Nastarenkaat suistivat auton tolppaan

kitkaa

5

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adasdada

      suistivat myös satoja autoja tolppiin, puihin ja ojiin menneenä talvena!

      Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ratin ja penkin välissä istuva kuski on omalla toiminnallaan aiheuttanut pikku suistumiset. Muualla maailmassa ajetaan kesäkiekoilla talvellakin (esim. USA, jossa lunta on tuiskuttanut niin maan perkeleesti tänäkin talvena), mutta ihmiset tajuavat jäädä kotiin kelin ollessa kestämätön tai sitten he osaavat alentaa tilannenopeutta.

      Jos ajat peilijäällä 150 km/h ja teet äkkinäisen väistöliikkeen, pyörit taatusti ympäri muutamaan otteeseen tuhoten aluskasvillisuutta, riippumatta onko alla nastat, kitkat vai kesäkiekot.

      Kitkat muuten ovat mielestäni perseestä. Miksikö? Siksi, että niiden pito häipyy suurelta osin kahdessa talvessa. Etuvetoisessa autossa ymmärrän jotenkin, mutta esimerkiksi takapotku-Omegassani ovat karseat. Nastarenkaita voi pitää vaikka 7-8 talvea, jos ajaa nastoja säästävällä ajotavalla.

      • sasasasasasa

        Rengaskauppiaiden keksintöä, että kitkojen pito häipyy kahdessa talvessa. Edellisessä autossa oli vuoden vanhat kitkat kun sen ostin. Ajattelin, että vaihdan parin talven jälkeen. Vaihdoin auton kuuden talven jälkeen ja vielä kitkoissa oli pitoa ihan riittämiin. Ajoa noilla renkailla oli siihen mennessä tullut 60.000km.

        Jos nastoilla on ikää 7-8 talvea niin kumi on jo niin kovaa, että siinä ei enää pidä kuin korkeintaan nastat - jos niitä on jäljellä.


      • wokella

        Sinunkin mielenpide on siis ammattikoulun puutyölinjan pohdiskeluja.
        "Takapotku" omegalla ajava oppii kerrasta siis yhdestä talvesta (Normaalijärkinen) jättämään ok.auton jonkun muun vaivoiksi ja vaihtamaan autonsa 2000-luvulle ja edestä vetäväksi sekä kitkat alle joilla pärjää kuitenkin kun/jos osaa ajaa.
        Kokeilu kannattaa aina siis kitkarenkaita, ei sen jälkeen nastoja alleen laita metelöimään ja pidonkin kanssa on vähän niin ja näin kun oikeen tarkkaan mietitään.


      • Paappaappaa
        wokella kirjoitti:

        Sinunkin mielenpide on siis ammattikoulun puutyölinjan pohdiskeluja.
        "Takapotku" omegalla ajava oppii kerrasta siis yhdestä talvesta (Normaalijärkinen) jättämään ok.auton jonkun muun vaivoiksi ja vaihtamaan autonsa 2000-luvulle ja edestä vetäväksi sekä kitkat alle joilla pärjää kuitenkin kun/jos osaa ajaa.
        Kokeilu kannattaa aina siis kitkarenkaita, ei sen jälkeen nastoja alleen laita metelöimään ja pidonkin kanssa on vähän niin ja näin kun oikeen tarkkaan mietitään.

        Ukolla oli joskus tuollanen takapotkuinen Obelix ja ukko jäi kerran keväisillä keleillä kototalon rinteiselle pihamaalle sutimaan, kun ei parivuotiaat nastat takana pitäneet. Valui siitä sitten hiljalleen pihamaata pitkin nojaamaan pihapihlajaan - onneksi vetokoukku edellä. Hinattiin takapotku pois pihasta etuveto-Golfilla.... pihaan juuttui myöhemmin nastoitettu kartano-Volvo (takapotku sekin). Samasta mäestä on myöhemmin noustu etuveto-ja nelivetoautoilla ongelmitta - myös vanhoilla kitkarenkailla.

        Naapurin isännällä oli vanhempi takapotku Record ja siinä iso takakontti. Pisti aina talvisin vaimon ja lapset konttiin että pääsi pihaltaan samanlaisen mäen ylös....


      • Paappaappaa kirjoitti:

        Ukolla oli joskus tuollanen takapotkuinen Obelix ja ukko jäi kerran keväisillä keleillä kototalon rinteiselle pihamaalle sutimaan, kun ei parivuotiaat nastat takana pitäneet. Valui siitä sitten hiljalleen pihamaata pitkin nojaamaan pihapihlajaan - onneksi vetokoukku edellä. Hinattiin takapotku pois pihasta etuveto-Golfilla.... pihaan juuttui myöhemmin nastoitettu kartano-Volvo (takapotku sekin). Samasta mäestä on myöhemmin noustu etuveto-ja nelivetoautoilla ongelmitta - myös vanhoilla kitkarenkailla.

        Naapurin isännällä oli vanhempi takapotku Record ja siinä iso takakontti. Pisti aina talvisin vaimon ja lapset konttiin että pääsi pihaltaan samanlaisen mäen ylös....

        ...nähdään ensimmäiset renkaat oikeussalissa? Tuntuvat olevan niin syyllisiä moneen suistumiseen.. Miksei voi myöntää, että se suistumisen syy on siellä ratin ja penkin välissä? Olisi se hienoa kun joka kuolonkolarissakin voitaisiin lusimaan laittaa ne huonot renkaat ja se ämpäripäinen lökäpöksy saisi jatkaa kaahailua!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe