Muovipinnoitteen poistaminen

Hilsevä katto

Vuonna -83 rakensin oman talon ja nyt mun pitäisi maalata vesikaton uudelleen, mutta ongelmana on se, kuinka saisin sen vanhan muovipinnoitteen pois ensin. Onko olemassa minkäänlaista liuotinta tai muuta vastaavaa avuksi?

20

4785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalari...

Jos se on Plastonia, niin ei lähde millään, ei edes hiekalla.

• Pupujussipussi

Se muovi joka siellä vielä on, pitää kovaa kiinni.
      Muovin yksi ainesosa, pehmennin, pitää huolen siitä.
      Se kova ja hilseilevä muovi on menetänyt auringon voimasta ominaisuuksiaan.
      ikävä kyllä pellit menee vaihtoon.

• ------

Kannattanee ainakin kokeilla jotakin maalinpoistoainetta että miten puree.
        Haet vaikka Nitromorsea litran purkin ja kokeilet homman ennenkuin suurempia päätöksiä teet, ja ainakin niihin kattoihin mitä minä olen kokeillut pinnoite lähtee kyllä kevyesti irti.
        Eli sivelet maalinpostoaineen peltiin ja sen vaikutuksen kyllä näkee pikapuoliin ja senjälkeen
        pesurilla pinta pois.
        Jos muovipinta lähtee tällä menetelmällä pois niin sitten vielä huolellinen pesu ja uutta pintaa miettimään.

• millään

ei taida lähtä millään,pinnoitteet lähtee tälläisista pelleistä auringon puolelta helposti ajan saatossa..Eli pellit vaihtoon.

• --

Siis mitä vittua ei taida lähteä.! Jos asiasta ei ole minkäännäköistä käsitystä niin silloin kannatta pitää turpa kiinni eikä jaella mitään minusta tuntuu paskaa.

Jos sinä olet kokeillut edes jonkunmoisia menetelmiä ko.ongelmaan niin kokemukset olisivat tervetulleita mutta tuommoinen mutupaska ei tuo kenellekkään mitään lisää.

Olen jonkun tuhannen neliön putsannut muovipinnoitettua peltiä tosin en pysty sanomaan että onko juuri samaa laatua, mutta ne lähtivät maalinpostoaineella kivuttomasti.

Eli ei kannata suoralta kädeltä heittää mitään tuomiota varsinkaan kun asiasta ei ole mitään tietoa, vaan pidättäytyä vastaamasta jos ei todellista kokemusta asiasta ole.

• ap
        -- kirjoitti:

Siis mitä vittua ei taida lähteä.! Jos asiasta ei ole minkäännäköistä käsitystä niin silloin kannatta pitää turpa kiinni eikä jaella mitään minusta tuntuu paskaa.

Jos sinä olet kokeillut edes jonkunmoisia menetelmiä ko.ongelmaan niin kokemukset olisivat tervetulleita mutta tuommoinen mutupaska ei tuo kenellekkään mitään lisää.

Olen jonkun tuhannen neliön putsannut muovipinnoitettua peltiä tosin en pysty sanomaan että onko juuri samaa laatua, mutta ne lähtivät maalinpostoaineella kivuttomasti.

Eli ei kannata suoralta kädeltä heittää mitään tuomiota varsinkaan kun asiasta ei ole mitään tietoa, vaan pidättäytyä vastaamasta jos ei todellista kokemusta asiasta ole.

Kiitos vastauksetasi, aion kyllä kokeilla joku väkevällä maalinpoistoaineella jos ei lähtee niin ei.
        Sitten ei muuta kun uudet pellit, mutta kuitenkin kannattaa kokeilla jos vaikka lähtisi, olisihan maalaaminen
        huomattavasti halvempi vaihtoehto.

• Epäileväinen
        ap kirjoitti:

Kiitos vastauksetasi, aion kyllä kokeilla joku väkevällä maalinpoistoaineella jos ei lähtee niin ei.
        Sitten ei muuta kun uudet pellit, mutta kuitenkin kannattaa kokeilla jos vaikka lähtisi, olisihan maalaaminen
        huomattavasti halvempi vaihtoehto.

On se vaan jännää kun tietäjiä löytyy ja vielä muka tekijöitä.
        Eipä ole tullut tarpeeksi edullista maalinpoitoainetta, jolla vois koko katon helposti pestä pois,
        meinaan vastaan.
        Kun heittää kehiin katon maalin, sen alle primerin ja teräspinnalle pohjamaalin kahteen kertaan ollaan melkoisissa hinnoissa.
        Se yhtälö, jossa ostetaan yli puolelle katosta myrkky, jolla muovin saa pois ja työhön menevä aika
        on mielestäni mahdoton.
        Urheilumieltä ainakin. Jos työn tekee huolella.

• Takuukorjaus
        Epäileväinen kirjoitti:

On se vaan jännää kun tietäjiä löytyy ja vielä muka tekijöitä.
        Eipä ole tullut tarpeeksi edullista maalinpoitoainetta, jolla vois koko katon helposti pestä pois,
        meinaan vastaan.
        Kun heittää kehiin katon maalin, sen alle primerin ja teräspinnalle pohjamaalin kahteen kertaan ollaan melkoisissa hinnoissa.
        Se yhtälö, jossa ostetaan yli puolelle katosta myrkky, jolla muovin saa pois ja työhön menevä aika
        on mielestäni mahdoton.
        Urheilumieltä ainakin. Jos työn tekee huolella.

Ammattilaiset poistivat meillä muovit painepesurilla. Siistiä tuli ja maalit päälle.

• kylä lähtee
        Takuukorjaus kirjoitti:

Ammattilaiset poistivat meillä muovit painepesurilla. Siistiä tuli ja maalit päälle.

Syytäkin tehdä takuutyönä jos pinnoitus lähtee pelkällä pesurilla?

• Junttieinari12
        kylä lähtee kirjoitti:

Syytäkin tehdä takuutyönä jos pinnoitus lähtee pelkällä pesurilla?

Jonkun pahailmanlinnun on aivan turhaa maalata piruja seinille. Kun tässä on kyse katosta.
        No joo, itse olen ollut hanslankarina kaverilla kun hänen kattonsa maalattiin.
        Ne ammattimiehet tekivät muistaakseni näin.
        Pesivät katon puhtaaksi ( en tiedä millä) painepesuria käyttäen. Aika kevyt kone näkyi olevan.
        Sitten yhdenkäden rälläkällä harjasivat lisää irtoavan ja kiinteän rajasta.
        Maalasivat sinkkikromaattimaalilla laikkupaikat.
        Vetivät jonkun primerin koko katon yli.
        Ja pintaan kolme miestä maalasivat koton. Meillä oli oma homma kun putsattiin ja maalattiin kourut.
        Iltapäivä oli jo aluillaan kun minä menin kotio.
        Aikaa meni se minkä pitikin mennä kaiken tekemiseen.
        Sanon vaan, että se homma toimi. Ainakin mun mielestä.

• TL
        Junttieinari12 kirjoitti:

Jonkun pahailmanlinnun on aivan turhaa maalata piruja seinille. Kun tässä on kyse katosta.
        No joo, itse olen ollut hanslankarina kaverilla kun hänen kattonsa maalattiin.
        Ne ammattimiehet tekivät muistaakseni näin.
        Pesivät katon puhtaaksi ( en tiedä millä) painepesuria käyttäen. Aika kevyt kone näkyi olevan.
        Sitten yhdenkäden rälläkällä harjasivat lisää irtoavan ja kiinteän rajasta.
        Maalasivat sinkkikromaattimaalilla laikkupaikat.
        Vetivät jonkun primerin koko katon yli.
        Ja pintaan kolme miestä maalasivat koton. Meillä oli oma homma kun putsattiin ja maalattiin kourut.
        Iltapäivä oli jo aluillaan kun minä menin kotio.
        Aikaa meni se minkä pitikin mennä kaiken tekemiseen.
        Sanon vaan, että se homma toimi. Ainakin mun mielestä.

Eli korkeapainepesurilla (n.120 bar) kaikki irtilähtevä irti ja uusi pinnoite päälle. Kestää!

• TL
        TL kirjoitti:

Eli korkeapainepesurilla (n.120 bar) kaikki irtilähtevä irti ja uusi pinnoite päälle. Kestää!

Eli tuossa piti lukeman n. 500 bar...

• baarien kiertäjä
        TL kirjoitti:

Eli tuossa piti lukeman n. 500 bar...

500 baaria on jo kova suoritus. Itse olen 46v ikään mennessä kiertänyt arviolta 150 baaria. Mutta 500 baariin yltää varmaan vaan ammattilaiset.

• 84 ruukki(vihree)
        baarien kiertäjä kirjoitti:

500 baaria on jo kova suoritus. Itse olen 46v ikään mennessä kiertänyt arviolta 150 baaria. Mutta 500 baariin yltää varmaan vaan ammattilaiset.

Tota noin,Miksi pinnoite pitää saada kokonaan pois????????? Mulla pieniä laikkuja siellä täällä enkä ajatellut muutakuin hieman harjalla hinkata ja maali päälle näihin laikkukohtiin vaan.Tulee välivaihteluita mutta kai tuore maali äkkiä auringossa haalistuu. Koko katon maalaaminen kova homma.

• KFeop
        baarien kiertäjä kirjoitti:

Ultrakorkeapaineinen imuauto. Imuteho 2000 bar, sillä sitten "imuroi" koko katon, niin puhdasta tulee! Sitten primäärit ja kestomaalit.

• Sutenööri
        84 ruukki(vihree) kirjoitti:

Tota noin,Miksi pinnoite pitää saada kokonaan pois????????? Mulla pieniä laikkuja siellä täällä enkä ajatellut muutakuin hieman harjalla hinkata ja maali päälle näihin laikkukohtiin vaan.Tulee välivaihteluita mutta kai tuore maali äkkiä auringossa haalistuu. Koko katon maalaaminen kova homma.

Noh, se logiikka kulkee näin. Kun se muovi menettää pehmytaineen joustavuuden
        ja kovettuu, niin se muovipolymeeri kutistuu ja alkaa irtoamaan. Tottakai se irtoaa laikkuina kun heikoin paikka irtoaa ensiksi.
        Jatkuvan uusien paikkojen maalamisen sijaan voi kerralla suojata koko katon.
        Se onnistuu sillai, että putsaa ja praimeroi muoviosat.
        Sinkille paljastunut pelti maalataan sinkkikromaattipohjamaalia käyttäen.
        Siitä ylöspäin pintaan saakka haluamallasi pintamaalilla.

• Anonyymi
        -- kirjoitti:

Meidän talo on rakennettu 1986. Talossa on peltikatto, pellin pinnoitus on pvc -pinnoitus. Olen miettinyt saisinko pinnoitteen joillakin aineilla pois vai pitäiskö suunnitella uutta peltikattoa. Neliöitä katossa on yhteensä noin 200 m2.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän talo on rakennettu 1986. Talossa on peltikatto, pellin pinnoitus on pvc -pinnoitus. Olen miettinyt saisinko pinnoitteen joillakin aineilla pois vai pitäiskö suunnitella uutta peltikattoa. Neliöitä katossa on yhteensä noin 200 m2.

Vesihiekkapuhalluksella irti ne mitä lähtee ja uutta päälle. Tai mieluummin vaihto.

• SutiSaku

Poista Solmasterin tmt maalinpoistoaineella.Käytä sitten hengityssuojaimia ja varo maalinpoistoaineen liukastamaa peltiä. Pese hyvin puhtaat peltipinnat ja maalit päälle pohja- ja pintamaali. Kattopeltejä ei mielellään hiekkapuhalleta...

• Anonyymi

Soodapesu tuli mieleen, ei ole kokemuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe