahko pohjaudu raamattuun?

        Näytä sinä minulle kaksi uskovaista, jotka ovat samaa mieltä raamatusta, niin minä syön hatullisen paskaa.


      • Haitari soi
        312lknbj kirjoitti:

        Siksihän moinen naisen alistaminen ja vauvatehtailu hämmästyttääkin, kun se tehdään lahkon mielestä raamattuun pohjautuen. Vai eikö VL-lahko pohjaudu raamattuun?

        Näytä sinä minulle kaksi uskovaista, jotka ovat samaa mieltä raamatusta, niin minä syön hatullisen paskaa.

        ¤¤¤Vai eikö VL-lahko pohjaudu raamattuun?¤¤¤

        todellakaan pohjaudu. Saatana antaa sävelet vl-pirunpolskaan.


      • onneton 30v

        me ei olla semmoisia jotka tekee paljon lapsia. itse en ole lestadiolainen vaikka mieheni on tai oli. siksi kirjoitin tänne kun taalla saa jokus lohduttavia neuvoja eikä kaikki laita heti että äijä pellolle jota en voi ku olen kuitenkin luvannut papin edessä rakastaa niin myötä kuin vastamäessä


      • Missä myötätunto

        Olipa sydämetön vastaus.


      • kauheata
        P.S kirjoitti:

        Raamattua niin sanotaan? Näytä kohta!

        sanoo SRK.

        Siis erota ja ehkäistä ei saa.


      • onneton 30v kirjoitti:

        me ei olla semmoisia jotka tekee paljon lapsia. itse en ole lestadiolainen vaikka mieheni on tai oli. siksi kirjoitin tänne kun taalla saa jokus lohduttavia neuvoja eikä kaikki laita heti että äijä pellolle jota en voi ku olen kuitenkin luvannut papin edessä rakastaa niin myötä kuin vastamäessä

        Ei se pappi mitään ole? Hän on vain ihminen, mutta Hänen tehtävä on viedä asia Jumalan eteen.


    • onnekas yli 30v

      sinun on alajaisiksi syytä selvittää se että kun noin on käynyt niin täyttyvätkö petoksen tuntomerkit. se ei varmasti riitä että tunnet itsesi niinku pettyneeksi.

      • onneton 30v

        no siis olen nähnyt viestit mieheni puhelimessa. muutamassa viestissä nainen oli laittanut miehelleni että haluaisin tunkea kädet mieheni housuihin ja että hän odottaa sängyssä alasti häntä. olen jutellut kyseisen naisen kanssa tästä ja se asia on selvitetty. heidän kohdallaan ei ollut tapahtunut mitään fyysistä. mieheni oli tavannut hänet täällä suomi24 treffit jossa mieheni oli hakenut sinkkuna kuulemma seuraa. olivat vain muutaman viikon ajan tekstailleet


      • Luottamus kunniaan
        onneton 30v kirjoitti:

        no siis olen nähnyt viestit mieheni puhelimessa. muutamassa viestissä nainen oli laittanut miehelleni että haluaisin tunkea kädet mieheni housuihin ja että hän odottaa sängyssä alasti häntä. olen jutellut kyseisen naisen kanssa tästä ja se asia on selvitetty. heidän kohdallaan ei ollut tapahtunut mitään fyysistä. mieheni oli tavannut hänet täällä suomi24 treffit jossa mieheni oli hakenut sinkkuna kuulemma seuraa. olivat vain muutaman viikon ajan tekstailleet

        tosiaan jättänyt sellaisia viestejä puhelimeensa? Tavallisesti sellaiset pyyhittäisiin nopeasti pois. Ja miten sinä sait hänen puhelimensa? Meillä ei ole mitään salaisuuksia, mutta silti emme katso toistemme sähköposteja tai viestejä kysymättä. Tunnukset ja salasanat ovat tiedossamme. Ainoa, mitä pidän oman salasanan takana, ovat keskeneräiset ja julkaisemattomat mielipiteet ja pienoisnäytelmät.


      • onneton 30v
        Luottamus kunniaan kirjoitti:

        tosiaan jättänyt sellaisia viestejä puhelimeensa? Tavallisesti sellaiset pyyhittäisiin nopeasti pois. Ja miten sinä sait hänen puhelimensa? Meillä ei ole mitään salaisuuksia, mutta silti emme katso toistemme sähköposteja tai viestejä kysymättä. Tunnukset ja salasanat ovat tiedossamme. Ainoa, mitä pidän oman salasanan takana, ovat keskeneräiset ja julkaisemattomat mielipiteet ja pienoisnäytelmät.

        siis joudun sen myöntämään että olen välillä sitä tutkinut just siksi kun olen epäillyt häntä jo vähän aikaa. ja toiset viestit löysin meidän varapuhelimesta lähetetyt viestit. mieheni ei ilmeisesti ollut huomannut että ne jäis sinne. mutta olen vain sen ajan silloin tällöin ku rupesi tulemaan epäilyttäviä piirteitä.


      • ikkremi
        Luottamus kunniaan kirjoitti:

        tosiaan jättänyt sellaisia viestejä puhelimeensa? Tavallisesti sellaiset pyyhittäisiin nopeasti pois. Ja miten sinä sait hänen puhelimensa? Meillä ei ole mitään salaisuuksia, mutta silti emme katso toistemme sähköposteja tai viestejä kysymättä. Tunnukset ja salasanat ovat tiedossamme. Ainoa, mitä pidän oman salasanan takana, ovat keskeneräiset ja julkaisemattomat mielipiteet ja pienoisnäytelmät.

        on julkaisematon mielipiteesi. Pidäthän ajatuksesi tiukasti salasanasi takana.


      • VERSAALIkirjain
        onneton 30v kirjoitti:

        no siis olen nähnyt viestit mieheni puhelimessa. muutamassa viestissä nainen oli laittanut miehelleni että haluaisin tunkea kädet mieheni housuihin ja että hän odottaa sängyssä alasti häntä. olen jutellut kyseisen naisen kanssa tästä ja se asia on selvitetty. heidän kohdallaan ei ollut tapahtunut mitään fyysistä. mieheni oli tavannut hänet täällä suomi24 treffit jossa mieheni oli hakenut sinkkuna kuulemma seuraa. olivat vain muutaman viikon ajan tekstailleet

        ettet itse olisi syyllistynyt ihan oikeaan rikokseen? rikosnimike 'viestintäsalaisuuden rikkominen' sopisi tähän kuin nenä päähän. eri juttu on tietysti jos miehesi on itse näyttänyt sinulle lähettämänsä tekstarin.


      • Pääasia
        VERSAALIkirjain kirjoitti:

        ettet itse olisi syyllistynyt ihan oikeaan rikokseen? rikosnimike 'viestintäsalaisuuden rikkominen' sopisi tähän kuin nenä päähän. eri juttu on tietysti jos miehesi on itse näyttänyt sinulle lähettämänsä tekstarin.

        Rikos ja synti ovat kaksi eri asiaa. Enimmäkseen rikos on myös synti ja usein toisinpäinkin, mutta nämä kaksi asiaa eivät ole kuitenkaan synonyymeja.
        Toisen tekstiviestien lukeminen ei ole puolusteltavaa, mutta toisinaan tuntuu, että kääntämällä huomio tekstiviestien lukemiseen viedään pois huomio itse pettämiseltä.


      • Luottamus kunniaan
        ikkremi kirjoitti:

        on julkaisematon mielipiteesi. Pidäthän ajatuksesi tiukasti salasanasi takana.

        eri mieltä. Lopetan tältä erää tähän


      • totuus esiin
        VERSAALIkirjain kirjoitti:

        ettet itse olisi syyllistynyt ihan oikeaan rikokseen? rikosnimike 'viestintäsalaisuuden rikkominen' sopisi tähän kuin nenä päähän. eri juttu on tietysti jos miehesi on itse näyttänyt sinulle lähettämänsä tekstarin.

        Olenpa melko varma, että jos itse epäilisit kumppania pettämisestä, tutkisit taatusti kännykät, lompakot, taskut...niin terve ihminen tekee, jotta totuus selviäisi.

        Enpä ole koskaan kuullut, että joku olisi nostanut syytettä siitä, että kumppani on vilkaissut k.o. tapauksessa esim. kännykkää.
        Minulla ei ole mitään salattavaa kännykässäni, joten en välitä, vaikka kuppanini sitä tutkisi.


      • Puolin ja toisin
        onneton 30v kirjoitti:

        siis joudun sen myöntämään että olen välillä sitä tutkinut just siksi kun olen epäillyt häntä jo vähän aikaa. ja toiset viestit löysin meidän varapuhelimesta lähetetyt viestit. mieheni ei ilmeisesti ollut huomannut että ne jäis sinne. mutta olen vain sen ajan silloin tällöin ku rupesi tulemaan epäilyttäviä piirteitä.

        tästä keskustelusta? Kerroppa hänelle, että puoli Suomea puhuu "meidän" tapauksesta. Mielestäni sinun - jos olet kirjoittanut todellisesta tapauksesta - olisi hyvä olla pimittämättä tätä keskustelua, ellei miehesi itse seuraa Suomi24 keskusteluja. Jossakin vaiheessa se tulee kuitenkin julki


    • Ajatuksia äskeisestä

      Hei, olen pahoillasi puolestasi.. Ahdistava olosi on ihan luonnollinen reaktio tuohon, kehottaisin nyt kääntymään jonkun luotettavan ystävän, sielunhoitajan tms puoleen. Petollisuuttahan tuo miehesi teko on, ei sitä käy mikään kiistäminen. Jos jaksat, lue psalmeja, sieltä löydät myös monta lohdutuksen Sanaa. En osaa muuta sanoa kuin että teillä on edessä pitkä luottamuksen rakentaminen uudelleen, siksi ajattelisin että tarvitset myös muiden ihmisten, ystävien ym. tukea.

      Muistan rukouksissani, sinua Siunaten.

      Psalmi 34: 19: "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli."

    • olenkohan utelias

      >oli laitettu jollekkin jossa luki että hakuatko naida

      kysyitkö äijältäsi, missä teksti luki? häpyhuulissa? tatuoituna?

      onko teillä muuten (kirjallinen) sopimus siitä ettei kumpikaan lähetä tekstivestejä? tässähän näyttäisi olevan selvä sopimusrikkomus, petoksesta en puhuisi.

      • '''***

        Viittauksena muutamiin näihin edellä kommentuihin viesteihin, jossa syyllistetään tätä petoksen kokenutta vaimoa viestintäsalaisuuden tms. rikkomisessa. - Miettikääpä oikeasti: kumpi on suurempi rikos, petos, - mitä nimikettä nyt käytetäänkään - tässä hänen kertomassaan tapauksessa...?! "Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!"

        Mun mielestä vois vähän laajemmassa perspektiivissä katsoa tätä asiaa, ja ylipäänsä pyrkiä harjoittamaan edes alkeellista empatiaa tätä nuorta vaimoa kohtaan. Ja miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän itse hyvin että tällaisessa tilanteessa varmasti hädissään etsii todisteita epäilyilleen, ja nythän niitä löytyikin.

        Aloittajalle: voimia ja varjelusta toivon ja rukoilen tilanteeseesi.


      • petetty 2
        '''*** kirjoitti:

        Viittauksena muutamiin näihin edellä kommentuihin viesteihin, jossa syyllistetään tätä petoksen kokenutta vaimoa viestintäsalaisuuden tms. rikkomisessa. - Miettikääpä oikeasti: kumpi on suurempi rikos, petos, - mitä nimikettä nyt käytetäänkään - tässä hänen kertomassaan tapauksessa...?! "Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!"

        Mun mielestä vois vähän laajemmassa perspektiivissä katsoa tätä asiaa, ja ylipäänsä pyrkiä harjoittamaan edes alkeellista empatiaa tätä nuorta vaimoa kohtaan. Ja miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän itse hyvin että tällaisessa tilanteessa varmasti hädissään etsii todisteita epäilyilleen, ja nythän niitä löytyikin.

        Aloittajalle: voimia ja varjelusta toivon ja rukoilen tilanteeseesi.

        samaa mieltä.


      • Voihan se olla totta
        '''*** kirjoitti:

        Viittauksena muutamiin näihin edellä kommentuihin viesteihin, jossa syyllistetään tätä petoksen kokenutta vaimoa viestintäsalaisuuden tms. rikkomisessa. - Miettikääpä oikeasti: kumpi on suurempi rikos, petos, - mitä nimikettä nyt käytetäänkään - tässä hänen kertomassaan tapauksessa...?! "Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!"

        Mun mielestä vois vähän laajemmassa perspektiivissä katsoa tätä asiaa, ja ylipäänsä pyrkiä harjoittamaan edes alkeellista empatiaa tätä nuorta vaimoa kohtaan. Ja miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän itse hyvin että tällaisessa tilanteessa varmasti hädissään etsii todisteita epäilyilleen, ja nythän niitä löytyikin.

        Aloittajalle: voimia ja varjelusta toivon ja rukoilen tilanteeseesi.

        Hyvä ystävä. Näille palstoille kirjoitellaan paljon sepitettyjä juttuja. Siksi kaikkiin ei pidä suhtautua kovin suurella intohimolla. Kirjoituksen laatija saattaa naureskella hyväuskoisten vakaville vastauksille. Tämänkin ketjun aloituksessa oli piirteitä, joita en tarkistamatta nielisi. Uskoisin viestintäsalaisuuksiin viittaavien kuuluvan epäilevien suureen joukkoon.


      • onneton 30v
        '''*** kirjoitti:

        Viittauksena muutamiin näihin edellä kommentuihin viesteihin, jossa syyllistetään tätä petoksen kokenutta vaimoa viestintäsalaisuuden tms. rikkomisessa. - Miettikääpä oikeasti: kumpi on suurempi rikos, petos, - mitä nimikettä nyt käytetäänkään - tässä hänen kertomassaan tapauksessa...?! "Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!"

        Mun mielestä vois vähän laajemmassa perspektiivissä katsoa tätä asiaa, ja ylipäänsä pyrkiä harjoittamaan edes alkeellista empatiaa tätä nuorta vaimoa kohtaan. Ja miettiä miten itse toimisi vastaavassa tilanteessa. Ymmärrän itse hyvin että tällaisessa tilanteessa varmasti hädissään etsii todisteita epäilyilleen, ja nythän niitä löytyikin.

        Aloittajalle: voimia ja varjelusta toivon ja rukoilen tilanteeseesi.

        kiitos että edes joku ajattelee että en ole tehnyt sitä maailman suurinta rikosta jolta se kuulostaa joiden kirjoittamana . mä myönnän tehneeni väärin tutkiessani mieheni puhelinta.


      • onneton 30v
        Voihan se olla totta kirjoitti:

        Hyvä ystävä. Näille palstoille kirjoitellaan paljon sepitettyjä juttuja. Siksi kaikkiin ei pidä suhtautua kovin suurella intohimolla. Kirjoituksen laatija saattaa naureskella hyväuskoisten vakaville vastauksille. Tämänkin ketjun aloituksessa oli piirteitä, joita en tarkistamatta nielisi. Uskoisin viestintäsalaisuuksiin viittaavien kuuluvan epäilevien suureen joukkoon.

        tämä on valitettavasti tosi asia. toivoisin että ei olisi että meidän perhe elämä voisi jatkua ilman tätä ainaista pelkoa että milloin taas


      • totuus esiin
        onneton 30v kirjoitti:

        kiitos että edes joku ajattelee että en ole tehnyt sitä maailman suurinta rikosta jolta se kuulostaa joiden kirjoittamana . mä myönnän tehneeni väärin tutkiessani mieheni puhelinta.

        Rikoksesi on äärimmäisen pieni verrattuna miehesi rikokseen. Tärkeintä on, että sait totuuden esiin. Miehesi tekstarit kuullostavat teini-ikäisen jutuilta. Hankkiudu perheterapiaan, ennenkaikkea miehesi tarvitsee terapiaa, koska lapsesi tarvitsevat terveen isän.


      • onneton 30v
        Voihan se olla totta kirjoitti:

        Hyvä ystävä. Näille palstoille kirjoitellaan paljon sepitettyjä juttuja. Siksi kaikkiin ei pidä suhtautua kovin suurella intohimolla. Kirjoituksen laatija saattaa naureskella hyväuskoisten vakaville vastauksille. Tämänkin ketjun aloituksessa oli piirteitä, joita en tarkistamatta nielisi. Uskoisin viestintäsalaisuuksiin viittaavien kuuluvan epäilevien suureen joukkoon.

        mua ei todellakaan naurata. mä en ole muutamaan päivään paljo muuta tehnyt kuin itkenyt. pakko vaan jaksaa ainakin lasten takia


      • ok-ra

        Lukiessani viestiäs tunsin olevani pimeyden ytimen läheisyydessä.

        Turhaan yrität lieroilla. Tässä on tapahtunut aviorikos, ja se on pahinta mitä avioliitossa voi tapahtua.
        Jos aviopuolisot ovat Jumalan kasvojen edessä luvanneet rakastaa ja kunnioittaa toisiaan elämänsä loppuun saakka, on lupauksen rikkominen petos. Rakastava ihminen ei pysty tekemään tuollaista, mitä aloittajan mies on tehnyt.

        Miten vaimon sinun mielestäsi olisi pitänyt toimia? Tietysti vaimo olisi voinut laittaa etsivät perään, mutta ei kaikilla ole sellaiseen varaa. Tuo viestien tutkiminen on helppo ja näppärä tapa, varsinkin kun se ei aiheuta kenellekään mitään pahaa.
        Valheessa eläminen on kaikille osapuolille tuhoisaa.


    • 777999

      Ei kannata vielä vaipua toivottomuuteen. Yritä puhua miehesi kanssa asioista. Tee hänelle selväksi, että hänen touhunsa loukkaavat sinua, vaikka hän itse ehkä pitääkin sitä vain tavanomaisena poikailuna. Miehethän ovat niin lapsellisia, sanoi jo aikoinaan Sibeliuksen rouva. Älä kuitenkaan nalkuta asiasta väsyksiin saakka. Silloin häviät varmasti.

      Kyse voi olla 7. vuoden kriisistä. On todettu, että 7 vuoden avioliiton jälkeen monet eroavat. Ei ole enää uutuudenviehätystä ja kaikki tuntuu tylsältä. Kannattaisikohan yrittää vähän piristää avioelämää. Mitä näillä muilla naisilla muka on, jota sinulla ei ole? 30-vuotiaana nainen on parhaimmillaan. Lue salaa jokin alan kirja ja pistä vähän säpinää tylsyyteen. Ei siinä ainakaan mitään menetä. Toivottavasti miehesi silloin huomaa, että ei se vaihtamalla parane.

      • Lukijatoukka

        tarkoitat? Kerro meille muillekin,jos tiedät jonkun hyvän ja piristävän teoksen


      • hiiteen nilkit

        Voi herrajestas! Tarkitatko asento-oppaita? Että kilpailemaan ammattilaisten kanssa? Tosi huono ehdotus. Jos äijä on niin nuija, että pitää seksiseikkailuja tärkeämpänä kuin perhettä, niin valitkoon seikkailunsa. Ei sellainen perhettä ansaitse. Mutkalliseksi asian tekee lapset...


      • Lukijatoukka
        hiiteen nilkit kirjoitti:

        Voi herrajestas! Tarkitatko asento-oppaita? Että kilpailemaan ammattilaisten kanssa? Tosi huono ehdotus. Jos äijä on niin nuija, että pitää seksiseikkailuja tärkeämpänä kuin perhettä, niin valitkoon seikkailunsa. Ei sellainen perhettä ansaitse. Mutkalliseksi asian tekee lapset...

        sinulle tulivat ensiksi mieleen? No mikäpä siinä. Vai kenelle sinä vastasit?


      • hiiteen nilkit
        Lukijatoukka kirjoitti:

        sinulle tulivat ensiksi mieleen? No mikäpä siinä. Vai kenelle sinä vastasit?

        Vastasin nimim. 777999. ja hänen ehdotukseensa: " Lue salaa jokin alan kirja ja pistä vähän säpinää tylsyyteen" Kai kirja voi olla tietysti muukin kuin asentokirja, Viestistä sain käsityksen, että pitäis ruveta kilpailemaan toisen naisen kanssa miehen suosiosta.

        Itseään kunnioittava nainen tuskin alkaa kilpailla huoran kanssa paskakikkarasta.


    • etsivä-xx

      Miski luet toisen kännykkäviestejä. tiedän että jotkut naiset näin ekvät mutta silloin kun tapana on lukea toisen viestejä, on jo kyseessä mustasukkaisuus. En koskaan lue miehen enkä ole lukenut lastenkaan kännyköidn viestejä, eikä kukaan lue minun kännykkääni. Meillä ei lueta toisten kirjeitäkään, jollei kirjeen saanut tuo sitä suoraan käteen ja sano että lue sinäkin.

      Mikä alunperin oli motiivisi lukea viestejä?

      Tiedän, että tuntuu ikävälle sinun tilanteessasi, että "motkotan", mutta tietyllä tavalla avioliitto on kokainsuus, joka kaikilta osin perustuu luottamukseen. Tällä moni ottaa osaa tilanteeseesi, joten sanon tässä nyt yhden näkökulman asioihin.

      Jos sinulla on lapsia, keskinäinen suhteenne koskee heitäkin.
      Tekstiviesti ja fyysinen suhde ovat kuitenkin eri asioita, mutta toki syntiä molemmat.
      Matt. 5:28
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

      • Salaisuus ei ole sal

        hetkellisiä, mihinkään johtamattomia tilanteita ja tapauksia sattuu itse kullekin. Juuri siksi olisi hyvä pitää näppinsä erillään toisen viesteistä. Oletetaanpa, että et ( kirjoitan avaajalle) olisi katsonut viestiä, jonka miehellesi tuoma "innostus" olisi koitunut sinun hyväksesi. Jos keskusteltaisiin jollakin toisella palstalla, voisin kertoa esimerkin, mutta tällä totisten torvensoittajien palstalla jääköön salaisuudeksi. Elämä on niin monisäikeistä.


      • No jo on...
        Salaisuus ei ole sal kirjoitti:

        hetkellisiä, mihinkään johtamattomia tilanteita ja tapauksia sattuu itse kullekin. Juuri siksi olisi hyvä pitää näppinsä erillään toisen viesteistä. Oletetaanpa, että et ( kirjoitan avaajalle) olisi katsonut viestiä, jonka miehellesi tuoma "innostus" olisi koitunut sinun hyväksesi. Jos keskusteltaisiin jollakin toisella palstalla, voisin kertoa esimerkin, mutta tällä totisten torvensoittajien palstalla jääköön salaisuudeksi. Elämä on niin monisäikeistä.

        Varsin sairasta ..."miehesi tuoma innostus...sinun hyväksesi" Jaa, että äijä kiihottuu toisen kanssa ja käy purkautumassa vaimoonsa! Kuka tuollaista omalle kohdalleen hyväksyisi ? Hyväksyisitkö itse jos olisit se petetty puoliso?

        Ei pidä ottaa liikaa "säikeitä", silloin tekee vähemmän ympäristössä tuhoa.


      • voinpahoin

        viestisi on malliesimerrki kakinaismoralismista. siihen tormaa kaikkialla nykyaan. tekstiviestin lukeminen on mitaton rike verrattuna siihen mita aloittajan mies on hanelle tehnyt. puhut luottamuksesta avioliitossa ja kokonaisuudesta jne. luottamusta on se etta kaikki lukevat kaikkien viestit. lisaksi olet valmis antamaan aviorikkojan hairahduksen anteeksi koska hetken mielijohteesta ihmiset tekevat virheita. mutta toisen tekstiviestin lukeminen on anteeksiantamaton rikos ja synti. hyi, kuvotus valtaa minut kun luin hienostelevan tekstisi.

        PS. pahoittelut aan ja oon pisteiden puuttumisesta, ulkomainen nappis.


      • etsivä-xx
        voinpahoin kirjoitti:

        viestisi on malliesimerrki kakinaismoralismista. siihen tormaa kaikkialla nykyaan. tekstiviestin lukeminen on mitaton rike verrattuna siihen mita aloittajan mies on hanelle tehnyt. puhut luottamuksesta avioliitossa ja kokonaisuudesta jne. luottamusta on se etta kaikki lukevat kaikkien viestit. lisaksi olet valmis antamaan aviorikkojan hairahduksen anteeksi koska hetken mielijohteesta ihmiset tekevat virheita. mutta toisen tekstiviestin lukeminen on anteeksiantamaton rikos ja synti. hyi, kuvotus valtaa minut kun luin hienostelevan tekstisi.

        PS. pahoittelut aan ja oon pisteiden puuttumisesta, ulkomainen nappis.

        Päiväkirjoja nuoruudessaan kirjoitelleilla tytöillä on ihan eri käsitys yksityisyyden rikkomisesta kuin sinulla. Minulle on itsestäänselvyys, että toisten viestejä ei lueta. Kyse on elämänmittaisesta käytönnöstä, johon lakikin antaa perusteet. Tästä moni lipsuu ja lukee muuallakin kuin avioliitossa toisten kirjeitä, esim työpaikoilla on tiukat ohjeet kirjeiden ja sähköpostien avaamisesta ja lukemisesta. Nuoruudestani on ikävä kokemus kuinka sukulaistäti muitta mutkitta luki avatussa kirjekuoressa olleen ulkomaisen kirjeenvaihtajani kirjeen. Se sisälsi sellaista tietoa, joka ei ollut tarkoitettu hänelle eikä kenellekään muullekaan.

        Toisten papereiden ja kännykkäviestien lukemisessa on vielä sekin puoli, että minulla on laukussani välillä työnantajani papereita, joita ei ole tarkoitettu muiden luettavaksi. Samoin on kotonakin sukulaisia koskevia papereita, kirjeitä ja muita asioita, joita ei ole tarkoitettu muiden luettavaksi, osa on jopa lain mukaan salassa pidettäviä. Minusta sellainen perhe-elämä, jossa toinen tunkeutuisi uteliaisuuttaan minun asioihini, olisi aivan mahdoton liitto, kulkisinko koko ajan lukkojen ja avainten piilottelun kautta enkä hetkesikään laskisi avaimianikaan mihinkään.

        Mitä tulee muutoin aloittajan aviomihen tekoon, olen toisessa vastauksessa tässä ketjussa todennut sen synniksi, kuten Jeesus sanoi:
        Matt. 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.


      • etsivä-xx
        voinpahoin kirjoitti:

        viestisi on malliesimerrki kakinaismoralismista. siihen tormaa kaikkialla nykyaan. tekstiviestin lukeminen on mitaton rike verrattuna siihen mita aloittajan mies on hanelle tehnyt. puhut luottamuksesta avioliitossa ja kokonaisuudesta jne. luottamusta on se etta kaikki lukevat kaikkien viestit. lisaksi olet valmis antamaan aviorikkojan hairahduksen anteeksi koska hetken mielijohteesta ihmiset tekevat virheita. mutta toisen tekstiviestin lukeminen on anteeksiantamaton rikos ja synti. hyi, kuvotus valtaa minut kun luin hienostelevan tekstisi.

        PS. pahoittelut aan ja oon pisteiden puuttumisesta, ulkomainen nappis.

        vielä toteaisin että viesti joka otsikko on Niin ja ja kirjoittaja Salaisuus...

        Ei ole minun kirjoittamani suinkaan. Niin en minä ajattele. Ja kirjottelen omien kirjoitusteni jatkot omalla nikilläni muutoinkin.

        Enköhän minä ole pikemminkin vanhanaikaisen sukupuolimoraalin edustaja enkä edes ihan nuorirouvakaan.


    • on vielä

      niin nuori, että ehtii itsekin naida ja nauttia monien kanssa.

    • ap

      Olenko ihan hölmö jos annan miehelleni vielä yhden tilaisuuden. Minä kuitenkin rakastan häntä ja niin hänkin sanoo rakastavansa minua. Vaikka elämäämme varjostaakin toi homma niin silti toisen lähellä oleminen ja rakastelu tuntuu edelleenkin hyvälle molempien mielestä. Ainut mikä mua mietityttää on tuo luottamuspula ja se että pysyykö mun mieheni oikealla tiellä

      • onneton 30v

        Siis selvennän edellistä viestiä. ollaan kerran harrastettu seksiä tässä lähiaikoina ja se tuntu edelleen hyvälle mutta heti sen jälkeen alkaa ahdistaan. mieheni on yrittänyt olla mun lähelläni mahdollisimman paljon. läheisyys meillä on lisääntynyt sen jälkeen kun sais hänet kiinni. mä olen niin sekaisin että en ymmärra tunteitani ollenkaan


      • etsivä-xx
        onneton 30v kirjoitti:

        Siis selvennän edellistä viestiä. ollaan kerran harrastettu seksiä tässä lähiaikoina ja se tuntu edelleen hyvälle mutta heti sen jälkeen alkaa ahdistaan. mieheni on yrittänyt olla mun lähelläni mahdollisimman paljon. läheisyys meillä on lisääntynyt sen jälkeen kun sais hänet kiinni. mä olen niin sekaisin että en ymmärra tunteitani ollenkaan

        kirjoitat:
        "mieheni perhe kuuluu rauhan sanan lestadiolaisiin vaikka ei olla vähään aikaa käyty seuroissa . minä en haluaisi erota koska meillä on lapsia. osaisiko joku kertoa jotain lohdutuksen sanoja tai jotain millä saisin ahdistuksen pois. "

        Miten on oman uskosi laita. Tämä on uskonnollinen palsta.
        Sanaa kuulemaan niin voi ahdistuskin helpottaa. Lohdutuksen sanoja kun on Raamattu täynnä. Kuulostaa vaan paremmalle kuultuna kuin luettuna, ainakin voi tulla sellaiset kohdat vastaan, joita ei osaa etsiä.
        Joku kirjoitti edellä jo psalmeista. Tällä palstalla on oikeastaan vain yksi asia josta melkein kaikki mutamaa vl-kirjoittajaa lukuunottamatta ovat oleet yksimielisiä, nimittäin että Jumala kuulee rukouksen. Vastaa sitten omalla ajallaan ja niin kuin hyväksi katsoo.
        Minä lähden nyt kirkkoon aamumessuun. Kohtaamaan taas Kristuksen läsnäolon. Kuuntelen sitten viikon mittaan yleensä muutakin.


      • kuultava kertoo
        onneton 30v kirjoitti:

        Siis selvennän edellistä viestiä. ollaan kerran harrastettu seksiä tässä lähiaikoina ja se tuntu edelleen hyvälle mutta heti sen jälkeen alkaa ahdistaan. mieheni on yrittänyt olla mun lähelläni mahdollisimman paljon. läheisyys meillä on lisääntynyt sen jälkeen kun sais hänet kiinni. mä olen niin sekaisin että en ymmärra tunteitani ollenkaan

        siihen kysymykseen, että tietääkö miehesi tästä keskustelusta. Tasapuolisuuden vuoksi voisi olla hyvä kertoa, eikä vasta sitten joskus.


      • ok-ra
        kuultava kertoo kirjoitti:

        siihen kysymykseen, että tietääkö miehesi tästä keskustelusta. Tasapuolisuuden vuoksi voisi olla hyvä kertoa, eikä vasta sitten joskus.

        Peräänkuulutatko tasapuolisuutta ? Tasapuolisuuden nimissä vaimon pitäisi lähetellä jollekin äijän kaltaiselle infantiilille rivoja tekstiviestejä. Sitä ei varmaankaan tapahdu. koska aloittaja vaikuttaa terveeltä nuorelta naiselta.

        Ihmisen ei tarvitse tehdä tiliä joka sanasta (sananvapauslaki) Vaimo huutaa apua ja siihen ei petturilta lupaa tarvitse kysyä.


      • Onnellinen aviomies
        ok-ra kirjoitti:

        Peräänkuulutatko tasapuolisuutta ? Tasapuolisuuden nimissä vaimon pitäisi lähetellä jollekin äijän kaltaiselle infantiilille rivoja tekstiviestejä. Sitä ei varmaankaan tapahdu. koska aloittaja vaikuttaa terveeltä nuorelta naiselta.

        Ihmisen ei tarvitse tehdä tiliä joka sanasta (sananvapauslaki) Vaimo huutaa apua ja siihen ei petturilta lupaa tarvitse kysyä.

        Onko miehesi saanut riittävästi seksiä? Tuossa iässä sitä tarvitsee purkautumista vähintään kerran vuorokaudessa. Itse harrastin parikin kertaa vuorokaudessa siinä iässä. Nyt olen pian 65 ja edelleen naitattaa tosi paljon.
        Minä uskon että tämä mies rakastaa sinua ja ei hän halua pettää eikä ole pettänyt. Jos niin joskus käy, anna anteeksi. Kerrankos sitä mies, kuin nainenkin erehtyy.


      • Huh huh!
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        Onko miehesi saanut riittävästi seksiä? Tuossa iässä sitä tarvitsee purkautumista vähintään kerran vuorokaudessa. Itse harrastin parikin kertaa vuorokaudessa siinä iässä. Nyt olen pian 65 ja edelleen naitattaa tosi paljon.
        Minä uskon että tämä mies rakastaa sinua ja ei hän halua pettää eikä ole pettänyt. Jos niin joskus käy, anna anteeksi. Kerrankos sitä mies, kuin nainenkin erehtyy.

        vl-miehet tuollaisia panokoneita? Ja vl-naiset synnytyskoneita?


      • ok-ra
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        Onko miehesi saanut riittävästi seksiä? Tuossa iässä sitä tarvitsee purkautumista vähintään kerran vuorokaudessa. Itse harrastin parikin kertaa vuorokaudessa siinä iässä. Nyt olen pian 65 ja edelleen naitattaa tosi paljon.
        Minä uskon että tämä mies rakastaa sinua ja ei hän halua pettää eikä ole pettänyt. Jos niin joskus käy, anna anteeksi. Kerrankos sitä mies, kuin nainenkin erehtyy.

        Tais tulla viestisi väärään osoitteeseen. En ole aloittaja.

        Meinaatko, että vaimosi saa ainakin kerran pettää ?


      • Onnellinen aviomies
        ok-ra kirjoitti:

        Tais tulla viestisi väärään osoitteeseen. En ole aloittaja.

        Meinaatko, että vaimosi saa ainakin kerran pettää ?

        No ei tietenkään, mutta liha on heikko ja himo suuri.


      • ok-ra
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        No ei tietenkään, mutta liha on heikko ja himo suuri.

        Vaimollasiko? Harvoin tapaa noin ymmärtäväistä aviomiestä!

        Vaikea kuvitella, että vaimo selittäisi myöhäistä kotiinpaluutaan miehelleen: "Anteeks kauheesti...mutta kun tuo liha on heikko ja himo suuri..."

        Enkä minä voi käsittä mitä tekemistä "lihalla" on pettämisen kanssa. Pitääkö pettämiseen taipuvainen itseään jostakin kiinni, jotta ei tempautuisi pettämään tilaisuuden tullen?

        Ota teistä selvää.


      • RAKOTULUKKI
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        Onko miehesi saanut riittävästi seksiä? Tuossa iässä sitä tarvitsee purkautumista vähintään kerran vuorokaudessa. Itse harrastin parikin kertaa vuorokaudessa siinä iässä. Nyt olen pian 65 ja edelleen naitattaa tosi paljon.
        Minä uskon että tämä mies rakastaa sinua ja ei hän halua pettää eikä ole pettänyt. Jos niin joskus käy, anna anteeksi. Kerrankos sitä mies, kuin nainenkin erehtyy.

        PANO PÄEVÄSSÄ PITTÄÄ MIESKUNNON KOHOLLA EIKÄ ISKE SYTÄN SAERAUS


      • Ja-Höpön-Höpö
        etsivä-xx kirjoitti:

        kirjoitat:
        "mieheni perhe kuuluu rauhan sanan lestadiolaisiin vaikka ei olla vähään aikaa käyty seuroissa . minä en haluaisi erota koska meillä on lapsia. osaisiko joku kertoa jotain lohdutuksen sanoja tai jotain millä saisin ahdistuksen pois. "

        Miten on oman uskosi laita. Tämä on uskonnollinen palsta.
        Sanaa kuulemaan niin voi ahdistuskin helpottaa. Lohdutuksen sanoja kun on Raamattu täynnä. Kuulostaa vaan paremmalle kuultuna kuin luettuna, ainakin voi tulla sellaiset kohdat vastaan, joita ei osaa etsiä.
        Joku kirjoitti edellä jo psalmeista. Tällä palstalla on oikeastaan vain yksi asia josta melkein kaikki mutamaa vl-kirjoittajaa lukuunottamatta ovat oleet yksimielisiä, nimittäin että Jumala kuulee rukouksen. Vastaa sitten omalla ajallaan ja niin kuin hyväksi katsoo.
        Minä lähden nyt kirkkoon aamumessuun. Kohtaamaan taas Kristuksen läsnäolon. Kuuntelen sitten viikon mittaan yleensä muutakin.

        Että ry:llä seuroissa käyminen helpottaisi petetyn tuskaa.

        Ei se lahkolaisuus on mikään vastaus pariskunnan luottamusongelmaan, jos toinen on pettänyt.


    • ~.~.~.

      Mistä nämä lapselliset pienet kirjaimet ja pilkkuvirheet tulevat? Onko näppäimistössä tai näytössä jotain vikaa? Vai oletko tahallinen multinikki joka on kehitellyt kirjoitustyylistään 3-5 erilaista versiota? Epäilyttää aikas raskaasti!

      Sinänsä ajankohtainen kannanotto, mutta vaikuttaa melkoisen johdattelevalta ollakseen totta.

      • Onnellinen aviomies

        No jokaisella on tai pitäisi olla omatunto, joka sanoo mikä on oikein. Lihanhimo on yksi suurista ihmisen elämän kiusauksista. Se ei katso sukupuolta ja ikää.
        Naisella on mieheen halut ja se oikein ja miehellä naiseen halut ja sekin on oikein. parempi on naida kuin palaa sanoi Paavali.
        Se on tietysti väärin, jos sekaantuu vieraaseen aviopuolisoon, mutta senkin saa uskoa anteeksi annetuksi kun katuen sitä pyytää.


      • ok-ra
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        No jokaisella on tai pitäisi olla omatunto, joka sanoo mikä on oikein. Lihanhimo on yksi suurista ihmisen elämän kiusauksista. Se ei katso sukupuolta ja ikää.
        Naisella on mieheen halut ja se oikein ja miehellä naiseen halut ja sekin on oikein. parempi on naida kuin palaa sanoi Paavali.
        Se on tietysti väärin, jos sekaantuu vieraaseen aviopuolisoon, mutta senkin saa uskoa anteeksi annetuksi kun katuen sitä pyytää.

        Montako kertaa saa anteeksi? Tietysti loputtomiin, jos oikein hartaasti pyytää. Tuolla logiikalla varustetun ihmisen ei pitäisi mennä naimisiin eikä varsinkaan saada lapsia.


      • onneton 30v

        Ei tullut mieleen pilkut ja jotku kirjoitus virheet kun aloitusta kirjoitin. Tuo on totta koko kirjoitus. Jos et usko niin sille en voi mitään.


      • Puhuminen kultaa
        onneton 30v kirjoitti:

        Ei tullut mieleen pilkut ja jotku kirjoitus virheet kun aloitusta kirjoitin. Tuo on totta koko kirjoitus. Jos et usko niin sille en voi mitään.

        muuta kuuluu? Miten on perhessä talosteltu? Onko puhuttu ja mistä? Vaiko oltu puhumatoinna!


    • on vielä

      nuori ja sievä ja ehtii itsekin rietastella paljon.

      • Aviomies onnellinen

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon. Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta. Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain? Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.


      • Onnellinen aviomies
        Aviomies onnellinen kirjoitti:

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon. Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta. Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain? Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.

        Aloittajalta kysyn vielä että onko miehesi mustasukkainen tai väkivaltainen fyysisesti tai henkisesti? Yleensä sellaiset miehet jotka pettävät ovat itse myös mustasukkaisia ja väkivaltaisia?
        Jos niin on, silloin on parasta lähteä. Sellaista ei pysty antamaan anteeksi ja silloin joutuu elämään ainaisessa pelossa .Rakkaudessa ei näet ole pelkoa.


      • AY
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        Aloittajalta kysyn vielä että onko miehesi mustasukkainen tai väkivaltainen fyysisesti tai henkisesti? Yleensä sellaiset miehet jotka pettävät ovat itse myös mustasukkaisia ja väkivaltaisia?
        Jos niin on, silloin on parasta lähteä. Sellaista ei pysty antamaan anteeksi ja silloin joutuu elämään ainaisessa pelossa .Rakkaudessa ei näet ole pelkoa.

        Kyllä sitä vielä liki 70-kymppisenäkin haluaa seksiä vaikka joka päivä. Nyt ei ole enää työpaineita ja muitakaan stressejä. Naisellekaan se ei liene ongelma, kun on keksitty sopivia liukasteita. Seksi antaa uutta puhtia ja elämän voimaa ja kenties pidentää ikääkin ?


      • ok-ra
        Aviomies onnellinen kirjoitti:

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon. Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta. Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain? Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.

        Vastauksestasi päätellen et itse ole joutunut petetyksi. Pistät aviorikoksen samaan nippuun muiden ihmisissä olevien virheiden kanssa. Ei kai ihminen voi ajatella esim., että kyllä minä voin harrastaa seksiä vieraan kanssa, koska puolisoni on siivoton/laiska/nalkuttaja jne.

        Minulla itselläni kävi niin, että petoksen tultua päivänvaloon, käsitys kumppanistani muuttui täydellisesti. Ihminen, jota olin pitänyt rakastavana, perheeseen sitoutuneena ja minuun (seksuaalisestikin) tyytyväisenä, muuttui valehtelevaksi heittiöksi. Luottamuksen menetykseen tarvitaan ainoastaan yksi pettäminen. Sen jälkeen ollaan aina liukkaalla jäällä.

        Ihminen ei yht`äkkiä muutu, muutokseen tarvitaan pitkällinen itsetutkiskelu (terapia) ja ennenkaikkea halu muuttua. Anteeksi-pyytämis-antamis-rumba on äärimmäisen kuluttavaa kaikille.

        Aviorikokseen taipuvilla on yleensä lapsuudessa koettu rakkaudettomuus, josta seuraa kyltymätön huomion ja rakkauden kaipuu, jota KUKAAN ihminen maanpäällä ei voi tyydyttää. Sen takia he eivät ole avioon kelvollisia.


      • Aviomies onnellinen kirjoitti:

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon. Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta. Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain? Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon.
        - Jos ihminen tulee Kristinuskoon, eli kastetaan Kristukseen ja uudestisyntyy ylhäältä, Hän jatkaa elämäänsä silloin Kristus ruumissa ja mielenmuutos on se, joksi itse Herra sen muovaa.

        Jos taas saa jonkin pakanallisen ”parannuksen armon” jota ei Raamattu tunne, ollaan muutoksessa aina OMAVAHURKAITA, ei pelastusvanhurskaita.
        Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta.
        - Näin opastetaan vain lahkojen sisällä. Saarnaajat saavat naida laidasta laitaan ja toinen antaa anteeksi toiselle saarnaajalle, jolloin itse uhri on jopa SYYLLINEN.

        Esimerkkejä on satoja, enenemään kun lehtolapsia VL saarnaajilla.
        Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        - Mitä sinä HÄNEN VIRHEITÄ ETSIT, mieshän se huoraa??
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain?
        - Ajatuskin huorinteossa on jo Kristuksen mielistä huoraamista. Lue Vuorisaarna.
        Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        - Juuri näin ja jäädä debiiliksi normaali- Vl äidiksi, jonka Isä vielä nain hengiltä ja saa sen uuden tilalle, tai Jumalako sen antoi. Näithän se oli.
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.
        - Selittelyä. Nyt oli kysymys VL huoraamisesta, ei uhrista.


      • ok-ra
        Kesitas kirjoitti:

        Niin ei, mutta ihminen voi muuttua tullessaan uskoon.
        - Jos ihminen tulee Kristinuskoon, eli kastetaan Kristukseen ja uudestisyntyy ylhäältä, Hän jatkaa elämäänsä silloin Kristus ruumissa ja mielenmuutos on se, joksi itse Herra sen muovaa.

        Jos taas saa jonkin pakanallisen ”parannuksen armon” jota ei Raamattu tunne, ollaan muutoksessa aina OMAVAHURKAITA, ei pelastusvanhurskaita.
        Älä sinä ainakaan ole mustasukkainen. Se vain pahentaa tilannetta. Kyllähän se anteeksiantaminen on loputonta.
        - Näin opastetaan vain lahkojen sisällä. Saarnaajat saavat naida laidasta laitaan ja toinen antaa anteeksi toiselle saarnaajalle, jolloin itse uhri on jopa SYYLLINEN.

        Esimerkkejä on satoja, enenemään kun lehtolapsia VL saarnaajilla.
        Ethän sinä itsekään ole virheetön.Teet samoja virheitä ja useinkin ellet itse huomaa että se toista ärsyttää.
        - Mitä sinä HÄNEN VIRHEITÄ ETSIT, mieshän se huoraa??
        Oletko toisiaan varma että miehesi on pettänyt kerran ja montakin kertaa? Vai luuletko vain?
        - Ajatuskin huorinteossa on jo Kristuksen mielistä huoraamista. Lue Vuorisaarna.
        Jos mies on muuten hyvä ja sinua ja perhettään rakastava ,niin silloin on helppo antaa anteeksi. Eikö niin ?
        - Juuri näin ja jäädä debiiliksi normaali- Vl äidiksi, jonka Isä vielä nain hengiltä ja saa sen uuden tilalle, tai Jumalako sen antoi. Näithän se oli.
        Paheet ovat meillä itsekullakin. Täydellistä ihmistä meistä ei kenestäkään tule tässä elämässä.
        - Selittelyä. Nyt oli kysymys VL huoraamisesta, ei uhrista.

        Olen kanssasi samaa mieltä.

        Täällä joku / jotkut yrittävät kyseenalaistaa avioliiton pyhyyttä. Ihminen joka rikkoo Jumalan edessä vannomansa pyhän lupauksen, on mielestän sen luokan rikollinen, että hänen on vastattava rikoksesta kaikille osapuolille.
        Olen usein ajatellut, että uskoon tulo on varmaan ainoa keino parantua pettämisen vaivasta. Silloin kun ihminen tuntee olevansa joka hetki Jumalan varjeluksessa ja rakkaudessa, hänellä ei ole tarvetta hakea rakkautta irtosuhteista.


      • KAALIPUKKI
        AY kirjoitti:

        Kyllä sitä vielä liki 70-kymppisenäkin haluaa seksiä vaikka joka päivä. Nyt ei ole enää työpaineita ja muitakaan stressejä. Naisellekaan se ei liene ongelma, kun on keksitty sopivia liukasteita. Seksi antaa uutta puhtia ja elämän voimaa ja kenties pidentää ikääkin ?

        MITTEE VANAHEMPI PUKKI NIIN SITÄ KOVEMPI SARVI!!!


      • ok-ra
        KAALIPUKKI kirjoitti:

        MITTEE VANAHEMPI PUKKI NIIN SITÄ KOVEMPI SARVI!!!

        Viestini poistettiin, koska vastaukseni oli asiaton.

        Sinun viestisi katsotaan asialliseksi.

        Vastasin tähän tapaan: Rauhotu, rauhotu hyvä mies! Taisit ottaa pillerin väärästä purkista, piti ottaa rauhoittavaa, otitkin Viagraa. (oli tarkoitettu samantasoiseksi huumoriksi)

        Jos ilmoitat asiattomasta viestistä, poistata hyvä mies tuo oma mölähdyksesikin.


    • Sähköposteljooni

      Selostit "eräällä lailla pettänyt mua". Onko sinulla mitään tosipohjaista, joka yhdistäisi kuvitelmasi ja (varmaan luvattoma?) havaintosi? Turha väittää, että tekstiviestin lähetys olisi pettämistä ainakaan tapauksissa, joissa tekstiviestittömyydestä ei nimenomaisesti ole sovittu. Voi tietysti olla, että surullisen kuuluisa vl-opetus tarjoaa tässäkin asiassa jotain muuta.

      • Tosi tai ei

        1. Juttu on täysin keksitty. Aloittajan myöhemmissä viesteissä ei ole ilmaantunut mitän sellaista, mikä näyttäisi kokemuksen tuotteelta.

        2. Jos on totta viestittelyn osalta, en siinäkään tapauksessa ole varma, onko siinä tapahtunut mitään kummallista. Siis pettämistä. Minä olen valitellut vaimolle, etten koskaan saa häiritseviä viestejä. Eipä tuo ole ollut moksiskaan


      • Aviomiesx
        Tosi tai ei kirjoitti:

        1. Juttu on täysin keksitty. Aloittajan myöhemmissä viesteissä ei ole ilmaantunut mitän sellaista, mikä näyttäisi kokemuksen tuotteelta.

        2. Jos on totta viestittelyn osalta, en siinäkään tapauksessa ole varma, onko siinä tapahtunut mitään kummallista. Siis pettämistä. Minä olen valitellut vaimolle, etten koskaan saa häiritseviä viestejä. Eipä tuo ole ollut moksiskaan

        Kyllähän sellainen on avioon sopiva, joka pitää vaimonsa hyvänä ja perhettään rakastaa. Ei ole juomari, ei tupakoi, eikä ole väkivaltainen millään tavoin.
        Kun kovasti naitattaa, niin minkäs sillekään mahtaa. Parempi on purkautua, kun olla purkautumatta. Aloittaja on varmaan keksinyt koko jutun, tai on luulosairas. Rakasta miestäsi haluttavasti, anna anteeksi on minun neuvoni jos hän ei ole väkivaltainen eikä mustasukkainen.


      • ap

        Olen vain nähnyt tekstiviestejä ja puhunut yhden kanssa. Löysin meidän varapuhelimesta viestin haluatko naida ja oli laitettu johinkin muuhun numeroon kun minun. Puhelin oli viimeksi ollut mieheni käytössä. Sitten löysin mieheeni puhelimesta jonkun naisen laittamia viestejä jossa tämä odottaa alasti miestäni yms. Puhuin puhelimessa kyseisen naisen kanssa ja hän sanoi että mieheni oli hakenut sinkkuna seuraa täällä suomi24 treffipalstalla.


    • samassa liemessä oll
    • ..

      Tiesitkö, että raamatun mukaan avioero on mahdollinen poikkeustapauksissa? Esimerkiksi juuri puolison pettäessä.

    • hoitokokous!!

      mukaan syyttömän, eli sinun on nöyrryttävä pyytämään anteeksi!

      Näin on, valitettavasti!

    • Naimatautinen

      Kyllä terve nuori mies käy välillä vierastakin (tai tuttua) panemassa ja se siitä. Nekin panemiset on hänen edestään kannettu! Antakaa puolisoidenne välillä naida muitakin. Ei se niin vakavaa ole.

    • vl-uskovainen

      Tämä tuskin on lohdutusta, mutta on tämä kuitenkin totuuden lausumista ja pois eksytyksestä johdattamista:

      Rauhansanalaisuus eli pikkuesikoisuus on kadottava eriseura ja heresia. Tee siis parannus ja usko evankeliumi. Ainoan oikea uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen löydät meiltä vanhoillislestadiolaisuudesta ja meidän Rauhanyhdistysten seuroista.

      • Vl-rules

        Jumalan Valtakunnassa ei mennä miehelle, eikä naiselle.
        Joko et ole siellä sitten, tai uskot humpuukia.


      • Ihmisten-Sääntöjä
        Vl-rules kirjoitti:

        Jumalan Valtakunnassa ei mennä miehelle, eikä naiselle.
        Joko et ole siellä sitten, tai uskot humpuukia.

        Ei se Jumalan valtakunta ole siellä sy:llä ja muiden lestojen seurassa. Se on vl-lahkon huru-ukkojen keksintöä niinkuin lahkoissa muutenkin - pelkkää ihmisoppia.


    • NytKiinnostaaKovasti

      No halusiko se naija?

    • aiheellinenkysymys

      Laitoitko sukupuolitautitestiin ja hiv-testiin? Jos mies hakee perheeseen hiv:n, niin ei sun sitä tarvi ottaa. Ensin hoitakoon taudin siihen pisteeseen, ettei tartuta.

      • NauranHiville

        Nykyään pystyy jo onneksi lääkkeiden avulla elämään täytää elämää, vaikka saisikin hivin.


    • äitykkä

      Kyllä pitää tällaisen perheenpään antaa mennä, tuo huonoa karmaa omille lapsilleen.

    • kun_aika_on_niin

      Teidän liittoo on kaput, finito, slut. Paska liitto.

      Lähdetkö itse, vai odotatko että joku muu tekee jotain konkreettista.

    • Täyttyvätkö petoksen tuntomerkit?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      324
      3416
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      213
      2852
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2039
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2035
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1746
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1588
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1296
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe