Mielestäni varusmiespalvelus kannattaa miettiä yleisen kasvamisen näkökulmasta. Kysymyshän on siitä ajasta, miten sen aikoo viettää. Jos siellä aikoo vuoden olla, niin tuskin Rukista mitään haittaa on. Eli enemmän hyötyä, samoin hyötyä voi olla ajokorteista.
Yliopistokoulutuksen saaneena kauppatieteen maisterina voin todeta sen, että tämän päivän johtaminen voi olla hieman erityyppistä kuin armeijan johtaminen. Yksilötasolla armeijajohtamisessa voidaan tehdä kuitenkin oivalluksia ja havaintoja, miten asiat vaikuttuvat toisiinsa. Eli jotain metodiikkaa voidaan varmasti oppia.
Olen pääomasijoittaja - yksin.
Koen että omien voimavarojen suuntaminen oikeisiin asioihin ja oikeiden asioiden pitkäjänteinen eteenpäinvienti tuottaa parasta tulosta.
Korostaisin kuitenkin sitä, että vahva psyyke ja tekemisen tahto, voi olla yksilön henkilökohtainen ominaisuus. Harvalle tätä ominaisuutta on suoraan annettu, jotkut vaan kasvavat siihen suuntaan.
Nykyinen yhteiskunta kuitenkin on senverran sosiaaliavusteinen, että isolla joukolla ihmisiä, on varaa olla mukavuusalueella. On opintotuet ja ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset.
Jos minun pitäisi jotain johtajaominaisuuksia kehittää, niin sitkeys on kovin tärkeä. Kyky erottaa olennaiset asiat epäolennaisista on vieläkin tärkeämpää. On eri asia tehdä oikeita asioita kuin asiat oikein.
Mutta perimmäiseen kysymykseen kannattaako rukki käydä kun menee armeijaan ? Voisin miettiä onko nyt hyvä aika ostaa osakkeita vai puolen vuoden päästä ? Sataako vai paistaako ?
Kyllä - mielestäni kannattaa. Tänään saatava lounas on arvokkaampi kuin huomenna saatava.
Olen itse oivaltanut sen asia, että tänään on tärkeää päivän työt eteenpäin. Mutta yhtä tärkeää on hoitaa asioita, jotka tulevat olemaan kolmen tai viiden vuoden kuluttua niitä oikeita. Eli jonkinlainen linjajohtaminen, pitkän tähtäimen suunnitelma kuntoon.
Sellaista ristipaineen sietokykyä kun ei opeteta oikein missään - itseasiassa kovin harva edes joutuu elämässään sietämään ankaraa ristipainetta. Toisaalta sekin on kyky osata jollain aikavälillä sulkea asia pois mielestä.
Jääkäri vaan
sghbsgfbfs
0
815
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522045
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3271250Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.901107- 113938
- 35918
- 63875
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31849Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta21785Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58769Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711