Olen vähällä menettää järkeni näiden oireideni ja tämän olotilan takia. Ennen joulua minulla oli muutaman tunnin ajan näköhäiriö toisessa silmässä. Toisessa silmässä oli keskellä kohta, jonka näin epäselvästi, ikäänkuin väreillen. Tähän liittyi myös toispuoleinen päänsärky. Otin päänsärkylääkkeen ja nukuin muutaman tunnin, jonka jälkeen päänsärky oli hävinnyt, samoin näköhäiriö. Migreeniä minulla ei ole diagnosoitu. Tämän jälkeen kärsin pari viikkoa toispuoleisesta päänsärystä, joka sitten häipyi itsekseen. Pari päivää ennen joulua minulla alkoi koskemaan mahaa. Maha ei kestänyt mitään ruokia tai juomia, vaan vessassa sai juosta koko ajan. Kävin asian vuoksi lääkärillä, ja kaikenlaisia kokeita otettiin, mitään ei kuitenkaan löytynyt. Vatsaenterologin mukaan oli kuitenkin syytä suorittaa kolonoskopia, joka tehtiin ja suoleni osottautui terveeksi. Nämä oireet kestivät noin puolitoista kuukautta, jä hävisivät sitten itsestään. Kipu oli kuitenkin niin kovaa ja elämääni rajoittavaa, että huolestutin itseni sairaaksi. Aloin lukemaan erilaisia tautikuvauksia netistä päivittäin useiden tuntien ajan. Oma maallikkodiagnoosini on, että sairastutin itseni tuona aikana hypokodriaan ja yleiseen ahdistuneisuushäiriöön, jotka siis jatkuvat edelleen.
Tuon mahakivun jälkeen aloin saada virtsatietulehduksellisia oireita, selkeää tulehdusta ei löytynyt mutta minulle annettiin peräti kolme peräkkäistä antibioottikuuria noiden oireiden perusteella, jotka sitten kiltisti söin. Kun näistä kuureista pääsin eroon, minulle sattui hammastapaturma, jonka seurauksena jouduin syömään siihen penisiliinikuurin. Ja kun siitä pääsin eroon, tulin kipeäksi, en saanut yöllä henkeä ja päivystyksessä selvisi jonkinlainen keuhkoinfektio, ei selkeästi kuitenkaan keuhkokuumetta. Tulehdusarvot olivat korkealla, samoin kuume, noin viikon ajan, jonka jälkeen alkoi tervehyminen.
Noin puolentoista viikon päästä näistä aloin tuntemaan kehossani pistelyä. Se painottui alusta lähtien enimmäkseen raajoihin, käsiin ja jalkoihin. Jos istuin huonossa asennossa, jalat puutuivat selkeästi, mutta muuten tunne on enimmäkseen tikuttelua / pistelyä. Muistelisin, että alussa pistelyä esiintyi selkeämmin koko raajan alueella, nyt ajan kanssa pistelyä esiintyy enimmäkseen ranteista ja nilkoista alaspäin. Päivääkään ei ole mennyt, ettei pistelyä olisi ollut, paikka vaihtelee eikä pistely ole kokoaikaista, mutta jokapäiväistä. Muita oireita, kuten huimausta tai kömpelyyttä, ei toistaiseksi ole esiintynyt.
Selostukseni on pitkä kuin nälkävuosi, mutta tuleeko teille mieleen mikä voisi oireeni selittää? Kiitos avustanne!
Osaisitteko auttaa?
10
1107
Vastaukset
- vastaaja--
Tuo näköhäiriö kuulostaa tismalleen samalta joka tulee minulle aurallisessa migreenissä aluksi. Luulen että sinulla on aurallinen migreeni, se on sellainen joka voi olla vuodenkin tulematta, mutta sitten kun tulee niin se on ikävä.
- as.
Päänsärky, silmähäiriöt ja ahdistuneisuus viittaa toksoplasmoosiin - ja lisäksi sinulla on joitakin akuutin toksoplasmoosin oireita - jos imusolmukeet vielä tuosta turpoavat, niin suosittelen että pyydät itsellesi hoitoa toksoplasmoosin, jos sitä nyt edes saa. Se on ihan onnen kauppaa josko tuo jää krooniseksi infektioksi, tai jos se puhkeaa taas uudelleen. Borrelioosia tuo ei vielä välttämättä ole.
Kroonisen laajalle levinneen toksoplasmoosin hoitaminen voi aiheuttaa vaikeita oireita normaaleille ihmisille - ja tiettyjä antibiootteja kuten fluorokinoloneja ja sulfa-antibiootteja pitää varoa, ne ovat liian tehokkaita. Toksoplasma aiheuttaa myös keuhkosairauksia, sekä tikkuilua ja puutumista raajoissa ja käsissä.
"Oma maallikkodiagnoosini on, että sairastutin itseni tuona aikana hypokodriaan ja yleiseen ahdistuneisuushäiriöön, jotka siis jatkuvat edelleen"
Hahaa - kaikkea sitä saa kuullakin - ne, joilla on toksoplasmoosi ovatkin vähän sekopäitä. Ilmeisesti viihdyt tämän loisen kanssa, kuten monet muutkin, koska et aio hoitaa sitä pois, mikäli oikein arvaan. Pidä hauskaa sitten vaan =)
Nim. tämän loisen kanssa tapellut vuosia, ja voittajana selvinnyt.- Vuosi ilman diagnoos
vastaat asiallisesti, mutta viimeisessä kappaleessa pilkkaat avun tarvitsijaa, miksi? Jos ihmisellä on pitkään jatkuneita vaikeita oireita, eikä niihin löydetä vastauksia, väkisinkin alkaa huolestuttaa, mikä taas lisää pahoinvointia. Tiedän kokemuksesta. Ehkäpä aloittaja pyytääkin toksoplasmoosikokeet, mutta jos ei, niin eihän pilkkaaminen ketään auta?
- as.
Vuosi ilman diagnoos kirjoitti:
vastaat asiallisesti, mutta viimeisessä kappaleessa pilkkaat avun tarvitsijaa, miksi? Jos ihmisellä on pitkään jatkuneita vaikeita oireita, eikä niihin löydetä vastauksia, väkisinkin alkaa huolestuttaa, mikä taas lisää pahoinvointia. Tiedän kokemuksesta. Ehkäpä aloittaja pyytääkin toksoplasmoosikokeet, mutta jos ei, niin eihän pilkkaaminen ketään auta?
Huomaan aloittajasta, ettei hän kuitenkaan aio tehdä mitään oikeita asioita - eli minun hieno vinkkini menee hukkaan. Minuakin pilkataan silloin tällöin, vaikka vastaan vain asiallisesti. Aloittaja ei tule pyytämään toksoplasmoosikokeita, ja vaikka niin tekisikin, lääkärit eivät suhtaudu niihin todennäköisesti mitenkään.
Tiedän kuitenkin että olen oikeassa, ja itse asiassa sinullakin on todennäköisesti tuo toksoplasmoosi, koska kaikilla on sitä enemmän tai vähemmän. Ei ole olemassa miljoona ja yksi taudinaiheuttajaa kuten kaikki uskottelevat, vaan toksoplasmasta se alkaa. Vaikka ongelmat vaikuttavatkin erilaisilta, niin toksoplasma voi kuitenkin kaikkia oireita aiheuttaa. Esim. akuutti toksoplasmoosi voi aiheuttaa pankreatiittia, pernan laajenemista, munuaisten pettämistä, kuumetta, hepatiittia, silmäsairauksia, se voi infektoida sydänlihasta (myokardiitti, perikardiitti), aiheuttaa MS-tautia, ja fibromyalgiaa, aivotulehdusta, ja onpa toksoplasma myös yhdistetty harvinaiseen Guillan-Barren oireyhtymään. Toksoplasma voi myös aiheuttaa ihottumia, ja angioedeemaa. Mononukleoosin oireetkin ovat identtisiä toksoplasman oireisiin nähden, eli ei noita oireita mikään virus aiheuta.
Kaikki toksoplasmat eivät ole samanlaisia, on myös olemassa eri kantoja. Ennen kaikkea toksoplasma on yhdistetty kaikkiin mielenterveydellisiin sairauksiin, ja ahdistushäiriöihin. - nyk.terve
as. kirjoitti:
Huomaan aloittajasta, ettei hän kuitenkaan aio tehdä mitään oikeita asioita - eli minun hieno vinkkini menee hukkaan. Minuakin pilkataan silloin tällöin, vaikka vastaan vain asiallisesti. Aloittaja ei tule pyytämään toksoplasmoosikokeita, ja vaikka niin tekisikin, lääkärit eivät suhtaudu niihin todennäköisesti mitenkään.
Tiedän kuitenkin että olen oikeassa, ja itse asiassa sinullakin on todennäköisesti tuo toksoplasmoosi, koska kaikilla on sitä enemmän tai vähemmän. Ei ole olemassa miljoona ja yksi taudinaiheuttajaa kuten kaikki uskottelevat, vaan toksoplasmasta se alkaa. Vaikka ongelmat vaikuttavatkin erilaisilta, niin toksoplasma voi kuitenkin kaikkia oireita aiheuttaa. Esim. akuutti toksoplasmoosi voi aiheuttaa pankreatiittia, pernan laajenemista, munuaisten pettämistä, kuumetta, hepatiittia, silmäsairauksia, se voi infektoida sydänlihasta (myokardiitti, perikardiitti), aiheuttaa MS-tautia, ja fibromyalgiaa, aivotulehdusta, ja onpa toksoplasma myös yhdistetty harvinaiseen Guillan-Barren oireyhtymään. Toksoplasma voi myös aiheuttaa ihottumia, ja angioedeemaa. Mononukleoosin oireetkin ovat identtisiä toksoplasman oireisiin nähden, eli ei noita oireita mikään virus aiheuta.
Kaikki toksoplasmat eivät ole samanlaisia, on myös olemassa eri kantoja. Ennen kaikkea toksoplasma on yhdistetty kaikkiin mielenterveydellisiin sairauksiin, ja ahdistushäiriöihin.tiedät mitä aloittaja tekee ja mitä ei?!
"niin suosittelen että pyydät itsellesi hoitoa toksoplasmoosin, jos sitä nyt edes saa" Joskos nyt kuitenkin testaus ennen hoitoa...
Etkä sinä voi diagnosoida ketään nettifoorumilla.
nim. tokson myöskin sairastanut, jo kymmenisen vuotta sitten (eikä minulla kyllä yhdistetty mihinkään mainitsemiisi psyykensairauksiin, kyllä meurologi oli heti ajan tasalla ja laittoi lähetteen vasta-aine ym.testeihin) - as.
nyk.terve kirjoitti:
tiedät mitä aloittaja tekee ja mitä ei?!
"niin suosittelen että pyydät itsellesi hoitoa toksoplasmoosin, jos sitä nyt edes saa" Joskos nyt kuitenkin testaus ennen hoitoa...
Etkä sinä voi diagnosoida ketään nettifoorumilla.
nim. tokson myöskin sairastanut, jo kymmenisen vuotta sitten (eikä minulla kyllä yhdistetty mihinkään mainitsemiisi psyykensairauksiin, kyllä meurologi oli heti ajan tasalla ja laittoi lähetteen vasta-aine ym.testeihin)"Mistä sinä tiedät mitä aloittaja tekee ja mitä ei?!"
Se on helppoa tietää.. aloittaja meni jo siihen ansaan, että hänet ilmeisesti aivopestiin siitä että hän kärsii luulosairaudesta. Siitä tilasta ei tulla helposti pois, kun mieli tekee tepposet.
Minulla on laaja kokemus näistä asioista - älykkäätkin ihmiset menevät usein tähän ansaan, ja noin 95% ihmisistä voidaan saada uskomaan ettei heissä ole mitään vikaa.
"Etkä sinä voi diagnosoida ketään nettifoorumilla."
tottakai voin. Olen paljon pätevämpi kuin mitkään lääkärit. Se että on lääkärin koulutus ei takaa mitään. Ihan kuten se että jos sinulla ei olisi lääkärin koulutus. Jos olisin lääkäri saisit mitäänsanomattoman lausunnon.
"nim. tokson myöskin sairastanut, jo kymmenisen vuotta sitten (eikä minulla kyllä yhdistetty mihinkään mainitsemiisi psyykensairauksiin, kyllä meurologi oli heti ajan tasalla ja laittoi lähetteen vasta-aine ym.testeihin)"
Ei yhdistetty ei, kun menit puoskarin vastaanotolle. Toksoplasmalla EI OLE PELKÄSTÄÄN AKUUTTEJA OIREITA, vaan suurin osa loisista ovat latentteja, eivätkä aiheuta varsinaisia havaittavia sairauden oireita. Oikeaan hoitoon menee usean vuoden verran antibiootteja. Kysy neurologiltasi takytsoiiteista ja bradytsoiiteista, jos hän ei tiedä bradytsoiiteista mitään, niin olet saanut humpuukimaakarin. Vinkkinä voin kertoa että takytsoiitit ovat vastuussa akuuteista oireista, bradytsoiitit taas kroonisista. Ja bradytsoiitteja on varmaan satakertainen määrä, jotka ovat piilossa kudoskystoissa elimistössä. Nämä tiedot löytyvät tutkimuksista jos viittii pubmediä selailla, ja se on syytä tehdä, ettei mene lääkärien huijattavaksi.
Sinullekin, toivotaan hyvää kevättä, ja pidä hauskaa loisesi kanssa. - sivustaseur.
as. kirjoitti:
"Mistä sinä tiedät mitä aloittaja tekee ja mitä ei?!"
Se on helppoa tietää.. aloittaja meni jo siihen ansaan, että hänet ilmeisesti aivopestiin siitä että hän kärsii luulosairaudesta. Siitä tilasta ei tulla helposti pois, kun mieli tekee tepposet.
Minulla on laaja kokemus näistä asioista - älykkäätkin ihmiset menevät usein tähän ansaan, ja noin 95% ihmisistä voidaan saada uskomaan ettei heissä ole mitään vikaa.
"Etkä sinä voi diagnosoida ketään nettifoorumilla."
tottakai voin. Olen paljon pätevämpi kuin mitkään lääkärit. Se että on lääkärin koulutus ei takaa mitään. Ihan kuten se että jos sinulla ei olisi lääkärin koulutus. Jos olisin lääkäri saisit mitäänsanomattoman lausunnon.
"nim. tokson myöskin sairastanut, jo kymmenisen vuotta sitten (eikä minulla kyllä yhdistetty mihinkään mainitsemiisi psyykensairauksiin, kyllä meurologi oli heti ajan tasalla ja laittoi lähetteen vasta-aine ym.testeihin)"
Ei yhdistetty ei, kun menit puoskarin vastaanotolle. Toksoplasmalla EI OLE PELKÄSTÄÄN AKUUTTEJA OIREITA, vaan suurin osa loisista ovat latentteja, eivätkä aiheuta varsinaisia havaittavia sairauden oireita. Oikeaan hoitoon menee usean vuoden verran antibiootteja. Kysy neurologiltasi takytsoiiteista ja bradytsoiiteista, jos hän ei tiedä bradytsoiiteista mitään, niin olet saanut humpuukimaakarin. Vinkkinä voin kertoa että takytsoiitit ovat vastuussa akuuteista oireista, bradytsoiitit taas kroonisista. Ja bradytsoiitteja on varmaan satakertainen määrä, jotka ovat piilossa kudoskystoissa elimistössä. Nämä tiedot löytyvät tutkimuksista jos viittii pubmediä selailla, ja se on syytä tehdä, ettei mene lääkärien huijattavaksi.
Sinullekin, toivotaan hyvää kevättä, ja pidä hauskaa loisesi kanssa.olla suuret luulot itsestäsi. Uskottavuutta täydet nolla.
- maybee..
sivustaseur. kirjoitti:
olla suuret luulot itsestäsi. Uskottavuutta täydet nolla.
krooniset oireet ovat? Voiko kunnolliset verikokeet ottaa terveyskeskuslaboratoriossa? Entä mitkä kaikki verikokeet otettava, jotta vastaus luotettava (jos joutuu yksityiselle menemään, osaisi pyytää kaikki tarvittavat..)? Kiitos vastauksesta.
- as.
maybee.. kirjoitti:
krooniset oireet ovat? Voiko kunnolliset verikokeet ottaa terveyskeskuslaboratoriossa? Entä mitkä kaikki verikokeet otettava, jotta vastaus luotettava (jos joutuu yksityiselle menemään, osaisi pyytää kaikki tarvittavat..)? Kiitos vastauksesta.
"krooniset oireet ovat? Voiko kunnolliset verikokeet ottaa terveyskeskuslaboratoriossa? Entä mitkä kaikki verikokeet otettava, jotta vastaus luotettava (jos joutuu yksityiselle menemään, osaisi pyytää kaikki tarvittavat..)? Kiitos vastauksesta"
Ajattelitko tosiaan kaikesta huolimatta että tuosta tulee mitään? Jos lääkärit tosiaan auttaisivat näissä ongelmissa, niin ongelmat olisivat historiaa. Tietysti joudut itse selvittämään asian, sehän tässä on idea, mutta apua löytyykin ainakin minulta. Turha luullakaan ettenkö osaisi parantaa esim MS-taudin. Ongelma on vain siinä että juuri kukaan ei halua parantua taudistaan. Ja turha luulla että pareneminen olisi nopeaa tai helppoa, mutta silti ihan mahdollista. Ehdottamani hoidot ovat tarkoitettuja vain parhaille ja voittajille.
Vasta-ainetestit toksoplasmaan löytyy, mutta ne eivät ole kovin luotettavia. Suunnilleen tällaisia tuloksia on odotettavissa serologisilla menetelmillä (ensimmäinen prosenttiluku on sairastavilta, toinen terveiltä verrokeilta):
Association between intracellular infectious agents and Tourette's syndrome. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19890596
Tässä tutkimuksessa verrattiin Touretten oireyhtymää sairastavia terveisiin:
T. gondii IgG 57.0% 20.0%
C. pneumoniae IgG 60.7% 43.3%
C. trachomatis IgG 19.2% 0.0%
Is there any role of Toxoplasma gondii in the etiology of obsessive-compulsive disorder? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20106536
Tässä tutkimuksessa verrattiin pakko-oireista häiriötä terveisiin:
T. gondii IgG 48% 19%
Is Toxoplasma gondii a causal agent in migraine?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19564786
Ja lopulta migreenissä toksoplasmaa?
T. gondii IgG 44.2% 26.0%
On vielä liian epäluotettavaa selvittää täsmälleen mitä patogeeneja itsessä asuu.
Paljon paremman kuvan tilanteesta saa kokeilemalla erilaisia lisäravinteita ja antibiootteja.
Tässä muutamia havaintoja: pahat ja kauan kestävät reaktiot fluorokinoloni antibiootteihin, malarialääkkeisiin, tai sulfa-antibiootteihin (esim. sulfa-trimetropriimi) on lähes varma merkki toksoplasmoosista, ja siitä että immuunipuolustus toimii. Toksoplasmaan tehoaa lähes kaikki antibiootit, mutta nuo edellä mainitut ovat tehokkaimmat ja aiheuttavat siksi eniten oireita. Paramiseen vaaditaan erittäin pitkät kuurit, yleensä useita. vuosia. Hoidon alussa on pahenevat oireet, kun loisia kuolee runsaasti.
Krooniset oireet jota toksoplasma aiheuttaa ovat tietysti krooniset sairaudet: esim. migreeni, fibromyalgia, masennus, selkäkipu, reuma, jne. Kaikki sairaudet eivät kuitenkaan aiheudu toksoplasmasta.
Akuutit oireet taas ovat imusolmukkeiden turpoaminen, meningiitti, kuume, päänsäryt, pernan laajeneminen, retinokoroidiitti, makulopapulaarinen ihottuma ja ripuli. Akuuteista oireista saa parhaimman kuvan kun tarkastelee AIDS:ia sairastavia, sillä heillä ei immuunipuolustus toimi normaalisti, ja toksoplasma usein reaktivoituu ajoittain rajusti heissä.
Terveen ihmisen immuunipuolustus sen sijaan osaa pitää loisen latenttina suurimman osan ajasta, mutta toksoplasman bradytsoiittimuodot kykenevät silti lisääntymään hitaasti terveessäkin ihmisessä. Sen vuoksi kaikki krooniset sairaudet lisääntyvät iän myötä. - might be
as. kirjoitti:
"krooniset oireet ovat? Voiko kunnolliset verikokeet ottaa terveyskeskuslaboratoriossa? Entä mitkä kaikki verikokeet otettava, jotta vastaus luotettava (jos joutuu yksityiselle menemään, osaisi pyytää kaikki tarvittavat..)? Kiitos vastauksesta"
Ajattelitko tosiaan kaikesta huolimatta että tuosta tulee mitään? Jos lääkärit tosiaan auttaisivat näissä ongelmissa, niin ongelmat olisivat historiaa. Tietysti joudut itse selvittämään asian, sehän tässä on idea, mutta apua löytyykin ainakin minulta. Turha luullakaan ettenkö osaisi parantaa esim MS-taudin. Ongelma on vain siinä että juuri kukaan ei halua parantua taudistaan. Ja turha luulla että pareneminen olisi nopeaa tai helppoa, mutta silti ihan mahdollista. Ehdottamani hoidot ovat tarkoitettuja vain parhaille ja voittajille.
Vasta-ainetestit toksoplasmaan löytyy, mutta ne eivät ole kovin luotettavia. Suunnilleen tällaisia tuloksia on odotettavissa serologisilla menetelmillä (ensimmäinen prosenttiluku on sairastavilta, toinen terveiltä verrokeilta):
Association between intracellular infectious agents and Tourette's syndrome. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19890596
Tässä tutkimuksessa verrattiin Touretten oireyhtymää sairastavia terveisiin:
T. gondii IgG 57.0% 20.0%
C. pneumoniae IgG 60.7% 43.3%
C. trachomatis IgG 19.2% 0.0%
Is there any role of Toxoplasma gondii in the etiology of obsessive-compulsive disorder? http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20106536
Tässä tutkimuksessa verrattiin pakko-oireista häiriötä terveisiin:
T. gondii IgG 48% 19%
Is Toxoplasma gondii a causal agent in migraine?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19564786
Ja lopulta migreenissä toksoplasmaa?
T. gondii IgG 44.2% 26.0%
On vielä liian epäluotettavaa selvittää täsmälleen mitä patogeeneja itsessä asuu.
Paljon paremman kuvan tilanteesta saa kokeilemalla erilaisia lisäravinteita ja antibiootteja.
Tässä muutamia havaintoja: pahat ja kauan kestävät reaktiot fluorokinoloni antibiootteihin, malarialääkkeisiin, tai sulfa-antibiootteihin (esim. sulfa-trimetropriimi) on lähes varma merkki toksoplasmoosista, ja siitä että immuunipuolustus toimii. Toksoplasmaan tehoaa lähes kaikki antibiootit, mutta nuo edellä mainitut ovat tehokkaimmat ja aiheuttavat siksi eniten oireita. Paramiseen vaaditaan erittäin pitkät kuurit, yleensä useita. vuosia. Hoidon alussa on pahenevat oireet, kun loisia kuolee runsaasti.
Krooniset oireet jota toksoplasma aiheuttaa ovat tietysti krooniset sairaudet: esim. migreeni, fibromyalgia, masennus, selkäkipu, reuma, jne. Kaikki sairaudet eivät kuitenkaan aiheudu toksoplasmasta.
Akuutit oireet taas ovat imusolmukkeiden turpoaminen, meningiitti, kuume, päänsäryt, pernan laajeneminen, retinokoroidiitti, makulopapulaarinen ihottuma ja ripuli. Akuuteista oireista saa parhaimman kuvan kun tarkastelee AIDS:ia sairastavia, sillä heillä ei immuunipuolustus toimi normaalisti, ja toksoplasma usein reaktivoituu ajoittain rajusti heissä.
Terveen ihmisen immuunipuolustus sen sijaan osaa pitää loisen latenttina suurimman osan ajasta, mutta toksoplasman bradytsoiittimuodot kykenevät silti lisääntymään hitaasti terveessäkin ihmisessä. Sen vuoksi kaikki krooniset sairaudet lisääntyvät iän myötä.mutta suostuuko kukaan lääkäri antamaan reseptiä vuosien mittaisiin antibioottihoitoihin, ei varmaan.. ja jos ei kerran välttämättä näy verikokeessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628